Hlavní stránka Hardware Klávesnice, myši, joy Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
autor: Jiří Zahrádka , publikováno 24.10.2011
Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas

Poslední test volantů jste mohli na stránkách PCTuningu číst přibližně před osmi roky. Takovou chybu musíme napravit! Vzali jsme pět nejpopulárnějších modelů podle statistik prodejů a vyzkoušeli, jaký nejlepší čas s nimi lze zajet na dobře známé trati. Výsledek? Šetřit se zde určitě nevyplatí, nejdražší model byl zároveň nejlepší.


Testování se nám líbilo :-) Vítězství je asi jasné, model G27 od Logitechu nemá chybu. Krásně vypadající a skvěle zpracovaný Thrustmaster nakonec zklamal volnější kulisou řízení, takto bytelně stavěné tělo by klidně vydrželo i motor s ForceFeedbackem pro „silový“ styl řízení. Od levnějších modelů Genius a Saitek jsme nic dobrého nečekali, a tak ani neměly šanci zklamat – doporučujeme je nenáročným uživatelům (především dětem). Druhý Logitech zůstal neprávem tak trochu ve stínu svého dražšího kolegy, ale určitě jej lze doporučit pro vyspělé simulátory řízení. Jediné, co mu chybí, je pořádná řadící páka.

Při výběru volantu bych dával pozor na to, aby měl ForceFeedback a ne jen pružinový mechanismus, který se akorát snaží držet volant v přímém směru. To je pro děti, bez odezvy se navíc připravujete o spoustu zábavy.

Pokud to myslíte s ježděním vážně a chcete i řadící páku, dávejte pozor, jestli jsou její dráhy jen dopředu / dozadu, nebo má opravdovější H kulisu (H-Shift) jako běžné auto. H-Shift mi přijde určitě lepší než náhražka sekvenčního řazení, která vás bude akorát zdržovat. To už mi přijde lepší sekvenční řazení pádly pod volantem. A když už chcete mít „Háčko“, nezapomeňte na pedály se spojkou (Clutch)... Volant s takovými vlastnostmi každopádně nebude levný.

Vítěz testu – Logitech G27

Pro náročné hráče jednoznačně doporučujeme Logiech G27 jako nejlepší možnou volbou do 7 000 Kč. Objektivně mu nelze vytknout prakticky nic.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas

Server PCTuning.cz uděluje produktu Logitech G27

ocenění Stříbrná hvězda za perfekní výkon

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas

Graf ceny produktu Logitech G27 Racing Wheel poskytuje server Heureka.cz

Genius

Nejlevnější kategorii lze doporučit dětem nebo hodně nenáročným hráčům. Pokud už máte něco odježděno, bude vás gumový pocit z řízení akorát pěkně štvát. Volantu musíme určitě vytknout špatný systém uchycení, kvůli kterému se nejednou bouchnete do nohou. 

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas

Graf ceny produktu Genius SpeedWheel RV poskytuje server Heureka.cz

Saitek

I přes vyšší cenu patří stále do kategorie těch nejzákladnějších volantů. Oproti Geniusu neumí nic navíc, jediným plusem je skvělé zpracování. Pokud už chcete připlácet za kvalitu, sáhněte hlouběji do peněženky a kupte raději propracovanější model s ForceFeedbackem.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas

Graf ceny produktu Saitek 4-in-1 Vibration Wheel poskytuje server Heureka.cz

Logitech Driving Force

Skvělý volant s přesným řízením a kvalitním zpracováním. Chybí jen propracovanější řadící páka a spojka, v jiných ohledech se může měřit s vítězem testu. Chválíme použité materiály a promyšlený systém ukotvení.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas

Graf ceny produktu Logitech Driving Force GT poskytuje server Heureka.cz

Thrustmaster

Velká škoda, že volant nemá ForceFeedback, byl by to pak naprosto dokonalý volant pro hraní v bytech. Snadno se složí, nikde nepřekáží žádné dráty. Zpracování je na špičkové úrovni, ergonomie a promyšlená konstrukce si zaslouží jedničku. 

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas

Graf ceny produktu Thrustmaster Ferrari Wireless GT Cockpit 430 Scuderia Editon poskytuje server Heureka.cz



Tagy: logitech  genius  saitek  thrustmaster  volant  wheel  racing  vibration  test  recenze  srovnání  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
24.10.2011 05:33:37   93.99.208.xxx 462
Nejsem teda profík, ale je Háčkové řazení opravdu tak realistické a lepší? Já si nevybavuju, že by se v GTčkách, supersportech, formulích a tuším i rally speciálech řadilo do H. Možná je to hardcore, ale reálné?
24.10.2011 05:45:43   194.228.16.xxx 360
Už jsem to chtěl psát. "H-Shift mi přijde určitě lepší než náhražka sekvenčního řazení, která vás bude akorát zdržovat." Autoři nemusí vědět všechno, ale tohe tluče do očí. Recenze hezká, ale objektivnější by bylo volanty testovat v hardcore simulacích (rFactor, iRacing atp.), které poskytnou lepší feedback a více nastavení než Juiced.
24.10.2011 07:25:57   109.231.147.xxx 560
Pánové ano,jsou sportovní vozy i se sekvenčním řazením ale jinak je to H nebo pádla.Testování je kde?v arkádě Juiced?Proč se netestovalo v Shift 1,rFactor,Dirt nebo třeba GT Legends?Přijde mi to naprosto nepochopitelné a amatérské.Tvrdit,že s nejdražším volantem zajedu nejlepší čas?Pardon ale zajedu lepší i se starým Wingmanem, protože nejde o volant ale o umění s tím pracovat atd... čekal jsem spíše srovnání ve hrách jak se který volant choval,ale toto se nedá brát jako recenze a jestli jo, tak jako pořádně odfláknutá a naprosto SUBJEKTIVNÍ...Připadá mi to,že autor vytáhl volanty z balení,zhodnotil je z venčí a pak jen dodal nějaké směšné čísla...
24.10.2011 07:53:40   93.99.208.xxx 50
Máš pravdu, H nebo pádla (sekvence). Shrň si tedy, v jak velkém procentu vozidel jezdíš závodní hru se závodním vozidlem které by mělo H řazení.
24.10.2011 08:11:56   93.89.146.xxx 171
Souhlas. Ještě bych dodal, že první dva volanty se mi do tohoto testu vůbec nehodí. Hráči, co se o to alespoň trochu zajímají nebudou o takovýchto volantech (tj. bez FF, malý průměr, malý stupeň otáčení, kvalita Tesco) vůbec uvažovat. Místo nich bych uvítal např. nějaké od Fanatecu.
24.10.2011 18:19:31   89.173.5.xxx 12
Chalani, zhanam nejake informacie (stranky) o kokpitoch - take tie sedacky v nastavitelnej kovovej konstrukcii. Rad by som si takuto vec zaobstaral. Takze zhanam bud navod alebo majstrovsku firmu. THX.
25.10.2011 00:06:17   89.233.130.xxx 23
Vloni jsem si zde: http://www.playseat.com/shop/eu/cz/playseats-wrc-2/playseat-wrc-porsche-911-turbo-s-clubsport-pedals.html koupil toto křeslo a docela dobrá zábava (občas, když mám čas, což není často, si s tím rád zablbnu). Do Čech to běžně posílají, takže asi nebude problém si to nechat poslat i na Slovensko. Mají tam samozřejmě i o dost levnější sety než ten co jsem si koupil. Vřele doporučuji, je to určitě lepší, nežli hrát u stolu jako nějaký děcko).
24.10.2011 07:16:19   93.89.147.xxx 49
má bratr a za ty peníze dost slabota... castej problem s tim ze se nevraci do prostred a reseni je tak jednoduchy staci vterinakem prilepit jeden krouzek(kterej snima optoclen) na osu volantu a je to v pohode ale delat tohle s volantem za tolik penez? to je snad spatnej vtip... kazdopadne jinac je perfektni
24.10.2011 09:19:20   62.168.40.xxx 98
Nemuzu nez souhlasit.. klasicka recenze, nadseneho kluka, ktery dostal do ruky par volantu a tak je ten nejdrazsi nejlepsi a uzasny a perfktni..
Bohuzel.. opak je pravdou.. G27 je slusny volant se slusnymi pedaly a s totalne shitovym H-Shiftem, ktery je pri intenzivnim hrani po roce skoro na vyhozeni.. tot vse.. 6,5k me pripada moc.. resp. za tyhle penize jdou sehnat volanty od Fanatecu, coz je trosicku jina liga..
24.10.2011 11:41:57   147.33.190.xxx 61
Cece a co s tim volantem jako delas? Ja mam 4 roky G25 (v podstate to same co G27) a mam ho jako novy a to s nim jezdim dost casto. Myslim ze co se tyce razeni at si kazdy vybere co mu vyhovuje. Me napriklad vyhovuje prohazovat to podle aktualniho auta....
24.10.2011 14:49:45   15.203.169.xxx 21
Mozem len suhlasit. Tiez mam G25 a ako tak citam reakcie na G27 tak asi mozem byt len rad. Ma sice 2 gombiky na volante namiesto 6 pri G27, ale viac ako pohlad spat (pripadne ina uzitocna funkcia) a rucnu brzdu mi nikdy nebolo treba, ma vsetky druhy radenia(prepinanie rychlostnej paky medzi manualom a poloautomatom, tam kde ma G27 iba velke logo , vzdy sa vrati do stredu a pouzivam ho uz 4 roky bez problemov (1 rok intenzivne Gran Turismo 5)
24.10.2011 08:14:00   91.208.72.xxx 180
Teda za mě výběr nic moc , chtělo udělat pečlivější výber třeba "vhodné pro simulace" , je jasné že za 600,- to bude jen pro děcka na blbnutí a cca rok životnosti.
Třebas já sem si vybral Saitec R 440 , který ma FF , má optické snímaní osy ( takže sam kalibruje a nekmitá ). Mám jej již pár let a ja málo peněz hodně muziky.
K testy to spíš chtělo pouzít např. programy pro odezevy , volanty rozdělat a nafotit odolnosti konstrukcí atd. Tohle je test hooodně ilustrační...
24.10.2011 09:40:17   87.238.84.xxx 00
Su tieto volanty o dost lepsie ako Logitech Momo Racing? Pretoze tento volant mam, ale nepouzivam ho, pretoze si na neho neviem zvyknut (naposledy som to skusal na NFS Shift / Shift2). Mam najma problem s vyvazenim volantu tak, aby zaroven stihal reagovat pri prudkych zakrutach a zaroven aby bol dost stabilny pri vysokych rychlostiach (tam sa mi casto cele auto rozkyve a zacne hadzat zo strany na stranu )
24.10.2011 14:04:04   95.173.86.xxx 40
Logitech Momo je jeden z nejlepších volantů co kdy vzniknul. Lepší jsou už jen vskutku Logitech G25/27.
V Shiftech si člověk musí pohrát s nastavením volantu. Chvilku to zabere než najdeš to ideální nastavení.
24.10.2011 09:50:26   93.185.5.xxx 161
pane Zahrádka, upřímně, za tohle Vás jako někdo platí
24.10.2011 09:51:37   93.99.166.xxx 70
Nejlepší mi přijde asi G25 (cena/ funkce/ zpracování), i když při zatáčení má pak člověk pocit, jako by hobloval pilníkem.
24.10.2011 09:58:45   78.128.195.xxx 151
Juiced je hra, ku ktorej si volant nikto nikdy nekupi...ked niekto chce testovat volanty, treba to robit na hrach, pri ktorych sa o volante oplati uvazovat. Napriklad Shift 2, GTR, rFactor, live for speed, a pod. Existuju aj hry, ktore su zadarmo, napr. na www.simbin.se sa ich da najst niekolko, na Steame je GTR Evolution demo. Takuto recenziu popvazujem za dost irelevantnu a ten lepsi cas s drahsim volantom by som mozno prisudil tomu, ze ste, pan autor, mali po tom dlhom testovani lepsie nacvicenu trat.
24.10.2011 12:25:02   217.195.173.xxx 510
Dobrý den, nerad někoho opravuji, ale je hloupost říkat, že „si volant k této hře nikdo nekoupí“, nebo že Logitech měl lepší čas, protože jsem měl lépe projetou trať. Volanty jsem projížděl v pořadí Genius, dva Logitechy, Thrustmaster a nakonec Saitek, předtím jsem dráhu projel možná i tisíckrát se SideWinderem. Proto jsem ostatně zvolil Juiced, kterou znám nejlépe. Zkoušel jsem i jiné hry hlavně při zkoušení vibrací a byl mezi nimi i Vámi zmíněný Shift.
24.10.2011 14:07:40   95.173.86.xxx 31
Měl jste opravdu vyzkoušet alespoň třeba nějakou tu hru, či demo od Simbinu, na nějakém tradičním okruhu. Je to taková klasika a určitá ikona v závodních simulátorech.
24.10.2011 18:55:38   78.128.195.xxx 03
Juiced je hra stara minimalne 5 rokov. Takze sanca, ze ju bude dnes niekto hrat, je naozaj mala. Dalej je to arkada a klavesnica k tomu je viac nez dostatocna. Pamatam si, ze som to hral a malo to problem s nastavovanim ovladania pre klavesnicu, ale nejako sa to nastavit dalo. Takze naozaj si volant nikto k Juiced nekupi a tych par vynimiek mozeme zanedbat. Ohladom tej G27 som to uviedol len ako moznost, nie ako fakt. Nuz, vela zabavy pri Juiced
25.10.2011 23:42:11   217.195.173.xxx 02
Takze sanca, ze ju bude dnes niekto hrat, je naozaj mala. – Jasně, ale o to, jestli někdo bude hrát v Juiced, nebo ne, vůbec nešlo :o)
Dalej je to arkada a klavesnica k tomu je viac nez dostatocna. – To je dost odvážný názor, že arkády se mají hrát jen šipkami... Uh. Ale neberu, hrajte dle libosti. S pozdravem JZ
24.10.2011 18:26:04   89.173.5.xxx 40
Takisto aj LFS ma demo (dokonca online) a FBM (Formula BMW) je na testovanie ako stvorena. Keby som mal podobny test vyhotovit, asi by som s kazdym volantom travil jeden vecer v LFS a jeden vecer v nejakom DiRT alebo pod.
24.10.2011 10:21:07   213.160.173.xxx 122
To v akej hre ste preboha testovali? To je prakticky vysmech volantom.
Inak Force GT a G27 su prakticky konstrukcne totozne volanty. Rozdiel je v cudlikoch, Hcku a spojke.
A urcite skill neni o volante, ale o "jazdcovi". Dlho som jazdil, velmi uspesne, sampionaty ETCC prave s Force GT a dovolim si tvrdit, ze zajazdim rovnaky cas aj s G27ckou.
Poznam ludi co na starych Logitechoch porazia hocikoho.
25.10.2011 23:51:00   217.195.173.xxx 34
A urcite skill neni o volante, ale o "jazdcovi". – To se omlouvám, ale to je blábol roku. Dejte profíkovi špatný hardware a bude mít horší výsledky, skill nemůže zachránit všechno.
24.10.2011 11:29:31   92.243.204.xxx 515
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.10.2011 11:46:37   89.111.108.xxx 90
No jo, ale benzín je drahý a pak v závodních hrách můžeš vesele překračovat rychlostní limity bez hrozby pokuty nebo (sebe)vraždy.
24.10.2011 12:28:06   213.160.173.xxx 194
Pretoze sa to neda zrovnavat. Najazdil som na realnych autach 100vky tisic km, ale najvacsi adrenalin som zazil prave pri virtualnych zavodoch a sampionatoch.
Pocas kvalifikacie na jedno ostre kolko som prakticky ani nedychal a zavody kapota na kapote kolo za kolom ani nehovorim
Nebavim sa tu o nejakom virtualnom jazdeni na beznom servery, ale o specializovanych serveroch. Po 2 hodinach jazdenia a absolutneho sustredenia som bol unaveny ako po dobrom squashi
V realnom zivote uz mam vybudovane iste bloky a vela skusenosti mi nedovoli ist v beznej premavke na hrane. Nepotrebujem zabit ani seba ani nikoho ineho. A to nehovorim o nejakom favorite s pochybnymi brzdami, ojazdenymi gumami a nulovou sancou zvladnut vo vacsej rychlosti krizovu situaciu (Favority som mal 2 a najazdil na nich mnoho km).
24.10.2011 13:33:55   90.177.207.xxx 30
Ještě mohl být v testu tento volant. Někdo sice píše že je pouze pro ps3, ale nevěřil bych tomu. Jinak co se tady psalo o H-shiftu, nemyslím že každý kdo má volant, jej používá na závodní simulace. Některé baví prohánět po silnicích užitková vozidla, a do nich se pádla nebo sekvenční řazení moc nehodí (když bereme v potaz stará a středně stará auta).
24.10.2011 14:50:09   109.255.5.xxx 90
Maxtor napsal:
..

