ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí | Kapitola 9
Seznam kapitol
Společně s generací ATI Radeon HD 5000 s podporou DirectX 11 představilo minulý rok AMD ještě jednu novinku. Tou je technologie ATI Eyefinity neboli podpora až šesti monitorů současně na jedné grafické kartě. A protože nám české zastoupení společnosti AMD ochotně zapůjčilo tři stejné 24" LCD, důkladně jsme tuto technologii otestovali.
1920 × 1200 px
-pro zvětšení klikněte na obrázek-
-pro zvětšení klikněte na obrázek-
3600 × 1920 px
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní rozlišení!)-
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní rozlišení!)-
S prvním režimem Eyefinity si Source engine poradil dobře. Hra jej zařadila pod poměr stran 16:9, takže zde dochází k mírnému roztažení obrazu, v praxi si však rozdílů téměř nevšimnete a hra vypadá jedním slovem bombasticky, byť je na obrovské ploše vidět, že Source engine je již staršího data.
5760 × 1200 px
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní šířku)-
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní šířku)-
Neobvyklý poměr stran 16:3,3 řeší druhá Episoda rozšířením zorného pole. Obraz na bočních monitorech je však divně roztažený, vidět je to na všech třech screenech.
Benchmark
Bylo by přinejmenším divné, kdyby hra založená na roky starém enginu nejela i pod Eyefinity jako z praku. Nicméně v Eyefinity režimu přestává fungovat CrossFire a překvapilo mne také, že v rozlišení 3600 × 1920 px jela hra na HD 5970 výrazně hůř než v 5760 × 1200. Zřejmě další bug.