Cherry MX 6.0: ultimátní herní klávesnice
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Cherry MX 6.0: ultimátní herní klávesnice

Cherry MX 6.0: ultimátní herní klávesnice | Kapitola 5

Pavel Urbánek

Pavel Urbánek

30. 6. 2015 03:00 26

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Balení a specifikace 3. Design a provedení 4. Ergonomie a podsvícení
5. Vlastnosti spínačů a technologie RealKey 6. Dojmy z používání, testování a RealKey 7. Závěr

Hledáte klávesnici, která nezná kompromisy? Cherry MX 6.0 není jen další mechanická klávesnice, svět herních klávesnic posouvá zase o krok dál s novou technologií Cherry RealKey, která zajistí plné NKRO a sníží input lag i o desítky milisekund. To vše navíc v elegantním hliníkovém těle a s perfektním podsvícením.

Reklama

Proč kupovat klávesnici za pět tisíc? Pokud vás nepřesvědčí vlastnosti jako robustnost, kvalita provedení, design, použité materiály nebo super podsvícení, má Cherry ještě jedno eso v rukávu. Tím by měla být nová technologie na poli herních klávesnic: Cherry RealKey.

Tato technologie má dva základní úkoly, a to snížit input lag klávesnice až o desítky milisekund a současně umožnit stisk libovolné kombinace libovolného počtu kláves najednou (NKRO, N key roll over). Zatímco druhé není žádná novinka, a řada herních klávesnic se chvástá plným NKRO (tzn. všechny klávesy lze stisknout najednou), o snížení vstupního zpoždění se u klávesnic doposud příliš nediskutovalo.

Jak tedy RealKey funguje a máme jej šanci v praxi vůbec vypozorovat? Snížení lagu je založení na zkrácení doby, po kterou se čeká na „ustálení“ digitálního signálu, který je snímán mikrokontrolérem v klávesnici.

Ustálením se myslí stabilizování signálu na nějaké jasně definované hodnotě, a to je potřeba proto, že při digitálním snímání aktivace klávesy může signál po dobu několika milisekund kmitat mezi stavem, který je identifikovaný jako sepnutý a rozepnutý, než se mechanické prvky po úhozu na klávesu zklidní. Pokud by se na jejich zklidnění nepočkalo, tak by při jednom fyzickém stisku mohlo být detekováno hned několik „virtuálních“ sepnutí a rozepnutí, a to nikdo nechce.

Cherry MX 6.0: ultimátní herní klávesnice
i Zdroj: PCTuning.cz

RealKey problém „debouncingu“ řeší tak, že má každá klávesa vlastní analogový snímač, který vyhodnocuje stav a změnu stavu je schopen rozeznat v čase pod 1 ms.

Cherry MX 6.0: ultimátní herní klávesnice
i Zdroj: PCTuning.cz

U normálních klávesnic je tato doba často až 20 ms – do tohoto času se navíc musí připočítat postupné vyčítání kláves (klávesy sdílí připojení ke kontroléru). Z logiky věci jde tedy o slušné zrychlení. Má ale smysl? 10–20 ms je pro člověka nic, to ví každý. Ale u input lagu jde o to, že se zpoždění nasčítá na všech zařízeních od vstupu až po výstup (klávesnice, cpu, gpu, monitor...), takže se ve výsledku můžeme dopracovat ke stovkám ms. Pokud naopak budeme na každém kroku šetřit, tak celkově můžeme dosáhnout velkých úspor. Jinými slovy: snížení input lagu i o 10ms má určitě smysl.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama