Playseat Airforce – hledá se kokpit | Kapitola 2
Seznam kapitol
Před dokončením recenzí produktů ze zásady nečtu recenze jiných lidí. Ale to neznamená, že nedohledávám všemožné informace. A právě při recenzování závodních sedaček Playseat jsem narazil i na kousek, po jehož zahlédnutí mé srdce letce zaplesalo a já prostě musel požádat distributora o otestování i této sedačky. A vida vida, po týdnu je Playseat u mě doma a já nasávám první dojmy…
Nastavte si své sedadlo dle libosti
Playseat se skládá ze sedadla, pravé a levé konzole pro umístění joysticku, resp. plynové páky a případně ze střední konzole hodící se především pro ukotvení beranů.
Střední konzoli lze nastavovat jen v jedné ose – ta míří šikmo vpřed vzhůru. Polohování probíhá pomocí pák rychloupínáků a je nejen rychlé, ale i pevné a celkově příjemné.
Oproti poněkud omezeným možnostem střední konzole lze ty postranní polohovat jak vertikálně, tak i předozadně. Každou z nich drží dvojice šroubů opatřených plastovými pákami, přestavení do jakékoliv polohy je otázkou pár vteřin. Velmi se mi líbí způsob, jakým tvůrci vyřešili především předozadní pohyb po kolejničkách. Je to takové jednoduché, chytré a domnívám se, že dlouhodobě mechanicky odolné řešení.
Samotné sedadlo vychází z poměrně kritizovaného staršího závodního modelu Playseat Revolution. Na něm byla kritizována především slabá tuhost konstrukce, kdy především Force-Feedbackovým volantům a pedálům neposkytoval adekvátní oporu. Při testování leteckých simulátorů jsem se s jakýmikoliv potížemi týkajícími se tuhosti nesetkal.
Sedadlo sice působí koženým dojmem, ale pravou kůži bychom na něm hledali marně. Jedná se o praktický vinil, který by měl být zárukou jak dlouhodobé mechanické odolnosti, tak jej lze velmi lehce čistit. Playseat Airforce vychází z automobilového sedadla, nahoře tak najdeme „odlehčovací“ otvory, po stranách jisté náznaky bočnic.
Opěradlo lze po odkrytí zadní části velmi snadno „zalomit“, sklopit směrem dopředu a ušetřit tak nějaké místo. Zalomení vpřed není jediná možnost – pomocí stejného systému jako v autě můžete polohu opěráku velmi rychle přizpůsobit svým potřebám. Podsedák a přední část opěradla lze pravděpodobně z důvodu snadnějšího čištění vyjmout. Nějaký ergonomický důvod jsem k této možnosti neshledal.