Hlavní stránka Hardware Klávesnice, myši, joy Profesionální podložky pod myš - SteelPad a fUnc sUrface
Profesionální podložky pod myš - SteelPad a fUnc sUrface
autor: Michal Mitrega , publikováno 18.4.2006
Seznam kapitol
1. Balení a specifikace
2. Design
3. Ergonomie
4. Klouzavost, plynulost a závěr
Profesionální podložky pod myš - SteelPad a fUnc sUrface

Dnes jsme si vzali na mušku dvě největší novinky v high-endu profesionálních podložek pod myš. První je vylepšená verze starších podložek od firmy fUnc, fUnc sUrface 1030 Archetype a druhá všestranný bojovník ze stáje Steel Series, SteelPad 5L. Tentokrát to ovšem nebude kdo z koho, ale jaká podložka je vhodná pro specifické účely.


fUnc sUrface 1030 Archetype

Archetype je oboustranná podložka. To znamená, že podle potřeby stačí otočit podložku v rámečku a je vymalováno. Navíc pokud objednáváte rovnou z továrny, tak si můžete nechat udělat obě strany hladké nebo obě hrubé podle potřeby. Proč to říkám? Již asi tři měsíce jsem šťastným vlastníkem podložky F10.s (jemnější povrch), ale už je znatelné citelné sedření horní vrstvy. To znamená uprostřed podložky je úplně hladký vyježděný ovál a na krajích je povrch s velmi jemným zdrsněním. Proto nemá cenu uvažovat o povrchu F30.r (hrubý), protože se vám po čase používání vydře a povrch bude příliš nestejnoměrně zdrsněný.

Profesionální podložky pod myš - SteelPad a fUnc sUrface
Archetype s myší Logitech G5

Ohledně klouzavosti je na tom podložka velmi dobře a ještě lépe na sježděném povrchu (přibližuje se vlastnostmi k dříve recenzovanému Ulti-matu). Proto bych ji doporučil všem hráčům FPS stříleček všeho druhu, ale i ostatním milovníkům pohybu s myší bez minimálního odporu. Plynulost je také jedna z nejlepších, navíc se zlepšuje s uježděností povrchu. Proto jistě neudělají chybu ani milovníci rychlých reflexních Head Shotů. Velkým záporem je pak opotřebování podložky, která pokud hrajete či pracujete s PC tak často jako já (pořád) vám vydrží odhadem 3-4 roky. To opravdu není mnoho, ale na trhu bude v té době jistě dostatek nových podložek s lepšími vlastnostmi (nebo se už nebude k ovládání PC používat myš?) a možná i za lepší cenu.

Profesionální podložky pod myš - SteelPad a fUnc sUrface
hrubý (vlevo) vs jemný (vpravo) povrch

Profesionální podložky pod myš - SteelPad a fUnc sUrface
Archetype zboku

Cena: 1200 Kč verze s plastovým rámečkem,
2000 Kč MBA verze s hliníkovým rámečkem
Oficiální stránky: fUnc

SteelPad 5L

SteelPad 5L není žádné ořezávátko. Povrch je velice jemný jak se na látkové podložky sluší a patří, a také dostatečně rychlý, jako některé pomalejší plastové podložky. Svými vlastnostmi bych ho přirovnal jen k jedné podložce, Razer Mantis Speed (i když je mnohem tvrdší). Na druhou stranu nemá narozdíl od Mantisu, který je vhodný pro opravdu ortodoxní hráče s velmi nízkou sensitivitou rozměry plachty a na stole se tak bude dobře vyjímat a nebude se vám na ni pouze prášit.

Profesionální podložky pod myš - SteelPad a fUnc sUrface
SteelPad 5L a Logitech G5

Klouzavost je na druhou stranu podstatně horší než u jemnějšího povrchu u Archetypu, ale i tak není pro určitou skupinu uživatelů vůbec špatná. Spíše než hráčům FPS stříleček bych ji tedy doporučil hráčům strategií, RPG, simulátorů nebo profesionálním grafikům. Ostatně i designem se jistě bude u každého grafika vyjímat. Obě podložky jsou na tom velmi dobře a s přehledem můžou sloužit k reprezentaci svého majitele. Například na stole špičkového manažera místo levné a nudné podložky za pár Kč.

Profesionální podložky pod myš - SteelPad a fUnc sUrface
jemný vzorek

Profesionální podložky pod myš - SteelPad a fUnc sUrface
SteelPad 5L zboku

Cena: 850 Kč
Oficiální stránky: Steel Series

Podložky do testu nám zapůjčila firma PROGAMINGSHOP, které tímto děkujeme.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
18.4.2006 11:57:07   193.222.130.xxx 37248
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
18.4.2006 12:05:29   86.49.32.xxx 6381
Tak mnt, drátové myši jsou mnohem lepší, protože jsou stále přesné (nikdy se nevybijí) a mají rychlejší odezvu... Ale s podložkou s tebou souhlasím, myslim, že nejlepší podložka je něčím zatížený A4 bílí papír...
18.4.2006 12:17:35   85.132.246.xxx 6460
ROFL PAPIR DD DHAHAHAA PPPPPP SMICHHH ja mam mx500 a diky podlozkam mi uz tahne na treti rok....padsurfy jsou uplne vporadku , myslete nez neco napisete, vy to mozna nepotrebujete ale takovi pro hraci ci profi grafici urcite jo, vase nazory ze nechcete vyhodit 1000kc ho hajzlu si nechte pro sebe klidne si hrejte na lineleu
18.4.2006 12:22:14   87.244.199.xxx 4241
zdielam s tebou tvoj nazor... podla mna clovek, ktory napise ze najlepsia podlozka je A4 papier nema ani sajnu o tom ako vyzera profesionalna praca, ci hra ;) na PC... Ja osobne by som si to nevedel bez riadnej podlozky a mysi predstavit.
18.4.2006 12:56:46   217.117.223.xxx 3541
tak tak ...

ale v necem nesouhlasim z autorem:

podlozka vydrzi 3 - 4 roky ... to bych fakt nerekl... jako ne ze by se rozpadla to ne, ale pokud rika ze po 4 mesicich uz zacla byt vydrena...
ja mel steelpad S&S a asi za rok sem byl nucenej ho vymenit... uprostred klouzala mnohem min, drhla tam a nedalo se na tom dobre hrat...
tedko mam Icemat 2nd a nemuzu si ji vynachvalit (mozna zezacatku mensi rozmery ale to tam surface jeste mensi... de o zvyk)

dalsi vec ktera se mi nezda je ten prozizkluz na tom steelpadu... mozna ze mel S&S protizkluz lacinejsi ale nebyl vubec dobrej, podlozka se kvrdlala a pod zapestim za pul roku byla hladka... takze prisla na radu izolepa zezhora a z rohu... ale mozna ze to ma 5L lepsi... me vyhovuje uchyceni Icematu (i kdyz sem si musel zvykat na tloustku) ...
19.4.2006 09:26:30   212.71.150.xxx 4437
ja mám jen stůl, a de to :X
19.4.2006 11:33:59   85.70.112.xxx 3433
Jj, MX310 na dřevěném stole a taky žiju ;-) (naopak je super, že podložka nepřekáží)
19.4.2006 17:59:40   85.132.244.xxx 3434
rofl, ja mam taky 310 DD ta myska proste nepotrebuje podlozku, nejlip ji asi fakt sedi stul DD
18.4.2006 17:31:20   213.151.217.xxx 7055
Tak si kup Microsoft Wireless Laser Mouse 6000, ak nie si lavák a problemami s odozvou sa zbavíš.
19.4.2006 16:11:08   80.250.1.xxx 10638
nesouhlasim, bezdratova mys je jednoznacne krok vpred a to znacnej, pouzivam uz 3 roky a uz nejsem schopen pracovat s dratovou

skusil jsi to ? hraju hry a jednoznacne muzu doporucit bezdrat, samozrejme s laser snimacem a rychlym prenosem napr. logitech G7, okamzita odezva, 2000dpi, komfort, baterie vydrzi tyden az dva podle pouzivani ale to je stejnak udaj na nic bo po kazde praci hodis mys do kolibky takze aspon neprekazi na stole a dobije se ti....
18.4.2006 16:51:42   212.80.85.xxx 5136
Zdravim,
fakt se musím smát. Tyto podlosky, nebo spise jen sp, kterou jsem si nedavno zakoupil jsou neodmyslitelným doplnkem pro kazdeho poradneho hrace a s dobrou mysi se zlepsi skill o nekolik procent. Nehlede na to, ze se s tim pracuje i moc dobre v OS a programech.

Jo jinak ten papir je dobrej for.
19.4.2006 22:18:17   147.32.104.xxx 3332
Hehe, to jsi me pobavil :-)
Zadna super mys nebo podlozka neudela z lamy skillera, tak klidek ;-)
26.4.2006 20:37:06   85.207.41.xxx 2826
ale ze skillera lamu klidne ;-)
8.6.2006 13:34:04   213.226.192.xxx 1516
Na stole jsem hrál asi 3 roky a když jsem si koupil tuhle podložku hned to bylo o něčem jiným. hned se pohyblivost zvedlatak dvounasobek... ale to jsem si na benzince musel koupit ještě silikonovej olejíček... a pak to klouže nevidaně.... hlavně pak jestli děláte v grafice je to poznat
18.4.2006 12:23:09   217.144.26.xxx 4236
Máš na 100% pravdu. Robím s grafikou a dobrá podložka je absolútnou nutnosťou. A 1000kč na 3 a viac rokov bezproblémového provozu je bagateľ.
18.4.2006 12:56:58   87.197.164.xxx 7733
no, za moj zivot kdekolvek som videl clanok, recenzi na nejaky highend prvok z hracskeho priemyslu (mys, podlozka) sa dana diskusia k produktu zmenila na nieco comu sa diskusia vraviet neda. Lidicky pochopte to ze NEExistuje objektivna pravda s definiciou, toto je lepsie, je to blbost vyhodit tolko prachov za taku somarinu atd.
Niekto je grafik, alebo profi gamer, ma prachy, kupi si najnovsieho potkana od logitechu a k tomu func... otazka: su to vyhodene prachy? urcite nie, pretoze sa mu s tym robi dobre, prachy ho netrapia tak v tom problem nevidim.
Niekto je profi hrac alebo grafik, nema prachy na rozhadzovanie a pracuje s geniusom a A4 papierom. otazka : je to noob ze obhajuje papier a debilnu mysku? urcite nie, lebo to nepotrebuje a pracuje sa mu s tym dobre.

Preto si myslim ze kto ma prachy nech si to kupi a zelam mu nech sa mu s tym pracuje dobre, a kto to proste nechce tomu zelam aby sa mu na jeho A4 bielom papiery hralo este lepsie
18.4.2006 15:20:23   84.242.85.xxx 4133
presne tak. ale nejlepsi jsou takovy hraci (ted nemyslim profi), co si koupi podlozku a mys za tisice a pak je vyklepe nekdo s Geniuskou a bez podlozky;)
18.4.2006 15:40:11   147.32.125.xxx 3530
Áno, ale hrá sa nám pohodlne ;-)
18.4.2006 15:46:59   84.242.80.xxx 3233
souhlasim
18.4.2006 15:20:29   212.80.64.xxx 9943
souhlas, jenze me/nas stve, ze se tu zacinaji objevovat skoro vyhradne tyhle "super_odborne" recenze/testy. To musi bejt clovek fakt odbornik jako blazen, aby zhodnotil kus plechu/skla/latky/podobnejbordel a v tom to asi bude.....
Uz se tesim az tu objevim test pocitacoveho stolku, test zidle u pocitace, test obrazu visicich v blizkosti pocitace atd atd...
18.4.2006 15:45:51   84.242.80.xxx 3331
mam RazerExactMat na ni Razer DiamondBack...sem velmi spokojen....patri to k sobe...hraju na speed strane a uz koukam, ze se na kryse zacinaji odirat plosky ....tudiz uz me asi ceka nakup skatez ....jinak i bez nich to jezdi na mou ruku moc dobre

btw: je to muj ryze subjektivni nazor
18.4.2006 17:23:34   213.151.217.xxx 2068046
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.4.2006 02:53:23   158.193.83.xxx 3432
uf...,ze 4000xblabol .......lol..... vy ste chori ludia
19.4.2006 02:55:24   158.193.83.xxx 3432
ze sa vam to chce tolko klikat...radsej si zaklikajte CSko, to je lepsia fun;)
18.4.2006 19:24:47   84.16.102.xxx 3933
ja mam upravejnou podlozku a mys nejakej samsung a musim rict re teda mezi mx510 a samsung + podlozka vebso a z ni servana prvni vrstva = rozdil 0 je fakt ze je to hodne o zvyku ale stejne ty prachy za to a potom ja myslel ze tohle je server o pctuningu a ne o progamingu radsi bych misto tohodle nasel napr jake greaficke karty nas cekaji do leta nebo podobne s procesorama a taky chipsety desky uz me moc nezajimaji
18.4.2006 20:12:28   212.111.30.xxx 3831
to místo těchto podložek bych si radši koupil ICEMAT 2nd Edition myslím si že je lepší v tom směru,že je ze skla a tím má lepší zkluznost a navíc stojí jen 851kč s DPH
18.4.2006 22:26:47   88.101.171.xxx 3336
Pokud by někdo chtěl Icematku 2nd Edition, tak ji prodám za 600 Kč i s poštovným. Neporušenou, s krabicí a zárukou nějak rok.

Holt není podložka jako podložka. Dlouhou dobu jsem si namlouval, jak není Icematka skvělá (o plastové podložce z Levelu nemluvě), ale praxe mě přesvědčila o opaku.

Pokud se chcete opravdu progamingu věnovat, tak k tomu patří i dobré vybavení. Dobrá myš a podložka je základ. Spolu s pořádným CRT monitorem nebo LCD (některé taky ujdou) a klávesnicí je mnohem důležitější než dobrá grafická karta (měl jsem Radeon 9000 pro, teď mám 7600 GT).
18.4.2006 20:26:15   85.216.200.xxx 4035
Som si prave docital clanky "Vyvíjet nové čipy bude složitější" na SWH a bol som z toho, taky ze WOW. Tak som zasiel este na PCT, ze mam este chut na nejaky kvalitny clanok. A po piatich dnoch sa tu objavilo iba toto. Hm. Tak som sa poskrabal na hlave a sformuloval svoje rozpacite dojmy.
18.4.2006 23:37:14   217.144.26.xxx 3535
Namiesto "formulovania svojich rozpačitých dojmov" buď rád že si "toto" môžeš prečítať zadara a stačí ti na to pár kliknutí myšou... Ak ťa to nezaujíma tak sa zdrž komentára.
19.4.2006 03:10:54   158.193.83.xxx 3332
Tak, tak, uz by to chcelo daky megatest grafik alebo aspon chladicov pripadne aspon nieco poriadne o HW a "tuningu"(nie ako minule ta x1600 bez OC!-to uz len bol tuning). Furt sa riesia take pitchovinky ako prehravace, rezimy spotreby vo win(?) a pod. To mame cakat pol roka na conroe a AM2, kym sa to tu rozhybe?
19.4.2006 05:20:27   88.101.171.xxx 3532
I to je pravda. Stačí si spočítat 1 a 1 a zjistíš, že už není co recenzovat. Tím myslím hlavně grafiky.
19.4.2006 11:06:39   194.228.235.xxx 4231
Už mi lezou krkem chytráci co tvrděj že za podložku nebo myš dá dvojku jenom debílek, kterej neví co s penězma. Já sem si na svýho Razera musel přivydělat při studiu a zatim k němu nemám podložku. Každopádně až na ní mít budu, tak si jí koupim. Je to jako nechápat že někdo chce jezdit superbem, když do práce ho doveze i ta stodvacítka a oboje jezdí na benzín! Tyhle názory si nOObs nechte... a nebo se nad sebou zamyslete a třeba vám to dojde... zkuste si někdy zahrát s Razerem, nebo pořádnou Logitechkou. Vsadim se, že byste hned začli aspoň trochu chápat, proč za to někdo dá tolik peněz!
19.4.2006 14:52:16   83.208.65.xxx 3632
A radsi si koupim CRX za 60, místo superbu za 500 a zničim tě jak malího klučinu.....
19.4.2006 17:23:30   158.193.83.xxx 3032
a ja si kupim diablo za 3.000.000 a znicim vas vsetkych...
19.4.2006 18:16:31   85.70.56.xxx 3440
Jo, super podložku potřebujete, pět hodin deně paříte a několikaprocentní pokles IQ se evidentně projevuje. STOP
Vhodné jenom pro profíky (=magory). STOP
Já pařím jenom freeware TBS a RPG, programuju a dělám grafiku, vše na překližce s Geniuskou. STOP
Nejlepší je home-made. STOP
19.4.2006 18:33:00   213.215.67.xxx 3431
Raz za cas svoju 12,- Sk podlozku nastriekam prontom, a raz za pol roka vymenim ;)
19.4.2006 21:42:19   82.99.180.xxx 3231
Nezkousel jsem nekdy nekdo tuhle A4tech mysku? http://www.logicky.cz/product.php?productid=9541 pry bez baterii podlozku to ma, jak je to presne a jak to funguje? Diky
20.4.2006 06:27:30   194.160.214.xxx 3633
Aj tak je najlepšia kombinácia Microsofft Wireless Laser Desktop 6000 a pod nou rovný stôl.
21.4.2006 06:54:14   195.168.52.xxx 3431
bol tu spomenuty taky drobny komentar ze podlozka sa vyderie v strede a potom tam zadrha a treba ju vymenit.
ak si mam uz kupit drahu podlozku rad by som videl porovnanie jednotlivych podloziek aj v tomto ohlade, pretoze mam ten pocit ze prave toto je ten jediny dovod na vymenu podlozky
13.5.2006 15:52:08   85.216.227.xxx 1943
Ked si niekto moze dovolit spickove vibavenie tak preco nie a nejde oto kolko to stalo ale jak sa stim pracuje . Ja si mozem kupit to njlepsie co existuje ale aj tak sa vzdi najde niekto kto ma vibucha . Ale abi som sa dostal k pointe Mys bez podlozky ? Dobre niekomu sa lepsie drvi na stole a niekomu zas na podlozke , ja som si kupil podlozku za 1500 a neviem si predstavit bez nej robit alebo hrat . Niekto povie zbitocne vihodene peniaze , dobre tak si to nekup . Ale z vlastnich skusenosti viem ze lepsie sa mi robi ked mam podlozku . Zaprve ked je kvalitna tak sa to po nej smika jak nic , a zaroven sa menej nicia tefloni na nej . Tak si povedzte jedno 100 ludi 100 chuti . Kazdi ma svoj nazor a hotovo . Nesnazte sa presvedcit inich ked to sami nechcu . Nechcem tu nikoho urazit ale podla mna dobra a kvalitna klavesnica napr : Logitech G15 a ktomu MX 518 ja vinikajuci komplet . A podla mna bez podlozky nema zmisel take nieco kupovat . Dik za precitanie
4.7.2006 15:44:48   217.197.149.xxx 1716
Máte někdo zkušenosti s používáním téhle podložky od fUnce s myší bez mouseskatez - nezdírají se teflony na myši? Mám MX 510.
19.10.2006 22:55:08   62.209.196.xxx 511
Koupil jsem si myš logitech G7 a podložku steelpad 5L. Když jsem zkoušel klouzavost myši na stole a na podložce za 850,- KČ tak na povrchu stolu klouzala ještě lépe. Je to jen marketingový tah výrobců a zbytečně utrácené peníze. Myš G7 je špička a 2000,-nelituji ale ta podložka je zbytečnost.Toť můj názor. Nenechte se nachytat jako já.
28.4.2008 10:08:00   78.102.72.xxx 00
Zdravím. Chtěl bych se zeptat jakou z podložek, které jsem si vybral, udělal si menší předvýběr, doporučujete jako nejoptimálnější pod tuto myš A4tech X-750BF? Případně, která z nich je ta nejlepší?

Tady jsou:
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=37032
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=26658
http://www.supergamer.cz/qiip-fabric-p-1374.html
http://www.supergamer.cz/razer-exactmat-neoprene-pack-black-p-6390.html

Jednu z nich chci pod tuto myš koupit, kterou tedy nejvíce doporučujete?
http://www.agen.cz/produkt/42371/A4tech-X-750BF-laserova-h erni-mys-USB-PS2-snake.htm
To je ta myš, kterou budu kupovat

Díky moc a budu se těšit na Vaše odpovědi.


Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

129 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 57.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.