Hlavní stránka Hardware Klávesnice, myši, joy Test Canon SELPHY – malinká tiskárna na fotky
Test Canon SELPHY – malinká tiskárna na fotky
autor: Petr Šaroun , publikováno 24.3.2020
Test Canon SELPHY – malinká tiskárna na fotky

Canon SELPHY jsou malé a přenosné tiskárny na fotky, se kterými vás nebude trápit zasychání barevných inkoustů. Jsou totiž termosublimační. Fotografie vytištěné na tiskárnách Canon SELPHY vydrží v albu až sto let, vypadají moc dobře a navíc, tiskárna fotografie v posledním průchodu laminuje.


Závěr

Snad jsem tímhle krátkým článkem nikoho neurazil. Myslím, že to je zajímavý kousek vybavení a někoho by mohl potěšit. Tiskárna je určená asi hlavně pro studenty, aby si mohli zdobit pokoje na kolejích a lepit si fotky na zeď, nicméně třeba mě zaujala natolik, že jsem se o ní rozhodl napsat.

Článek skončil a tohle všechno jsem udělal, abych si konečně mohl vytisknout svoje selfíčko!

Test Canon SELPHY – malinká tiskárna na fotky

Za zapůjčení tiskárny děkujeme firmě Canon.

Test Canon SELPHY – malinká tiskárna na fotky



Tagy: Tiskárna Canon SELPHY  tisk fotek  tisk fotografií  fotografie  barevný tisk  selfie  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
24.3.2020 21:56:59   46.149.119.xxx 67
Jako placená reklama článek ujde.
1) cartridge je na 108 fotografií - plyne to už z jejího názvu (reálně se z ní teda udělá míń fotek, ale...)
2) fakt byl problém kdekoliv v "recenzi" zmínit velikost výsledné fotografie ? 10*15cm
3) pokud cartridge nespotřebujete celou (to se těžko odhaduje, že), má životnost po "otevření" tak 3měsíce (ale odkazovaná cartridge je rozdělena na 2 poloviny - tedy nemusíte vytisknout naráz 108, ale jen 54 fotek ;)
4) jedna fotka se tiskne cca 50 sekund
24.3.2020 23:37:17   91.139.122.xxx 80
1. tohle NENÍ placená reklama, kdyby byla, klidně bych to napsal
2. ano, doplnil jsem to
3. NE, podle uživatelských zkušeností vydrží otevřené i několik let

Ohledně doby tisku - tiskne to rychleji než stačíte fotky vybírat  a pokud ne, tisknete toho moc
25.3.2020 11:21:36   94.138.109.xxx 90
Evidentně jsi nepochopil princip termosublimačního tisku.
Cartridge je ve skutečnosti namotaná folie. Ta je naměřená přesně na délku 108 fotek 10x15. Dojde papír, dojde metráž folie.
Během tisku se folie "nalepí" na povrch papíru a odpaří (přechod z pevného do plynného skupenství, takže z folie vysublimuje) jednotlivé barvy do pórů papíru. Protože tato část folie v místě obrázku pak už barvy nemá (není už celá žlutá, modrá..., ale je na té folii proti světle vidět vytištěný obraz, podobně, jako na negativu, nelze tuto část folie znovu použít) proto se odmotává dál. Proto cartridge je vyměřená na tejný počet fotek, kolik jich je v balení, a proto se dá tak přesně určit, kolik vytisknu fotek.
Díky tomu, že folie nevysychá, aktivuje se až tím teplem, můžeme ji skladovat i několik let.
Jinak ano, jedna fotka se tiskne 50 sekund, celkem 4x projíždí tiskárnou. Nanáší se žlutá, purpurová a azurová a poté ještě UV vrstva. Čili už po třetím průchodu je vidět finální fotka, k dispozici je ale až po čtvrtém.
Vzhledem k principu tisku toto patří mezi nejlevnější domácí tisk fotek s jasně definovanými náklady na tisk a zároveň nejstálejší. Fotka opravdu vydrží.
Já jí mám spárovanou s DSLR přes WIFI (EOS 80D), dcera zase s mobilem s Androidem. Rovněž přes WIFI. Prodávám je ož od dob CP200, cca před 17ti lety. Zajímavý je papít KP-36IP. ToP na konci znamená Postcard. Fotka je z druhé strany potištěna jako fotka, takže z dovčy si uděláte fotku smartfounem, vytisknete a odešlete jako pohled.
Mám zákazníka, který byl v Alpách v penzionu (cca 10 let). Vyfotil majitele penzionu před jeho penzionem, před očima mu to vytiskl a dal a celý týden měl jedno pivo denně zdarma :-)
25.3.2020 13:13:45   62.201.18.xxx 10
Zdravím a pozdravuji.

Jedna věc jsou oficiální údaje výrobce, který nemusí ručit za kvalitu fotografií vytištěných z dlouho otevřené kazety a druhá věc pak je skutečnost. Pečlivě jsem to hledal a našel jsem případy, kdy lidé tiskli pomocí kazet otevřených i několik let a byli spokojení.

Na druhou stranu mám dost zkušeností s termotransferovými tiskárnami a pásky - po několika (3-5) letech nevhodného uskladnění - skutečně degradují.

Skutečně by mě překvapilo, kdyby otevřená kazeta v našich podmínkách zlobila po třech měsících. Snad někde v Africe, případně v oblastech s extrémní vlhkostí.

V prostředí s extrémní vlhkostí mívají problémy všechny tiskárny, proto věřím, že by to nevydržela ani tahle.

Ohledně té akce s hospodou.
Ano, tohle je prostě super zábavná tiskárna - podobně jako byl Polaroid zábavný fotoaparát. (Fotky z Polaroidu ale moc dlouho nevydržely, bohužel.)

Uvažuji, že bych si jí pořídil a vlastně mě mrzí, že to nebyl komerční článek, tiskárna by se mi hodila
25.3.2020 15:47:45   94.138.109.xxx 10
Degradace při nevhodném uskladnění - ano. Nicméně platí to, že termosublimační tisk patří mezi nejodolnější varianty a vyvolaná fotka z fotolabu na tom bude stejně. Pokud obě fotky pověsíte na nástěnku naproti oknu, vyblednou po čase úplně stejně.
Mimochodem veškeré fotokiosky fungují na principu termosublimace. Jen se tiskne z role. Jak folie, tak papír. Opět se to objednává dohromady, jako jeden spotřebák.
25.3.2020 15:49:07   94.138.109.xxx 00
A samozřejmě neplést si termosublimační tisk na fotky s termotransferovým tiskem účtenek :-)
To je úplně něco jiného.
25.3.2020 17:58:37   91.139.122.xxx 00
Pozor, tady bych to rád upřesnil.
Termosublimace je podmnožinou termotransferu.

Zdroj například zde:
http://www.lt.cz/e-learning/termotransfer-technologie/princip-termotransferovych-tiskaren

Cituji:
Citace:
Existují dvě zcela odlišné technologie termotransferového tisku: barevná sublimace, která využívá pro tvorbu fotorealistických obrázků tři barvy - žlutou / červenou / modrou (YMC); a monochromatický tisk


Technologie pásek pro termotransferový tisk je dosti podobná, pro monochromatický termotransferový tisk jsou ale jen "černé".

Dokonce pak získáte i stejný odpad, tedy použitou pásku s "negativem" resp. s několika v případě barevného tisku.

Pak tu je termotisk, což je fakticky barvení papíru teplem a to je klasická účtenka.

Musím říct, že jsem se v prvním momentě lekl, že jsem psal ...
26.3.2020 08:26:23   46.149.119.xxx 02
Nikdy jsem z cartridge na 108 fotek (což autor pořád nezvládl všude v textu opravit) nevytiskl všech 108 fotek - většinou kolem 105-106. Tedy výrobce to většinou nepatrně ošidí - těžko se to reklamuje, že...
26.3.2020 09:23:59   91.139.122.xxx 31
Vám ta tiskárna nějak leží v žaludku
26.3.2020 10:04:35   46.149.119.xxx 03
A to jste vydedukoval z toho, že mě přijde divný, že do recenze na tiskárnu fotek neuvedete rozměry, který umí tisknout, nebo snad dobu tisku ?
Leží mi v práci vedle Zebry na potisk karet stejnou technologií.
25.3.2020 05:32:38   188.175.2.xxx 60
Souhlasím že to tiskne pěkně, já jsem naprosto spokojen. I černobílá fotka vypadá dobře (sken z negativu). 36-ti snímková náplň má rozdělené papíry na 18+18. Víc listů než 18 se do standardního držáku nevleze (respektive je to důrazně nedoporučováno v návodu, strkat tam víc). Otevřený balík papírů i načatá náplň, i po roce tiskne naprosto normálně. Kdeže nějaké 3 měsíce životnost. Pro občasný tisk fotek perfektní.
25.3.2020 11:28:15   178.209.135.xxx 25
Je strašná. Většina lidí do alb natiskne za život několik stovek fotografií. Tím několik myslím tak dvě stovky, pro lepší výpočet nechť je to 324 fotek. Jednotková cena pak je takřka 18kč za fotku 10×15. K valita tisku je identická s kvalitou fotostudií a fotokiosků. Za cenu takřka trojnásobnou.

A to nemluvím o tom, že za cenu té tiskárny koupím tankovou inkoustovku která při tisku na fotopapír dosahuje velmi uspokojivé kvality (byť životnost je podstatně nižší) a umožňuje volit velikost tisku dle libosti. Zejména možnost tisknout bezokrajově na A4 je mnohem zajímavější než nějaké 10×15 rozměry.
25.3.2020 12:58:37   62.201.18.xxx 50
Dobrý den,

jak jsem psal v článku, fotografie z inkoustových tiskáren - hlavně při použití neznačkových inkoustů - hrozně rychle blednou.

Dále, pokud byste tiskl fotografie na barevné tiskárna a započítal cenu této tiskárny, barev a papírů do nákladů, nejspíš se dostanete NAD cenu za fotku u SELPHY.

Důvod? Při každém vypnutí tiskárny, někdy i při zapnutí, se odstříkne trochu ze všech barev. Tj. i když netisknete, plácáte barvu. A to nemluvím o lidech, kteří si "lacinou" inkoustovku pořídí na fotky a než nějaké stačí vytisknout, už je zaschlá.

Ohledně kvality fotek, troufám si tvrdit, že lepší fotografie budou už jen z fotolabu.

Ohledně počtu fotek, nikdo vám neříká, že fotografie nemohou tisknout ani ostatní členové rodiny. Vzít tiskárnu za příbuznými a pár fotek vytisknout. Možná, že z toho budou mít větší radost než z flašky.

Proč odsuzovat něco, co mnoha lidem skvěle slouží?
25.3.2020 15:47:45   94.143.236.xxx 30
Za sebe bych ještě dodal, že do fotolabu se mi chodit nechce - obzvlášť ne kvůli jedné, dvoum novým fotkám, které by bylo fajn vytisknout. Nebo když přijde babička na návštěvu a chce novou fotku dětí apod. A už vůbec se mi nechce si je objednávat online, platit kvůli dvoum fotkám manipulační poplatek za zakázku, anebo čekat než jich budu mít dost k tisku a pak znovu čekat na dodání... Nejsem moc plánovací typ a čekání mě nebaví. Reálně pak vytištěné fotky prostě většinou nemám - což je, pravda, nejekonomičtější varianta.

Před časem jsem koupil lepší inkoustovku právě s ohledem na tisk fotek - pokud jsem ji pravidelně používal, tak celkem dobrý. Ale když jsem po několikáté vyhazoval vyschlé inkousty, na kterých jsem vytisknul pár papírů (čímž šla "ekonomika provozu" úplně do řiti...), tak mě to přestalo bavit. Koupil jsem laciné inkousty ve flaškách na doplňování - když to vyschne, tak doplním. Ale kvalita hlavně těch fotek stojí za starou belu, takže to používám jen na běžný tisk. Počkám, až tiskárnu umořím a pak místo ní koupím černobílou laserovou multifunkci - na tisk dokumentů lepší a bez starostí o zasychající inkoust. Tiskárny s tankovým systémem jsem řešil, ale stejně se musí hlídat, aby se na nich jednou za 14 dní tisklo a navíc aby tiskly pěkné fotky, tak to zřejmě chce něco dražšího, s více inkousty. Ty laciné tankové podle mého zjišťování tisknou fotky nic moc.

A ještě jedna věc, pokud reálně na té tiskárničce člověk vytiskne nižsích pár set fotek - no tak to je celkem jedno, těch peněz v absolutních číslech není tolik, aby to stálo za to tak moc řešit... Na druhou stranu to nemusí nutně znamenat, že právě těchto pár set fotek nemělo svůj význam.

Takže já děkuju za článek, víckrát jsem o téhle tiskárničce uvažoval a už mi ji Alza doručuje - snad budu spokojen.
25.3.2020 18:08:33   91.139.122.xxx 10
Přesně!
Mimochodem jeden člověk z Alza se mě ptal, co koupit pro dědu na občasný tisk fotek. Poradil jsem mu právě tohle.
Tak doufám, že mě nikdo z vás nebude proklínat :-D

Mimochodem, kde je ekonomika provozu, když započítáte cenu benzínu do nákupáku, myslet na to, vyhradit si dost času, nezapomenout na to, koumat na nahráváním fotek online...
25.3.2020 15:46:41   84.19.86.xxx 40
Tak je to takova alternativa k tomu si zajit s flashkou do DM a tam si fotku vytisknout.. Treba kdyz je nekdo v karantene..
25.3.2020 18:03:14   91.139.122.xxx 10
Máte pravdu, je to cena za pohodlí domova.

Ale dovedu si představit, že to vezmu na setkání spolužáků a rovnou jim tam vytisknu třídní foto. Samozřejmě, až karanténa skončí.

Těch akcí, kde se s tím dá frajeřit, je docela dost.

Asi by se na tom dal udělat i obchodní model. Třeba když máte koníky a zeptáte se "A chcete fotku vaší ratolesti na koni?"

Opravdu mi to přišlo dost zajímavé na to, abych o tom psal a abych jí hájil :-)
25.3.2020 17:57:07   88.101.179.xxx 10
13.srpna se mi narodil vnuk a jelikož obě babičky chtějí fotky okamžitě tak 15.srpna jsem zakoupil SELPHY1300,vytisknuto celkem cca 600fotek a maximální spokojenost s kvalitou, já mám raději fotografie 15x21 ale babičky nechtějí čekat až bude dost fotek k odeslání do Kodak Expesu. Pravda výstupy jsou poněkud drahé, ale kvalita je výborná. Takže spokojenost
26.3.2020 19:20:51   91.197.118.xxx 00
Je škoda, že autor nezmínil (neotestoval) dle mého názoru velmi užitečnou funkci tiskárny - ne vždy je totiž lesklý povrch fotografie to pravé ořechové...
Povrchová úprava tisku:
- Přidáním jemné textury na povrch vašich výtisků můžete vytvářet méně
lesklou úpravu.
Glossy/Lesklý (výchozí) - Tiskne s lesklým povrchem.
Pattern 1/Vzor 1 - Použije mírně drsný vzor pro dosažení méně lesklého povrchu.
Pattern 2/Vzor 2 - Použije jemný vzor pro dosažení méně lesklého povrchu.
Pattern 3/Vzor 3 - Použije jemný rastrový vzor pro dosažení méně lesklého povrchu.
29.3.2020 17:39:49   185.67.188.xxx 10
Tiskárnu jsem pořídil po narození dcery. A důvod? Vím jak to přesně chodí, lidi tisknou jak o život, ale potom už se na ty fotky stejně nikdo v mobilu nebo kam je uložíte nepodívá.

Takhle tu povedenou fotku rovnou vytisknu a dám do alba, někdo může namítat, že se na ni tam taky nikdo dívat nebude, ale to asi může říct jen tutan co děti nemá a nebo nemá žádný rodinný příbuzenstvo.

Ano je tu možnost si fotky nechat natisknout přes internet, ale přece nebudete posílat každou jednu fotku? A zase když jich budete chtít poslat třeba až jich bude 50 tak to dopadne tak že na to zapomenete.

Koupě vůbec nelituji, slouží skvěle a mohu jen doporučit. Manželka si ji velice oblíbila.
30.3.2020 12:20:31   185.140.245.xxx 00
Je potřeba načatou náplň vždycky dotisknout nebo je v pohodě prohazovat RP (normální) a KP (postcard) náplně+papíry podle toho jak je potřeba. Např. když chci zrovna dvě tři pohlednice a ne celou dávku? Díky.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

27 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 12.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.