Hlavní stránka Hardware Klávesnice, myši, joy Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
autor: Jiří Zahrádka , publikováno 24.10.2011
Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas

Poslední test volantů jste mohli na stránkách PCTuningu číst přibližně před osmi roky. Takovou chybu musíme napravit! Vzali jsme pět nejpopulárnějších modelů podle statistik prodejů a vyzkoušeli, jaký nejlepší čas s nimi lze zajet na dobře známé trati. Výsledek? Šetřit se zde určitě nevyplatí, nejdražší model byl zároveň nejlepší.


Nejlevnější model v testu zároveň patří k tomu nejprodávanějšímu v ČR. Na trhu najdete i levnější kousky, počítejte ale se stejnými vlastnostmi jako u tohoto žluťáska.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas

Jaké vlastnosti to jsou? Je to ten nejjednodušší model, jaký lze vůbec vyrobit, dovoluje vám akorát šlapat na pedály a točit volantem v rozmezí jen 90 stupňů na každou stranu. Na věnci najdete jenom plasty, příjemnější pryž / guma / kůže by byla moc drahou surovinou.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas

O držení přímého směru se stará pružina, takže je řízení lehce „gumové“. Nemáte zkrátka žádnou odezvu. Volant by měl umět alespoň vibrační odezvu, kdy vestavěný motorek při nárazu zaklape celým volantem, za celou dobu testování ale nezavibroval ani jednou. Neplést s ForceFeedbackem, to je daleko vyspělejší technologie.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas

Volant samotný není špatně navržený, byť materiály a jejich boubelaté tvarování působí kapku humpolácky. Pokulhává dílenské zpracování, kdy při silnějším úchopu tělo volantu různě povrzává a je cítit vůle v řízení. Stejně tak jsou volnější horké klávesy.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas

Na věnci najdete celkem 12 horkých klávesek plus dvě další na spodní straně pro sekvenční řazení. Genius zkusil zkombinovat volant a gamepad, kdy můžete například menu procházet pomocí čtyřsměrného ovladače vlevo. Aby to fungovalo, musíte ale nejprve přepnout volant do analogového módu tlačítkem Mode. Nějak extrémně geniální mi to ale nepřijde.

Pedály jsou klasicky brzda a plyn, spojku v této cenové kategorii nehledejte. Sešlápnout jdou lehce, jedinou vadou na kráse je jejich připojení k volantu. Zdířka je na volantu umístěná na přední straně, takže kablík od pedálů trochu překáží. Společně s USB kablíkem jsou to ale jediné dva dráty, které Genius potřebuje – vzhledem k absenci složitější elektroniky se obejde bez adaptéru do zásuvky.

Upevnění

Rovněž při upevnění výrobce šetřil, a i když volant drží díky dvojici kovových svorek skvěle, budou vedle vašeho estetického cítění trpět také vaše stehna.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas

Háky trčí z pod desky stolu přibližně 9 centimetrů, navíc jsou od sebe umístěné tak nešťastně, že míří přímo na stehna / kolena řidiče. V zápalu hry jsem se snad nebouchl ani jednou, zato při vstávání od stolu velmi často.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
Volant lze nasadit na desku o tloušťce až 5 cm

A jak se nám hrálo? Žádná sláva, bez odezvy se nejezdí dobře. Volant se skvěle drží, je velmi dobře tvarovaný, ergonomii ovládacích prvků také hodnotíme slušně, ale samotný zážitek z jízdy není nijak oslnivý. Do zatáček najíždíte spíše s prosbou než s jistotou, přesnější je i ovládání pomocí šipek. Podepsalo se to nejenom na výsledném čase, ale i na náladě. Takže honem s Geniusem do krabice a jdeme zvýšit cenovou laťku.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
86 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 25.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.