geforce-8800gts-na-diete-320mb-gts-v-akci
Hardware Článek GeForce 8800GTS na dietě - 320MB GTS v akci

GeForce 8800GTS na dietě - 320MB GTS v akci

Štefek Petr

Štefek Petr

13. 2. 2007 01:00 66

Seznam kapitol

1. Úvod - GeForce 8800GTS na dietě 2. MSI & Leadtek GeForce 8800GTS 320MB 3. TEstovací sestava 4. Call Of Duty 2 5. Company Of Heroes 6. Doom 3 7. F.E.A.R.
8.   9. Gothic 3 10. Oblivion 11. Serious Sam 2 12. Splinter Cell - Double Agent 13. Závěr

Dnes se podíváme na horkou novinku společnosti nVidia, která je určena pro osvěžení mainstreamového segmentu grafických karet. Samotná GeForce 8800GTS není žádnou novinkou, ale dnes recenzovaná karta se stejným označením prošla odtučňovací kůrou. Disponuje pouze poloviční pamětí a zajímavou cenou.

Reklama

Dnes se podíváme na horkou novinku společnosti nVidia, která je určena pro osvěžení mainstreamového segmentu grafických karet. Samotná GeForce 8800GTS není žádnou novinkou, ale dnes recenzovaná karta se stejným označením prošla odtučňovací kůrou a disponuje pouze poloviční pamětí, což v tomto případě znamená 320MB (standardní GTS 640MB). Tento krok má sérii GeForce 8800 posunout směrem k levnějším kartám a vytvořit konkurenci pro grafické karty Radeon X1950XTX.

GeForce 8800GTS 320MB je naprosto stejná grafická karta jako starší její starší sestra GeForce 8800GTS 640MB, což znamená především přítomnost nejnovějšího čipu nVidie (G80) podporujícího DirectX 10. G80 má krom enormního počtu tranzistorů (681 mil.) také jako první grafický čip pro PC tzv. unifikovanou architekturu, která není pouhým marketingovým tahákem, ale s nastupujícím DirectX 10 bude velmi důležitou vlastností každého moderního akcelerátoru počítačových her.

Unifikovaná architektura je logickým vyústěním ve snaze o co možná nejefektivnější využití všech výpočetních jednotek. V tradičních čipech (DirectX 9/8/7) se při vytížení stává, že plně zapojena je pouze určitá část výpočetních jednotek (pixel nebo vertex shadery) a druhá zahálí. Unifikované čipy mají tzv. unifikované jednotky, které mohou vykonávat práci, která je jim dle potřeby konkrétní hry přiřazena. To znamená, že jedná jednotka může být s trochou nadsázky přiřazena do pracovního tábora pixel shaderů a druhá pod velení vertex shaderů. Vše se ovšem děje s maximálním důrazem na co nejefektivnější využití všech jednotek (v případě GeForce 8800GTS 96 ze 128 u čipu G80).

GeForce 8800GTS na dietě - 320MB GTS v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

*Celkový počet stream procesorů v shader core G80

** 24 TMUs má adresovací jednotku a 24 nikoli

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama