Highendové joysticky: Thrustmaster HOTAS Warthog
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Highendové joysticky: Thrustmaster HOTAS Warthog

Highendové joysticky: Thrustmaster HOTAS Warthog | Kapitola 2

Jan Schrenk

Jan Schrenk

24. 1. 2018 03:00 37

Seznam kapitol

1. Highendové joysticky: Thrustmaster HOTAS Warthog 2. Thrustmaster HOTAS Cougar – extrémní otec 3. Thrustmaster HOTAS Warthog – extrémní syn 4. Ergonomie 5. Pan nezničitelný

Tak jsem si koupil joystick. Ne ne ne, tohle vášnivý letec nedělá několikrát do roka, ani jednou za rok či za dva. Dobře zvolený knipl může svému majiteli vydržet pět i deset let, dobře zvolený knipl se stane pilotovou prodlouženou rukou, jeho nedílnou součástí. A stane se i hromosvodem vzteku ve chvíli, kdy se nedaří.

Reklama

Thrustmaster HOTAS Cougar – extrémní otec

Běžnému hráči bude ze všech těchto recenzovaných výrobců blízký právě jedině Thrustmaster. Jeho portfolio obsahuje krom leteckého vybavení i volanty a headsety. Ale od výrobce, který se pojmenuje jako „Pán tahu“ očekáváme mnohé především my letci. Thrustmaster svůj první HOTAS nabídl ještě v dřevních dobách počátkem 90. let. Počátkem nového tisíciletí ale přišel s něčím více hardcore. Vzpomenete si na poněkud šílený americký válečný film Železný orel? Jako hlavní záporák se nám v něm objevil pozdější Hercule Poirot, Angličan David Suchet. Jeho mrzký život blízkovýchodního diktátora byl po zásluze zpečetěn ve férovém leteckém souboji americkým pilotem-žákem Dougem Mastersem. Zda byl Američan prostě talentem od přírody, nebo byla tím hlavním důvodem kvalita jeho „železného orla“, stíhačky F-16, to už se dnes nedozvíme. Každopádně právě s replikou joysticku a plynové páky z „Ef šestnáctky“ Thrustmaster tehdy přišel – Thrustmaster HOTAS Cougar.

Highendové joysticky: Thrustmaster HOTAS Warthog
i Zdroj: PCTuning.cz

Celý set působil jako zjevení a já jako velmi chudý gymnazista nechápal, jak si někdo může něco takového pořídit. Nejen že si ho výrobce cenil na 300 dolarů, on se ho jal vyrobit i v takové kvalitě, která jednoduše nesnesla srovnání s ničím. Celý set vážil asi 8 kg a toho bylo možné dosáhnout jen použitím originálního materiálu. Dnes se i v leteckém průmyslu na podobné prvky běžně používá plast, ale v 70. letech, ze kterých F-16 pochází, ještě vládly slitiny hliníku a případně oceli. Tenhle celokovový masakr byl skutečným unikátem. V mém okolí mám jediného letce, který s Cougarem létal. Jeho vyprávění, co všechno v dobrém i zlém si s ním zažil, byla vskutku nervydrásající a občas tragikomická.

On totiž Thrustmaster tehdy sice vytvořil téměř dokonalý kus hardwaru, jenže to téměř bylo v jeho případě až přespříliš velké. Nesmrtelná páka, nesmrtelná tlačítka…ale uvnitř jen průměrná mechanika s potenciometry. Jenže snad i proto, že Cougar měl natolik výsostné postavení a jinak to byla super páka, tak se kdesi daleko u protinožců rozhodla jedna firmička pro něj vyrábět vnitřní mechaniku jinou, obohacenou o snímání hallovými senzory. Mechanika nebyla dokonalá, pružiny praskaly a jejich výměna znamenala už jen kvůli křečím šílené úsilí. Ale pokud v něm zrovna nic neruplo, tak létání s ním bylo údajně fantastické. Následník se nám vylíhnul téměř po deseti letech, v roce 2010.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama