Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král | Kapitola 2
Seznam kapitol
Tak se to stalo. Poprvé jsem cítil ten zvláštní pocit, že nejsem odborně dost na výši, abych mohl skutečně objektivně zhodnotit recenzovaný produkt. Cítil jsem se trochu tupě a vlastně i dost nešťastně. Neochvějná jistota, se kterou přistupuji k jakémukoliv joysticku na světě, se kamsi vytratila a já najednou tápal.
Pedály
Musíme si uvědomit, že se pohybujeme ve velmi vysoké cenové hladině a nároky jsou tedy vysoké. Standardní pedály působí dosti plastově a snad i poněkud obyčejně.
Konkurent od Logitechu na první pohled udělá jistě větší dojem svými uměleckými detaily a zajímavými doplňky. Jenže já nejsem zrovna ten typ, který by se nechal opít rohlíkem a doplňky červené barvy. Položíte-li svá chodidla velikosti 44 na kousek od Thrustmasteru, cítíte se najednou velmi příjemně. Pata celkem hezky drží na svém místě a špičkami se můžete příjemně opírat do pedálů samotných.
Dlouhý štíhlý plyn, kratší široká brzda a o něco užší spojka. Pocitově je plyn o něco měkčí než spojka, ale siloměr u ruky nemám a pokud skutečně v síle pružin nějaký rozdíl je, tak je malinkatý.
Oproti tomu brzda vykazuje výrazně větší odpor. Naladění mi přišlo v celku srovnatelné s tím, na jaké jsme zvyklí z osobních aut orientovaných poněkud více na řidiče. Vzdálenost jednotlivých pedálů od sebe je stejná, ale pozor, i zde páni inženýři z Thrustmasteru dokázali z minima dostat maximum a předvedli moc pěkný detail. Jak mi snad všichni aktivní řidiči dají za pravdu, standardní rozložení pedálů u auta je takové, že mezi spojkou a brzdou je větší mezera a naopak mezi brzdou a plynem už máme prostor relativně malý. To, že je standardní konfigurace Thrustmasteru nějaká totiž v tomto případě neznamená, že si nemůžete samotný pedál trochu posunout jednoduchou montáží. Brzda je vždy fixní, ale jak plyn, tak i spojku můžete pomocí šroubováku a dvou minut času velice lehce posunout přibližně o 1 cm vpravo i vlevo. A že je 1 cm málo? Jasně, mohlo by to být více, ale i tak je to rozhodně lepší řešení, než nám předvedl Logitech se svou na hlavu postavenou konfigurací „brzda a spojka u sebe a plyn mimo“. Plyn můžete posunout i vertikálně.
Software
Thrustmaster dlouhé roky ladí k dokonalosti svůj software. Vrcholné volanty z jeho nabídky samozřejmě využívají. Upřímně řečeno jsem si s ním nikdy příliš do detailu nehrál. Ve srovnání s konkurencí od Logitechu mi přijde takříkajíc méně User Friendly. Hlavním důvodem ale je, že jej vlastně k ničemu nepotřebujete. Tato herní zařízení jsou skutečně Plug & Play a nic vás nenutí nějakým způsobem ladit osy či programovat nějaká komba na tlačítka. Ale pokud chcete, ta možnost tady je.