Hlavní stránka Hardware Monitory, LCD panely EIZO FlexScan L778 - aneb profesionálních 19 palců
EIZO FlexScan L778 - aneb profesionálních 19 palců
autor: Kuchař Martin , publikováno 10.5.2006
EIZO FlexScan L778 - aneb profesionálních 19 palců

V posledních několika měsících zde vycházely recenze na LCD z main-stream a low-end segmentu, které se hodí pro běžnou prácí, sledování filmů či kancelářský provoz. Dnes ale zabrousíme do trošku jiné kategorie a ukážeme si, že profesionální LCD panel se dá sehnat i za cenu pod dvacet tisíc. EIZO je bezesporu světoznámá značka, jejíž jméno určitě v každém z nás probouzí dojem něčeho unikátního a velmi kvalitního.


Doposud byl displej snem snad každého z nás - opravdu výborné výsledky testů jistě přesvědčily každého. Nyní přichází na řadu test další, který mnoho uživatelů opomíjí, avšak právě v tomto segmentu je více než podstatný - jistě není žádoucí, aby při editaci fotografie bylo některé místo světlejší než jiné apod. Vše nám odhalí náš testovací obrazec a jeho fotografie.

EIZO FlexScan L778 - aneb profesionálních 19 palců
Opravdu jedinečné podsvícení. (Pro zvětšení klikněte)

Už opravdu nevím, za má ještě smysl vůbec připomínat, že test dopadl na výbornou - podsvětlení je na takové úrovni, kterou jsme v redakci doposud viděli jen velmi zřídka. Není patrné prosvítání kolem hran ani v úhlopříčkách.

Doba odezvy

Bohužel zde se dá očekávat jistý úpadek doposud tak skvělých výsledků. PVA totiž není natolik vhodná pro velmi rychlou odezvu jako například matrice TN - výrobce ale narozdíl od konkurenčních produktů s dokumentací nelže a udává velmi věrohodnou hodnotu 16ms (ve středních tónech 12ms).

Pro otestování posloužily aplikace:

  • PixPerAn
  • UT2004
  • DOOM III
  • Splinter Cell - Chaos Theory

EIZO FlexScan L778 - aneb profesionálních 19 palců
Program PixPerAn a test Flag.

EIZO FlexScan L778 - aneb profesionálních 19 palců
Opět PixPerAn ale tentokrát test Streaky pictures.

Jak sme si již řekli, tak výrobce se s dobou odezvy nesnaží klamat jako někteří konkurenti - udává skutečnou hodnotu při plném přechodu a hodnota grey-to-grey je uvedena jako druhá. Pro testy jsme použili již klasické nástroje a měřením jsme si průměrnou hodnotu stanovili na 14ms což zcela odpovídá papírovým hodnotám.

Herní testy již ale nejsou natolik použitelné jako klasické syntetické testy simulačními programy - Unreal Tournament 2004 odhalí každou nepřesnost a drobné pochybení, čímž jsme také zjistili, že panel se pro takto rychlé hraní primárně zcela nehodí. Hra je jistě zcela hratelná ale v rychlých momentech je patrné rozmáznutí hran.

EIZO FlexScan L778 - aneb profesionálních 19 palců
Slabší pochybení byla patrná hlavně ve velmi rychlých scénách.

Displej si zde lehce pohoršil svou výbornou reputaci. Pokud ale zvážíme účel nasazení, pak lehce slabší odezva není žádným výrazným mínusem a můžeme s ní zcela bez potíží vyjít i při hraní her.

Závěr

Pokud hledáte opravdu velmi kvalitní monitor, který bude excelovat v podání barev a v oblasti pozorovacích úhlů, pak jste na správné adrese. Bohužel je ale potřeba počítat s lehce podprůměrnou reakční dobou a vysokou cenou, která je ale pro značku EIZO typická. Za značku a kvalitu se v dnešní době připlácí.

Nebýt vysoké ceny a horší odezvy, získal by tento panel bezesporu minimálně Stříbrnou Hvězdu "Silwer Award" za výborné podání barev.

EIZO FlexScan L778 - aneb profesionálních 19 palců

EIZO FlexScan L778

Klady Zápory
+ výborné podání barev - vyšší cena
+ velké pozorovací úhly - možnosti změny výšky a naklonění
+ možnosti nastavení v OSD - pomalejší odezva
+ dva zvukové vstupy 
+ zcela homogenní podsvícení 

Orientační cena: 14 800,- Kč bez DPH

Za zapůjčení děkujeme 100 Mega Distribution.

EIZO FlexScan L778 - aneb profesionálních 19 palců



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
10.5.2006 09:22:45   82.119.239.xxx 3650
monitor je sice spicka, co sa tyka obrazu, ale mali by si u Eiza vstupit do svedomia co sa tyka dizajnu, lebo tie ich krabice su hrozne. Mohli by si zobrat za vzor napr. ViewSonic alebo iiyamu, alebo aj NEC.
10.5.2006 18:43:21   89.102.42.xxx 2430
ty by sis zase mohl uvedomit ze Eizo si zaklada na spickovem obrazu a nejaky design jim muze bejt uplne ukradenej.Tyto monitory jsou predne urceny do grafickych studii a pro CAD systemy ;)
11.5.2006 09:08:29   195.47.82.xxx 2622
A) kdyz nekdo dela s CAD/CAM nebo grafikou, tak pouzije prednostne matici S-IPS, protoze jeji technologie umoznuje maximalne nejlepsi podani barev, kdyz se to dela kvalitne.
B) -||- tak si na stul da dva, ba dokonce 3 monitory.
Chtel bych teda videt tydle 3 obludne velke krabice na stole vedle sebe. Mezery mezi zobrazovacimi plochami by byly tak velke, ze by se na tom nedalo pracovat.
Kazdopadne ten blabol jsem ti dal ja.
18.6.2006 12:10:55   88.103.244.xxx 1515
tt[R]try[/R]
10.5.2006 20:14:42   84.42.129.xxx 2325
EIZO jak vyšitý a v LCD bomba!Chtěl bych vidět firmu která by okopírovala iiyama to by to pak mohli zabalit a přejmenovat!Proboha jak tě tohle napadlo?!Je dobře že se nenechají ovlivňovat kopírováním alias vietnam nebo tchaiwan china pak by si asi každej pomyslel co je to za blbce.A do svědomí si vstup Ty než něco budeš komentovat.
10.5.2006 21:54:33   158.193.83.xxx 3025
suhlas... to je taky problem pre firmu ako EIZO zamestnat jedneho sikovneho a kreativneho dizajnera? Kua, ked mam cely den sediet a trtkat sa v kuse s vykresmi, tak nech mam aspon pozitok z pekneho monitora. Ved kvalitne mysky su take krasne... preco nemozu byt pekne aj kvalitne monitory?
10.5.2006 09:22:56   195.146.134.xxx 3923
Mam doma eizo monitor na rovnakom podstavci a na naklon sa da pouzit aj klb na monitore. Podla fotiek sa mi nezda ze autor clanku tento klb pouzil. Navyse sa minitor da jednoducho natacat do stran. Detail je na http://www.eizo.com/products/lcd/l778_l578sp/index.asp
10.5.2006 09:49:48   147.229.221.xxx 2723
Rozhodně souhlasím s tím, že LCD EIZO jsou parádní, design se mi taky líbí, strohý a jednoduchý. Ale zajímalo by mne, proč píšete, že podsvícení je zcela homogenní (uznávám že ve srovnání s většinou LCD na trhu je dost dobré), když jsou patrné přesvícené rohy? Prostě dokud nebude podsvícení LCD docíleno svitem celé plochy obrazovky, nelze zřejmě mluvit o podsvícení "zcela" homogenním. V konečném důsledku zůstávám zatím věrný CRT (21" Dell 1130).
10.5.2006 10:15:28   81.19.33.xxx 4223
Pravda, také jsem chtěl na to reagovat. Je to takové nadržování favoritům, což se dá pochopit ;-)
Dneska mi došlo, že vlastně obrázky o kvalitě podání barev jsou pro uživatele LCD bezcenné, když danou kvalitu jim to jejich monitor ukázat neumí :-)
10.5.2006 12:08:02   193.179.25.xxx 2420
Že na obrázku podsvětlení nějaké fleky vidíte je tím, že je použita dlouhá expozice. Fotí se "černá" obrazovka. Ale tady se musela exponovat asi dlouho, že to nakonec udělalo bleděmodrou fotku. Proto se tam zákonitě něco objevit musí. Pouhým okem by jsi to asi nezjistil. Tohle vyřeší až OLED. 100% homogenní podsvícení by nikdo nezaplatil.
10.5.2006 12:13:45   88.101.171.xxx 2321
autorovi: pls jestli hraješ UT 2k4 ons, tak za kterej nick? Třeba tě znám... :_D
10.5.2006 10:40:35   81.27.205.xxx 2222
ano ,máte pravdu, ovšem když vidím to podsvícení, tak lepší budete velmi obtížně, ne-li vůbec, hledat,takže bych to nepsal jako zcela homogenní, ale téměř perfektní
10.5.2006 19:06:02   194.108.140.xxx 2021
Uroven recenzi na PCT me posledni dobou preqapuje.. Samozrejme i na monitoru podobne znacky se mohou objevit jiste neduhy. Obzvlaste pokud se jedna o jednu z levnejsich rad tohoto vyrobce.. Nechapu, kde autor prisel na to, ze FlexScan je miren do profi segmentu.. PCT se svou kvalitou zacina rovnat entry level mediim..
10.5.2006 11:22:57   80.188.115.xxx 3319
Mám doma na stole model FlexScan S1910 a rozhodně nelitiju těch peněz co sem za něj dal, kdo neuvidi neuvěří! Dlouho bude trvat než mě nějaká značka přesvědčí abych měnil...
10.5.2006 15:53:19   195.47.24.xxx 2123
Taky bych ho rad na stul - bud S1910AS nebo 1900. Jak moc velky je rozdil mezi temito dvema modely, pominu-li cenovy?
Nevim jestli bych si mel pridat tech rozdilovych 6.000kc na lepsi model ci je z pohledu "univerzalniho" uzivatele rozdil nepatrny. Univerzalitou myslim fakt, ze se nijak zasadne nevenuji grafice (par fotek mesicne upravim, ale zadna profesionalni retus to neni), sem tam si zahraju nejakou tu hru (opet to neni 25 hodin parby denne). Co se wordu, .netu, php a podobnych veci tyka, nemyslim si ze by prave tyhle standartni aplikace patrily k vhodnym benchmarkum.
Diky, diky, diky .
10.5.2006 19:20:41   84.47.10.xxx 2223
Zakladny rozdiel medzi monitormi je ze M1900 ma technologiu TN a S1910AS je S-PVA. Vzhladom na popis prace hadam postaci aj M1900. Aj ked ja mam doma S1900AS a som veeelmi spokojny .
18.6.2006 12:18:02   88.103.244.xxx 1616
Kód:
asd 
18.6.2006 12:26:57   88.103.244.xxx 1616
<div style="color: blue;> mimuomuom </div>
18.6.2006 12:13:34   88.103.244.xxx 1615
<font color="#ff0000"> dgsgsg </font>
18.6.2006 12:14:38   88.103.244.xxx 1614
gfdgfdg
18.6.2006 12:16:34   88.103.244.xxx 1416
<div style="color: blue;"> mimuomuom </div>
10.5.2006 18:58:18   86.49.83.xxx 2323
Mel jsem moznost videt S2410W a CG220 a zanechalo to na me nasledky. CGcko ma mejlepsi barvy co jsem kdy kde na monitoru videl. Vcetne profi trinitron 21" v graficky stuudiu. S2410W nema tak krasny barvy, ale zase by sel pouzit i na normalni praci.
Jednou si udelam radost a poridim si 21" 16:10. Ale nejdriv musi bejt na benzin )
10.5.2006 20:13:15   83.208.16.xxx 2425
CG - ano cg ma pekne barvy a urcite vetsina ctenaru PC tuningu oceni nizky jas, dluhou odezvu a cenu nad 100tis. Protoze tu vubec nikdo nehraje hry nekouka na filmy a hlavne vsichni maj 150tis/mes. ;)
Jinak NEC SpectraView ma lepsi barvy nez CG.

