Asus GeForce 8600GTS - soupeř pro Radeon X1950Pro? | Kapitola 4
Seznam kapitol
Dnes se podíváme na grafickou kartu GeForce 8600GTS, která je v současné době předmětem zájmu hračů, kteří preferují dobrý poměr ceny ku výkonu. Jak obstojí ve srovnání s Radeonem X1950Pro, se podíváme už v samotném testu.
Testovací sestava se skládala z poměrně levného procesoru AMD Athlon 64 X2 5000+, který je tím správným partnerem pro tuto výkonovou třídu grafických karet. Systém byl dále osazen 2x1GB pamětí Corsair DDR2 na frekvenci 800MHz s časováním CL3 a 250GB pevným diskem Western Digital. Jako ovladače posloužily ForceWare 158.22 (GeForce 8600GTS), ForceWare 93.71 (GeForce 7) a Catalyst 7.4 (Radeon X1950Pro).
3D marky na první pohled nové GeForce 8600GTS velmi přejí a její výkon zde přesahuje Radeon X1950Pro a vše vypadá v nejlepším pořádku. Je zde ale jeden drobný problém, který spočívá v dosaženém skóre při použití Shader Model 3.0 testu, kde nová GeForce disponuje pouze polovičním výkonem všech ostatních karet. Toto zjištění pro mně bylo velmi překvapivé a vše se dá přisoudit nedoladěným driverům nebo problémům architektury G84. Vše důkladně prověřím a budu informovat skrze novinky na našm webu nebo samostatném artiklu.
Call Of Juarez je velmi náročnou a hrou a na současných mainstreamových kartách je lépe snížit množství detailů. Cílové rozlišení pro komfortní hru je 1280x1024, kde ovšem disponuje největším výkonem GeForce 7950GT a novinka nVidie zůstává z podstatným odstupem poslední, což je opravdu nepěkný výsledek.
Gothic 3 je další z várky velmi problematických her, které poptávají opravdu brutální výkon celého systému. Opět se ukazuje, že GeForce 8600GTS nestačí ani na Radeon X1950Pro ani na starší GeForce 7950GT.
Extraction Point je velmi dobrým datadiskem k povedené "1st person" akci F.E.A.R. GeForce 8600GTS zde oproti starším souputníkům zcela propadá, protože na maximální detaily neposkytne komfortní "gameplay" ani v rozlišení 1280x1024. Prim zde opět hraje GeForce 7950GT a v těsném závěsu Radeon X1950Pro. Výkon je zde opravdu dramaticky nízký, ale netroufám si odhadnout nakolik je to způsobeno ovladači nebo samotným čipem G84.
Oblivion zachraňuje GeForce 8600GTS před uličkou hanby a v rozlišení 1280x1024 poskytuje opravdu velmi solidní výkon. V nových hrách bude díky velikosti paměti a propustnosti sběrnice limitem pravděpodobně právě 1280x1024. Nejpozitivnějším výsledkem je hodnota minimálního FPS, kde se hra téměř nedostane pod 25 FPS v daném rozlišení, a to přispívá k opravdu dobré hratelnosti.
S.T.A.L.K.E.R. ukazuje, že GeForce 8600GTS dokáže držet krok se svými rivaly v podobě Radeonu X1950Pro a své stájové kolegyni GeForce 7950GT. Jako jednoznačného vítěze lze ale označit GeForce 7950GT.
X3:Reunion favorizuje Radeon X1950Pro, který má minimální FPS tam, kde GeForce 8600GTS svůj průměr, a to je opravdu velká prohra. Celkový výkon je srovnatelný spíše s GeForce 7900GS.