Myš Asus GX850: kvalita a spousta funkcí za pár stovek | Kapitola 4
Seznam kapitol
Herní myš s kvalitním laserovým senzorem a rozlišením 5000 DPI, podporou maker, programovatelnými tlačítky a odezvou 1 ms od známého výrobce Asus s cenou jen okolo osmi set korun? Ano, přesně to slibuje herní myš GX850. Vyzkoušel jsem ergonomii, software, chování snímače a vlastnosti, které jsou důležité pro náročnější hráče.
Senzor a pohyb
Dostáváme se k jedné z podstatných součástí myši – k senzoru. V tomto případě se jedná o senzor Adns-9500 Avago Dip16 Laserstream. Jeho parametry jsou v mnoha ohledech skvěné, proto se tento snímač dostal do řady herních myší (Gigabyte M8000X, Leetgion Heelion a El'Druin nebo Corsair M90 a dalších).
Senzor je založený na technologii CMOS s osvícením VCSEL (jednoduše řečeno laser), díky čemuž si skvěle vede na tvrdých površích. Rychlost snímání by měla dosahovat dle výrobce až 150 IPS, tedy 3,81 m/s, což je opravdu vysoká rychlost. Mně se z fyziologických důvodů povedlo dosáhnout a naměřit maximální rychlosti okolo 1,5 m/s, při nichž se mi nestalo, že by myš nestíhala.
Důležité vlastnosti senzoru
Akcelerace pohybu: Akcelerace může být způsobená nastavením systému i samotným senzorem myši. Akcelerace pohybu myši považuje většina hráčů za nežádoucí – když při opakovaných pohybech myši různou rychlostí urazíte fyzicky stejnou vzdálenost, na monitoru se posune kurzor pokaždé o vzdálenost jinou. Intenzita akcelerace bývá závislá na rychlosti daného pohybu myší a může nabývat kladných i záporných hodnot.
Pro hráče je ideální myš bez akcelerace, tedy s přenosem 1:1. Dle uživatelských zkušeností netrpí senzor ADNS-9500 žádnou výraznou akcelerací. Akcelerace se u tohoto senzoru pohybuje okolo 5 % v závislosti na rychlosti pohybu. Osobně jsem žádnou akceleraci nezpozorovat, 5 % je přece jenom velmi dobrá hodnota, a pokud nejste opravdu profesionální hráči FPS her, tak vás pětiprocentní akcelerace trápit nemusí.
Angle Snapping – též predikce, jde o funkci, která má usnadňovat určité činnosti, jako je kreslení rovných čar v kartézské soustavě souřadnic. Při pohybu myši v téměř svislém nebo téměř vodorovném směru dochází k vyhlazování pohybu rovnoběžně s osami souřadnic. Pomocí této funkce nakreslíte perfektní pravoúhlý čtyřúhelník, ale pro hráče je tato funkce spíše na obtíž, protože nedochází k přenosu pohybu z ruky na monitor v poměru 1:1.
Přítomnost predikce si můžeme jednoduše ověřit tím, že se budeme snažit myší nakreslit šnečí ulitu, pokud myš využívá predikci, budou ve výsledné spirále vodorovné a svislé čáry, jako tomu bylo třeba u levné myši Trust.
Pokud totéž vyzkoušíte s myší ASUS GX850 jsou výsledkem podstatně kulatější spirály.