SteelSeries Rival 310: herní myš, která posouvá laťku
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek SteelSeries Rival 310: herní myš, která posouvá laťku

SteelSeries Rival 310: herní myš, která posouvá laťku | Kapitola 5

Pavel Urbánek

Pavel Urbánek

28. 9. 2017 03:00 9

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Balení 3. Design a provedení 4. Tlačítka a ergonomie
5. Senzor a jeho testování 6. Software 7. Závěr

Hledáte ideální herní myš? Tak už nehledejte, je tu nový Rival 310 od SteelSeries. Zdědil a zdokonalil vynikající ergonomii původního modelu, přidal lepší, lehčí a odolnější materiály, snížil hmotnost, nasadil nový optický senzor a integroval rychlé spínače s velkou výdrží. Co víc si můžete od herní myši přát?

Reklama

Ultimátní herní myš musí mít pochopitelně i perfektní senzor. A slovo „perfektní“ má u senzorů svůj technický výklad. Takto označený senzor by neměl mít ani predikci, ani akceleraci – to odpovídá přesnému přenosu pohybu (jedna ku jedné). To ale není zdaleka vše. Při vyšších hodnotách CPI sledujeme i roztřepanost kurzoru. Nesmíme zapomenout ani na maximální rychlost snímání nebo LOD. A jak si tedy vede Rival 310?

SteelSeries Rival 310: herní myš, která posouvá laťku
i Zdroj: PCTuning.cz

Výrobce uvádí, že použitý senzor je typu TrueMove3 – tedy něco, co většině lidí nic neřekne. Dokonce je tak označen i fyzický čip senzoru. Trochu hledání na internetu ale odhalí, že jde o nějakou iteraci Pixart 3360. To není nic neobvyklého, že výrobce myši se dohodne na výrobě proprietárního modelu s výrobcem senzoru – dělá to například Logitech a také s 3360. Pro nás je ale důležité to, že 3360 je považován za špičku mezi optickými senzory. Neměl by vykazovat ani predikci, ani akceleraci, přitom by měl dosahovat velkých maximálních rychlostí – až 350 IPS.

SteelSeries Rival 310: herní myš, která posouvá laťku
i Zdroj: PCTuning.cz

Naše měření ověřilo to, že akcelerace je opravdu zcela nulová. A to i při vysokých rychlostech pohybu, jak při 400 CPI, tak 4000 CPI.

SteelSeries Rival 310: herní myš, která posouvá laťku
i Zdroj: PCTuning.cz

S predikcí je to stejné – žádná se nekoná, takže ideální stav. Když už se testuje predikce, tak společně je možné otestovat i jitter, tedy roztřepanost kurzoru při vysokých CPI. Já za rozumné maximum (stejně jako výrobce) považuji 4000 CPI. Při této úrovni není žádný jitter patrný, takže vše v pořádku. Nutno podotknout, že myš zvládá násobně víc CPI (až 12000).

SteelSeries Rival 310: herní myš, která posouvá laťku
i Zdroj: PCTuning.cz

Maximální rychlost snímání byla trochu zklamáním. Na textilní podložce jsem byl schopen dosáhnout cca 5 m/s, což je pořád hodně, nicméně senzor by měl zvládat i 8 m/s. Zkoušel jsem různé frekvence komunikace i jiné povrchy a výsledek byl stejný.

SteelSeries Rival 310: herní myš, která posouvá laťku
i Zdroj: PCTuning.cz

Nakonec i ke stabilitě frekvence komunikace. Nepatří mezi nejlepší a popravdě nepomohlo ani snížení na menší frekvence, spíše naopak. To je neobvyklé, nicméně na funkci jsem nepozoroval sebemenší vliv.

SteelSeries Rival 310: herní myš, která posouvá laťku
i Zdroj: PCTuning.cz
SteelSeries Rival 310: herní myš, která posouvá laťku
i Zdroj: PCTuning.cz
SteelSeries Rival 310: herní myš, která posouvá laťku
i Zdroj: PCTuning.cz

Také rychlá zmínka k LOD tedy vzdálenosti snímání od povrchu. Ta se pohybuje na tloušťku 1-2 CD.

SteelSeries Rival 310: herní myš, která posouvá laťku
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama