nVidia G-Sync: Spása lidstva, nebo jen falešný prorok? | Kapitola 6
Seznam kapitol
Mezi lidmi, kteří se zajímají o hardware, snad není nikdo, kdo by neslyšel o G-Sync. Podle nVidie je revolucí v oblasti monitorů a zobrazování. Navážeme na článek o synchronizaci GPU a monitoru rozebereme G-Sync včetně vlastností této novinky. Je to opravdová revoluce, nebo jen efektivní marketingový tah? A jak reaguje AMD?
Začneme od G-Sync, protože ten je pro nás momentálně nejzajímavější. Pomalu se totiž začínají objevovat příležitosti pořídit G-Sync kartu a monitory by u nás v dohledné době mohly být dostupné také. Zde už vyvstává první problém. Cena vývoj celého modulu
Když překousneme vysokou cenu za novinku a omezený výběr panelů (aktuálně pouze jeden jediný), tak můžeme narazit na další problém. Mnoho z nás by muselo provést upgrade grafické karty na jádro Kepler
G-Sync sám o sobě může produkovat skvělý obraz a plynulost. Na následující problém však narazili už „markeťáci“ z nVidie – jak demonstrovat fixní nahrávací frekvence YouTube Twitch
Hry a variabilní obnovovací frekvence
Variabilní frekvence přináší problém i do světa software. Ten totiž žil tak dlouho v představě jediného paradigmatu neměnných obnovovacích frekvencí, že se jim i snažil jít vstříc a přizpůsobit se, respektive nedostatky nějak kompenzovat. Pokud takovýto software (typicky se to týká některých her a přehrávačů) budete provozovat na „perfektním“ monitoru s G-Sync, budete zažívat horší lagy a cukání