Tiez som majitelom G25 skoro od sameho zaciatku jeho existencie a dodnes ziaden problem. Vsetko 100%-ne funkcne ako ked bol novy. A ze to dostavalo pekne do tela...
Tiez mam rad, ked v hrach skusam viacere auta a prehadzujem ekvivalentom z hry. Mal som aj MOMO ale na G25(g27) sa teda nic nechyta. V rFactor su tie forcefeedbacky jedna basen. Clovek sediaci vedla vas ani len netusi, ze kolesa stracaju trenie, zato vy cez ten volant viete presne na sekundu kedy "grip" stracate.
Uz len aby tu bolo rFactor 2!!!
No a jedina vada G-serie je jednoznacne cena. Ale ak ste milovnikom zavodoviek, tak radsej nasetrit, nez kupit 2 slabsie volanty..
Ale to je cisto moj nazor.
24.10.2011 19:58:47   195.146.138.xxx 20
Ja mam Logitech formula force ex, a naozaj som si najviac uzil FF v rFactore. Ale dost casto hravam Grid, pripadne seriu dirt. NFS shift 1 ma strasne zle odozvy, aspon mne sa nepodarilo nadstavit lepsiu odozvu a to som uz pozeral rozne navody. Ale som rovnakeho nazoru ze arkada v podani Juiced nebola podla mna najstastnejsim vyberom pre test volantu kedze simulatory maju urcite lepsie prepracovane FF pripadne simulovanie povrchov. Napr v NFS shift citit ked uz sa dostava rucicka otackomera ku red zone ako zacne postupne vybrovat a clovek vie kedy ma preradit, nemusi pocuvat motor pripadne sa pozerat na otackomer. Tym padom zapaja dalsi zmysel a je zasa vacsi zazitok z jazdenia. Ja by som ale este zapracoval do volantov moznost na brzdovy pedal kopanie ABS pripadne opotrebovania brzd (cim opotrebovanejsie tym hlbsie brzda prepadava), ale to uz by bolo naozaj hardcore sim za 100 000 .
24.10.2011 20:50:35   89.176.183.xxx 60
Já jsem měl čest zkoušet téměř všechny volanty Logitechu a musím říct, že G25 (potažmo G27) mi vůbec nesedl. Prostě z něj nemám takový pocit jako třeba z Logitech MOMO Force.
Měl jsem jak MOMO Force Feedback (normální, plastové s gumovým potahem věnce), tak MOMO Force (červený, méně známý, před G25 high end Logitechu, vnitřnosti převážně ocel, jinak provedení věnce- hliník + kůže je perfektní), který teď vlastním a nemůžu se od něj odtrhnout. Dokud se nerozbije (což se vzhledem ke kvalitě zpracování asi nikdy nestane ), tak ho za nic nevyměním.
Doporučuju tenhle volant zkusit, jakmile si zvyknete na to, že je to prostě osekané (nemá páku, jen dva pedály) a že má menší věnec, tak ho nedáte z ruky.
Prostě z toho je pocit, kterému se jednoduše nic nevyrovná. Ani Fanatecy Porsche 911, ani Thrustmastery, prostě nic.
Na trhu je hodně výrobců a Thrustmaster, Logitech a Fanatec je jedniné, o čem se dá mluvit. Jakmile volat nemá FF, tak ho okamžitě zahoďte, protože to je a bude vždycky hnus.
A nezapomínejte na staré modely, ty jsou většinou lepší než ty nové. ;)
25.10.2011 08:49:09   195.91.55.xxx 00
môžem poprosiť o top 3 čo sa týka hier aj volantom ďakujem strop suma môže byť okolo 250eur
25.10.2011 12:18:43   90.179.170.xxx 20
Tak do 250 EUR je G27 asi nejlepší a jedinou volbou, za ty penize nabizi opravdu hodne muziky. Za priplatek se ale da sehnat Porsche 911 GT3 RS Clubsport edition od Fanatecu za 330EUR (http://www.fanatec.de/webshop/new_eu/index.php?cPath=21). Ty pedaly jsou naprosta spicka, obecne asi to nejlepsi na beznem trhu. Mají nastavitelnou tuhost, jsou kompletne kovove (nejaka slitina hliniku ci co) a obecne jsou velmi kvalitni. Volant ma prumer 12" oproti 11" u G27, coz muze byt pro i proti, ale rozhodne to je bliz velikosti v realnem aute. Venec u GT3 je potazeny nejakou kozenkou, padne skvele do ruky, G27 je na tom bohuzel hure. FF je u obou volantu takrka stejny, ale GT3 je udajne o neco tissi. Nejvetsi minus GT3 RS je, ze v tyhle edici nema saltrpaku (ale da se dokoupit zvlast a nutno podotknout, ze mnohem lepsi nez ta co je u G27 - pro me nejvetsi slabina).
Co se tyce her, tak dost realisticky je napr. iRacing, ale ten leze dost do penez (mesicni poplatky+ musis dokupovat auta i trate). Nicmene klasikou v zavodnich simulatorech je Richard Bruns Rally, Life for Speed a rFactor. A pak tu je samozrejmne nepreberne mnozstvi arkad...
25.10.2011 12:20:42   90.179.170.xxx 10
Jeste bych vypichnul ze GT3 RS se o neco pomaleji otaci nez G27, coz muze byt zasadni v rally ci driftech.
25.10.2011 13:27:02   194.213.43.xxx 10
Já bych zahrnul do výběru i ten EU pack s Carrerou... Imho pokud chce se světem simulací teprve začít (podle dotazu to alespoň tak vypadá), tak poměr cena/výkon je ideální, kdy za tu cenu dostane solidní komplet všeho co potřebuje. Pravda ta GT3 je lepší ve všem, ale pokud dorovnáme možnosti tak vyjde na dvojnásobek a to není malá investice pokud do toho člověk není už zažranej...

Hry beru jen dvě Rfactor pro větší simulaci a hry od Simbinu (např. GTR série) jako víc "hry" na odreagování.
25.10.2011 13:30:40   95.82.154.xxx 10
Ja mam doma uz dlouho G25 a jede jak po masle, a to dostaval pekne zabrat v RBR. Velky rozdil oproti G27 je ten, ze u G25 si u radici paky muzete prepinat otocnym knoflikem mezi H-shift a sekvencni (jen nahoru/dolu). Nevim proc to u G27 odstranili.
Jinak jak tu nekdo psal, neplette si prosim Logitech Momo Racing a Logitech Momo (cerveny), protoze to je uplne jina liga. Stary cerveny Momo se muze s klidem rovna G25/G27 akorat byl k nesehnani a uz tenkrat stal cca 6500 Kc.

Add Thrustmaster T500:
Vypada to pekne, ale udajne se dodava bez radici paky, ktera se bude prodavat zvlast. Za ty prachy docela podraz.
A dalsi minus je, ze ma padla pridelany na pevno ke kostre volantu oproti Logitechu kde jsou pridelany primo na volantu.
3.11.2011 20:39:33   83.240.46.xxx 00
Testovali jste funkčnost Logitech Driving Force GT pod Win7? Na webu Logitechu jakési drivery jsou, ale praxe je praxe..hrajeme doma jen pc hry, tak by mě moc zajímalo, jestli ho děckám na vánoce kupovat či ne..dík za reakce.
3.11.2011 21:16:51   82.99.135.xxx 00
makrobiotik napsal:
Testovali jste funkčnost Logitech Driving Force GT pod Win7? Na webu Logitechu jakési drivery jsou, ale praxe je praxe..hrajeme doma jen pc hry, tak by mě moc zajímalo, jestli ho děckám na vánoce kupovat či ne..dík za reakce.


Logitechu bych se nebal, tohle je osvedceny volant, driv se prodaval na PS pod nazvem DFP, presto fungoval na PC bez problemu. Byla to legenda spolu s momo dokud neprisel G25. jak tak na to po letech koukam nic se nezmenilo, progres 0, asi neni uz co zlepsovat, takze me DFP vydrzi klidne i 10 let
1.2.2012 19:32:51   85.71.42.xxx 10
Včera jsem si konečně zahrál na Logitech Driving Force GT a Logitech Driving Force PRO(předchůdce) současně a musím říct, že jsem mnoho rozdílů nezaznamenal, co se přesnosti, dílenského zpracování či FF odezvy týče. Sám mám právě D.F. PRO už cca 5 let a stále funguje naprosto perfektně. Jediný podstatnější rozdíl jsem našel krom vyššího počtu tlačítek, v rozdílném průměru volantu (u GT je o něco větší a tím pádem je blíže k reálným sportovním volantům v autě, na druhou stranu má GT o něco menší průměr věnce což pro mě znamená méně příjemný úchop). Testováno na PC v LFS, Shift 2 a na PS3 V GT 5 Takže Logitech Driving Force GT a Logitech Driving Force GT mohu opravdu vřele doporučit

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

86 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 25.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.