Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas | Kapitola 5

Jiří Zahrádka

Jiří Zahrádka

24. 10. 2011 03:00 39

Seznam kapitol

1. Testované modely 2. Genius SpeedWheel RV 3. Saitek 4 in 1 Vibration Wheel 4. Logitech Driving Force GT Gran Turismo
5. Thrustmaster Ferrari Wireless GT Cockpit 430 Scuderia 6. Logitech G27 Racing Wheel 7. Zhodnocení

Poslední test volantů jste mohli na stránkách PCTuningu číst přibližně před osmi roky. Takovou chybu musíme napravit! Vzali jsme pět nejpopulárnějších modelů podle statistik prodejů a vyzkoušeli, jaký nejlepší čas s nimi lze zajet na dobře známé trati. Výsledek? Šetřit se zde určitě nevyplatí, nejdražší model byl zároveň nejlepší.

Reklama

Možná nejkrásnější volant v testu, který vám vezme dech i mnoha dalších ohledech. Domů vám přijde v půl metru vysoké krabici s hmotností přes 10 kilogramů a stejně impozantně bude působit i po vybalení.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz

Těžká kovová základna drží neméně těžké kovové rameno, které lze případně sklopit, zajistit a celek pohodlně schovat třeba pod postel. Kloub je velmi pevný a odpružený. Uživatel si jej nastaví do požadovaného úhlu a zaaretuje dvěma šrouby vedle madla.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz

Rameno se umí přizpůsobit výšce uživatele, ze základních cca 50 cm jej lze vytáhnout na dvojnásobek. K volantu se tak vejdou děti stejně dobře jako přerostlí dospělí.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz

Samotný věnec volantu lze kvůli skladnosti odepnout jako ve Formuli 1, ...

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz
Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz

... k rameni se připojuje pomocí krouceného kablíku.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz

Pro snadnou manipulaci pak slouží mohutný úchyt. Volant je naprosto fantasticky zpracovaný, od perfektního lícování mnoha dílů až po bezchybný lak. Materiály jsou hodnotné, pryžový volant skvěle padne do ruky, kovové pedály jsou tuhé. Je to zkrátka poctivý kus hardwaru.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz

Skvělé pocity po vybalení umocnil skvělý způsob připojení k počítači. Volant pohání čtyři tužkové baterie, které se schovávají pod krytem mezi pedály. V tom samém místě najdete USB dongle, který bezdrátově spojí volant s počítačem (nebo PS3). Následně nainstalujete ovladače z přiloženého CD a je to! Žádné dráty, žádné adaptéry, všechno funguje hned napoprvé.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz

Bohužel nic není dokonalé, a tak musíme vyjmenovat i chyby. Ovladač umožňuje nastavit jízdní režimy, k velké škodě se občas „kousnul“. Ještě větší problém je v absenci ForceFeedbacku, baterky by ho ani nenakrmily. Řízení je proto nejisté, hodně „gumové“, přímý směr nedrží úplně nejlépe (má určité vůle).

Ve výsledku tak Thrustmaster zajížděl téměř stejné časy jako osmkrát levnější Genius. K simulátorům řízení se určitě nehodí, na běžné blbnutí v arkádách nám zase přijde dost drahý. Výrobce každopádně chválíme za skvělý nápad a bezvadné provedení, prosadit takovýto nápad až do výroby muselo být hodně těžké.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz
Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama