LG Flatron Slim L1970H - štíhlý a zajímavý | Kapitola 4
Seznam kapitol
LCD panelů je na našem trhu opravdu jako máku. Z tohoto obrovského výběru je vždy vhodné zvolit právě ten, který přináší něco nového či uživatelsky atraktivního. Toto se nám povedlo učinit i v této recenzi, kde si ukážeme, jak si nový krasavec od společnosti LG Electronics povede.
Tento pojem je často opomíjen, ale přitom je poměrně důležitý. Nikdo jistě neuvidí rád, když ve tmavé scéně mu budou rohy obrazovky zářit více než střed. Proto jsem použili náš obvyklý testovací obrazec, který nám vše odhalí.
Lehce nadprůměrná kvalita. (Pro zvětšení klikněte)
Tento panel disponuje lehce nadprůměrným podsvícením, které je prakticky jednolité a pouze podél spodního a horního okraje nepatrně prosvítá. Při běžné práci si tohoto jevu ale nemá nikdo šanci všimnout a tudíž považujeme tento test za zdařilý.
Doba odezvy
Doba odezvy je pomocí programů velice složitě měřitelná, neboť prakticky není možné testovací obrazce vyfotografovat dvakrát stejně. Z toho vyplývá, že záleží především na tom, kterou fotografii bychom zde otiskli. Zvolili jsme tedy raději posouzení okem na základě pohybujících se testovacích scén, které dokáži docela věrně poskytnou přehled o reakční době.
Pro otestování posloužily aplikace:
- PixPerAn
- UT2004
- DOOM III
- Splinter Cell - Chaos Theory
Program PixPerAn a test Flag.
Opět PixPerAn ale tentokrát test Streaky pictures.
Podle výrobce disponuje panel odezvou 8ms (grey to grey) a tomu plně odpovídá i tento test. Po odzkoušení a následném rozboru vlajek a automobilu byla tato hodnota odhadnuta celkem přesně. Zde se projevují klady použité výrobní technologie - TN nemělo prakticky nikdy s odezvou sebemenší potíže.
Herní testy dopadly také na výbornou. Jak Doom III tak i velice pohyblivý Unreal tournament 2004 dopadli krásně - všechny části a lokace byly příjemně hratelné a nějaké rozmazané pohyby nebyly prakticky k vidění. Velice příjemným překvapením je interpolace do nižších rozlišení. Mnoho uživatelů jistě nevlastní natolik výkonný počítač, aby si mohli DOOM III dopřávat v plné kvalitě při rozlišení 1280 x 1024. Obraz sice postrádá některé z detailů, ale i přes to je text dobře čitelný a veškeré informace jasně patrné.
Zde nebyl prakticky žádný výrazný problém.
Přes nepatrné pochybení v oblasti pozorovacích úhlů, dokázal panel napravit svou reputaci díky perfektní době odezvy, která je velmi zřetelná například u rychlých her jako je například Unreal Tournament 2004.