Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas | Kapitola 5
Seznam kapitol
Poslední test volantů jste mohli na stránkách PCTuningu číst přibližně před osmi roky. Takovou chybu musíme napravit! Vzali jsme pět nejpopulárnějších modelů podle statistik prodejů a vyzkoušeli, jaký nejlepší čas s nimi lze zajet na dobře známé trati. Výsledek? Šetřit se zde určitě nevyplatí, nejdražší model byl zároveň nejlepší.
Možná nejkrásnější volant v testu, který vám vezme dech i mnoha dalších ohledech. Domů vám přijde v půl metru vysoké krabici s hmotností přes 10 kilogramů a stejně impozantně bude působit i po vybalení.
Těžká kovová základna drží neméně těžké kovové rameno, které lze případně sklopit, zajistit a celek pohodlně schovat třeba pod postel. Kloub je velmi pevný a odpružený. Uživatel si jej nastaví do požadovaného úhlu a zaaretuje dvěma šrouby vedle madla.
Rameno se umí přizpůsobit výšce uživatele, ze základních cca 50 cm jej lze vytáhnout na dvojnásobek. K volantu se tak vejdou děti stejně dobře jako přerostlí dospělí.
Samotný věnec volantu lze kvůli skladnosti odepnout jako ve Formuli 1, ...
... k rameni se připojuje pomocí krouceného kablíku.
Pro snadnou manipulaci pak slouží mohutný úchyt. Volant je naprosto fantasticky zpracovaný, od perfektního lícování mnoha dílů až po bezchybný lak. Materiály jsou hodnotné, pryžový volant skvěle padne do ruky, kovové pedály jsou tuhé. Je to zkrátka poctivý kus hardwaru.
Skvělé pocity po vybalení umocnil skvělý způsob připojení k počítači. Volant pohání čtyři tužkové baterie, které se schovávají pod krytem mezi pedály. V tom samém místě najdete USB dongle, který bezdrátově spojí volant s počítačem (nebo PS3). Následně nainstalujete ovladače z přiloženého CD a je to! Žádné dráty, žádné adaptéry, všechno funguje hned napoprvé.
Bohužel nic není dokonalé, a tak musíme vyjmenovat i chyby. Ovladač umožňuje nastavit jízdní režimy, k velké škodě se občas „kousnul“. Ještě větší problém je v absenci ForceFeedbacku, baterky by ho ani nenakrmily. Řízení je proto nejisté, hodně „gumové“, přímý směr nedrží úplně nejlépe (má určité vůle).
Ve výsledku tak Thrustmaster zajížděl téměř stejné časy jako osmkrát levnější Genius. K simulátorům řízení se určitě nehodí, na běžné blbnutí v arkádách nám zase přijde dost drahý. Výrobce každopádně chválíme za skvělý nápad a bezvadné provedení, prosadit takovýto nápad až do výroby muselo být hodně těžké.