ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí | Kapitola 10
Seznam kapitol
Společně s generací ATI Radeon HD 5000 s podporou DirectX 11 představilo minulý rok AMD ještě jednu novinku. Tou je technologie ATI Eyefinity neboli podpora až šesti monitorů současně na jedné grafické kartě. A protože nám české zastoupení společnosti AMD ochotně zapůjčilo tři stejné 24" LCD, důkladně jsme tuto technologii otestovali.
1920 × 1200 px
-pro zvětšení klikněte na obrázek-
-pro zvětšení klikněte na obrázek-
3600 × 1920 px
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní rozlišení!)-
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní rozlišení!)-
Operace Flahpoint 2 řeší neznámé rozlišení a poměr stran roztažením obrazu. V rozlišení 3600 × 1920 naštěstí nejde o nic tragického a byť je to ze srovnávacích screenů vidět, ve hře si toho téměř nevšimnete. Hraní v tomto režimu Eyefinity lze proto rozhodně doporučit.
5760 × 1200 px
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní šířku)-
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní šířku)-
S poměrem stran 16:3,3 dochází k opravdu nechutnému roztažení obrazu, svědčí o tom třeba "kulatý" zaměřovač na prvním screenshotu. Tomuto režimu Eyefinity proto v druhém Flashpointu říkám ne.
Benchmark
ATI Radeon HD 5870 si s oběma režimy CrossFire poradil obstojně, fps je na hranici 40 snímků, procentuální propady jsou lehce nad 50 %. Horší je to s Radeonem HD 5970, který si poradil pouze s rozlišením 5760 × 1200 px. V druhým Eyefinity rozlišením nefunguje CrossFire a framerate se propad hodnotu 30 fps.