SteelSeries Rival 650 Wireless: bedrátová těžká váha | Kapitola 5
Seznam kapitol
Top senzor, minimální LOD, bezdrátová, rychlé nabíjení, RGB, nebo vyvážení. To jsou body, na které nás láká nov Rival 650 s přídomkem Wireless. Jde o další krok v evoluci Rivalů, který bude představovat nový standard herní myši, nebo je to jen slepá vývojová větev?
Rival 650 je osazen nejnovějším počinem SteelSeries v oblasti senzorů. Jde optický duální senzor s označením Truemove3+. Jeho parametry jsou 100 až 12000 CPI s krokem 100, maximální rychlost 350 IPS, LOD 0,5 až 2 mm. Jak si vede v našich testech (na látkové podložce)?
První na řadu jde akcelerace. Tu nechceme a Rival 650 vykazuje prakticky nulovou v rámci přesnosti našeho testu.
Další bod zájmu je predikce. Tu také u herní myši neradi vidíme. Rival se choval naprosto bezchybně při 400 CPI, predikce není pozorovatelná.
Zajímavější je test na 4000 CPI, který připomíná test na predikci, ale testuje hlavně další faktor sledovaný u herní myši – jiter, neboli roztřepanost kurzoru. Zde už výsledek není zdaleka tak perfektní. Není špatný, ale stabilita snímání není taková, jakou bychom očekávali. Vyšší CPI nepovažuji za rozumné (alespoň v našem testovacím prostředí), ale výsledek by se ještě zhoršil.
Rychlost snímání je také zajímavým a užitečným testem, zejména pak pro low CPI hráče. Udávaných 350 IPS je téměř 9 m/s. To je snad lidsky nedosažitelná rychlost. Mě se podařilo zhruba 7,5 m/s a myš zde už naznačovala svůj limit. Přesto jde o skvělý výsledek.
Nakonec stabilita komunikace na 1000 Hz byla také prakticky bezchybná.
Latence
To je jedna z věcí, která nás bude zajímat u bezdrátové myši. Jak ji co nejpřesněji otestovat? Předpokladem našeho testu je to, že latence kliknutí je reprezentativní i pro latenci pohybu. Testovací procedura je celkem jasná. Pomocí aplikace od A4Techu měříme rozdíl v čase mezi kliknutím pravého tlačítka na jedné myši a levého na druhé, pak se tlačítka prohodí, pro odstranění potenciálního rozdílu ve zpoždění mezi pravým a levým na testovaných myších. Protože je těžké stisknou obě tlačítka současně, tak zvuk přibližně současného stisku je nahráván a rozdíl vyčtený z nahrávky odečten od výsledků z aplikace. No a výsledek? Po několika opakováních vyšlo zpoždění Rivala 650 proti drátové herní myši Mionix Oscar (má top odezvu) v rozmezí 0 až 2 ms. To je konzistentně dobrý výsledek, nic překvapivého ani pozitivně ani negativně se nekoná.