Hlavní stránka Hardware Klávesnice, myši, joy Pro War Thunder či Elite: test joysticků pod 1500 korun
Pro War Thunder či Elite: test joysticků pod 1500 korun
autor: Aleš Ulm , publikováno 4.2.2015
Pro War Thunder či Elite: test joysticků pod 1500 korun

Joystick. Ikona dob historických konzolí a osmibitů, kterou z role univerzálního ovladače všech druhů her vcelku nekompromisně vytlačily gamepad, myš a volant, se dodnes udržela jen na stole náruživých pilotů letadel a vesmírných lodí. Právě jim je určený tento test osmi joysticků v cenové hladině do patnácti set korun.


Thrustmaster T.Flight Stick X – Výborný, ale…

Druhý testovaný joystick od Thrustmasteru je vizuálně vcelku povedený a už první pohled odhalí, že na rozdíl od svého dražšího kolegy, rozhodně netrpí problémem se špatně umístěnými, špatně hmatově rozeznatelnými a popisky postrádajícími tlačítky. 

Pro War Thunder či Elite: test joysticků pod 1500 korun

Zde jsou tlačítka rozmístěná do rozumných bloků s tím, že na pravé straně nalezneme ta méně využívaná – tlačítko 11 a 12, spolu s tlačítky umožňujícími rekonfiguraci ostatních. Pravdou je, že zde to měl výrobce o něco jednodušší díky tomu, že joystick je určen pouze pravákům.

Pro War Thunder či Elite: test joysticků pod 1500 korun

Pro War Thunder či Elite: test joysticků pod 1500 korun

Páka joysticku je pěkná, z hlediska ergonomie zcela bez výhrad. Klobouček je umístěný přesně pod palec a všechna tlačítka jsou i zde velmi dobře dostupná. Joystick podporuje twist.

Pro War Thunder či Elite: test joysticků pod 1500 korun

Při hraní se chová velmi dobře, pohyb je plynulý a odpor páky lze dokonce kolečkem na základně nastavit, což je v testu unikát. Přesnost a citlivost bude většině hráčů naprosto dostačovat a to jak těm hrajícím na PC, tak i na PS3, se kterým je po přehození přepínače plně kompatibilní.

Pro War Thunder či Elite: test joysticků pod 1500 korun

K joysticku mám jen jedinou výtku a ta se týká čtvrtkruhového slideru plynu. Předně má tendence trochu drhnout, není moc přesný (stále ale v mezích, kde to nepředstavuje zásadní problém), ale hlavně je ve středu dráhy osazen aretační pozicí, na kterou se posuvník s hlasitým cvaknutím zachytává. Chápu, že to najde využití při používání zpětného chodu (například zrovna Elite Dangerous), nicméně kombinace lehce drhnoucího posunu, menší přesnosti a relativně malé dráhy pro zrychlování kupředu ústí v poměrně dost nepříjemné ovládání plynu na příliš krátkém úseku slideru. Řešení je na první pohled snadné – nastavit zapnutí zpětného chodu speciální klávesou a využívat celou dráhu táhla pouze pro ovládání rychlosti vpřed. Jenže tam právě narazíte v jejím středu na zmíněnou aretační pozici. Pokud pak v boji často měníte rychlost (což je někdy žádoucí), je neustálé cvakání a překonávání aretační pozice skutečně „opruz“.

I když to může vypadat, že ovladač plynu celý joystick dosti degraduje, není tomu tak. Stále je to ještě něco, s čím se „dá žít“ a ostatní kvality joysticku jsou zjevné. Za příjemných osm set korun zde dostanete joystick, který je ve většině ohledů velmi povedený.

                                         
Thrustmaster T.Flight Stick X – (8/10)
KLADY Pro War Thunder či Elite: test joysticků pod 1500 korunPro War Thunder či Elite: test joysticků pod 1500 korun ZÁPORY
přesnýnepříliš povedený ovladač plynu
nastavitelný odpor páky 
kompatibilní s PS3 
solidní základna 
Orientační cena s DPH: 800 Kč

 



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
25 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 10.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.