Jak vzniká herní myš? 3D tisk a další moderna v akci
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Jak vzniká herní myš? 3D tisk a další moderna v akci

Jak vzniká herní myš? 3D tisk a další moderna v akci

Pavel Urbánek

Pavel Urbánek

10. 9. 2014 03:00 22

Seznam kapitol

1. Hurá na Gamescom! 2. Krok první: Čeho chceme dosáhnout? 3. Krok druhý: Skici a první modelování 4. Krok třetí: 3D skenování a 3D tisk
5. Krok čtvrtý: vybíráme senzor – laser nebo optika? 6. Krok pátý: používáme MCU, ARM, MEMS… 7. Krok šestý: Vývoj SW, testování a výroba 8. Inspirace pro ostatní

Navrhnout herní myš, která bude mít světový úspěch – to zní jako nemožný úkol. Ale kdepak, Mionix se dokázal prosadit mezi silnou konkurencí i přesto, že má jen šest zaměstnanců! Jak se jim podařilo vyrobit hned několik úspěšných herních myší a další periferie? My detaily ze zákulisí známe a dnes se s vámi o ně podělíme.

Reklama

Proč se proboha bavíme o Gamescomu, když chceme řešit, jak vzniká herní myš? Je to jednoduché – vyrazili jsme na tento veletrh herního průmyslu a využili jsme možnosti udělat rozhovor s inženýry i manažery z Mionixu. Kdo o této značce neslyšel, tak se může podívat na naši recenzi špičkových herních myší z dílen Mionixu. Díky ochotě zástupců této nové firmy jsme se dozvěděli řadu zajímavých věcí, které vám teď popíšeme.

Vytiskneme si myš! Ne tak docela...
i Zdroj: PCTuning.cz
Vytiskneme si myš! Ne tak docela...

Než se vrhneme přímo na technické detaily z výroby herního příslušenství, tak představíme zpovídané odborníky z Mionixu. Do rozhovoru se zapojili dva inženýři: Prvním z nich byl Peter Nygren, viceprezident produktového vývoje a Carl Siberski, softwarový specialista. Peter je současně také zakladatelem firmy – Mionix vznikl v roce 2007. Cílem bylo navrhnout a vyrobit špičkové herní příslušenství a dosáhnout přitom vysoké kvality a cool designu. Peterovi a jeho kolegům se to podařilo, důkazem je řada ocenění, včetně Zlaté hvězdy PC Tuningu u myší Naos 7000 a Avior 7000.

Návrhy loga i produktů Mionix.
i Zdroj: PCTuning.cz
Návrhy loga i produktů Mionix.

Hned na začátku rozhovoru jsme se zeptali na velikost firmy – počet zaměstnanců firmy Mionix. Odpověď byla šokující: šest. Právě šest lidí stačilo na to, aby dokázali na trh dostat hned několik velmi úspěšných produktů, herními myškami počínaje a sluchátky konče. Jak je to možné, že šest lidí stačí na splnění tak velkých cílů, jaké si Mionix stanovil?

Základem je dobře spolupracují tým složený z odborníků. Dva lidé pracují na hardwarových aspektech herního příslušenství, dva dělají software a firmware a zbytek se stará o marketing a obchod. Takto malý tým sice čelí obrovským výzvám při soupeření s titány herního příslušenství, jako je Razer nebo Logitech (ty mají počty zaměstnanců ve stovkách), ale také má řadu nesporných výhod. Málo lidí znamená menší režii řízení, snazší komunikaci, agilní vývoj a hlavně malé náklady.

Co je ale z pohledu Mionixu naprosto klíčové, je propojení všech částí týmu a jejich zodpovědností do jednoho celku, který táhne za jeden provaz. V šesti lidech je jednoduché mít ponětí, co dělají ostatní a proč to hlavně tak dělají. Ve velké firmě (korporátu) často pravá ruka neví, co dělá ta levá a produkty podle toho pak také vypadají.

Na Gamescomu nás zaujaly nejen myši, ale i takový tank (nebo asi spíše TD, nebo hezky česky stíhač tanků). A nebyla to maketa!
i Zdroj: PCTuning.cz
Na Gamescomu nás zaujaly nejen myši, ale i takový tank (nebo asi spíše TD, nebo hezky česky stíhač tanků). A nebyla to maketa!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama