Hlavní stránka Hardware Klávesnice, myši, joy SteelSeries Rival 650 Wireless: bedrátová těžká váha
SteelSeries Rival 650 Wireless: bedrátová těžká váha
autor: Pavel Urbánek , publikováno 27.11.2018
SteelSeries Rival 650 Wireless: bedrátová těžká váha

Top senzor, minimální LOD, bezdrátová, rychlé nabíjení, RGB, nebo vyvážení. To jsou body, na které nás láká nov Rival 650 s přídomkem Wireless. Jde o další krok v evoluci Rivalů, který bude představovat nový standard herní myši, nebo je to jen slepá vývojová větev?


Rival 650 je osazen nejnovějším počinem SteelSeries v oblasti senzorů. Jde optický duální senzor s označením Truemove3+. Jeho parametry jsou 100 až 12000 CPI s krokem 100, maximální rychlost 350 IPS, LOD 0,5 až 2 mm. Jak si vede v našich testech (na látkové podložce)?

SteelSeries Rival 650 Wireless: bedrátová těžká váha

První na řadu jde akcelerace. Tu nechceme a Rival 650 vykazuje prakticky nulovou v rámci přesnosti našeho testu.

SteelSeries Rival 650 Wireless: bedrátová těžká váha

Další bod zájmu je predikce. Tu také u herní myši neradi vidíme. Rival se choval naprosto bezchybně při 400 CPI, predikce není pozorovatelná.

SteelSeries Rival 650 Wireless: bedrátová těžká váha

Zajímavější je test na 4000 CPI, který připomíná test na predikci, ale testuje hlavně další faktor sledovaný u herní myši – jiter, neboli roztřepanost kurzoru. Zde už výsledek není zdaleka tak perfektní. Není špatný, ale stabilita snímání není taková, jakou bychom očekávali. Vyšší CPI nepovažuji za rozumné (alespoň v našem testovacím prostředí), ale výsledek by se ještě zhoršil.

SteelSeries Rival 650 Wireless: bedrátová těžká váha

Rychlost snímání je také zajímavým a užitečným testem, zejména pak pro low CPI hráče. Udávaných 350 IPS je téměř 9 m/s. To je snad lidsky nedosažitelná rychlost. Mě se podařilo zhruba 7,5 m/s a myš zde už naznačovala svůj limit. Přesto jde o skvělý výsledek.

SteelSeries Rival 650 Wireless: bedrátová těžká váha

Nakonec stabilita komunikace na 1000 Hz byla také prakticky bezchybná.

Latence

To je jedna z věcí, která nás bude zajímat u bezdrátové myši. Jak ji co nejpřesněji otestovat? Předpokladem našeho testu je to, že latence kliknutí je reprezentativní i pro latenci pohybu. Testovací procedura je celkem jasná. Pomocí aplikace od A4Techu měříme rozdíl v čase mezi kliknutím pravého tlačítka na jedné myši a levého na druhé, pak se tlačítka prohodí, pro odstranění potenciálního rozdílu ve zpoždění mezi pravým a levým na testovaných myších. Protože je těžké stisknou obě tlačítka současně, tak zvuk přibližně současného stisku je nahráván a rozdíl vyčtený z nahrávky odečten od výsledků z aplikace. No a výsledek? Po několika opakováních vyšlo zpoždění Rivala 650 proti drátové herní myši Mionix Oscar (má top odezvu) v rozmezí 0 až 2 ms. To je konzistentně dobrý výsledek, nic překvapivého ani pozitivně ani negativně se nekoná.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
7 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 3.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.