Hlavní stránka Hardware Monitory, LCD panely ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
autor: Tomáš Šulc , publikováno 14.1.2010
ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí

Společně s generací ATI Radeon HD 5000 s podporou DirectX 11 představilo minulý rok AMD ještě jednu novinku. Tou je technologie ATI Eyefinity neboli podpora až šesti monitorů současně na jedné grafické kartě. A protože nám české zastoupení společnosti AMD ochotně zapůjčilo tři stejné 24" LCD, důkladně jsme tuto technologii otestovali.


ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí

1920 × 1200 px

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
-pro zvětšení klikněte na obrázek-

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
-pro zvětšení klikněte na obrázek-

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
-pro zvětšení klikněte na obrázek-

3600 × 1920 px

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní rozlišení!)-

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní rozlišení!)-

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní rozlišení!)-

S prvním režimem Eyefinity si Source engine poradil dobře. Hra jej zařadila pod poměr stran 16:9, takže zde dochází k mírnému roztažení obrazu, v praxi si však rozdílů téměř nevšimnete a hra vypadá jedním slovem bombasticky, byť je na obrovské ploše vidět, že Source engine je již staršího data.

5760 × 1200 px

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní šířku)-

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní šířku)-

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní šířku)-

Neobvyklý poměr stran 16:3,3 řeší druhá Episoda rozšířením zorného pole. Obraz na bočních monitorech je však divně roztažený, vidět je to na všech třech screenech.

Benchmark

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí

Bylo by přinejmenším divné, kdyby hra založená na roky starém enginu nejela i pod Eyefinity jako z praku. Nicméně v Eyefinity režimu přestává fungovat CrossFire a překvapilo mne také, že v rozlišení 3600 × 1920 px jela hra na HD 5970 výrazně hůř než v 5760 × 1200. Zřejmě další bug.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
102 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 47.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.