ASUS VW192s - LCD pro hráče za rozumnou cenu | Kapitola 3
Seznam kapitol
Pokud jste našimi pravidelnými čtenáři, tak jste si jistě všimli, že jsme se v poslední době věnovali spíše vyššímu segmentu LCD panelů, které se hodí pro práci s grafikou a mohou si je pořídit jen movitější uživatelé. Dnes se podíváme do segmentu, který je primárně určen pro hráče a také tam, kde se hledí především na cenu.
Znalí čtenáři jistě tuší, že technologie TN, je v současnosti (i přes její stáří) pořád jedna z nejrychlejších - dokáže poskytnout velmi krátké hodnoty odezvy. Ne jinak tomu je i u dnes testovaného panelu, který jak si v následujícím grafu ukážeme, poskytuje opravdu velmi krásné hodnoty a díky tomu se primárně hodí právě pro hráče rychlých akčních her, pro které je krátká reakční doba prakticky nutností.
Z grafu je jasně patrné, že rychlost nečiní panelu sebemenší potíže. Při plném přechodu (černá - bílá - černá) se maximální hodnota vyšplhala na pouhých 11,3ms což je při porovnání s konkurenčními panely vskutku krásná hodnota. Minimální odezva je na hodnotě 8,6ms - průměrná se tedy dostala na hodnotu 9,7ms.
Přechod z černé přes šedou 175 zpět do černé. Odezva zde odpovídá 1,6ms
U odezvy fall je reakční doba celých 7,7ms
Panel podal opravdu slušné výsledky. Bohužel kvůli technologii over-drive je u odezvy Fall jasně patrný "schodovitý" průběh zhasínání pixelu což jak jistě uznáte není zrovna ideální jev.
Homogenita podsvícení
Už tomu tak bývá, že panely, které v jedné oblasti excelují, většinou nepodávají příliš přesvědčivé výsledky v oblastech dalších. Jak se testované LCD vede v oblasti homogenity podsvícení si můžeme velice snadno dokázat na následujících testech. Stejně jako vždy i nyní jsou zde přiloženy náhledy jak v 3D tak i ve 2D.
Je jasně patrné, že panel má zvýšené podsvícení v oblastech podél spodní a horní hrany - tento jev je velmi často pozorovatelný právě u levnějších panelů, kde trubice jako by prosvítají podél plastových okrajů. Při běžné prácí si ale tohoto nepříjemného jevu příliš nevšimnete.
Stabilita kontrastu při změně jasu
Dalším nezbytným testem je stabilita kontrastu při změně jasu. Je jasné, že například při práci v noci si každý hráč nepatrně sníží úroveň jasu, aby jej tak nebolely oči. Bohužel ale spolu se snížením jasu samozřejmě klesá i úroveň kontrastu
Z testů je jasně patrné, že panel by se dal zařadit někam do středního proudu - naměřené hodnoty jsou zcela průměrné avšak nelze je vzhledem k ceně panelu příliš odsoudit. Pro běžnou práci a hraní her jsou dané hodnoty postačující.