Hlavní stránka Hardware Klávesnice, myši, joy Velký srovnávací test látkových podložek
Velký srovnávací test látkových podložek
autor: Michal Mitrega , publikováno 22.12.2005

Ano, je tu druhý díl seriálu o profesionálních podložkách. Tentokrát se podíváme na podložky známé pro svoji skvělou přesnost a dokonalé vedení myši po podložce. Jsou oblíbeny u většiny profesionálních hráčů spíše než podložky plastové. Musím se přiznat, že možnosti látkových podložek předčily moje očekávání.


Druhý díl srovnávacích testů podložek je u konce. Samozřejmě musím zmínit, že každý má trochu jiné nároky na podložku a podle toho bude také vybírat. Takové rozdíly mezi na pohled identickými podložkami ale čekal jen málokdo. Například Razer Mantis Speed mě velmi příjemně překvapila, taktéž některé podložky v těsném závěsu za ní. U látkových podložek se cení především kvalita provedení, klouzavost je až na druhém místě. Pokud chcete, aby vám podložka klouzala co nejvíce, tak si počkejte na třetí a poslední díl seriálu o profi podložkách. Zaměříme se na plastové podložky zvučných jmen jako je Steelpad, fUnc, Slickride a mnohé další.

V komentářích k minulému dílu se ozvaly námitky jak se dá klouzavost změřit. Přesně to samozřejmě není možné (jestli vymyslíte nějakou lepší metodu, tak mi ji pls napište), ale dá se určit se značnou přesností. Já ji měřím tak, že tvrdou desku nakloním na určitý úhel a na nic položím podložku pod myš. Myš bez ocásku položím nahoru a stopuji za jak dlouhou dobu dorazí dolů. Z průměru několika měření se velmi lehce dají porovnat podložky mezi sebou.

Razer Mantis Speed

Velký srovnávací test látkových podložek

  • BaleníVelký srovnávací test látkových podložek
  • Design a specifikaceVelký srovnávací test látkových podložek
  • ErgonomieVelký srovnávací test látkových podložek
  • KlouzavostVelký srovnávací test látkových podložek

Razer Mantis Speed je jedna z nejlepších podložek vůbec, nejen v látkové kategorii. Spolu s qiip Fabric XL bych ji označil za vítěze testu. Vynikající je klouzavost, design, horší už je balení a mírně roztřepené hrany podložky. Kdybych chtěl látkovou podložku, tak volím bezpečně tuto.

Fatal1ty pad

Velký srovnávací test látkových podložek

  • BaleníVelký srovnávací test látkových podložek
  • Design a specifikaceVelký srovnávací test látkových podložek
  • ErgonomieVelký srovnávací test látkových podložek
  • KlouzavostVelký srovnávací test látkových podložek

Asi nejznámější látková podložka s logem známého hráče je velmi kvalitní. Avšak v našem testu nedosahuje výše než na 4. místo. Chcete-li vypadat cool, tak je známá podložka nutností, ale na výkonu vám tolik nepřidá. Proto moudře zvažte co se vám víc vyplatí.

qiip Fabric XL

Velký srovnávací test látkových podložek

  • BaleníVelký srovnávací test látkových podložek
  • Design a specifikaceVelký srovnávací test látkových podložek
  • ErgonomieVelký srovnávací test látkových podložek
  • KlouzavostVelký srovnávací test látkových podložek

Vynikající podložka se skvělým poměrem cena/výkon. Za své peníze dostanete to nejlepší co se dá sehnat. Klouzavostí nedosahuje kvalit Mantisu, ale precizním zpracováním ji přinejmenším dohání. Ergonomie je na velice dobré úrovni. Jasná volba pro hráče se sensitivitou vyšší než 12 cm na 180 stupňů.

Steelpad QcK+

Velký srovnávací test látkových podložek

  • BaleníVelký srovnávací test látkových podložek
  • Design a specifikaceVelký srovnávací test látkových podložek
  • ErgonomieVelký srovnávací test látkových podložek
  • KlouzavostVelký srovnávací test látkových podložek

Za velmi nízkou cenu toho tato podložka opravdu mnoho nenabízí. Pokud máte hluboko do kapsy, tak si spíše pořiďte nějakou velmi levnou plastovou podložku. Kupovat tuto je jako jít z bláta (stolu) do louže (QcK).

XTrac Ripper

Velký srovnávací test látkových podložek

  • BaleníVelký srovnávací test látkových podložek
  • Design a specifikaceVelký srovnávací test látkových podložek
  • ErgonomieVelký srovnávací test látkových podložek
  • KlouzavostVelký srovnávací test látkových podložek

Designově opravdu hezká podložka ztrácí na kvalitě provedení. Rozměry jsou sice úplně ideální pro většinu hráčů, ale klouzavost značně pokulhává. Pokud se chcete jenom blýšknout vkusnou podložkou tak kupujte, jinak silně nedoporučuji.

Everglide Titan

Velký srovnávací test látkových podložek

  • BaleníVelký srovnávací test látkových podložek
  • Design a specifikaceVelký srovnávací test látkových podložek
  • ErgonomieVelký srovnávací test látkových podložek
  • KlouzavostVelký srovnávací test látkových podložek

Tato podložka je sázkou na kvalitu. Lepší práci byste jen málokde hledali. Je zajímavé o jakou část lépe dokáže Razer materiál Fibertek zpracovat k zajištění skvělé klouzavosti. V testu je Titan na dobrém třetím místě.

X-Ray Aqua 3

Velký srovnávací test látkových podložek

  • BaleníVelký srovnávací test látkových podložek
  • Design a specifikaceVelký srovnávací test látkových podložek
  • ErgonomieVelký srovnávací test látkových podložek
  • KlouzavostVelký srovnávací test látkových podložek

Nejhorší podložka v testu. Největší nevýhoda je špatná přilnavost spojená se vzniklými vzduchovými kapsami. Jít do její koupě může jenom šílenec, který si nepřečetl tento srovnávací test.

Zapůjčení

Za zapůjčení podložek do testu děkujeme firmám PROGAMINGSHOP.CZ a TNtrade.

