radeon-hd2400pro-geforce-8500gt-a-kvalita-obrazu-ve-starsich-hrach
Hardware Článek Radeon HD2400Pro, GeForce 8500GT a kvalita obrazu ve starších hrách

Radeon HD2400Pro, GeForce 8500GT a kvalita obrazu ve starších hrách | Kapitola 3

Lukáš Fiala

Lukáš Fiala

28. 8. 2007 01:00 39

Seznam kapitol

1. Prologue 2. Vánoce (aneb rozbalujeme dárečky) 3. Testovací sestava 4. Teoretické testy AntiAliasingu
5. Praktické testy AA 6. Anizotropní filtrování 7. Přímé srovnání a poznatky z užívání 8. Závěr a hodnocení karet

Grafické čipy řady GeForce 8 a Radeon HD2000 přinesly světu nové algoritmy vyhlazování hran a opět dokonalejší anizotropní filtrování. V dnešním článku se zaměříme zejména na kvalitu antialiasingu u dvou low-endových modelů od obou výrobců a také na jeho použitelnost ve starších hrách, které reprezentují Half-Life 2 a Far Cry. Zároveň uděláme malé srovnání celkem čtyř karet od Sapphire, MSI a Leadteku.

Reklama

Pro otestování výše uvedených karet nám posloužila tato sestava:

  • Procesor: Intel Core 2 Duo E4300 @2,7GHz
  • Základní deska: Gigabyte GA-965P-DS3 (Intel P965 + ICH8)
  • Operační paměť: 2x1GB A-Data 667MHz @ 750MHz
  • Pevné disky: Seagate Barracuda 7200.8 200GB, Samsung HD321KJ
  • Zdroj: Seasonic S12 430W

  • Operační systém: Microsoft Windows XP Professional SP2
  • Hry: Half-Life 2, Far Cry
  • Další programy: 3DMark05, ToMMTi Systems FSAA Tester, FRAPS, HardwareOC Far Cry Benchmarking Tool
  • Ovladače: Catalyst 7.8 (ATi), ForceWare 162.18 (nVidia)

U všech karet byla v ovladačích nastavena maximální možná kvalita filtrování textur. Měření framerate v Half-Life 2 probíhalo za pomoci programu FRAPS, s detaily nastavenými na vysoké. O benchmarkování Far Cry se postarala utilita serveru Hardware OC, taktéž s detaily nastavenými na nejvyšší.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama