Radeon HD2400Pro, GeForce 8500GT a kvalita obrazu ve starších hrách | Kapitola 3
Seznam kapitol
Grafické čipy řady GeForce 8 a Radeon HD2000 přinesly světu nové algoritmy vyhlazování hran a opět dokonalejší anizotropní filtrování. V dnešním článku se zaměříme zejména na kvalitu antialiasingu u dvou low-endových modelů od obou výrobců a také na jeho použitelnost ve starších hrách, které reprezentují Half-Life 2 a Far Cry. Zároveň uděláme malé srovnání celkem čtyř karet od Sapphire, MSI a Leadteku.
Pro otestování výše uvedených karet nám posloužila tato sestava:
- Procesor: Intel Core 2 Duo E4300 @2,7GHz
- Základní deska: Gigabyte GA-965P-DS3 (Intel P965 + ICH8)
- Operační paměť: 2x1GB A-Data 667MHz @ 750MHz
- Pevné disky: Seagate Barracuda 7200.8 200GB, Samsung HD321KJ
- Zdroj: Seasonic S12 430W
- Operační systém: Microsoft Windows XP Professional SP2
- Hry: Half-Life 2, Far Cry
- Další programy: 3DMark05, ToMMTi Systems FSAA Tester, FRAPS, HardwareOC Far Cry Benchmarking Tool
- Ovladače: Catalyst 7.8 (ATi), ForceWare 162.18 (nVidia)
U všech karet byla v ovladačích nastavena maximální možná kvalita filtrování textur. Měření framerate v Half-Life 2 probíhalo za pomoci programu FRAPS, s detaily nastavenými na vysoké. O benchmarkování Far Cry se postarala utilita serveru Hardware OC, taktéž s detaily nastavenými na nejvyšší.