Velký srovnávací test látkových podložek

Velký srovnávací test látkových podložek



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
22.12.2005 11:02:50   85.70.200.xxx 46153
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.12.2005 11:22:35   192.128.254.xxx 4545
autor si asi uvedomil po minulej recenzii, ze kriterium klzavost vobec nie je hlavnym kriterium dobrej podlozky a uz vobec nie je pravda ze cim vacsia klzavost tym lepsia podlozka, tak musel zmenit hlavne kriterium podlozky na prevedenie. A treba si vsimnut, ze uz sa moc ani nevednuje vyske podlozkam lebo si asi tiez uvedomil ze toto kriterium je uplna blbost.
22.12.2005 11:33:45   85.70.200.xxx 4742
No prave,ze podle tohodle:" U látkových podložek se cení především kvalita provedení, klouzavost je až na druhém místě. Pokud chcete, aby vám podložka klouzala co nejvíce, tak si počkejte na třetí a poslední díl seriálu o profi podložkách" to prave vypada,ze klouzavost je hlavnim kriteriem u kovovych,sklenenych a plastovych podlozek a ze pouze u latkovych jde o neco jineho. Takze si myslim,ze si neuvedomil nic. No a ze porad hodnoti baleni....skoda mluvit.
23.12.2005 18:46:06   83.208.185.xxx 4445
U skleněných (prostě jiných než látkových) podložek nehrozí otřepené okraje apod. Je to docela rozptylující, když tě cosi lechtá pod zápěstím. Zkus to vydržet pár hodin a uvidíš.
22.12.2005 11:16:49   194.228.201.xxx 6047
Mozna je blbost co me napadlo. Ale nebylo by treba lepsi vzit digitalni silomer a pomoci nej tahat mysku po podlozce?Pokud sou rozdily takove ze je dokazete zachytit na stopkach pak si myslim ze by silomer ukazal presnejsi vysledky. S tim ze cim mensi odpor silomeru tim samozrejme lip. Tot muj nazor na moznost testovani klouzavosti.
22.12.2005 12:58:33   194.228.40.xxx 4768
a víš kolik stojí digitální siloměr takových kvalit aby výsledky k něčemu byly ?
Použitá metoda je odpovídající...a pokud byla měření opakována tak nemohu mít námitek...
22.12.2005 13:30:33   194.228.201.xxx 4746
Tak nejak sem cekal ze se najde nejakej "expert" kterej neco takoveho rekne. Byl to jenom navrh jak by se to merit dalo...kdyz si teda minule lidi stezovali. Btw ten silomer se da sehnat kolem 13 - 14k s DPH.
22.12.2005 13:53:15   194.228.40.xxx 4648
Máš smůlu, kupodivu se živím jako metrolog, tak o tom "něco málo" opravdu vím... Takový levný srandy jako uvádíš jsou dobrý akorát na hraní - laboratorní siloměry, který dávají reprodukovatelný výsledky, začínají zhruba na 50 kkč bez dph a bez SW
Navíc pro takhle malý síly potřebuješ už také konstatní rychlost = další zařízení...
Kdyby vše bylo tak jednoduché...
3.1.2006 16:59:15   85.71.81.xxx 4645
A navíc.....Zkuste si na ExectMat (nebo jak se to píše, prostě podložku od Razeru) postavit myš právě od Razeru....rozdíl v klouzavosti oproti G5 pozná i lama a i bez měřících přístrojů...
Pro rejpaly...obě myši byly skoro nové (tzn. neopotřebované) a byly tam orig. teflony...
22.12.2005 11:40:03   147.229.9.xxx 5848
nějak tu nemohu najít svou bývalou látkovou podložku za 20Kč. Jsou tu jen samé předražené mrchy
22.12.2005 11:47:06   83.208.235.xxx 5047
Koupil jsem si latkovou podlozku Steelpad QcK a duvodem proc jsem si koupil latkovou podlozku je, aby na ni mys "drhla". Kdyz podlozka klade mirnej odpor, coz latkovy delaji, tak aspon lip cejtim jak s mysi hybu. Takze aspon podle me davat bodu dolu za to, ze latkova podlozka klade odpor neni spravny.
22.12.2005 12:37:27   81.90.173.xxx 5146
Na obalu qck je napsano ze je urcena pro nizkou sensitivitu tak proc by to melo klouzat jak namydlena vana? Steelpad Qck (ne+) stoji 250 s DPH takze jesli nekdo chce obyc. podlozku s dobrymy vlastnostmi za dobry prachy a nechce posmrkanej kapesnik za 20Kč tak doporucuju. Z toho hodnoceni sem docela prekvapenej protoze v jinech testech si nevedla spatne
23.12.2005 06:01:08   80.188.24.xxx 5248
Nechci bejt hnusnej, ale dnes poprve strhnu premii... tohle me teda dostalo!
Steelpad QcK
1) ma zaobleny rohy takze je to hybrid mezi kolečkem a čtvercem...
2) o vysce se tam mluvi ve dvou souvislostech, 2mm a 398 mm a to v jednom odstavci
3) degradovat hodnoceni podlozky urcenou pro nizkou citlivost kvuli tomu ze neklouze to je vysmech, nizka citlivost je vyuzivana vic nez dost napr. 4)
4) "Navíc nestřílíte na zem a do vzduchu" autor zrejme hraje hry ktere bych zaradil do sekce nostalgie ;), Q3(railing) mluvi za vse(a to uz taky nejakej ten rok ma)... kvuli railjumpum se na zem miri hodne casto a do vzduchu ze stejnyho duvodu jakbysmet

O dalsich podlozkach jsem ani necetl... mrzi me to, ale tohle byl fakt des...
22.12.2005 12:51:51   212.80.64.xxx 5146
... sou s prominutím hnus...
22.12.2005 13:02:11   195.78.44.xxx 4949
ja mam qiip Fabric L nakolko mne ta velkost uplne staci doteraz som hraval na este mensej a nejak mi to nevadilo, ja som s totuo podlozkou uplne spokojny, vyborna cena (na progamingshop.sk bola zlava teraz) s mojou IE4 ide uplne v pohode .... uz aby bolo 24.12. nakolko som si ju kupil ako darcek ale hravam uz na nej ale ked niekto dojde hned ju balim .... no este raz som s nou uplne spokojny
22.12.2005 13:07:45   160.218.43.xxx 284319
no že někdo dá litr za skleněnou nebo plechovou podložku která vydrží napořád bych pochopil, ale dát několik stovek za látkovou mi přijde fakt uhozený, ono by by bylo zajímavý srovnání s látkovou za 20 kč, ale ať mi nkdo netvrdí že je to extra velkej rozdíl.teda kromě znaku firmy..
22.12.2005 13:21:17   212.80.64.xxx 5247
Je to rozdíl... Tyhle sou tenčí, líp kloužou, drží na stole, sou větší... Je to poznat.
22.12.2005 13:43:58   85.70.52.xxx 131180
Bezva test podlozek, i kdyz ja osobne pouzivam obyc korkovou podlozku (puvodne pod talir)
neb nejsem zaniceny hrac...

Jen sem chtel podotknout ze ty rozmazle fotografie, focene bez blesku s dlouhym casem jsou hruuuuza...probuh pujcte si priste stativ, a kdyz sem vam trepe ruka pouzijte casospoust. Nak
22.12.2005 14:21:14   194.212.23.xxx 4957
Bylo by fajn uvést taky nějakou podložku vhodnou pro kuličkové myši.
Pro Všechny co teď držkujou, nebavím se zde o kuličkové myši za par korun, ale o pořádném kuličkovém hlodavci jako je Mystify Razer Boomslang 2100 jehož jsem majitelem. Chtěl bych vědět jestli jsou některé tyto podložky ať už látkové nebo jakékoliv vhodné pro kuličkové myši.
22.12.2005 14:21:50   83.208.96.xxx 4747
Osobně používám qiip Fabric L s logitech MX518 a sem vyleci spokojený
22.12.2005 14:36:04   84.242.95.xxx 4747
1000? No nevim - http://www.progamingshop.cz/item.asp?top=96&item=923&l=cz

http://www.logicky.cz/product.php?productid=1002192

http://www.cybex.cz/Produkt.aspx?Type=S&Shortcut=NOH-ID0021800019555

http://razer.mironet.cz/podlozka-razer-mantis-speed-mat-rz02060 100r1m1+dp46863/

22.12.2005 15:53:53   83.240.1.xxx 4747
No, asi jsi nepochopil obchodní strategii. Dám pár podložek na otestování a té, co by to měla vyhrát, zvednu cenu, protože po recenzi si to lidi koupí i předražený...
Proto radím: vždy si věc, co vyhraje v recenzi, zkuste najít v jiném obchodě, než co jim tu testovanou věc půjčil. Určitě najdete lepší cenu...
22.12.2005 18:51:38   84.242.95.xxx 4747
asi jsi si neprohledl ty linky ( dalsi http://www.tntrade.cz/shop/index.php3?ID=4bfdc845d8 e8436945ebf078f724cc73&akce=findproducts ) - tenhle a ten 1. sou na firmy, ktere sem ty podlozky poskytly...
22.12.2005 14:42:25   193.179.213.xxx 11649
hm.. fakt divnej clanek.. divnej test s divnejma kriteriama.. dal to rozepisovat nebudu, opakoval bych uz napsane.. vesele velikonoce :p
28.12.2005 10:52:35   195.98.27.xxx 5046
Presne tak , autor by mal nabudúce zvážiť či nabudúce vôbec nejakú recenziu napíše.
Evidentne nevie o čom píše . Je to najhorší článok aký som kedy čítal , plný absolútnych
žvástov.
Vlastním STEELPAD QCK a kupoval som si ju
presne kôli tým vlastnostiam za ktoré ju autor hanil. Jazdím na nej s RAZEROM DIAMONDBACKOM a
je to fenomenálna kombinácia , pretože sa nedá
použiť citlivá myš s velmi klzavou podložkou.
22.12.2005 14:49:01   194.108.192.xxx 5344
Mám doma Steel QCK a při čtení daného odstavce recenze jsem měl pocit, že autor popisuje úplně jinou podložku...
Ad kulaté rohy - myslím si, že je to blbost, jsou akorát...
Ad vystouplé logo - ano je to potisk, ovšem troufám si tvrdit, že v žádném případě nezhoršuje vlastnosti podložky, a určitě není TAK vystouplé, jak autor popisuje. Navíc je v rohu, kde se myš vyskytuje minimálně a její senzor už vůbec ne.
24.12.2005 22:08:54   80.188.240.xxx 5547
Hlavne ve chvili, kdy se tam dostane senzor, tak mys bude mit problemy ne proto, ze ma senzor na nerovnym povrchu (a propos, nezretelne nerovnym), ale proto, ze jediny co bude z mysi na podlozce, bude prave JEN senzor... autor poslal mozna soudnost na vylet .)
22.12.2005 15:43:41   194.228.96.xxx 5948
Dneska sem koupil tu Steelpad QcK+, ma ji kamos tak mi ji doporucil, ale at na ni koukam jak chci, tak mi to hybrid mezi kruhem a obdelnikem neprijde.. mozna bude stacit si poridit bryle anebo pokud je mate tak je rychle sundat a vzit si svoje a ne babicciny..
A co se tyce rozmeru tak ne kazdej hraje jen Dooma jednicku kde se neda mirit nahoru/dolu! a taky navic treba v AutoCADu se nestrili.
22.12.2005 15:45:18   194.228.96.xxx 4747
jeste sem se zapomel teda se zminit o te vlastni podlozce.. Steelpad QcK+ mi trochu pripomina povrch stare dobre, cervenomodre nafukovaci matrace
22.12.2005 17:10:03   194.212.135.xxx 4747
Pro boha, čím se to fotilo? Mobilem? I moje SE K750i dává lepší fotky. Chce to jen trocha cviku...
22.12.2005 17:58:58   213.180.32.xxx 4646
musim rict ze jediny do ceho jsem jeste neinvestoval (protoze na hrani uz neni cas) je podlozka.
Percet jsem si oba dily "serialu" a doted nevim ktera je vlastne nejlepsi. Jestli al,plast,nobo tyhle rohozky. Na jedny mi odejdou teflony druha mi odejde cela... :-/

Podle tohodle testu je jasne nejlepsi qiip ale jak dlouho mi vydrzi pri kazdodenni praci?
22.12.2005 18:55:43   80.250.1.xxx 4847
mno Razer Mantis Speed i Control se daji koupit za 500 kč bez dph.... fakt ne 1000 to bych si je koupil 2x a udelal si novej ubrus na stul ...
22.12.2005 19:20:05   83.208.239.xxx 6750
kdybych opsal své výtky z minulého článku a dal je sem znova vůbec nic by se nezměnilo ... opět vcelku nejasné hodnocení silně individuální ... opět hodnoceno balení (koho proboha zajímá v čem to přijde ?!) ... opět hodnocení probíhá na jednom typu myši logitech a razer jsou dost odlišné a myslím že i ,,pocit" z podložek (protože to jedin se tu snad hodnotí) by byl odlišný ...
kažopádně vyhodit za kus hadru 1000,- to je opravdu pitomost ... pochopim žehliníková podložka razer stojí 700,- ale kus hadru se special povrchem za 1000,- ?! to je uhozenost ...
BTW: zajímavé že Quick+ získává všude možně hodnocení jako jedna z nejlepších hadr podložek a tady je poslední ale vhledem k ceně konkurentů se moc ani nedivim musim se přiznat že většinu z nich sem ani neviděl že by někdo někde nabízel asi maj dost rozumu ...

chybí mi takové hodnocení jak jsou natom hadry vs normal podložky protože cenově se to moc neliší ...
22.12.2005 19:23:30   83.208.239.xxx 5749
BTW: navíc se mi s přihlédnutím k minulému testu zdá že autor trpí megalomanií podložky typu XL označí za akorátně veliké ... mě by se ta podložka stěží vešla na stůl (a to njsem sám) krom toho myš bych musel mít nastaveno na spíše necitlivost bych využil aspoň 75% té plochy ... ne važně myslím že naproto dostačuje podložka o velikosti takových 250x250(mm)
22.12.2005 20:24:26   194.228.96.xxx 4748
souhlas naprosto ve vsem! A doufam, ze se stejny autor nechysta na dalsi dily.. bojim bojim.
22.12.2005 22:38:39   212.96.160.xxx 4746
Jiste, kdo s mysi umi nemusi s ni behat po celem stole a s 25x25 si plne vystaci
24.12.2005 22:06:55   80.188.240.xxx 5445
ja jsem s qck spokojenej... jsem si ji dal k vanocum, anzto uz nejak nezbylo na sklo... a nemam pocit, ze bych jakkoli drel .) S G7, ktera ma hadam naprosto stejny teflony jako autorova G5.
22.12.2005 19:20:40   147.32.80.xxx 5446
poprosil bych autora, aby příště zkusil zavést pojem "tloušťka podložky" ono uvádět stejný pojem "výška podložky" pro dva rozdílné udaje je trochu matoucí
22.12.2005 20:00:10   194.228.96.xxx 4647
presne tak, ja na to taky koukal
23.12.2005 07:48:03   194.203.215.xxx 5049
Nevim, ale pokud bych premyslel o nejake podlozce, zeptam se primo hracu a nectu nejake stupidni testy, ktere nejsou ani v nejmensim objektivni.
Co se Steelpad QcK tyce, nechci urazet, ale Pan Mitrega pravdepodobne nezna ani program Paint, ktery je default ve Widlich - Rounded rectangle (zakulaceny / obly pravouhelnik) nikoli "hybrid mezi koleckem a ctvercem" :-)
Ja vlastnim onen prostredni model (320*285) a uprimne mi vyhovuje, i ten nejmensi se mi zda jako dobra volba za dobre penize a nemusim vyhazovat zbytecne vice penez za jinou (podle nej lepsi) podlozku. To uz radeji koupim plastovou ci kovovou.
Btw, zkousel jste podlozku umistit tak aby logo Steelpadu bylo v pravem hornim rohu? (pochybuji, ze uzivatele koupi podlozku kvuli logu a mit ho vzhuru nohama je fuk).
Nevim jak ostatni uzivatele, ale ja ve vetsine pripadu pouzivam spis levou dolni ctvrtinu podlozky a stred, takze se logu ani nepriblizim a to mam mys jen s 800dpi takze ujedu vetsi vzdalenost nez vy s testovanou myskou od Logitechu, ktera ma 2000dpi nebo jste testoval s kulickovou a ten Logitech je na fotkach jen aby to lepe vypadalo? :-)
23.12.2005 12:20:22   85.160.76.xxx 5050
podlozky nejsou jen na hrani...kdyz delate v CADaplikacich, Grafickych sw atd. je dobra podlozka dulezita a v kombinaci s dobrym hlodavcem pekelne zvysi produktivitu prace. U kompu je pro me nejdulezitejsi: monitor, mys, podlozka, klavesnice, vykonny hardware presne v tom poradi ve kterem jsem to naspal :o)

sam mam Mrkfosoft wireless intelli Explorer 2.0 a pouzivam qiip Fabric L a sklenenou Icemat 2, na obojim pracuje bezvadne a pokud se clovek rozhodne posunout kurzor o jeden pixel na kterou stranu chce tak se mu to podari s velikou rezervou, coz je u levnych mysi pripadne drahych mysi bez alespon trochu dobrych podlozek nemyslitelne.

a navic kombinace spickova mys+spickova podlozka vyjde na cca 2500,- coz je ve srovnani s penezi ktere se vrazi do HW/SW uuuplny pakatel
23.12.2005 18:01:20   194.212.37.xxx 4748
nehledě na to, že podložka a myš vám vydrží mnohem déle než většina ostatního hardware (ne-li navždy)
24.12.2005 14:37:28   85.71.196.xxx 5048
nedávno jsem si objednal tu qck prostředné velikosti co se týče té velikosti je naprosto dostačující kámoši co mají většinou steelpady ss tak si teď všichni budou kupovat ty qck je naprosto supr a nemůžu si na ní stěžovat v nejdenom testu obstála jako nej z látek ;)
a vyhazovat litr za látku je docela zbytečný
25.12.2005 02:25:16   85.71.196.xxx 4646
http://www.tiphardware.cz/articles.php?id=32&page=2
26.12.2005 20:09:05   213.192.21.xxx 4546
Myslíte že Logitech G5 pojede na Fatal1ty Pad?Nerad bych ji koupil a pak zjistil ze na ní nejede.Diky
27.12.2005 06:47:47   85.70.112.xxx 4444
Logitech G5 mam.Ale potreboval bych doporucit nejakou podlozku pod ni.Cena nehraje roli.
1.1.2006 15:35:13   83.240.19.xxx 4648
než abych koupil myš za 1500Kč a zjistil, že budu muset koupit ještě k tomu podložku za několik set, protože jinak myš blbne, tak to si radši kupte palcem ovládaný trackball.

1. člověk nemusí jezdit po stole jako s myší a nepotřebuje tolik místa.
2. jelikož snímač snímá speciální kuličku, záznam pohybu je 100% bezchybný a nepotřebujete žádnou podložku jako u myši už z principu.
(3). nevím co je na tom pravdy, ale četl jsem že trackball by měl být oprtoti myši i šetrnější k ruce samotné. Sám to posoudit nemůžu, protože už 7 let používám Logitech Trackman Marble, tzn. už od doby, kdy snad ani optické myši ještě neexistovaly.
2.1.2006 10:27:22   62.209.198.xxx 5244
Znam reseni pro zobjektivneni tohoto testu....
Tady neni problem kriteriech a hodnocenejch parametrech ale jde o to ze je hodne TYPU hracu.....!
Ja navrhuji sehnat aspon 5 ruznych lidi/hracu ktery kazdy preferuji sve zvyklosti, udelat u kazdeho popis co a proc preferuji a kolik toho zkouseli atd, a pak kazdy z nich bude udilet znamky jednotlivym podlozkam s velmi strucnym popisem. Sice to bude o dost delsi recenze ale KONECNE to bude recenze kde si KAZDY ctenar najde dotycneho vzora ktery bude odpovidat jemu a konecne to bude recenze ktera tu jeste nebyla a ktery ma vysokou vypovidaci hodnotu.....
5.1.2006 11:27:44   194.212.41.xxx 4455
uvazuju o koupi nove podlozky pod moji mys copperhead ale uvazuji jestli hlikove nebo latkove jsou lepsi.. poradte ;)
25.1.2006 09:45:34   195.113.11.xxx 3836
Souhlasím s těmi, kteří říkali, že tyhle XXL podložky jsou na nic. Za prvé se vám nevlezou na normální stůl a za druhé chci vidět někoho s tak malou sensitivitou, že by alespoň jednou za den dojel až ke kraji... Jasně, že pro práci s grafickými programy apod. se to hodí, ale z tohoto článku se mi zdálo, že autor hodnotí kvalitu ve hrách...

Steelpad QCK? Cože? Špatná? Mám ji už skoro rok a nenašel jsem na ní žádnou chybu. Sice je uprostřed už trochu vybledlá, ale klouže pořád stejně, tak, jak by měla (nechtěl bych teda vidět, jak klouže ta razerka) - někomu prostě vadí, když podložka klouže jak namydlená, až se z toho třepe ruka

Jinak pokus o recenzi byl, ale nejlepší by bylo opravdu hodnocení od různých typů hráčů, jak už tu někdo psal

P.S. A že na balení nezáleží? Neřekl bych. Když máte podložku do čeho dát, je to určitě lepší, než ji zmačkat do bakule a narvat do šuplíku Je fakt, že u látkových to tak nehoří, ale u plastových by to bez obalu nešlo...

IMHO
26.1.2006 20:41:48   194.212.15.xxx 3636
Mám podložku Steelpad QcK a chci si koupit novou myš, ale nevím jakou. Zkoušel jsem Genius NetScroll+ Superior, ale na té podložce vůbec nefunngovala. Prosím poraďte co za myš (tak do 500,-)
24.5.2006 11:26:08   88.100.172.xxx 1414
Mno tak ja teda nevim, mam tu svou rok starou X-Ray Aqua3, lisi se pravdepodobne jen logem, ktere neni barevne ale pouze bile. Taky tu mam novou Mantis Speed a rek bych ze v klouzavosti rozdil neni, tezko se mi hodnoti ktera je lepsi, nechapu jak autor mohl dat X-Ray za klouzavost pouze jeden bod, kdyz klouze stejne jako podlozka co ma bodu plnej pocet... to mi nejde do hlavy.
28.4.2008 10:08:44   78.102.72.xxx 00
Zdravím. Chtěl bych se zeptat jakou z podložek, které jsem si vybral, udělal si menší předvýběr, doporučujete jako nejoptimálnější pod tuto myš A4tech X-750BF? Případně, která z nich je ta nejlepší?

Tady jsou:
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=37032
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=26658
http://www.supergamer.cz/qiip-fabric-p-1374.html
http://www.supergamer.cz/razer-exactmat-neoprene-pack-black-p-6390.html

Jednu z nich chci pod tuto myš koupit, kterou tedy nejvíce doporučujete?
http://www.agen.cz/produkt/42371/A4tech-X-750BF-laserova-h erni-mys-USB-PS2-snake.htm
To je ta myš, kterou budu kupovat

Díky moc a budu se těšit na Vaše odpovědi.


Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

180 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 51.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.