SteelSeries Rival: ve své kategorii bezkonkurenční myš
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek SteelSeries Rival: ve své kategorii bezkonkurenční myš

SteelSeries Rival: ve své kategorii bezkonkurenční myš | Kapitola 6

Pavel Urbánek

Pavel Urbánek

19. 6. 2014 03:00 29

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Balení a specifikace 3. Design a povrchy 4. Ergonomie a úchop 5. Tlačítka a kabel
6. Senzor a vlastnosti snímání 7. Software 8. Praktické testování a zhodnocení 9. Galerie

Recenzovat kvalitní produkt je radost. A Rival jím je. Hráči tuto myš chválí nejen pro její podobnost legendární MS IntelliMouse Explorer 3.0. Je ale opravdu tak vynikající, nebo jde jen o marketingovou masáž? I s precizním optickým senzorem není dokonalou myší, ale velmi se jí blíží a dobrá cena tomu pomáhá. A proč není pro každého?

Reklama

Dostali jsme se k bodu, kde většina „herních“ myší u náročného hráče pohoří. Co odradí kupujícího od jinak celkem pěkných myší? Nevhodný senzor! Na rozdíl od tvaru myši, ergonomie nebo zpracování je senzor věc, která je testovatelná a porovnatelná. Pro nás tak není problém dohledat vlastnosti konkrétních senzorů na diskuzních fórech a tím značně zúžit výběr opravdu přesných myší. Výrobci se obecně ale nechlubí použitým senzorem (protože většinou osazují nedokonalé varianty laserových snímačů s vysokým CPI, protože to na krabici vypadá dobře).

My jsme ale Rivala rozebrali. Použitý senzor je optický PixArt PMW 3310. Pokud sledujete recenze periferií, tak možná víte, že stejný senzor používá i Mionix Naos 7000 a Avior 7000. U nich jsme na základě experimentů, měření a technických informací usoudili, že se jedná o jeden z oněch bájných dokonalých senzorů. Nyní už tyto myši i Rivala má řada lidí a tyto poznatky jsou potvrzené. Senzor nevykazuje žádné známky akcelerace ani predikce.

Senzor je to tedy skvělý – podívejme se ale i na další informace, protože jsou zde i drobné nedostatky. Nový senzor PixArt zvládá i „vysoká“ CPI nad 5000, což je na optický senzor celkem hodně. Při vysokém CPI se snímání povrchu optickým senzorem stává nestabilní a dochází k „roztřesení“ kurzoru. Firmware nicméně s tímto počítá a přidává vyhlazení pohybu. Tento důsledek je nežádoucí, pro dosažení vysokých hodnot CPI je to ale nutné zlo.

Doménou senzoru v SteelSeries Rival je také jeho rychlost snímání povrchu. Při udávaných 215 IPS (Inches Per Second) - 5,5 m/s je prakticky nemožné myš „utrhnout“ (pohnout s ní tak rychle, že by senzor nestíhal). To je dobrá vlastnost pro hráče s nízkou citlivostí, protože ti budou při dramatických pohybech dosahovat hodnot i nad 150 IPS.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama