crossfire-x1950xtx-fast-and-furious-1-2
Hardware Článek CrossFire X1950XTX - fast and furious (1/2)

CrossFire X1950XTX - fast and furious (1/2) | Kapitola 2

Štefek Petr

Štefek Petr

1. 10. 2006 01:00 41

Seznam kapitol

1. CrossFire - dva Radeony X1950XTX v akci 2. Je R580+ nové jádro či jen nová revize? 3. GDDR4 a jejich spolupráce s řadičem 4. Master karta pro CrossFire X1950 5. Testovací sestava a spotřeba

V dnešním článku si povíme něco o systému CrossFire s kartami ATi Radeon X1950XTX. Článek je zaměřen spíše pro nadšence z oblasti grafických karet, a tak mi jistě méně zkušení čtenáři odpustí, že nebudu opakovat notoricky známé skutečnosti a technologie, které jsme už měli možnost poznat v minulých článcích.

Reklama

Čip s označením R580+ není rozhodně čipem novým, ale jedná se o novou revizi, kde je zachován původní výrobní proces (90nm) a také stejná podpora technologií a standardů. R580+ je tedy pouze revizí původního čipu R580, kde došlo pouze k úpravě paměťového řadiče, který nyní bez problému spolupracuje s paměťovými čipy GDDR4. Konkrétní změny paměťového řadiče nejsou známy.

CrossFire X1950XTX - fast and furious (1/2)
i Zdroj: PCTuning.cz

Poznámka: Z fotky je jasné, že se jedná o revizi A31, která prošla právě onou kosmetickou proměnou, jenž se týkala především paměťového řadiče, který pravděpodobně v předešlých revizích měl s GDDR4 problémy.

CrossFire X1950XTX - fast and furious (1/2)
i Zdroj: PCTuning.cz

Jádro R580+ je jinak "staré" dobré R580 se 48 pixelovými procesory a 8 vertex shadery, kde vše tiká na pěkných 650MHz. Dále zde máme jako vždy 16 renderovacích jednotek a 16 texturovacích jednotek, což je typické pro všechny čipy R520 a R580. R580 má tedy oproti G71 handicap v počtu texturovacích jednotek, což ovšem pro dnešní a budoucí hry není podstatné, neboť texturovací výkon je dnes díky nutnosti výkonu pixel shaderů odsunut na druhou kolej.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama