Hlavní stránka Hardware Monitory, LCD panely EIZO FlexScan S2110W - 21 palců do práce i domácnosti
EIZO FlexScan S2110W - 21 palců do práce i domácnosti
autor: Kuchař Martin , publikováno 17.5.2006
EIZO FlexScan S2110W - 21 palců do práce i domácnosti

Před několika dny zde vyšla recenze Panelu FlexScan L778, který se svými parametry zařadil na špičku a dokonce i cenou dokázal konkurovat i "méně" kvalitním panelům. Dnes se podíváme na monitor, od kterého se dá opět očekávat zcela profesionální podání barev a pokud k tomu navíc přidáme poměr stran 16:10, získáváme velice lákavý kousek i pro domácí využití.


Na závěr nezbývá, než shrnout všechny klady a zápory tohoto panelu. Jelikož tři klady nedokáží vyrovnat pocit nabytý z jednoho záporu, začneme tedy první těmi vlastnostmi, které si zaslouží obdiv. Díky 14-bit barevnému zpracování je panel opravdu jedním z nejlepších v této oblasti - troufáme si říci, že takto dobrý panel jsme v redakci opravdu neviděli (nedávno testované EIZO mělo parametry srovnatelné) a tím si nás opravdu získal. Dalším kladem jsou velmi výrazné pozorovací úhly, které umožňují sledovat panel v tu chvíli, jakmile se dostanete na úhel menší než 180°.

Bohužel ale nezbývá než zmínit i hůře provedený podstavec, který neumožňuje naklápění pokud máme displej ve spodní poloze. Doba odezvy je lehce diskutabilní, neboť u tohoto panelu jistě není tím, na co by výrobce primárně myslel - avšak mezi PVA se jedná o odezvu lehce nadprůměrnou.

EIZO FlexScan S2110W - 21 palců do práce i domácnosti

EIZO FlexScan S2110 W

Klady Zápory
+ výborné podání barev- vyšší cena
+ velké pozorovací úhly- možnosti změny výšky a naklonění
+ možnosti nastavení v OSD- průměrná odezva
+ ovládání přes software 
+ dva digitální vstupy 
+ téměř homogenní podsvícení 

Orientační cena: 27 500,- Kč bez DPH

Za zapůjčení děkujeme 100 Mega Distribution.

EIZO FlexScan S2110W - 21 palců do práce i domácnosti

 



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
17.5.2006 09:03:35   195.91.54.xxx 2534
Preco grafici pouzivaju viac CRT a nie LCD?
17.5.2006 09:31:35   85.70.142.xxx 2726
Protože má CRT věrnější podání barev něž LCD.
17.5.2006 09:33:56   217.77.161.xxx 3023
Pretoze nemaji dost penez na profi Eizo LCD. Tak radeji koupi levnejsi CRT (nebo spis nejaky jejich sef to nakoupi).
17.5.2006 09:36:09   85.70.142.xxx 3121
Anebo. Ale sám vím, že koukat 8 hodin v práci do CRT monitoru není nic příjemného. Člověka pak bolej oči. Není nad LCD.
23.6.2006 12:41:23   62.141.25.xxx 1917
docela zajímavá akce je na www.taje.cz, maj tam 21" EIZO kolem 1800 kč - kdo má místo na stole, stojí to za úvahu
17.5.2006 10:49:08   193.179.242.xxx 2434
Protoze sou to vetsinou Aplaci .. a vetsinou ty nejhorsi uzivatel na svete ...Co i ted tvrdej ze x86*64 Intel platforma je od Aple dokonalejsi , krasnejsi , ryhlejsi , vonavejsi nez ne od APLE... Tak prave pro to....
19.5.2006 14:15:01   195.39.10.xxx 2319
Pise se Apple a vetsina Maců má LCD tak sem nějak nepochopil ten tvůj komentář..
17.5.2006 20:21:27   80.188.231.xxx 3222
CRT má blikavý obraz vyjádřený obnovovací frekvencí, naproti tomu má LCD obraz stálý natolik, že problematicky zobrazuje dynamické scény – reprezentováno délkou odezvy. Dalším problémem je že CRT září výrazně, škodlivě, zatímco LCD nedostatečně a problém tkví zejména v zobrazení černé. CRT má dále lepší cenu, zatímco LCD příznivější hloubku, s čímž souvisí i větší dosažitelná uhlopříčka – samozřejmě vykoupená nekřesťanským finančním obnosem. LCD ještě boduje stálou pozicí obrazu, ale plyne z toho problém nativního rozlišení související interpolace. Nelze obecně říci, který monitor je lepší, vítěze můžeš pasovat jen v konkrétním případě. Já mám CRT, protože s počítačem trávím v průměru cca. 2 hod. denně, preferuju uhlopříčku a měl jsem omezený finanční obnos, ruku v ruce s dostatkem místa na stole. Pořídil jsem 22" ultraflat trinitron, zapojil na BNC vstup, nastavil 1600x1200@100Hz a záležitost jako podání barev a odezvu nemusím řešit. Je to otázka osobních preferencí – já chtěl to nejlepší za nejmíň peněz.
19.5.2006 07:31:00   199.67.140.xxx 2123
Celkem souhlasim, jeste ale pridam dva zapory pro CRT. Vetsi spotreba proudu a u vetsich uhlopricek hluk trafa. Mam take 21"CRT a prechodu na LCD davam rok, maximalne dva. (Jinak brachovi jsem kupoval novej 19" CRT Samsunga za 5 tisic, a byl jsem zklamanej, barvy nic moc, prebuzenej jas, asi se vyplati se jit radeji do repasu, pokud ma clovek cas doject osobe do obchodu a vse poradne vyzkouset - bohuzel bratr se repasu bal)
17.5.2006 09:33:16   85.70.142.xxx 2129
Ale stejně dát za LCD 27 500 Kč, to mi už přijde trochu moc.
17.5.2006 09:39:49   194.160.194.xxx 2126
Take drahe LCD......Kto z nas si ho kupi....
A za tie peniaze by mal mat rychlejsiu odozvu!
17.5.2006 09:47:15   193.179.202.xxx 2623
nesouhlasim - tento LCD neni urcen pro hrace, kde se rychlejsi odezva vyrazne projevi - naopak segment, kde se nasazeni tohoto panelu ocekava zcela JISTE oceni jeho velici vyborne podani barev a velmi velke pozorovaci uhly - odezva je zde az na druhem miste... navic technologie S-PVA neni pro ultra rychle odezvy stavena
17.5.2006 09:53:12   195.91.54.xxx 2126
Ja mam tento...
http://www.alzasof t.sk/19-lcd-acer-al1951ds-stribrny-silver-700:1-kontrast-400cd-m2-2ms-1280x1024-dvi-repro-tco99-d60339.htm

2ms odozva, a celkom prijatelna cena ;)
17.5.2006 09:57:29   193.179.202.xxx 2528
no za ty penize bych si ja osobne poridili Fujitsu Siemens S20-1W - byl zde testovan... je sirokouhly coz je jista budoucnost panelu... klasicke formaty budou postupne vytlaceny, ma skvele podani barev, vynikajici pozorovaci uhly a slusnou odezvu... navic je cely z hliniku a umi i PIVOT
17.5.2006 10:09:44   195.91.54.xxx 2121
Noo, a tu mam jednu otazku, ked ma rozlisenie 1680 x 1050, tak ako na tom chodia hry? Nie su take "rozplizle"? Zachovava sa rovnaky pomer stran ako keby ma rozlisenie 1280 x 1024? No to by ma fakt moc zaujmalo... bo ja chcem kukat aj filmy, ale si chcem uzita aj Oblivion dajme tomu
A este k tomu Fujitsu LCD http://w ww.alzasoft.sk/20-1-lcd-fujitsu-siemens-scenicview-s20-1w-hlinik-aluminium-800:1-300cd-m2-8ms-1680x1050-repro-tco03-d58445.htm, okrem toho, ze je o 4 000 drahsi, ze ma 4krat pomalsiu odozvu, mensiu svietivost, na nic repraky, tak na nom naozaj nic uzasne nevidim.. este aj ta sirokouhlost je diskutabilna (ale ako som povedal vyssie, tak sa rad poucim;))
17.5.2006 10:33:17   82.100.63.xxx 2124
to Avallach:
... ty by si si měl přečist tyto 2 články:
článek
článek
17.5.2006 11:10:47   195.91.54.xxx 2123
okey, rad si to precitam
17.5.2006 10:38:00   193.179.202.xxx 2423
takze zde je odkaz na test toho monitoru http://www.pctuning.cz/fujitsu-siemens_s20-1w_aneb_20_za_babku.html

je sice nepatrne drazsi, ale ostatni parametry jsou bezesporu lepsi nez u toho Aceru ;-) v dnesni dobe neni technicky mozne udelat LCD tak aby melo odezvu 2ms v plnem prechodu - jedna se tedy o stredni tony nebo grey-to-grey a realna odezva se bude pohybovat kolem 8ms. pak uz tedy nevidim az takovy rozdil... navic podani barev se neda v zadnem pripade srovnavat - u aceru matrice TN a u fujitsu-siemens matrice MVA

ovsem zalezi na kazdem co zvoli
17.5.2006 11:11:51   195.91.54.xxx 2122
No dobre, tak dajme tomu, ze podanie farieb ma lepsie,... ale mna najme zaujmala ta otazka, co som pisal vyssie
17.5.2006 11:54:43   195.91.54.xxx 2523
Noo, tak uz som zas mudrejsi, bo som si precital tie dva clanky,.. tak som zistil, ze na graficku pracu sa nechystam, a na hry a na filmy je to najlepsie co moze byt.. Noo a ece by som zabudol, ze tam bolo pisane, ze na pracu v office mi staci hocijaky takze uplne najlepsia volba pre mna ;)
18.5.2006 08:44:40   193.86.31.xxx 2123
Netusim, jak ten FSC, ale muj philips stejny velikosti ma volitelne bud ponechani v puvodnim rozliseni, ktery do nej jde (a tedy vznikne obdelnik 4:3 s cernym okrajem... nebo to roztahnout (a 4:3 pekne hnusne rozplizne...)... a pak ma moznost zoom... tj. zvetsi jeden z rozmeru (vejsku, no (: ) na maximum, a zachova pomer stran ... takze je cernej pruh vpravo a vlevo. Je to ta otazka, co te zajima...?
20.5.2006 06:08:45   195.91.54.xxx 2320
Ano, diki moc, presne toto ma zaujmalo, lebo som si chcel kupit tiez sirokouhly monitor, ale prave z obavy pred tymto som sa rozhodol pre klasicke LCD
26.5.2006 10:38:33   193.86.31.xxx 2123
Pak neni zac... kazdopadne tahle funkce je neco, co bych si pro priste asi pri koupi nejak overil... I kdyz uznavam, ze jako nezkusenyho nakupciho lcd me ani nenapadlo, ze by to mohlo tak nejak fungovat, takze mi to udelalo o to vetsi radost (:
17.5.2006 19:27:32   62.4.97.xxx 2121
No to ja bych si teda radsi PRIPLATIL NA NEC20WGX2.
17.5.2006 20:47:05   195.91.54.xxx 2124
som si kukol recenziu toho panelu, a v tabulke je jasne napisane PIVOT - NE ;)
20.5.2006 06:10:03   195.91.54.xxx 2123
alebo sa len autori pomylili pri zostrojovani tabulky?
18.5.2006 04:00:24   80.87.213.xxx 2421
Za tu cenu sa Ti photoshopista podakuje, ze je to take lacne LCD s takymi farbami. To nie je panel pre hracov, alebo na sledovanie filmov!
20.5.2006 06:11:54   195.91.54.xxx 2321
Heh, hlavne ked samotny photoshop stoji to co ten panel... alebo adobe illstrator je este drahsi, ale myslim si, ze ked sa niekto tomu profesionalne venuje, tak si radsej za kvalitne vybavenie zaplati
17.5.2006 09:44:26   193.179.202.xxx 2323
V dnesni dobe tvrdit, ze CRT ma vernejsi podani barev je matouci a nepresne - obzvlaste toto LCD je jeasnym prikladem toho, ze i zde se da vytvorit tak kak kvalitni technologie, ktera se dokaze vyrovnat, ba dokonce predcit i ty nejprofesionalnejsi CRT monitory

Jediny zasadni duvod tedy muzeme hledat ve financich - avsak pokud bych ja osobne mel 8 hodin denne pracovat na CRT monitgoru tak nevim nevim jak bych tedka byl schopen psat recenze - ty penize si lide priplaceji rpave za komfort a za pohodli pri praci

a pokud se jedna o graficke studio, tak pevne verim, ze pro pohodli race grafika neni vydaj 27 500 v zadnem pripade zavratnou sumou
17.5.2006 10:10:36   85.70.142.xxx 2126
Souhlasím, že dnešní LCD displeje se vyrovnají co do kvality barev CRT. Ale za jakou cenu? Pokud budeme LCD kupovat někam do firmy za firemní prachy, tak to asi nikoho nebude tlačit.
Ale pokud bych chtěl LCD domů a pokud možno s nejlepším podáním barev a tento typ má barvy dobré, tak nikdy nedám do panelu tolik peněz. Proto mi zbývá buď šáhnout po klasickám CRT anebo koupit panel do 10 000 Kč. Ovšem takový panel už bude na kříži s podáním barev. A nejen to. Mizerný kontrast a jas, špatná odezva.
Já jako obyčejný zákazník a potenciální kupec jsem neustále bombardován super akcemi všech obchodů, super-hyper marketů apod. Stačí se však pořádně kouknout na parametry a potvrdí se co si myslím. Dobrý kontrast a jas ale dlouhá odezva (někdy až 25ms).
17.5.2006 10:40:42   193.179.202.xxx 2222
pokud se spokojite s devatenacti palci, pak se slusny panel da uz za tech 10k poridit - neni to sice zadny zazrak ale pro beznou praci v domacnosti to stac, hry si an tom zahrajete a filmy se taky budou dat sledovat - je to ale vzdy jen a pouze o penezich a pomeru k vykonu
17.5.2006 14:43:51   84.42.160.xxx 3926
Nebo děláte "cenové přehledy" které jsou jenom okopírovanými ceníky?!

Uživatele to z větší části vůbec nezajímá, protože si naprosto stejné věci mohou zjistit jinde a rychleji.

Osobně se již delší dobu těším na recenzi nějakého hráčského 19 palcového monitoru, např. Acer AL1951Ds - LCD 19 /// Acer AL1951Cs - LCD 19

Věřim, že o recenzi takovéhoto monitoru za "normální" cenu 10-12k bude mnohem větší zájem než 3tí recenzi monitoru za 30K.

Předem děkuji za uvážení.
17.5.2006 17:13:30   195.91.54.xxx 2421
Bs a Cs uz boli davnejsie testovane na www.svethardware.cz
17.5.2006 17:54:06   84.42.160.xxx 2223
Ano ale to jsou poněkud starší modely .) tyhlety jsou zbrusu nové odezvy 2ms bez crystalbrite a 4ms s crystalbrite právě by mě dost zajímal ten rozdíl na tyhlety monitory jsem totiž zatím slyšel jen samou chválu, recenzi jsem bohužel nenalezl žádnou.


Ano za ty recenze levnějších monitorů jsem vděčný bohužel vše co má odezvů 6ms+ je na opravdové hraní nevhodné. Ale zase bych si nechtěl koupit monitor s odezvou 2ms a o 100% horšimi barvami než monitor s 4ms a podobně .)

Pak jde samozřejmě o interpolaci obrazu protože takový CS se v 1280x1024 hraje poněkud špatně ,)
17.5.2006 18:14:53   195.91.54.xxx 2523
Konretne Ds mam, a nestazujem si, farby su v poriadku, odozva je super, a to ze ma lesklu obrazovku vobec nie je badat.. a stoji tych 12k a nie 27,5k ;)
17.5.2006 17:34:13   193.179.202.xxx 2123
Pokud zabrouzdate zpet ve vypisu recenzi tak se v posledni dobe objevovalo i hodne monitoru z levnejsiho segmentu - tyto posledni monitory jsou zde z toho duvodu, ze se jedna o atraktivni kousky a mnoho ctenaru jiste uvita nejaky pohled do vyssiho segmentu a seznami se s tim, jak to vypada, kdyz si poridite opravdu drahy a kvalitni panel.

Pokusime se ale vyhovet i te casti ctenaru, ktera touzi po typicky "hracskem" displeji s velmi rychlou odezvou
17.5.2006 17:58:18   82.142.104.xxx 2421
Rád bych podotkl, že do Cenových přehledů nekopíruji ceníky, ale položky vybírám z deseti katalogů a názvy zanechávám stejné, aby si čtenář mohl produkt vygooglovat, když nemohu uvádět, odkud ten produkt je (resp. proč dělat zdarma skrytou reklamu).

Omlouvám se tímto Martinu Kuchařovi, že jsem OT v jeho diskusi.
17.5.2006 18:02:28   193.179.202.xxx 2122
myslim ze je OK tenhle komentar - nekdo se ptal tak alespon dostane odpoved ;-)
17.5.2006 16:41:03   195.113.58.xxx 2122
Opakování matka moudrosti, že? Tedy na LCD panely EIZO je záruka 5 let nebo 30.000 hodin provozu, nikoliv mrzkých 24 měsíců.
17.5.2006 17:31:31   193.179.202.xxx 2123
Omlouvám se - opět jsem na tuto polozku nejak pozapomnel - jiz je to opraveno
17.5.2006 21:03:13   193.179.202.xxx 2123
Tímto komentářem bych se chtěl veřejně omluvit panu Pavlu Kováčovi za zkopírování několika částí z jeho článku, který vyšel dne 11.5.2006 na serveru www.svethardware.cz

Byly použity výše zmíněné pasáže, které byly vzaty z článku pana Pavla Kováče a vloženy do tohoto článku, který je recenzí na monitor stejné značky i typu.

Za tuto skutečnost se tedy ještě jednou hluboce OMLOUVÁM a navíc slibuji, že se podbné přestupky proti mravnosti i profesionalitě v budoucnosti nebudou v jakékoliv podobě opakovat

Doufám, že i přes vážnost tohoto problému nebude narušen běh žádné z redakci ať už www.svethradware.cz tak i www.pctuning.cz a že čtenáři zůstanou svým redaktorům věrní.
17.5.2006 21:37:33   195.91.54.xxx 2121
No, mate moje uznanie ;)
17.5.2006 21:46:44   193.179.202.xxx 2423
no nevim zda je tento cin hoden zrovna uznani a omluva je bezesporu na miste
17.5.2006 22:04:57   147.229.193.xxx 2123
super...pctuning i svethardware mam moc rad a btw se musim priznat ze nez jsem prozkoumal ty obrazky tak jsem nadrzoval PCtuningu
18.5.2006 00:29:38   194.108.132.xxx 2224
Autor bude potrestan..nebude mu sice utata ruka nebo hlava, ale bude to exemplarni, at se to v budoucnu neopakuje.
18.5.2006 07:12:00   193.179.220.xxx 2222
Dobrý den, dnes jsem se chtěl podívat jak se vyvrbil problém s autorskými právy a hle, celý včeřejčí chat byl dokonale zredukován. :-( Nikde tady nevidím stížnost pana Kováče z www.svethardware.com na neoprávněné užití části jeho recenze. Odstranění této části diskuze není zcela v souladu s principy morálky. :-(((
18.5.2006 09:32:09   194.108.132.xxx 2124
Autori si mezi sebou problem vyresili a nevidim důvod proc by to tu melo zustavat.
18.5.2006 09:22:15   195.146.138.xxx 2823
http://www.eizo.com/products/lcd/s2410w_s2110wsp/index.asp
treba sa do toho viacej opriet
18.5.2006 13:40:18   82.142.77.xxx 2221
CRT grafici používají kvůli věrnějšímu podání barev, existují však panely které jsou v podání barev téměř srovnatelné, jako je třeba tento, nebo některé penaly od Apple, ty jsou však mnohem dražší než srovnatelné CRT. Proto stále ve studiích převažuje CRT.
18.5.2006 13:52:54   85.70.142.xxx 2523
A já blázen navrhl odměnu. A ono je to napůl. Kam se to ten svět řítí!

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

90 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 33.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.