Hlavní stránka Hardware Klávesnice, myši, joy Srovnání šesti bezdrátových myší do 500 Kč
Srovnání šesti bezdrátových myší do 500 Kč
autor: Aleš Kaňák , publikováno 13.2.2012
Srovnání šesti bezdrátových myší do 500 Kč

Také se často setkáváte s problémem, že vám překáží kabel myši a omezuje vás při práci nebo ještě hůře při hře? Řešením je bezdrátová myš. Připravili jsme pro vás test šesti bezdrátů s rozumnou cenou. Nenabídnou rychlost a ergonomii těch nejlepších myšek za pár tisíc, v poměru cena / výkon ale mají co říct.


V dnešním testu jsme se podívali na zoubek šestici myší vhodných k notebooku. Některé si vedly lépe, některé o poznání hůře. Snažil jsem se u každé myši najít klady a zápory a to, co bylo mezi, tedy nijak nevyčnívalo od průměru, jsem do tabulek nezanášel. Proto je u některé z myší více odrážek než u jiné. Výdrž, kterou jsem z časového hlediska nemohl otestovat, by se měla pohybovat okolo půl roku u většiny modelů.

Celkové umístění:

  • A4Tech
  • Gigabyte GM-7800E & Logitech M305
  • Hama Milano
  • Nexus SM-700B
  • Genius Ergo 9000

Srovnání šesti bezdrátových myší do 500 Kč

A4Tech G10-660FL je myš mnoha tváří. Kancelářskou práci zvládne levou zadní a při prezentacích se může hodit dobrý dosah a podložka. Hráč si také přijde na své díky kvalitnímu senzoru s rozlišením 2000 DPI a vysokou obnovovací frekvencí.

A4Tech G10-660FL získává stříbrnou hvězdu za

špičkový výkon a možnosti

Srovnání šesti bezdrátových myší do 500 Kč

Srovnání šesti bezdrátových myší do 500 Kč

Špatný senzor Erga 9000 se nejvíce projevoval při hraní, kdy šel vidět solidní lag ještě více než v prostředí Windows. Je to celkem škoda, protože Genius padl dobře do ruky a měl kvalitně zpracovaná tlačítka.

Srovnání šesti bezdrátových myší do 500 Kč

I když má Gigabyte GM-7800E pouze 125 Hz, dá se doporučit na příležitostné hraní. Senzor s 1600 DPI a ergonomie jsou další světlé stránky. Na druhou stranu někomu může vadit mírně bzučení, které jde slyšet v tiché místnosti, nebo pouze trojice tlačítek.

Srovnání šesti bezdrátových myší do 500 Kč

Futurická Hama Milano nabízí přesný senzor s rozlišením 1600 DPI a dostatek tlačítek. Zpracování by však mohlo být lepší a na hry se také moc nehodí, protože se při rychlejším pohybu utrhne.

Srovnání šesti bezdrátových myší do 500 Kč

Dobrá ergonomie a solidní dosah bezdrátového signálu – to je Logitech M305. Sice provedení místy doslova skřípe, ale pokud se přes toto přenesete, tak získáte myš vhodnou i na to občasné hraní.

Srovnání šesti bezdrátových myší do 500 Kč

Pokud hledáte tichou myš, tak jste na správné adrese. Cokoli navíc už je nad možnosti tohoto Nexuse. Zpracování a hlavně dosah signálu by mohly být lepší. Senzor na běžnou práci dostačuje, ve hře se už dá utrhnout.

Jsme na samotném konci testu a musím říci, že většina myší prošla bez větších problémů, pokud by měly vykonávat kancelářskou práci. Procentuální hodnocení neberte jako něco, přes co nejede vlak. Pokud jsou pro vás zmiňované zápory méně důležité, klidně si přihoďte nějaké body navíc.

Grafy cen produktů poskytuje server Heureka.cz

 

Za zapůjčení myší děkujeme společnosti Alfa Computer

Srovnání šesti bezdrátových myší do 500 Kč



Tagy: myš  bezdrátová  wireless  bluetooth  notebook  game  nexus  sm-7000B  Logitech  M305  Hama  Milano  Gigabyte  GM-7800E  Genius  Ergo  9000  A4Tech  G10-660FL  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
13.2.2012 07:28:35   78.80.16.xxx 280
Nic překvapivého, od té doby, co tu A4tech je dělá za ty peníze asi nejlepší myšky, které se v dané cenové hladině dají koupit

Logitech je taky výborný značka, ale ne v téhle cenové hladině
13.2.2012 07:29:07   78.80.16.xxx 50
*výborná, pardon
13.2.2012 08:24:46   212.24.151.xxx 89
Na dotaz : Razer Mamba sen každého hráče ?

Odpovídám neeeeee

Měl jsem, prodal jsem a pořídil GX9...
Logitech lépe padl do ruky....
13.2.2012 08:39:13   193.165.148.xxx 82
...ty lagy a občasné výpadky jsou pro mne zklamáním. Mám od logitechu myš M510 (ano, žádná drahá) a klávesnici K360 (taky to není top). Zejména klávesnice u her dosti nestíhá. Když zmáčknu dvě tři tlačítka zároveň, hned je problém. Myš jsem dostal neplánovaně k Vánocům a hned pod stromečkem se ztratil ten mini přijímač, klávesnici jsem koupil více či méně proto, že než dávat 300 Kč za nový přijímač.....raději koupím klávesku vč přijímače. Zlatej drát. Je pravda, že hned vedle je zapojenej bluetooth přijímač a v bytě je i wifi. Takže rušení asi je, ale na hry toto řešení tedy opravdu nedoporučuju. Tedy jestli za to nechcete dát jiné peníze.
13.2.2012 14:21:20   94.113.36.xxx 54
To je taky nápad si na hry kupovat bezdrátovku. Táta má u sebe na PC taky bezdrátovou klávesnici a vždycky když jsem u něj tak se diví proč si tam připojuju tu 10 let starou klávesnici.
14.2.2012 07:37:39   193.165.148.xxx 11
Já si ji nekoupil na hry, ale protože bez přijímače by mi byla myš k ničemu. Nicméně, je to fakt děs běs. Ještě zkusím prodlužovací kabel a dát ten přijímač přímo na stůl, pokud to nebude lepší, tak kávesnici odpojuju a bude ji mít doma kdyby se někomu hodila. Ani ve snu by mne nenapadlo, že klávesnice 4 x dražší než nějakej drátovej klumprt, bude na občasné hraní taková tragédie.
14.2.2012 12:37:24   94.113.36.xxx 00
s timhle jsem kdysi taky experimentoval, nepomůže ani když se přijímač narve přímo pod klávesnici/myš Já měl jednu z prvních laserovejch bezdrátovek od geniusu a byla tak nepřesná že se s tim nedal ani ovládat systém natož hrát a dosah asi tak 2m a už po pár cm se to začalo trhat. A klávesnice většinou neuměj poznat několik stisků nejednou takže jsem dost nevhodný na hry a podobný věci
13.2.2012 21:27:16   88.102.188.xxx 10
Musím bohužel souhlasit. Taky se mi stala podobná věc - notebook mi spadl asi z 1 metru přímo na unifying přijímač (akorát mam myš m505). Chvíli šel, ale pak začal vynechávat a pak už přestal jít úplně. Napsal jsem dokonce i na fejsbůk zeď logitechu, kde mam ten přijímač koupit.. Řekli mi, že se to dá objednat někde na logitech.com nebo co - prej asi za 10 eur. Nakonec jsem koupil taky K360, jako kolega. Sice mi je k ničemu, ale přeci si radši připlatim 2 stovky za klávesnici. Jinak m505 je docela dobrá myška, akorát kryt na baterky má trochu vůli. Dál mi taky občas nejde naklonit kolečko doprava - je totiž moc vpravo, překáží mu pravé tlačítko. Ergonomicky mi padne do ruky mnohem lépe než třeba G700, kterou jsem vyhrál. Ale to už je offtopic.
13.2.2012 08:41:30   88.101.69.xxx 183
Jen taková poznámka. Chybí mě celkem podstatná informace o rozměrech testovaných krys. Rozměry jsou dle mého velmi důležitou informací při koupi a je z podivem, že tuto informaci všichni (od výrobců po prodejce) systematicky ignorují. Bohužel jste se mezi ignoranty zařadili i vy v redakci.
13.2.2012 08:57:55   195.212.29.xxx 41
Přesně, to mi tam hodně chybí. Kdyby autor aspoň udělal jednu fotku s měřítkem, nebo na milimetrovém papíru.
13.2.2012 10:08:40   93.91.246.xxx 31
Připomínku beru na vědomí a příště změřím velikost, když někteří výrobci tento údaj úspěšně zatajují.
13.2.2012 09:02:13   89.29.84.xxx 101
Tak si pročítám co tu všichni píšete, někteří už konkretizujete, tak přidám i svoji poznámku. Mě by spíš zajímalo, kolik ty myšky vydrží na baterii(e) - chápu, tohle otestovat není na 30 minut práce, ale přece jen, u bezdrátové myšky by mne osobně více zajímala právě výdrž - ano rozměr je též důležitý, ale ten zjistím v obchodě, výdrž - možná tak "papírovou" hodnotu - to se pak může taky stát, že ona "nejlepší" myška ztratí veškeré svoje vesměs kladné hodnocení, jen díky tomu, že do ní po dvou týdnech budu muset ládovat nové baterie (případně dobíjet akumulátory).
13.2.2012 10:12:58   93.91.246.xxx 30
Výdrž bezdrátových myší je v dnešní době v pohodě a zmínil jsem to okrajově i v závěru recenze: "Výdrž, kterou jsem z časového hlediska nemohl otestovat, by se měla pohybovat okolo půl roku u většiny modelů." Osobní zkušeností mám s A4techy a Logitechy a tam platí výše zmíněné, takže bych u ostatních výrobců čekal něco podobného. Určitě také nebude špatné připomenou, že nezáleží pouze na HW myši samotné, ale na použité baterii a její kvalitě.
13.2.2012 14:22:38   94.113.36.xxx 11
Já mam malou myšku k notebooku od gigabytu a jede už půl roku a nezdá se že by jí docházela šťáva.
13.2.2012 09:07:31   85.207.52.xxx 90
Zajímavé, ale co to je za recenzi myší když nebyla testována tak podstatná vlastnost jako je pohyb na různých površích?
13.2.2012 09:28:51   90.183.103.xxx 30
IceBee napsal:
Tak si pročítám co tu všichni píšete, někteří už konkretizujete, tak přidám i svoji poznámku. Mě by spíš zajímalo, kolik ty myšky vydrží na baterii(e) - chápu, tohle otestovat není na 30 minut práce, ale přece jen, u bezdrátové myšky by mne osobně více zajímala právě výdrž - ...
Moje bezdrátovka vydrží na 2 AA celý rok, nevím, jak by jste to chtěl testovat
13.2.2012 09:50:45   89.29.84.xxx 02
Právě proto jsem psal, není to věc na 30 minut :-) Ale bylo to spíš rýpnutí, že mi nepřijde rozměr tak důležitý - tedy psaný, když ten si jednoduše ověřím, ale právě tu výdrž se buď spolehnu na výrobcem udané hodnoty, nebo mám smůlu. (Teoreticky by se dalal proměřit spotřeba myši a podle kapacity akumulátoru by se dala odvodit i výdrž - samozřejmě jen zhruba)
13.2.2012 10:05:36   83.208.27.xxx 30
Musím se zastat mého kolegy, nechápu, jak by jste si představovali, že bude tetsovat výdrž baterie 6 myší?! Vždyť hardware se půjčuje od výrobců a nebo z e-shopů a pochopitelně se musí v nějakém rozumném termínu vrátit, je půjčen pouze na recenzi na kterou nemáme vyhrazeno půl roku času.
13.2.2012 13:27:58   89.29.84.xxx 12
Je mi jasné, že otestovat toto není "jednoduchá" věc - ani jsem ji nepožadoval - když si přečtete mé příspěvky, pochopíte, že to bylo jak píši spíše rýpnutí do uživatelů, kteří horentně řešili chybějící rozměry - které se dají v kdekterém obchodě zjistit, výdrž ne, takto to bylo myšleno.
13.2.2012 10:21:20   193.87.163.xxx 20
Za to koliecko na Logitechke by si niekto zasluzil poriadny preplesk, musim obcas silno preglgat sliny ked ho pouzivam...strasne nieco, prepacil by som to na genius myske za 3 evri ale nie na logitechu, vidno ze lajdacka robota prisla uz aj k nim. Bohuzial cena produktu tomu nezodpoveda...V praci mam sto rocnu geniusku Netscroll + Eye PS/2 a funguje perfektne, kolecko ani nepocut.. Kde su tie casy ked sa este komponenty vyrabali kvalitne...
13.2.2012 10:34:09   89.103.238.xxx 20
Dotaz k A4tech G10-660FL - s čím se dá srovnat senzor V-Track? Je to něco jako laser nebo spíš jako optika? Díky.
13.2.2012 11:00:09   93.91.246.xxx 00
Odpověď není úplně jednoduchá. Myslím, že pomůže tento odkaz: http://www.a4tech.com/V-Track/zg1.aspx
13.2.2012 11:15:31   94.112.157.xxx 38
Nic proti ,ale bezdrátovou myš bych nechtěl. Měl jsem sní co dočinění. Vybije se vám baterie uprostřed hry a jste nahraní. Taky nechápu proč nesmyslně zabírá slot v UBS. V NB by to snad mohlo fungovat s Bluetooth co má NB ne? Bud jsem měl tehdá nějaký blbý kus nebo nevím ,ale myš se mi nepovedlo rozchodit s BT co měl NB.
13.2.2012 12:52:19   90.177.243.xxx 42
Bezdrátouvou bych si taky už nekoupil, když za stejnou cenu můžu mít 3600DPI 1ms a bez hmotnosti baterií (bezdrátová myš zákeřně přestane ob-měsíc s nedostatkem energie reagovat, a testovat by šlo jako pokles napětí v baterii za 24hodin - např:z100%na92%). Jinak drátová myš by ti také zabrala USB slot, přes Bluetooth ti to nebude fungovat pro komunikaci se používá jen jeho volné pásmo 2.4GHz(vysílač a příjmač nepotřebují používat bluetooth).
13.2.2012 13:13:06   217.197.148.xxx 60
A4Tech , ač se to někomu může nelíbit je mým oblíbencem už nějaký rok co ji mám jako drátovku a měl sem možnost testovat i tuhle bezdrátovku,sice na laciné plasty má pod kapotou velmi solidní součástky které nejsou zatíženy předraženou značkou a tudíž poměr cena/výkon je velmi zajímavá a šahá na nejvyšší příčky.Co se týče herní drátovky za 500.- směle konkuruje myškám značkovým o tisícovku dražším a laser plus pohyb je velmi přesný.
Bezdrátovka tak přidala volnost bez drátu a je opět vidět že existují kvalitní myšky které nutně nemusí nést název Logitech či Génius.
Navíc jsem z Logitech MX518 přesedlal na A4Tech XL-750BK už druhým rokem a rozhodně jsem si polepšil!
13.2.2012 14:35:13   217.196.213.xxx 21
Od toho mají (některé) myši indikační LED, kterou upozorní na slabé baterie. Mně takhle Logitech LX8 upozorňuje vždy a od začátku blikání LED mi vydrží minimálně ještě další týden. Co se týče BT, tak ne každá myš funguje přes bluetooth. Jsou i klasické rádiové myši.
13.2.2012 14:23:56   80.251.245.xxx 20
Já nevím ale není náhodou u bezdrátových myší jedním z nejdůležitějších hledisek výdrž baterií, o kterých není v testu téměř zmínka.
Ano jsou kvalitní myši co vydrží i půl roku, ale jsou taky myši jako některé Genius a jiní co nevydrží ani 14 dní.
13.2.2012 14:33:30   217.196.213.xxx 10
Problém je v tom, že 99,99 % redaktorů nemá na tak dlouhodobé testování čas a hlavně často chtějí společnosti, které výrobky zapůjčí, vrátit zapůjčku co nejdříve.
13.2.2012 14:33:55   195.250.144.xxx 20
Jo, taky si myslim, ze vydrz je u bezdratovych mysi podstatna (nakonec, hraci si imho koupi radsi dratovou, mne pomalejsi odezva tolik netrapi).

Jinak jsem mel nejakej set KB/Mys, asi Genius, ale vydrz baterii mne docela stvala, tak se mi jen vali doma.

Tedka pouzivam Bluetooth mysku Logitech V470 Laser Cordless a jsem vic nez spokojenej. Tovarni baterky odesli asi po pul roku, nove nevim, jelikoz jsem ji stratil
Tak jsem si koupil dalsi.
Vyhoda, ze na NB nemusim mit zadnej dongl, nemusim mit obsazen USB port, myska, kdyz se nudim, funguje i s Android telefonem
13.2.2012 15:03:45   89.190.52.xxx 20
Nebylo by mozne volne navazat srovnanim Bluetooth mysi? Docela by se mi hodilo neco k notebooku, ale nechci si zabirat USB port. Treba takovy Asus BX700 vypada dobre, ale nevim, zda ma nejake nedostatky.
13.2.2012 17:09:10   93.91.246.xxx 00
Díky za podnět, je možné, že se na BT myši také podíváme někdy příště.
13.2.2012 15:33:45   213.211.63.xxx 46
Mám myš asi 5 let,je drátová,dokonce má trošku natrhlý kablík,který je zalepený,ale tu myš mám rád. Mám kompletní set bezdratové klávesnice abezdrátové myši,ale nepoužívám je,pořád chtějí baterky,tahle je moc parádní zvykl jsem si na nic,ikdyž jsem kupoval novou drátovou klávesnici,ano opět nevyužívám tu bezdrátovou co mi tu leží,tak jsem novou myš nekoupil je malá,to někomu i vadí,ale mně to stačí,hrávám na ní fps hry po internetu vše v poho,prostě nejdu po vlně,odmítám si furt kupovat nové a nové baterie,tak jako,že k té své myšce mám jistý vztah,tolik hodin,co jsem s ní nahrál her.
13.2.2012 21:35:03   94.230.144.xxx 12
Já mám set od Logitechu, je pravda, že stál něco přes 2k, ale naprostá spokojenost, neumím is představit, mít drátovou myš. Baterie v klávesnici jsem měnil jen jednou asi po 3 letech a myš má dokovací stanici, tak tam jsem baterie ještě neměnil a nikdy se mi nestlao, že by se vybila a to i po výkendových maratonech D2.
14.2.2012 10:55:13   93.99.208.xxx 00
Mám doma komplet MK710 a upřímě, ty baterie co jsou dodávány s kompletem (kvalitní Duracellky) pravděpodobně umřou až s kompletem. Mám ho přes rok, myš jela tak 4-6 hodin denně a ještě teď hlásí přes tři roky životnosti. U klávesnice bych to neřešil už tuplem. Ale to se bavím pouze o Logitechu. U klávesnice Genius jsem musel baterie vyměňovat každé měsíce a to navíc sloužila jen k HTPC.
17.2.2012 08:34:24   91.7.117.xxx 00
A4Tech byla moje prvni mys, jeste seriova, nekdy okolo roku 1994, a byla super, tak jsem rad, za firma porad drzi latku vysoko Pouzival jsem ji s PC-XT na turbo frekvenci 10MHz ;)

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

58 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 26.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.