ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
i Zdroj: PCTuning.cz
Monitory Článek ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

14. 1. 2010 03:00 51

Seznam kapitol

1. ATI Eyefinity — panelů není nikdy dost 2. ATI Eyefinity — jak to funguje 3. ATI Eyefinity v praxi 4. Testovací sestava, metodika, hry 5. Call of Duty Modern Warfare 2 6. Colin McRae DiRT 2 7. Crysis
8. Far Cry 2 9. Half Life 2 Episode Two 10. Operation Flashpoint Dragon Rising 11. S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat 12. Tom Clancys H.A.W.X. 13. Warhammer 40 000 Dawn of War II 14. Závěr

Společně s generací ATI Radeon HD 5000 s podporou DirectX 11 představilo minulý rok AMD ještě jednu novinku. Tou je technologie ATI Eyefinity neboli podpora až šesti monitorů současně na jedné grafické kartě. A protože nám české zastoupení společnosti AMD ochotně zapůjčilo tři stejné 24" LCD, důkladně jsme tuto technologii otestovali.

Reklama
ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
i Zdroj: PCTuning.cz

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
i Zdroj: PCTuning.cz

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
i Zdroj: PCTuning.cz

1920 × 1200 px

 -pro zvětšení klikněte na obrázek-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte na obrázek-


-pro zvětšení klikněte na obrázek-

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
i Zdroj: PCTuning.cz


-pro zvětšení klikněte na obrázek-

3600 × 1920 px

 -pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní rozlišení!)-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní rozlišení!)-


-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní rozlišení!)-

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
i Zdroj: PCTuning.cz


-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní rozlišení!)-

Colin McRae DiRT 2 je jednou z her, které si s Eyefinity poradí dobře. V rozlišení 3600 × 1920 px se vám o trochu rozšíří rozhled a nedochází k žádné deformaci obrazu. Hraní hry je jednoduše super.

5760 × 1200 px

 -pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní šířku)-
i Zdroj: PCTuning.cz
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní šířku)-


-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní šířku)-

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
i Zdroj: PCTuning.cz


-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní šířku)-

S extrémním poměrem stran 16:3,3 si hra poradila o něco hůř. Sice se opět rozšíří rozhled a hra na předním panelu vypadá pěkně, na těch bočních je však kabina vozu divně roztáhlá a třeba obří zpětné zrcátko na prostředním screenu působí vážně podivně.

Benchmark

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
i Zdroj: PCTuning.cz

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
i Zdroj: PCTuning.cz

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
i Zdroj: PCTuning.cz

Na ATI Radeonu HD 5870 jede DiRT 2 dobře i po zapnutí Eyefinity, proti základnímu rozlišení 1920 × 1200 px zde dochází k propadům o cca 50 %. Daleko horší je to s Radeonem HD 5970, protože DiRT 2 zatím nepodporuje režim CrossFire. V rozlišení 3600 × 1920 px je hra na hranici 30 fps ještě hratelná, v 5760 × 1200 px se však cuká už moc. Tedy přesněji řečeno krátkodobě dochází k neuvěřitelným propadům fps, což je dobře vidět z grafu průběhu. Stane se tak vždy, když auto projede vodou. Proč tomu tak je, jsem bohužel nezjistil, zřejmě jde o bug.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama