ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí | Kapitola 8
Seznam kapitol
Společně s generací ATI Radeon HD 5000 s podporou DirectX 11 představilo minulý rok AMD ještě jednu novinku. Tou je technologie ATI Eyefinity neboli podpora až šesti monitorů současně na jedné grafické kartě. A protože nám české zastoupení společnosti AMD ochotně zapůjčilo tři stejné 24" LCD, důkladně jsme tuto technologii otestovali.
1920 × 1200 px
-pro zvětšení klikněte na obrázek-
-pro zvětšení klikněte na obrázek-
3600 × 1920 px
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní rozlišení!)-
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní rozlišení!)-
Far Cry 2 řeší různé poměry stran dost originálně: na šířku je obraz vždy stejný, ořezává však vršek a spodek. V rozlišení 3600 × 1920 px je to ještě snesitelné a hra vypadá poměrně slušně, takže si hraní na obří ploše užijete dosyta.
5760 × 1200 px
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní šířku)-
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní šířku)-
V rozlišení 5760 × 1200 je situace výrazně horší. Široké pruhy s obrazem jsou pro praktické hraní de facto nepoužitelné.
Benchmark
Co se týče nároků na výkon, nejsou zase tak hrozné. I s ATI Radeonem HD 5870 se hra držela na hranici 30 fps, což už lze označit za plynulé, U Radeonu HD 5970 navíc poměrně slušně fungoval režim CrossFire.