Hlavní stránka Hardware Monitory, LCD panely ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí
autor: Tomáš Šulc , publikováno 14.1.2010
ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí

Společně s generací ATI Radeon HD 5000 s podporou DirectX 11 představilo minulý rok AMD ještě jednu novinku. Tou je technologie ATI Eyefinity neboli podpora až šesti monitorů současně na jedné grafické kartě. A protože nám české zastoupení společnosti AMD ochotně zapůjčilo tři stejné 24" LCD, důkladně jsme tuto technologii otestovali.


Testovací sestava

Procesor Intel Core i7 920 @ 3,6 GHz
Základní deska Asus P6T DeLuxe
RAM Kingston 3× 2 GB DDR3, 1600 MHz
Grafická karta ATI Radeon HD 5870
ATI Radeon HD 5970
Ovladače ATI Catalyst 9.12 Hotfix
Pevný disk — systémový WD VelociRaptor WD1500HLFS
Pevný disk — data WD Caviar WD3200AAKS
Zdroj Nexus 850 W
Operační systém Windows 7 Ultimate 64bit

Dnes jsem testoval na počítači s  procesorem Core i7 920, který jsem přetaktoval na frekvenci 3,6 GHz. Počítač byl dále osazen třemi 2GB DDR3 pamětmi Corsair na frekvenci 1800 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce Asus P6T DeLuxe. Jako zdroj posloužil 850W Nexus. ATI Eyefinity jsem vyzkoušel na grafických kartách ATI Radeon HD 5870 a duální HD 5970. Jako ovladače jsem použil nejnovější dostupné Catalyst 9.12 plus dostupný Hotfix. Ten byl v testu velmi důležitý, protože upravuje podporu CrossFire režimu při použití ATI Eyefinity.

Metodika testování

ATI Eyefinity jsem jsem testoval celkem na devíti hrách, ačkoliv jsem měl původně v plánu celkem 11 titulů (viz. výše). Každou hru jsem vyzkoušel v základním rozlišení 1920 × 1200 px a pak také v Eyefinity rozlišeních 5760 × 1200 px a 3600 × 1920 px. Z těchto rozlišení jsem kromě grafů průběhu fps udělal také screenshoty, ze kterých je vidět, jak si která hra s netradičními rozlišeními poradila.

Testovací hry

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí

Call of Duty Modern Warfare 2 — Hry ze série Call of Duty nemají zabudovaný benchmark, testuji proto hraním hry. V nejnovějším pokračování je to mise Exodus, ve které testuji hraním prvních 30 sekund hry, kdy společně s dalšími vojáky a tanky dobýváme předměstí amerického města. Nastavení grafiky je maximální, fps měřím programem FRAPS, AA zapínám ve hře.

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí

Colin McRae DiRT 2 — Offroadové závody DiRT 2 mají vestavěný benchmark, který testuje jedno kolo rallycrossu v Aréně v Londýně. Tento benchmark k testování používám, nastavení hry je maximální včetně DirectX 11 efektů, AA zapínám ve hře

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem FRAPS. Nastavení grafiky je na high, dnes jsem kvůli extrémní náročnosti Eyefinity testoval bez AA.

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí

Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem "Short Ranch". Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí

Half Life 2 Episode Two — Testoval jsem pomocí nahraného timedema, které zachycovalo počátek hry, kdy dojdete ke srázu, za vámi spadne vlak z mostu a vy poté pokračujete vstupem do jeskyně. AA nastaveno ve hře

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí

Operation Flashpoint Dragon Rising — Nový flashpoint nemá vestavěný benchmark, testuji proto hraním hry, konkrétně na počátku sedmé mise v kampani, kdy společně s dalšími vojáky běžím přes pole k dřevěné boudě, kde se strhne přestřelka s nepřáteli. Nastavení grafiky bylo maximální, AA zapnuto ve hře.

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Testuji pomocí uvolněného benchmarku a testuji hned první scénu s běžným denním světlem. Nastavení hry je maximální pod DirectX 11, tedy Ambient Occlusion režim HDAO Ultra plus tesselace a contact hardening shadows. AA jsem nechal kvůli vysoké náročnosti Eyefinity vypnuté

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí

Tom Clancy's H.A.W.X. — Letecký simulátor H.A.W.X. testuji pomocí vestavěného benchmarku. Nastavení hry je maximální včetně podpory DirectX 10.1. AA nastaveno ve hře.

ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí

Warhammer 40 000 Dawn of War II — Pro testování hry používám vestavěný benchmark, nastavení hry je maximální, AA zapínám v ovladačích.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
102 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 47.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.