foxconn-geforce-8800gts-oc-edition
Hardware Článek Foxconn GeForce 8800GTS - OC Edition

Foxconn GeForce 8800GTS - OC Edition

Štefek Petr

Štefek Petr

15. 3. 2007 01:00 20

Seznam kapitol

1. Foxconn GeForce 8800GTS - OC Edition 2. Testovací sestava 3. Call Of Duty 2 4. Company Of Heroes 5. Doom 3 6. F.E.A.R.
7. Gothic 3 8. Oblivion 9. Serious Sam 2 10. Splinter Cell - Double Agent 11. Závěr

Foxconn GeForce 8800GTS 320MB OC Edition je bezesporu velmi zajímavou grafickou kartou, která patří do zbrusu nové série karet GeForce 8800 společnosti nVidia. 320MB odlehčené varianty GeForce 8800GTS mají pozlobit konkurenci a přinést uživatelům solidním výkon a podporu DirectX 10 hluboko pod 10 tisíc korun.

Reklama

Foxconn GeForce 8800GTS 320MB OC Edition je bezesporu velmi zajímavou grafickou kartou, která patří do zbrusu nové série karet GeForce 8800 společnosti nVidia. 320MB odlehčené varianty GeForce 8800GTS mají pozlobit konkurenci a přinést uživatelům solidním výkon a podporu DirectX 10 hluboko pod 10 tisíc korun.

Jako základ posloužil opět čip G80 vyráběný 90nm procesem u TSMC. Toto VPU má integrováno 128 výpočetních unifikovaných jednotek, které dle standardu DX10 mohou zastávat různé funkce (např. počítat vertexové či pixelové operace). V odlehčených modelech GeForce 8800GTS je v jádru aktivních "pouze" 96 ze 128 těchto unifikovaných jednotek, což jedná z hlavních věcí (krom velikosti paměti a šířky sběrnice), které je odlišuje od modelů GTX.

Foxconn GeForce 8800GTS - OC Edition
i Zdroj: PCTuning.cz

Karta Foxconn GeForce 8800GTS 320MB OC Edition se liší od standardní verze GTS především zvýšeným taktem jádra a potenciálem pro další overclocking. Karta se ukázala být opravdu zdatným kouskem právě v oblasti přetaktování a zastínila i dvě minule testované GeForce 8800GTS 320MB společností Microstar a Leadtek.

Foxconn GeForce 8800GTS - OC Edition
i Zdroj: PCTuning.cz
Foxconn GeForce 8800GTS - OC Edition
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Součástí balení je krom samotné karty také hodnotné příslušenství:

  • Gamepad Foxconn pro rozhraní USB (kopie gamepadu Xbox 360)

  • Kabel HDTV + redukce DVI na D-Sub

  • Virtual Drive 10 + Ovladače a Utility

Tak jádra byl stanoven na 575MHz a takt pamětí na 1800MHz (DDR), což znamená oproti standardu +75MHz na jádru. Paměti zůstávají na standardním taktu, který je pro klasické GDDR3 konečnou a na výrazně vyšší frekvence si budeme muset počkat až na použití pamětí GDDR4 (např. Radeon X1950XTX ). Overlocking dopadl na výbornou, neboť se podařilo stabilně dosáhnout na 680MHz pro jádro a 1900MHz pro paměti.

Hlučnost chladiče je jednoduše řečeno únosná, takže při koupi jakéhokoli modelu GTS nevyvstane okamžitá potřeba měnit i chlazení. Nvidia se s hlučností poprala o něco lépe než ATi s konkurenčním Radeonem X1950XTX a jeho dvouslotovým chladiče.

Poznámka: Nerozhodujte se pro koupi na základě dosažených taktů po přetaktování. Každá karta může nabídnout poněkud odlišný ponteciál (-+30MHz). Je dobré mít na paměti, že GeForce 8800GTS jsou postavené na identickém designu se stejnými revizemi jader G80 a rovněž stejnými čipy GDDR3. Chladič je rovněž u všech modelů referenční nebo jen mírně vzhledově modifikovaný.

KartaRadeon X1900XTXGeForce 7900GTXGeForce 8800GTS 640MBGeForce 8800GTS 320MB
GPUR580G71G80G80
Výrobní proces0.09 µm TSMC0.09 µm TSMC0.09 µm TSMC0.09 µm TSMC
Technologie čipu256-bit256-bit256-bit256-bit
Počet transistorů384 milionů278 milionů681 milionů681 milionů
Paměťová sběrnice256-bit DDR
(I - IV)
256-bit DDR
(I - III)
320-bit DDR
(I - IV)
320bit DDR
(I - IV)
Paměť512 MB512 MB640 MB320 MB
Takt čipu650 MHz650 MHz500 Mhz500 MHz
Takt Shaderů650 MHz650 MHz1200MHz1200MHz
FLOPs (MADD)374 GFLOPs250 GFLOPs346GFLOPs346 GFLOPs
Takt pamětí775 MHz
(1550 DDR)
800 MHz
(1600 DDR)
900 MHz
(1800 DDR)
900 MHz
(1800 DDR)
Paměťová propustnost49.6 GB/s51.2 GB/s64.0 GB/s64.0 GB/s
Fill-rate (pixel)10400 Mpixel/s10400 Mpixel/s10000 Mpixel/s10000 Mpixel/s
Fill-rate (texture)10400 Mtexel/s15600 Mtexel/s24000 Mtexel/s24000 Mtexel/s
Vertex Shaderů8896*96*
Pixel Shaderů482496*96*
Počet TMU161624 (+24)**24 (+24)**
Počet ROP's16162020
Vertex Shader verze3.03.04.04.0
Pixel Shader verze3.03.04.04.0
DirectX9.0c9.0c1010
Geometry ShaderNeNeAnoAno
AntiAliasing2-4x RGMS
6x Sparse
2-4x RGMS
2x OGSS
2-4x RGMS
8-16x CSAA
2-4x RGMS
8-16x CSAA
AA specialityTemporal AA
Adaptive AA
kombinace SS+MS
Transparent AA
Transparent AA
Coverage Sampled AA
Transparent AA
Coverage Sampled AA
Integrované RAMDACy2x 400MHz2x 400MHz2x 400MHz2x 400MHz
Další technologie3Dc Compress
Quality AF
Fetch4
UltraShadow
Intelli Sample 4.0
Unifikovaná architektura
Virtualized memory
Unifikovaná architektura
Virtualized memory

*Celkový počet stream procesorů v shader core G80

** 24 TMUs má adresovací jednotku a 24 nikoli

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama