Hlavní stránka Hardware Monitory, LCD panely Hewlett Packard L1955 - další univerzální 19''
Hewlett Packard L1955 - další univerzální 19''
autor: Kuchař Martin , publikováno 7.12.2006

Naši věrní čtenáři si jistě všimli, že se poslední dobou zabýváme 19'' palcovými panely, což jistě není náhoda. Dnešní recenze bude v tomto trendu pokračovat a tudíž se podíváme na zoubek již trošku staršímu panelu, který má ale pořád co nabídnout především při zvážení poměru ceny k výkonu. Pokud tedy hledáte panel, který dokáže nabídnout "něco více" pak určitě pokračujte v čtení dnešní recenze.


Následující závěrečné hodnocení je prakticky tou nejpodstatnější částí dnešní recenze - uz něj totiž dokáže každý jasně určit, zda je tento panel vhodným konkurentem pro dva předchozí, zda je bez problému válcuje a nebo zda za nimi zoufale dobíhá.

Odezva - Maximální odezva naměřená v testech činí 18,2 ms což v přepočtu znamená celých 4,8b. Za minimální odezvu s hodnotou 15,4ms panel získal 5,6b a nakonec za průměrnou reakční dobu bylo přiděleno 15,8b. Součet nám ukazuje na celkový počet 26,2b z 50.

Hewlett Packard L1955 - další univerzální 19\'\'

Podání barev - Panel zde neukázal žádné jasnější pochybení a s přehledem převálcoval LCD založené na TN matrici. Za tyto výsledky si od nás odnáší plných 37b z 50.

Hewlett Packard L1955 - další univerzální 19\'\'

Polohování a provedení -  Zde nebylo příliš možností pro odečtení nějakých bodů. Pouze jsme byli nuceni srazit body za núplné možností výškového nastavení (16cm pod náš limit), dále jsme strhli body za slabší náklon vpřed a pár bodů bylo odečteno i za náklon vzad. V součtu ale pořád získáváme pěkných 35,8b z 50b.

Hewlett Packard L1955 - další univerzální 19\'\'

Pozorovací úhly - zde jsme opět neměli výraznější námitky - ubíráme pouze pár bodů za snížení jasu a kontrastu v maximálním vybočení. Udělujeme 40b z 50b.

Hewlett Packard L1955 - další univerzální 19\'\'

Podsvícení - zde je situace pro udělování bodů velice snadná - stačí přepočíst plochu na které je podsvícení homogenní v rozmezí 85-100% - pokud by celá plocha byla v této hranici pak panel získá celých 50b což by byl cela jistě vynikající výsledek. Zde ale není situace až tak růžová - 28b z 50.

Hewlett Packard L1955 - další univerzální 19\'\'

Porty a příslušenství - Za DVI port udělujme 5b, za D-SUB 4b. Za USB HUB se čtyřmi porty přičteme celkem 4b. To nám v součtu dělá 13b z 50b.

Hewlett Packard L1955 - další univerzální 19\'\'

Hewlett Packard L1955 - další univerzální 19\'\'
Shrnutí získaných bodů.

Hewlett Packard L1955 - další univerzální 19\'\'
Celkové ohodnocení na základě vážených průměrů.

Podle celkových výsledků je jasně patrné, kam se panel hodí nejvíce. Zajímavým poznatkem,ale je fakt, že panel získal dostatečný počet bodů i ve dvou zbylých kategoriích, což nám ukazuje na to, že panel je velmi univerzální a s jeho nákupem budou jistě spokojeni nejen grafici, ale i lidé v kancelářích či počítačoví hráči.

Hewlett Packard L1955 - další univerzální 19\'\'

Bohužel vzhledem k velmi nízké ceně dvou předchozích panelů není schopný jim v poměru ceny k výkonu dnes testovaný kousek konkurovat.

Závěr

Do testu se nám dostal opravdu výborný panel, který ve všech testovacích kritériích podal velmi slušné výsledky což jej předurčuje pro masivní rozšíření a oblíbenost mezi širokou odbornou i neodbornou veřejností. Navíc z grafu hodnocení podle kategorií jasně vidíme, že se jedná o LCD zcela univerzální, které se hodí pro běžné kancelářské nasazení či doma.

Hewlett Packard L1955 - další univerzální 19\'\'

Jediné výtky máme k hůře provedenému držáku kabeláže, který je vyroben tak, že svou funkci prakticky nemůže plnohodnotně zastávat. Další drobností je na dnešní dobu již trošku pomalejší odezva což ale není pro většinu uživatelů jistě to jediné hodnotící kritérium - panel dokáže tento drobný nedostatek bohatě vynahradit například možnostmi polohovatelnosti.

 

Hewlett Packard L1955

Klady Zápory
+ tenký profil rámečku- nepříliš praktický držák kabeláže
+ široká možnost polohovatelnost- lehce podprůměrná odezva
+ podání barev 
+ pozorovací úhly 

Orientační cena: 7 070,- Kč bez DPH

Monitor  zapůjčila společnost

BGSLevi a.s. (oficiální distributor HP)

Hewlett Packard L1955 - další univerzální 19\'\'

Za zapůjčení digitálního paměťového osciloskopu děkujeme:
ETC s.r.o.
Hewlett Packard L1955 - další univerzální 19\'\'



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
7.12.2006 09:09:42   194.228.18.xxx 1920
cca 16ms se mi nezdá lehce podprůměrná, ale hodně podprůměrná a za 7000 bez DPH nic moc. To radši lepší odezvu a horší polohování než naopak.
7.12.2006 09:17:59   89.102.117.xxx 2414
podle mého názoru, plyne slabší odezva z použíté technologie... jak je známo TN+film panely mají odezvy i kolem 2ms(černá/bílá) ale to je podle mého názoru naprosto zbytečné. TN+film panely strácejí mnoha na podání barev, což je podle mě asi nejdůležitější parametr u LCD!
8.12.2006 06:57:14   194.228.248.xxx 1211
Určitě nebude omezovat. Koupil jsem si ho před pár týdny na základě recenze u konkurence, kde vyšel velice dobře. Dokonce odezvu udávali lepší než těch 16ms(kolem 13-14). Jelikož su 100% hráč, velmi mě zajímala kvalita obrazu ve hrách a musím říct, že vůbec nejsu zklamán. Mám doma ještě P19-2(lepší obraz a o trochu horší odezva) a Samsunga 931BF (daleko horší obraz, barvy,úhly, ale lepší odezva).
S klidným srdcem ale můžu doporučit právě to HP, jediné 2hry, kde jsem si všimnul lehkého rozmazání hran byly Carbony(bez Blur) a Prey,resp. Quake4. Všechny ostatní naprosto sqělé. Když jsem vedle sebe dal to HP a 931BF, daleko hezčí obraz má to HP.
Podsvícení? Těch prosvícených úhlopříček si všimnete pouze při bootování, nikde jinde nejsou vidět.(ani v sebetmavší hře-Prey,Carbon).
7.12.2006 09:14:33   89.102.117.xxx 1414
Tento panel mě velice zajímá, zajímalo by mě jestli je ta horší odezva opravdu tak velkou vadou na kráse. Respektive, jestli mě jako počítačového hráče bude moc omezovat. Bohužel ale nemám velký zájem o panely s technologii Tn+film. Kvůly špatnému podání barev. Takže moje otázka vlastně zní, poznám ve hrách nižší odezvu u tohoto displaye? A za druhé existuje nějaký jiný display, který by jste mi mohli doporučit v podobné cenové kategorii?
7.12.2006 09:40:58   194.228.18.xxx 1835
gamesy se na tomhle nedaj hrát. S něčím nad 12ms bych nic nehrál. viva CRT)) Teda aspoň teď.
7.12.2006 09:46:42   195.47.14.xxx 1815
Tedy novinka to zrovna neni, mam ho v praci na stole asi rok, mozna o neco dele, ale je to docela slusny kousek. Odezva je naprosto v pohode i ve hrach.
Sumo: odezva je u LCD jeden z nejvic precenovanych parametru (ostatne proto se mu tolik venuji PR oddeleni jednotlivych vyrobcu...) Ono i realnych 25ms ktere maji napriklad nektere LCD EIZO je bez problemu naprosto pouzitelnych.
7.12.2006 09:54:34   194.228.18.xxx 1420
Mi neříkej že budu v pohodě na netu hrát třeba battla 2 a nebudu cejtit že sem jaksi pozadu. No možná na nějaký strategie, ale když potřebuješ přesně mířit/klikat tak odezva je numero uno.
7.12.2006 10:15:30   195.47.14.xxx 1815
Ano, to ti tedy rikam. Podle tve reakce si dovolim usuzovat ze s LCD vlastne moc zkusenosti ani nemas... odezva je vsechno, jen ne "numero uno". (na druhou stranu, nekdo ten TN povl musi vykoupit
7.12.2006 10:43:52   194.228.18.xxx 1615
Usuzuješ správně. Hrál sem jen na 4 a nejlíp to šlo na tom s nejniší odezvou. Nijak mě neprápí že nemůžu koukat na moitor z totál šílenejch úhlů nebo že má super barvy, popřípadě repráčky který sou stejně nanic, mě jde o to aby se na tom dobře hrálo až budu pravovat s fotkama(profesionálně) nebo dělat grafika budu řešit jiný aspekty.
7.12.2006 15:19:50   85.248.35.xxx 1212
ano, ale ked nehram FPS, ale sem tam si dam dake RPG(napriklad Guild wars, alebo Titan Quest) ktore na LCD hram bez problemov, nehovorim ze to vobec nemaze, ale je to prijatelne a urcite lepsia hlbha obrazu ako dake TN. V kazdom pripade nie vsetci hraju hry a na office alebo filmy urcite dobra volba.
P.S. osobne mam panel Belinea 101920
7.12.2006 09:55:37   158.196.68.xxx 1714
Odezva je u LCD opravdu ta nejprecenovanejsi vlastnost - osobne si to troufam rict s naprosto klidnou hlavou protoze tech monitoru uz mi pres ruce poslo mnoho a zatim jsem nenasel zadny na kterem by hry vapadaly doslova nehratelne - prave ze treba tech 16ms s peknyma barvama je podle meho lepsi nez papirovych 2ms s TN matrici...
7.12.2006 10:47:39   88.83.224.xxx 1514
V zadnem pripade nebude lepsi odezvu jak 2ms TN.Jinak moc se nezda ze by vasima rukama proslo hodne LCD panelu.Me proslo rukama asi jen 5kousku a hned zrovna u jednoho S-PVA to byla docela katastrofa - slavny model P19-2 neprosel, ET se na nem neda hrat a to kvuli odezve.
7.12.2006 09:45:33   165.72.200.xxx 2014
proc proboha testujete pres rok stary model kdyz se pred nedavnem objevil nastupce a to LP1965 na ktery se pta hromada lidi a ceka na jeho recenzi.
7.12.2006 09:56:38   158.196.68.xxx 1717
tenhle model nam prisel na test predevsim pro to, ze jeho cena vyrazne klesla a pri zvazeni jeho vlastnosti a kvalit za dane penize se jedna o kousek,ktery stoji za to orecenzovat...
7.12.2006 10:08:28   165.72.200.xxx 2826
vyrazne klesla? uvadite 7000 bez DPH coz je cena za kterou se prodava nastupce. ceny vsech LCD klesaji
7.12.2006 13:29:34   195.39.34.xxx 1312
Správná poznámka, u distributorů je posledních pár ks a další už HP nedodá
7.12.2006 17:08:55   86.49.82.xxx 1211
Uaaa, proc jen proc, proboha proc jsi Romeo? Proc vyprodejni L1955? Recenze tohohle kousku jen potvrdila skoro rok stare recenze, ktere toto LCD shledavaji kvalitnim, to vsichni vime. Kvalitni MVA, horsi odezva atd. atd. LP1965 ma mit odezvu lepsi, prote se na spouste for jen bezradne hada a napjate ceka na prvni recenze a ohlasy, ale zatim nikde nic. LP1965ku byste ted mozna shaneli hure nez jejiho predchudce, ale jeji recenze by byla rozhodne prinosnejsi. Jediny smysl te stavajici vidim v prezentaci levneho kvalitniho LCD pod stromecek.
7.12.2006 17:23:52   193.179.203.xxx 1111
Vsak presne to je touto recenzi taky mysleno... nevim proc za tim proad vsichni hledaji neco hlubsiho
7.12.2006 17:52:48   85.207.44.xxx 1211
nikdo nehleda nic hlubsiho, jen je ponekud k nicemu cist recenze na neco co tu je pres rok a bylo zrecenzovano na vsech ostatnich serverech a uz se nebude dat ani sehnat.
7.12.2006 09:58:02   84.19.69.xxx 1616
sice tenhle 19" model nevypada vubec spatne, ale radeji bych sel do nejake sirokouhle 22" je treba tato. Uz nejsou vubec tak drahe a ta plocha, to je proste bomba!
7.12.2006 10:39:05   195.28.68.xxx 1614
Pouzivam toto LCD v praci je to vyborny monitor. Vybral som si ho ako pracovny a nemozem si stazovat. Konstrukcia stojanu je vyborna, je mozne ho zdvyhnut do slusnej vysky, takze ho mozem mat naozaj v urovni oci. To je pre mna dolezite. Narozdiel od mojho domaceho LG, ktory mam podlozeny, aby som nemusel pozerat dole. Ak budem kupovat dalsi monitor a HP bude ponukat podobnu konstrukciu, urcite to bude jeden z kandidatov.
7.12.2006 14:53:51   193.179.144.xxx 2714
Osobne by me zajimal vice tento monitor-je novejsi nez tento,jen o par korun drazsi a odezvu by mel mit polovicni(8ms).Pokad by to bylo dodrzeno a barvy by mel stejne jako HP1955(samozrejme i ostani veci),naskytala by se jeste lepsi nabidka...
7.12.2006 18:07:32   147.229.200.xxx 1211
nekolik techto monitoru jsem mel moznost srovnat, s jednim jsem rok pracoval. Maji pomerne kolisoavou kvalitu kus od kusu, ten muj mel problem s cernou - byla dost svetla a k tomu ke krajum prosvital jakoby do cervena. Ostatni pro srovnani to ale nedelaly, mely zase kazdy jinak rozlozene podsviceni.
Jo a ve standby rezimu zacne po nejake dobe "piskat" zdroj, musi se upne vypnout.
Na hry byl zcela v pohode, na neci "pocity" nedejte. Zarputily gamesnik se stale muze nechat rentgenovat svym CRT, kdokoli jiny tohle LCD uvita.
Ted jsem upgradoval na Dell 2007FP a je poznat krok kupredu, lepsi kontrast, rozliseni i barvy.
7.12.2006 21:29:43   91.127.149.xxx 1112
no pre zarputilych gamesnikov je CRT najlepsia volba ..... inak velmi by ma zaujimalo zrovnanie LG 19" L194WT-SF s SAMSUNG 19" LCD SyncMaster 940BW ... neviem sa medzi nimi rozhodnut a myslim ze nesom sam .... alebo recenzia nejakeho 19" wide monitoru s MVA technologiou
8.12.2006 01:03:10   85.216.182.xxx 1211
Nebude nejaka recenzia nieco vacsieho ako 19". Tieto monitory ma uz prestali zaujmat pri cenach vacsich panelov. Pod stromcek si chcem kupit min w22". (pokial budu premie tak HP 24" ) Potom to pustim na mojej slavnej 9600xt a prestanem sa hrat
8.12.2006 04:58:32   193.179.242.xxx 1212
A jsem fakt spokojen... za tuhle cenu je to fakt za hubicku... pdle mne je to velice kvalitni LCD a za tuhle cenu ho vrele doporucuji...
8.12.2006 07:51:51   62.168.7.xxx 1212
Musim podekovat za recenzi, je to muj favorit a koupim bud tento nebo L1965. Budeme opravdu radi pokud casem, co nejdriv:-)), zrecenzujete i L1965, budeme to moci porovnat s timto a pokud bude opravdu rychlejsi a v ostatnich oblastech min. stejne dobry, tak tech 500,- pridam.
Jeste jednou diky Q.
8.12.2006 12:28:45   194.228.235.xxx 1111
Myslim, ze mate jednoduchou volbu. Dle sdeleni prodejcu 1955 konci a uz nebude. Tohle je opravdu dobra recenze, ale lepe by ji bylo uverejnit 1.4. Nevite nekdo, co se presne ukryva v 1965 za obrazovku? HP mlci jako hrob a Google mi zatim take neodpovedel...
9.12.2006 13:01:51   88.146.249.xxx 1214
Tento monitor mám asi 2 týdny a jsem naprosto spokojen. Narozdíl od TNek slušné barevné podání a odezva dostačující i pro běžné hraní. Pro nějaké moc rychlé akce to není pak se ovbras trochu maže. Jen bych rád věděl zdali se dá na tomto i jiném 19" LCD provozovat rolišení 1280x960, případně 1280x720. Tato rozlišení by měl monitor zvládat nativně s ořezáním obrazovky nahoře a dole. Výhodou by byla nižší náročnost na hardware hlavně u her a optimální poměr 4:3 u 1280x960.
13.12.2006 08:44:00   194.149.121.xxx 1413
Nechápu, jak někdo může vydávat za relevantní měření odezvy pouze na barvách šedá/šedá. A jak tady kdosi psal o TN a 2 ms, tak to je vysloveně LEŽ. Většinou je to kolem 5 až 8 ms (ideální), ovšem průmer je hrubě přes 20 ms (i přes 30). Naproti tomu MVA (zrovna tento HP) má průměr pod 20 ms. Což je dle mého daleko lepší než 30 a víc u TN. A taky daleko méně lživé.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

118 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 51Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.