S2410 ma 14bit lookup table jestli ti tohle pripada jako NEkrasny barvy tak si ho videl leda v prospektu. Na praci s textem a OS,hry,filmy ma mnohem lepsi obraz nez CG.
11.5.2006 08:48:14   88.101.163.xxx 2223
máš pro tvrzení "Jinak NEC SpectraView ma lepsi barvy nez CG." i nějaky důkaz ? například změřené gamuty,... ? pokut ano pošli mi prosím změřený profil monitoru + nejaké kontrolní měření po týdnu , měsíci a pokud máš i třeba po půl roku .Jinak řada CG není jen CG 220 za cca 100 000 bez daně ,ale s téměř plným adobeRGB .
11.5.2006 16:16:10   83.208.16.xxx 1923
tak mame google ze...
ale spectraview ma LED podsviceni z 3barevnych led diod ktere pokryvaji mnohem vetsi spektrum nez zarivky eiza a proto pokryva vice nez 100% adobeRGB. Stalost bude u led lepsi nez u zarivek.

O tom ze CG ma bozi podani barev neni zadna ale HW nema predpoklady prekonat NEC, i kdyz samozrejme co se tyce SW a moznosti nastaveni tak ho prekonava. Netroufam si tvrdit ze CG nema vernejsi barvy nez SpectraView nicmene rozsah barev je mensi.

Jinak CG ma sice pekne bavry ale pro grafiku, pro video je neopouzitelny - malo jasu, malo kontrastu a slaba odezvou.
11.5.2006 22:01:03   62.177.107.xxx 2119
teorie je pěkná ale praxe a doložené měření monitoru nemáš ?
16.5.2006 23:03:03   193.179.27.xxx 2018
Asi ti uniklo, že tam kde se CG používá vůbec není důležitá odezva a kontrast (příliš vysoký kontrast je dokonce na závadu), Dokonce není ani tak důležitý rozsah (tan je stejně výrazně lepší než u dosud používaných CRT monitorů) ale právě a jen věrnost barevného podání a jeho stabilita.
Ten kdo chce hrát hry a má na práci CG220 s kalibrací za 150 000,-, tak má obvykle vedle něj ještě za 15 000,- druhej monitor s lepší odezvou na hry. Takže nevím co řešíš.
11.5.2006 10:19:01   195.70.143.xxx 2123
Jestli srovnavate S2410W a CG220, tak mezi to jeste podle me patri L997.
Puvodne jsem take pomyslel nad S2410W, ale obraz L997 je pro grafiku a oci mnohem lepsi.
btw, L997 ma stejnou technologii Advanced S-IPS jako rada CG, tedy take SPICKOVOU kvalitu obrazu (i proti chudakum Trinitronum), akorat nema HW kalibraci.
Misto CG za 60-70k je mozna volba 40k za 21"L997.
10.5.2006 20:07:56   83.208.16.xxx 2722
Naprosto nechapu autora proc pise recenzi o LCD ktere je uz doslova vybehovy typ. Ten model tu je uz dost pres rok. Jeho design je natolik odporny ze Eizo snizilo cenu pod S1910 ktere bylo puvodne levnejsi!

Mozna by bylo lepsi zabrousit k S1910 ktera se pred nedavnem omladila z 12ms na 8ms.

Dalsi vec pro PCtuning je i zvukovy projev LCD, verim ze se mezi ctenari najdou taci co netuni PC do vykonu ale do "tichosti" a neni nic horsiho nez brutalne piskajici LCD Eizo za 20k vedle vaseho neslysitelneho milacka.
10.5.2006 20:25:14   62.168.83.xxx 2522
moje slova. najskor som si myslel, ze ide o nejaky novy LCD, a pritom ide o clanok k dnes uz "historickemu" modelu LCD.

hraci, pockajte si na Eizo S1961...
10.5.2006 20:30:06   62.168.83.xxx 2823
podsvietenie 778 je lepsi priemer. moj pracovny LCD Dell (technologia TN) za 16 tis. Sk je na tom lepsie.
10.5.2006 21:01:54   81.27.205.xxx 2324
tak tohle vám nevěřím ani náhodou, co sakra máte proti tomu podsvícení, vždyť je perfektní
10.5.2006 21:39:25   147.229.192.xxx 2322
treba to, ze se mi na CRT zda cela leva 1/4 snimku + pravy dolni roh presvicena a to dost...
10.5.2006 22:43:49   193.179.202.xxx 2126
tyto oblasti opravdu nejsou DOST presvetlene - v porovnani s konkurenci je uroven znacne nadprumerna
11.5.2006 07:44:16   62.168.83.xxx 2421
ano, v porovnani s konkurenciou v danej kategorii je to lepsi priemer, resp. nadpriemer, ale urcite NEJDE o "Opravdu jedinečné podsvícení". je celkom dobre vidiet trubice a ako povedal PetrT, lava 1/4 je viac presvietena a tiez aj v rohoch je to poznat. osobne mam LCD Dell v praci a ViewSonic VP930 doma a subjektivne sa mi ich podsvietenie zda lepsie (aj ked ten VP930 ma tiez presvetlene rohy.
11.5.2006 11:54:12   193.179.202.xxx 2321
souhlasím s tím, že Vaše panely mají také velmi kvalitní úroveň podsvícení, ale aby bylo možné dva panely objektivně porovnat, tak je třeba udělat fotografii se stejnou clonou a délkou expozice, která výsledný snímek značně ovlivňuje - pokud posuzujete jeden panel okem a druhý podle fotografie, tak ten fotografovaný se vám vždy bude zdát horší
11.5.2006 13:47:00   81.27.205.xxx 2121
no já mám Viewsonica VP191s (předchůdce VP930)a viděl jsem naživo Eizo S1910 (což je stejný panel, jako tento ) a s klidným svědomím prohlašuji, že podsvícení u toho Eiza bylo o mnoho, ale o mnoho lepší, rovnoměrnější, jak píšeš u VP930, i můj Viewsonic má ty rohy, nemohu se zbavit dojmu, že kdyby se udělalala stejným způsobem fotka u vašich panelů, tak by jste byli možná nepříjemně překvapeni
10.5.2006 22:43:02   193.179.202.xxx 2727
podsviceni - pokud si porovnate kvalitu podsviceni se vsemi doposud testovanymi LCD, pak jiste uznate, ze se jedna o opravdu skvely kousek - a to nebereme v potas pouze testovane kousky na ktere vysly recenze - jiste odchylky od reality jsou dany tako dlouho expozici, ktera je pri foceni tohoto obrazce nutna

Tento panel neni primarne miren do profi segmentu (odpovida tomu i cena) ale diky vysledkum testu si tuto pozici dokaze bez problemu uhajit - kvalita je opravdu znacne nadprumerna

Posledni zalezitosti je design - zde si netrofam pronaset jakekoliv stanoviska, nebot mnoho zakazniku si konzervativniho designu jiste vazi an tvori nemalou ucast na rozhodovani pri vyberu panelu - na druhou stranu existuji uzivatele, kterym jde predevsim o design a kvalita je az na druhem miste
10.5.2006 23:09:15   81.27.205.xxx 2334
mě totiž přijde, že většina kritiků toho podsvícení LCD panely snad v reálu nikdy neviděla, protože v této cenové kategorii je to většinou horší, nebo ještě horší
11.5.2006 18:54:57   85.160.72.xxx 2522
A jak to mam v realu na LCD poznat, kdyz je tato fotka preexponovana a ve skutecnosti to nejde "skoro vubec videt" ? Kdyz se podivam na tu fotku tady a na P19-2 v realu, tak jasne zvitezi ten FS...
20.2.2007 14:47:14   81.201.48.xxx 12
Nazdar lidi.
Zajímalo by mne jak je na tom tento model s HOT PIXELS?
Delší dobu pátrám po slušném LCD na delší dobu. Myslel jsem si, že jsem našel favorita: EIZO 19" S1931SH-BK ale toto jsem nečekal:
nullReklamace LCD dle výrobce od 8 vadných bodů.http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10512007X027020AYU

Tak nevím...
viz : >

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

125 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 56.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.