Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král

Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král | Kapitola 2

Jan Schrenk

Jan Schrenk

20. 7. 2017 03:00 41

Seznam kapitol

1. Thrustmaster T300 RS GT Ed. 2. Pedály, a jedéém 3. A jedééééém… 4. Thrustmaster TS-PC Racer – král. Prostě král.
5. Pedály (T3PA PRO) 6. Řadicí páka (TH8A) 7. Resumé. Sen, který je až příliš drahý.

Tak se to stalo. Poprvé jsem cítil ten zvláštní pocit, že nejsem odborně dost na výši, abych mohl skutečně objektivně zhodnotit recenzovaný produkt. Cítil jsem se trochu tupě a vlastně i dost nešťastně. Neochvějná jistota, se kterou přistupuji k jakémukoliv joysticku na světě, se kamsi vytratila a já najednou tápal.

Reklama

Pedály

Musíme si uvědomit, že se pohybujeme ve velmi vysoké cenové hladině a nároky jsou tedy vysoké. Standardní pedály působí dosti plastově a snad i poněkud obyčejně.

Konkurent od Logitechu na první pohled udělá jistě větší dojem svými uměleckými detaily a zajímavými doplňky. Jenže já nejsem zrovna ten typ, který by se nechal opít rohlíkem a doplňky červené barvy. Položíte-li svá chodidla velikosti 44 na kousek od Thrustmasteru, cítíte se najednou velmi příjemně. Pata celkem hezky drží na svém místě a špičkami se můžete příjemně opírat do pedálů samotných.

Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz
Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz

Dlouhý štíhlý plyn, kratší široká brzda a o něco užší spojka. Pocitově je plyn o něco měkčí než spojka, ale siloměr u ruky nemám a pokud skutečně v síle pružin nějaký rozdíl je, tak je malinkatý.

Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz

Oproti tomu brzda vykazuje výrazně větší odpor. Naladění mi přišlo v celku srovnatelné s tím, na jaké jsme zvyklí z osobních aut orientovaných poněkud více na řidiče. Vzdálenost jednotlivých pedálů od sebe je stejná, ale pozor, i zde páni inženýři z Thrustmasteru dokázali z minima dostat maximum a předvedli moc pěkný detail. Jak mi snad všichni aktivní řidiči dají za pravdu, standardní rozložení pedálů u auta je takové, že mezi spojkou a brzdou je větší mezera a naopak mezi brzdou a plynem už máme prostor relativně malý. To, že je standardní konfigurace Thrustmasteru nějaká totiž v tomto případě neznamená, že si nemůžete samotný pedál trochu posunout jednoduchou montáží. Brzda je vždy fixní, ale jak plyn, tak i spojku můžete pomocí šroubováku a dvou minut času velice lehce posunout přibližně o 1 cm vpravo i vlevo. A že je 1 cm málo? Jasně, mohlo by to být více, ale i tak je to rozhodně lepší řešení, než nám předvedl Logitech se svou na hlavu postavenou konfigurací „brzda a spojka u sebe a plyn mimo“. Plyn můžete posunout i vertikálně.

Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz

Software

Thrustmaster dlouhé roky ladí k dokonalosti svůj software. Vrcholné volanty z jeho nabídky samozřejmě využívají. Upřímně řečeno jsem si s ním nikdy příliš do detailu nehrál. Ve srovnání s konkurencí od Logitechu mi přijde takříkajíc méně User Friendly. Hlavním důvodem ale je, že jej vlastně k ničemu nepotřebujete. Tato herní zařízení jsou skutečně Plug & Play a nic vás nenutí nějakým způsobem ladit osy či programovat nějaká komba na tlačítka. Ale pokud chcete, ta možnost tady je.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama