Zowie ZA11, ZA12 a ZA13: herní myš ve třech velikostech
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Zowie ZA11, ZA12 a ZA13: herní myš ve třech velikostech

Zowie ZA11, ZA12 a ZA13: herní myš ve třech velikostech | Kapitola 5

Pavel Urbánek

Pavel Urbánek

22. 7. 2015 03:00 31

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Balení a specifikace 3. Design, provedení a rozdíly mezi ZA11, ZA12 a ZA13 4. Ergonomie, úchop a tlačítka 5. Senzor a nastavení myši 6. Testování, dojmy z použití a závěr

Zowie přichází s novinkou, která posouvá rozmanitost herních periferií zase o kousek dál, a to při zachování maximální jednoduchosti. Přináší totiž jednu novou myš s univerzálním tvarem, která existuje ve třech velikostech. Je tento krok lepším řešením, než myši s vyměnitelnými kryty nebo měnitelným tvarem?

Reklama

Oblast senzorů a obecně přesnosti snímání byla dlouho výrobci opomíjena a naopak náruživí hráči hledali mezi četnými modely „herních“ myší ty takzvaně dokonalé. Jakým způsobem dokonalé? U hraní her jde o rychlost a přesnost. Pro dosažení těchto vlastností je zapotřebí vybavení, které se chová za všech okolností identicky. Řeší se tedy pojmy jako predikce a akcelerace (vysvětlení najdete dále), jejichž přítomnost degraduje herní vlastnosti jinak dobrých myší. Naštěstí se situace mění a hype kolem senzorů způsobil to, že se výrobci začali zaměřovat i na ty lepší herní senzory a začali jimi osazovat svoje nové modely myší. Naopak hon za vysokým DPI snad skončil.

Zowie ZA1x nejsou výjimkou. Jde o myši osazené optickým senzorem Avago PMW3310, který patří mezi špičku. Tímto senzorem jsou vybaveny mimochodem další oblíbené myši, například recenzvané Mionixy Avior a Naos 7000, nebo třeba SteelSeries Rival. DPI lze u ZA12 nastavit ve čtyřech krocích a to 400, 800, 1600 a 3200 DPI. Zajímavý je způsob, jakým nastavíte DPI. Na horní straně myši DPI tlačítko nenajdete, stejně tak softwarem se myš nekonfiguruje. Na změnu je dedikováno ale tlačítko na spodní straně myši, které přepíná mezi jednotlivými stupni citlivosti a změnu identifikuje změnou barvy LED diody, která je také na spodní straně myši.

Angle snapping aneb predikce nebyl pozorovatelný.
i Zdroj: PCTuning.cz
Angle snapping aneb predikce nebyl pozorovatelný.

Predikce

„Angle snapping“ - někdo toto chování označuje jako predikci, v praxi jde o to, že myš má zabudovanou funkci, která usnadňuje určité činnosti. Konkrétně se jedná o kreslení rovných čar v kartézské soustavě souřadnic, dochází k vyhlazování, respektive přichycení k souřadné ose. Pomocí tohoto „vylepšení“ spíše nakreslíte perfektní obdélník, než bez něj (bez něj v podstatě nemáte ani šanci, kurzor bude roztřepaný v rámci pár pixelů). Tato funkčnost bude zajímavá pro někoho, kdo tvoří nějaké technické výkresy a podobné, ale naopak pro hráče bude na obtíž, nedochází k přenosu pohybu 1:1.

Akcelerace

Druhá, neméně důležitá vlastnost myši, je absence akcelerace. Pokud myš, respektive její senzor snímá pohyb s akcelerací, dochází k pro hráče nežádoucímu jevu. Lze si jej představit následovně. Na podložce si určíme přesně dráhu myši. Tu projedeme různou rychlostí. Pokud myš nemá akceleraci, tak vždy skončíme na stejném místě, což je jasná výhoda pro hráče (pohyby se naučí nazpaměť a navíc se můžou zrychlovat a zlepšovat, aniž by museli jakkoli upravovat rozsah pohybů). Naopak pokud kurzor skončí na různých místech, tak je přítomna akcelerace. Rozlišujeme pozitivní akceleraci (při rychlých pohybech urazí kurzor větší vzdálenost) a negativní akceleraci (při rychlých pohybech urazí menší vzdálenost). Pochopitelně oba jevy jsou nežádoucí, hráč bude chtít pohyb bez akcelerace, tzn. 1:1. Zde bych chtěl dodat, že nejen myš ale i operační systém zavádí akceleraci, proto je vhodné si nejdříve ověřit, zda nepřirozený pohyb kurzoru nezpůsobuje operační systém, než nařknete výrobce myši.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama