Jak vzniká herní myš? 3D tisk a další moderna v akci
Seznam kapitol
Navrhnout herní myš, která bude mít světový úspěch – to zní jako nemožný úkol. Ale kdepak, Mionix se dokázal prosadit mezi silnou konkurencí i přesto, že má jen šest zaměstnanců! Jak se jim podařilo vyrobit hned několik úspěšných herních myší a další periferie? My detaily ze zákulisí známe a dnes se s vámi o ně podělíme.
Proč se proboha bavíme o Gamescomu, když chceme řešit, jak vzniká herní myš? Je to jednoduché – vyrazili jsme na tento veletrh herního průmyslu a využili jsme možnosti udělat rozhovor s inženýry i manažery z Mionixu. Kdo o této značce neslyšel, tak se může podívat na naši recenzi špičkových herních myší z dílen Mionixu. Díky ochotě zástupců této nové firmy jsme se dozvěděli řadu zajímavých věcí, které vám teď popíšeme.
Než se vrhneme přímo na technické detaily z výroby herního příslušenství, tak představíme zpovídané odborníky z Mionixu. Do rozhovoru se zapojili dva inženýři: Prvním z nich byl Peter Nygren, viceprezident produktového vývoje a Carl Siberski, softwarový specialista. Peter je současně také zakladatelem firmy – Mionix vznikl v roce 2007. Cílem bylo navrhnout a vyrobit špičkové herní příslušenství a dosáhnout přitom vysoké kvality a cool designu. Peterovi a jeho kolegům se to podařilo, důkazem je řada ocenění, včetně Zlaté hvězdy PC Tuningu u myší Naos 7000 a Avior 7000.
Hned na začátku rozhovoru jsme se zeptali na velikost firmy – počet zaměstnanců firmy Mionix. Odpověď byla šokující: šest. Právě šest lidí stačilo na to, aby dokázali na trh dostat hned několik velmi úspěšných produktů, herními myškami počínaje a sluchátky konče. Jak je to možné, že šest lidí stačí na splnění tak velkých cílů, jaké si Mionix stanovil?
Základem je dobře spolupracují tým složený z odborníků. Dva lidé pracují na hardwarových aspektech herního příslušenství, dva dělají software a firmware a zbytek se stará o marketing a obchod. Takto malý tým sice čelí obrovským výzvám při soupeření s titány herního příslušenství, jako je Razer nebo Logitech (ty mají počty zaměstnanců ve stovkách), ale také má řadu nesporných výhod. Málo lidí znamená menší režii řízení, snazší komunikaci, agilní vývoj a hlavně malé náklady.
Co je ale z pohledu Mionixu naprosto klíčové, je propojení všech částí týmu a jejich zodpovědností do jednoho celku, který táhne za jeden provaz. V šesti lidech je jednoduché mít ponětí, co dělají ostatní a proč to hlavně tak dělají. Ve velké firmě (korporátu) často pravá ruka neví, co dělá ta levá a produkty podle toho pak také vypadají.