Headtracking: jak se rozhlížet virtuální realitě navzdory
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Headtracking: jak se rozhlížet virtuální realitě navzdory

Headtracking: jak se rozhlížet virtuální realitě navzdory | Kapitola 4

Jan Schrenk

Jan Schrenk

14. 2. 2018 03:00 16

Seznam kapitol

1. Fenomén Headtracking – virtuální realitě navzdory 2. Omezené použití, dobré výsledky 3. Mnohá omezení, mnohé výhody 4. Co mi SAKRA tolik vadí na VR?
5. Levně a doma – Freetrack, Opentrack, Facetrack 6. Draze a lépe – Natural Point TrackIR 7. Jak se s tím jezdí či létá?

V herním světě máme několik jistot. Na ovládání stříleček jen těžko vymyslíme něco efektivnějšího než myš. Vysoká FPS nikdy nebudou na škodu. A budoucnost patří virtuální realitě. Jenže my zatím žijeme tak nějak… ehm… dnes. Jestli vám současné brýle pro VR nevyhovují, je jiná možnost, jak se ve hrách rozhlížet pohybem hlavy…

Reklama

Obrovská výhoda HT naopak tkví nejen v uvolnění rukou a navození pocitu že tam jste. Že pohled na monitoru tak nějak mnohem lépe reflektuje pohyb reálný. My musíme zdůraznit právě i ono slovo monitor. Veškeré informace se vám totiž zobrazují na zařízení, které má za sebou dlouhé roky úspěšného vývoje. Mnozí z nás mají parádní kousky s jemným rozlišením, perfektními dynamickými vlastnostmi, G/Free-syncem a kdo ví s čím ještě. No a oproti tomu stojí Oculus Rift či nějaký z jeho klonů se svým rybím okem.

Co mi SAKRA tolik vadí na VR?

Vlastně nic zásadního. Ale co vás jako první napadne, když si dáte na hlavu VR brýle? WOW! No dobře, tak co bude to druhé? WAAAAU!

...o dva dny později...

A tohle je vážně FullHD? A proč mám okraje tak divně máznuté? A také to na hlavě začínám trochu cítit.

VR nabízí bezesporu silný zážitek. Automobilové a zvláště pak letecké seance nejen že k jeho použití přímo vybízejí, ale zároveň zakrývají hlavní ergonomické nedostatky (virtuální vs. reálná chůze). Jenže to, co až tak moc nevadí u závodů, může být kritické u kompetitivních letadel. Je dost velký rozdíl, jestli v nádherně vyhlazeném a opticky čistém obrazu monitoru spatříte hrozbu proti zemi na 5 km, nebo v hrubém jasně rastrovaném obrazu s nevyrovnanou ostrostí jej spatříte na kilometry dva. Nebo také nespatříte vůbec a pak už si užíváte osvěžujícího čerstvého vzduchu pod vrchlíkem padáku. Což o to, pokud si jen tak poletujete offline, tak třeba stále ještě můžete přemýšlet, zda vám častější letecké zájezdy tam a pěší túra nazpátek vyhovují. Ale pokud letíte online a na vašich očích je závislý i váš parťák, tak to není dobré. Jistě, jednou doba VR skutečně přijde a všechny tyto neduhy právě pro letadla a auta nebudou platit, ale jak dlouho to ještě může trvat? Rok, pět, nebo deset?

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama