saitek-pro-flight-yoke-berany-pro-poradne-letce
Hardware Článek Saitek Pro Flight Yoke - berany pro pořádné letce

Saitek Pro Flight Yoke - berany pro pořádné letce | Kapitola 4

Jan Schrenk

Jan Schrenk

9. 10. 2008 07:00 15

Seznam kapitol

1. Krabice? KRABICE! 2. Berany – ergonomie, funkce 3. Throttle Quadrant – ergonomie, funkce 4. Pro Flight Yoke v leteckých simulátorech 5. Resumé

Každý správný fanda leteckých simulátorů má doma na stole pořádnou páku, bez které se jeho vzdušný oř prostě neobejde. Pokud ale chcete létat s většími stroji opravdu na úrovni, můžete si pořídit dokonce i letecké berany a k nim pěkně i sosutavu pák na ovládání motorů. Jak se s takovým vybavením létá si přečtete v naší recenzi.

Reklama

IL-2 Šturmovik:

Saitek Pro Flight Yoke - berany pro pořádné letce
i Zdroj: PCTuning.cz

Nejdříve jsem se několik dní neskutečně trápil s ovládáním výškovky, abych později zjistil, že jsem ji měl zcela nevhodně nastavenou a přecitlivělou. Těch krásných letadel, co jsem rozmlátil a utopil. Jakmile jsem odhalil problém a odladil citlivost, řízení bylo velice příjemné a pocity z letu ve větších bombardérech báječné. Ani po dlouhé době jsem ale necítil, že bych získal tak dobrou kontrolu, jako na joysticku – inu 15 let na jednoduché páce je přeci jen o poznání více, nežli necelý měsíc na beranech a je to opravdu znát. Velice zajímavé a intenzivní pocity přišly při střemhlavém bombardování. Jen opravdu hodně lituji absence Force Feedbacku, protože rvát se oběma rukama s letounem při vybírání vysokou rychlostí, to by mohlo být opravdu hodně super. Leč Force Feedback chybí. Zkusil jsem i stíhat. Ale to se tedy vážně nedá, nechápu, jak piloti těžkých dvoumotorových P38 mohli být úspěšní. Čím je stroj živější a hbitější, tím více budete ztrácet proti klasickému joysticku.
Pokud létáte pouze tento simulátor a vyloženě nesedíte 95% času ve větším bombardéru, určitě vám doporučím klasický joystick. Berany vás budou až moc omezovat, bokud ve vaší hrudi bije bombardovací srdce, pak za úvahu určitě stojí.

Saitek Pro Flight Yoke - berany pro pořádné letce
i Zdroj: PCTuning.cz

Microsoft Flight Simulator:

Saitek Pro Flight Yoke - berany pro pořádné letce
i Zdroj: PCTuning.cz

Tady je Pro Flight Yoke ve svém živlu. Trochu mi chyběla nějaká kolečka pro ovládání trimů, ostatně to i v IL-2. Musíte si vystačit pouze s tlačítky, případně obětovat některou z pák na TQ. Systém je jinak skvěle optimalizován k ovládání menších jednomotorových letounů – různé Cessny, Zlíny, Mooney. Pokud si chcete maximálně užít velkých proudových letounů, možná bych opravdu doporučil investici do druhého TQ. Pak můžete vnitřní čtveřici pák používat k ovládání proudových motorů a krajní pro klapky a spoilery. Ale investice to není zadarmo s tím, že opět získáte pouze lepší pocit, nikoliv nějak významně lepší kontrolu. Pokud Flight Simulatoru holdujete, nelze než tyto berany od Saiteku doporučit. Létání s nimi si budete užívat.
Zrovna dnes jsem se krásně rval s řízením při přistání ve značně zatíženém nákladním Boeingu 707. Během přiblížení mi vypadl motor číslo 4, v nízké výšce se přidal i prudký boční vítr a já měl skutečně co dělat, aby můj let Rio de Janeiro – Brasilia neskončil kdesi v podzemí. Intenzivní práce nohou i obou rukou, letadlo se zmítalo ze strany na stranu, prudké reakce protipohybem, neustálý skluz, adrenalin proudil v žilách a pot tekl proudem. Pak hvízdly pneumatiky, stroj konečně tvrdě dosedl, hupnul jsem na brzdy a po chvíli poškozený Boeing spokojeně odstavuji vedle dráhy. Natankovat plnou, uhasit drobný požár, vyměnit tlumiče, gumy a motor a můžu letět zpátky. Po takovémhle letu jen sundáte ruce z beranů, jen sedíte a doslova „čučíte“ do monitoru. Jste opravdu rádi, že to je za vámi :-).

Saitek Pro Flight Yoke - berany pro pořádné letce
i Zdroj: PCTuning.cz

Jiné hry:

Ač jsem občas trochu masochista a zkoušel jsem hrát NHL na volantu, nebo Richard Burns Rally naopak na joysticku, zde jsem se k nějakým extrémům neodvážil. Vyzkoušel jsem pouze závodní simulátor rFactor a zjistil, že to tedy opravdu není ono. Yoke najde své uplatnění jen a pouze u větších letounům, byť jsem kdesi četl i pochvalný názor související právě s nějakými Need For Speed. Možná jsou mé ruce jen až moc olšové, možná jsem u aut až moc zvyklý na klasické volanty.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama