Hlavní stránka Hardware Grafické karty Radeon X1900 CrossFire aneb pod křížovou palbou podruhé...
Radeon X1900 CrossFire aneb pod křížovou palbou podruhé...
autor: Zden , publikováno 16.5.2006
Radeon X1900 CrossFire aneb pod křížovou palbou podruhé...

V pátek jste si mohli na našich stránkách přečíst recenzi základní desky DFI s podporou zapojení grafických karet v režimu CrossFire. Jelikož jsme vám v článku slíbili, že test právě této technologie přineseme v nejbližších dnech, slib plníme a článek nyní máte možnost shlédnout. Nejprve zopakujeme teorii zpracování výsledného obrazu, poté se podíváme na vylepšení technologií CrossFire 2.0 oproti původní verzi a nakonec si představíme potřebný hardware.


 

Radeon X1900 CrossFire aneb pod křížovou palbou podruhé...

 

CrossFire druhé generace je již prosto chyb které mělo toto rozhraní ve své první edici, během sestavování počítače ani během jeho funkce jsem nezaznamenal absolutně žádné potíže. Všechny testované hry a programy běžely naprosto skvěle, kromě hry Oblivion a blikajících textur v ní. Nezaznamenal jsem ani často zmiňované třepaní a nebo chvění obrazu. Kromě hluku který karty vydávají při startu systému jsem byl velice spokojen i s jejich hlučností v normálním 3D režimu, kde jsou skutečně obě stejně hlasité jako jedna samotná což je nutno vyzdvihnout. Výkon ve většině her je skvělý, nárůst výkonu jsem zaznamenal téměř ve všech hrách a aplikacích, včetně nových her Condemned - Criminal Origins a nebo právě vydaných SiNs - Emergence. Je pravdou že jsou hry které z CrossFire režimu neprofitují tak radikálně ale zlepšení je ve všech. Pokud se i ATi bude více snažit a vyladí lépe v ovladačích podporu některých nových her bude toto řešení skutečně bez chyb, po stránce použitelnosti ve hrách.

Výhody : Skvělý až brutální výkon ve většině her, možnost použít AA 14x

Nevýhody : Vysoká cena, obrovská spotřeba, značný hluk při startu systému, velice špatná podpora některých nových her v ovladačích ATi.

Za poskytnutí "master" karty Asus děkujeme společnosti Jan Novák, která v rámci "Týdne se společností ATi" nabízí tyto produkty nyní za akční ceny.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
16.5.2006 09:31:20   83.148.5.xxx 2311
AMD64@2400, 7900GT@520/780 a 2GB pameti, ma u me pod zatezi do 160W. Ta spotreba je pro me ponekud mimo, mozna tak na tuhou zimu? Trend potreby 500W zdroju, s radosti minu...
16.5.2006 10:54:19   217.77.161.xxx 1111
To se vam vskutku nedivim, spotreba je tak neumerne vysoka ze je to na povazenou.
16.5.2006 19:03:26   81.30.248.xxx 1015
x1900xt dokonalost sama
17.5.2006 19:56:24   83.208.16.xxx 1012
POROZ na to ze merili spotrebu systemu az za zdrojem!

Velkou mirou tu zasahuje samotny zdroj a jeho efektivita. Efektivita zdroje klesa s narustajici spotrebou. Proto je mozne ze kdyz ma system 100W pred zdrojem tak za zdrojem ma 130W ale pri 200W NEma 260 ale klidne i 300W (to uvadim jako priklad). Takze spotreba u dualcore + CF je urcite vice nez dvojnasobna proti 1xCPU+1xVGA a to bude asi ten problem ;)

Dobra zprava je ze vas stary CRT trinitron papkal o mnoho vic nez nove LCD a protoze malo kdo hraje 99% casu tak je i dost mozne ze narust spotreby u tehle sestavy ve spojeni s LCD nebude o moc vetsi nez vase stara sestava s CRT. (Bereme-li v uvahu ze plne vytizeni je max 10% strojoveho casu.)
21.5.2006 03:03:33   83.148.5.xxx 1010
Samozrejme ze jde o spotrebu cele sestavy, za zdrojem. Nic jineho nema smysl resit.

CRT vs LCD, to je vzdy otazka priorit. Nevim kolik zere tvuj stary pocitac nebo obrazovka, kazdopadne spotreba LCD neni zdaleka tak uzasna, jak se obcas tvrdi. Nativni rozliseni, odezva, barvy, pozorovaci uhly a dalsi neduhy, ne kazdy snese. Vytizeni je otazkou konkretniho stroje a k cemu slouzi. Skoda ze zde nejsou i hodnoty bez zatiteni...
16.5.2006 10:48:53   84.47.11.xxx 1111
Opravte si, prosim Vas tu chybu v grafoch, samotna karta je oznacena CF a cross fire zapojenie je bez pripony :-) Inak pekná recenzia
16.5.2006 10:51:42   84.47.11.xxx 1111
Hups, no tak som si to pozrel este raz a nejako mi unikol druhy riadok :-$ tak sa ospravedlnujem za moju nepozornost, to CF asi potom zamena CF edition karta, ze ano?
16.5.2006 10:53:14   217.77.161.xxx 1111
Ano, CF je oznacena samotna X1900 master karta, jako Crossfire je oznacena dvojice karet zapojenych v Crossfire.
16.5.2006 11:02:42   85.216.182.xxx 1011
Dobre citanie.Chyba pouzity disk v zostave, nie je to zavazne ale pre uplnost by sa zislo.
16.5.2006 11:43:26   81.90.168.xxx 1011
V článku je napsáno, že to byly 2 disky WD Raptor, doplněno o informaci že to jsou 2*74GB v RAID 0
16.5.2006 11:18:25   212.71.129.xxx 1511
Nice one! Muzu svoji 7800gtx zmackat a hodit do kose... jenom me zajima, proc jste netestovali rozliseni 1600x1200 a vyssi? Vzdyt kdo si koupi crossfire x1900 a bude s tim hrat na 1280*1024, kde v 95% staci jedna karta... me by treba zajimalo, jestli to uzivi apple cinema display 30 [2560 x 1600] to by byl uuuleet! :]
16.5.2006 11:35:25   85.160.13.xxx 1113
Důvod je snadný, milý Watssone, OBR má totiž jen stařičký 15" CRT monitor, který s odřenýma ušima zvládne 1280x1024@60Hz, v tržní ceně 200 Kč, takže rozumných 1600x1200 opravdu testovat nemohl :-))
16.5.2006 11:41:06   81.90.168.xxx 1111
K testování základní desky jsem použil stařičký 17" LG F700B, to je pravda ale hry jsem testoval a hraji na Hawlett Packard HP L1955, který má nativní rozlišení 1280x1024, proto je většina testů v tomto rozlišení, pokud bude vážný zájem udělám testy i v rozlišení vyšším u všech her, to není problém.
16.5.2006 12:28:39   82.119.239.xxx 1210
hulan tvoj rukopis ta nezaprie
16.5.2006 11:37:22   82.209.32.xxx 1211
Mozna proto, ze SLI 2x7900GTX je v 1600x1200 s zapnutym AA + filtrovani, vykonnejsi nez Crossfire. Priznat to, by byla voda na mlyn Hulanovi, tak se radsi testovani 1600x1200 vyhli.
16.5.2006 11:40:55   213.194.246.xxx 2214
Hehe, že by stará známa písnička ATITuning? ) Osobně považuji SLI i CrossFire za pěknou volovinu, už jenom nutnost přejmenovat exe soubor aby hra laskavě dvou grafik využila a i když FPS naroste, dočkám se blikajících textur, paráda.
16.5.2006 11:45:41   81.90.168.xxx 1110
Důvod je jiný, viz post výše. A to jestli je Nvidia výkonnější nebudeme řešit, až to testujeme uvidíme...
16.5.2006 13:14:12   195.91.54.xxx 1012
No, cim skor to otestujete, tym lepsie, ale aj tak si myslim, ze na 90% bude vykonnejsia nV ;)
16.5.2006 13:14:13   195.91.54.xxx 1011
No, cim skor to otestujete, tym lepsie, ale aj tak si myslim, ze na 90% bude vykonnejsia nV ;)
17.5.2006 12:41:51   81.30.248.xxx 1011
ATI je na 100% vykonější v jakémkoliv rozlišení ati to vaše nV se absolutně nechytá
17.5.2006 13:14:26   195.91.54.xxx 109
anoo? Kukni si nejake benchmarky na Anandtech.com alebo na tomshardware.com, a uvidis akurat jednu vec, ze VSETKO az na oblivion vyhrala 7900GTX, takze som zas narazil, na niekoho kto si len za kazdu cenu mysli svoje, a neberie ohlad na realne fakty, ze ano ;)
16.5.2006 12:31:44   87.197.150.xxx 1710
Ako tak pozeram Crossfire a SLI ma moc nepresvedcili, spotrebuju vela energie, a vychadza to moc draho. To si radsej kupim jednu kartu v jeden rok, na druhy rok ju predam a kupim dalsiu kartu. a vyde ma to lacnejsie, a zabezpecim si slusny framerate v aktualnych hrach.
16.5.2006 16:09:42   194.160.194.xxx 1110
Mas pravdu.Ja vobec neuznavam crossfire a sli.Je to len novy sposob,ako z ludi tahat dalsie peniaze.Ked chces hrat novu hru,musis si kupit pekne drahu grafiku.A tak o 5 rokov si budeme kupovat nie jednu,ale 2!
16.5.2006 12:53:01   213.235.180.xxx 1510
Zdeněk Obermaier a Jiří souček připravili vskutku vyčerpávající recenzi. Smekám před jejich znalostmi z oblasti propojování grafáren a HW vůbec. Ale páni autoři, nesnažte se mi tvrdit, že poznám rozdíl mezi 60 a 120 fps. Taky s váma nesouhlasím v tom, že na to, abych si vychutnal Obliviona naplno potřebuju mít Crossfire, nebo SLI. Já osobně v pohybu nepoznám rozdíl mezi 2XAA a 4xAA a rozdíl mezi 8xAF a 16xAF taky není výrazně patrný. Jistě, když bych se zastavil a bedlivě zkoumal obraz, rozdíl poznám, ale Obliviona si vychutnám myslím si naplno i s 2xAA a 8xAF při 1280*1024/960 na jediné 1900XT kartě.
16.5.2006 13:12:14   195.91.54.xxx 1110
... len dodam, ze ja si to vychutnavam aj na jednej 7900GTX ;)
16.5.2006 14:26:26   194.212.30.xxx 1011
A ja si ho vychutnavam na jedne X850XT se zatatejma zubama :-D
16.5.2006 19:31:27   195.91.54.xxx 1010
noo, a vies ze sa to da dokonca "vychutnavat" aj na gforce 3? ;) donedavna som mal to
16.5.2006 14:34:54   84.42.207.xxx 1317
Budete se možná divit, ale rozdíl je to značný. 120 fps oproti 60 působí mnohem plynulejším, rychlejším dojmem (samozřejmě je k tomu potřeba monitor s odpovídající refresh rate).

Zkuste si například zahrát nějakou starší hru, která umožňuje nastavit maximální fps (např. Q3) a velmi zřetelně uvidíte rozdíly mezi jednotlivými úrovněmi fps.

Pokud vše jede na 120fps a najednou spadne na 60, máte pocit jako byste "zabrzdili" a jeli pomalu.

Ve své době myslím 3dfx uveřejnili jedno demo, které tento efekt názorně demonstrovalo.
16.5.2006 19:47:56   195.91.54.xxx 1215
no vobec nesuhlasim, ked berieme fakt, ze ludske oko berie ako plynule 25fps (viz biologia strednej skoly), tak potom nemoze byt badatelny rozdiel 60 vs. 120fps, mimochodom, preco sa potom filmy v kine premietaju rychlostou cca 30 obrazkou za sekundu a nie 120 obr. za sek.? nebude to tym, ze rozdiel clovek jednoducho nedokaze zaregistrovat? ;)
16.5.2006 20:23:44   84.42.207.xxx 1111
30fps je hranice, při které začíná lidské oko vnímat pohyb spojitě a ne trhaně. Rozdíl je pak v tom, jakým výsledným dojmem rychlosti hra působí - při 60fps rozhodně "plynuleji" než při 30 a to samé platí pro 120fps oproti 60.

Rozdíl mezi promítáním filmů a fps u her je v tom, že počítačové hry mají obraz absolutně ostrý, kdežto film lehce rozmázlý, což přispívá k lepšímu dojmu pohybu.

Jak říkám, stáhněte si třeba demo na Q3 či Q2 a zkuste si to, uvidíte sám. Takový propad ze 120fps na 45fps je velmi dobře znatelný.
17.5.2006 02:01:49   147.229.201.xxx 1111
nezlob se, ale 60FPS oproti 120FPS už poznáš jen ve své představě, nikde jinde. ti nejskalnější akční hráči vyžadují pravě těch 60fps.
a to demo o kterém jsi mluvil od 3dfx ukazovalo rozdíl ze základu mezi 15 a 30FPS, s tím, že se dalo porovnat ještě se 60FPS.
jediný případ, kdy bys tohle mohl zaregistrovat je, že těch 60FPS je jen průmer a minimální FPS ti klesají pod 25FPS. Potom může ještě vyšší průměrný počet snímků pomoct. to ale není případ oblivionu, kde když bereš konkrétní lokaci, tak snímkování zůstává relativně stálé(podívej se na testy, kde berou i minimální FPS a u oblivionu jsou minimální FPS tak na 60% průměrných).
a btw. - pro plynulost by skutečně stačilo plně i těch 30FPS, ale základní podmínkou je, aby mezi KTERÝMIKOLIV následujícími dvěma snímky by nebyl delší časový odstup než těch cca 35ms(je ti na kulový, že máš 120 FPS, když se ti prvních 120 snímků zobrazí během půl sekundy a potom další půl sekundu čekáš na další várku snímků)
17.5.2006 08:04:31   83.148.5.xxx 1212
Poznat to samozrejme jde. Neprestane me fascinovat, ze se najdou lidi, co budou tvrdit, ze tohle jeste poznas, ale tohle uz jako rozhodne nepoznas! Hraci vetsinou pozaduji tech 60fps, ale rozeznat to jde samozrejmei vyse. Nicmene ale netvrdim, ze to pozna kazdy.

Nikoliv, to demo o kterem mluvil ukazovalo 30 vs 60fps. A proto se take pracovne jmenovalo "demo6030.exe", pod kterymz ho jeste muzes najit a stahnout. Potrebovat jeste budes treba "GlideWrapper080d.exe", pokudto budes chtit nekdy vyzkouset...

To pri 60fps prumeru je plk. Ze to ty nevidis neznamena, ze to nevidi nikdo dalsi. Viz zminovane a volne stazitelne Q3A demo, kde jde nastavit maximalni pocet fps, na ktere to dnesni hardware bez problemu rozhybe. Neni problem poznat tech 60 vs 120fps, pokud mas CRT ktere tech 120Hz zvladne. A to o cem ty pises, pri 120Hz a 120fps, pokud mas zapnuty Vsync se ti to takhle nikdy nezobrazi. Plus samozrejme muzes vypnout pocitani snimku dopredu a pak vzdy dostanes nejaktualnejsi snimek, s minimalni odezvou. To o tech 30fps a teorii 35ms jsem se skutecne nasmal. Tohle samozrejme emulovat jde. Viz vyse a rozdil je stale samozrejme videt. Ze nemas dobry zrak a postreh neznamena, ze ostatni jsou na tom stejne bidne...
17.5.2006 14:58:37   147.229.201.xxx 1010
to demo mám(včetně všech ostatních dem od 3dfx) a ze základu ukazuje 15 vs 30fps. Pokud nevěříš tak ho mají třeba na falconfly.de(je tam mimo jiné napsáno demo15/30/60). a samozřejmě jsem si ho zkoušel i na originál 3dfx kartách.

to že ty máš zrak supermana, který pozná 5x vyšší snímkování, než zbytek planety je druhá věc. filmy jsou plynulé i při necelých 24fps a blur rozhodně ani opticky to pětinásobné snímkování nenahradí. a navíc je to z velké části pověra o tom bluru(jistě, trochu pomáhá) - podívej se na videa z her při HD rozlišení - žádný blur v některých sekvencích (ingame záběry) není a trhané se ti to nezdá.
17.5.2006 20:38:47   83.148.5.xxx 1010
Tak mame asi kazdy jine demo. V zakladu me to ukazuje 60fps vlevo a 30fps vpravo. A zakladni myslenka 3Dfx byla prave v tom, ukazat ze 30fps neni idealnich, takze proto tech 60 vs 30fps. Nevidim duvod, aby tam v zakladu davali 15fps. Ehm...

Motion-blur je samozrejme duvod. A bohuzel, filmy taky nejsou obcas plynule. Pri cgi nebo zabery z digitalni kamery me taky dost casto cukaji. Takze, "trhane se ti to nezda" zmen na "trhane se me to nezda" a jsme domluveni. Jinak ja nejsem zadna vyjimka. Vyssi fps pozna pri trose trapeni vetsina lidi. Ano, treba 60 vs 120fps uz ne, ale o tom to neni. Vice je lepe, alespon do obnovovaci frekvence monitoru. Amen.
21.5.2006 20:45:10   212.80.76.xxx 1210
No tak panove dovolte, abych to rozhrabnul: 120FPS oproti 60FPS samozrejme poznate, a jsem si celkem jist, ze to pozna kazdy. Asi si neuvedomujete, ze to zalezi na rychlosti pohybu. Pokud se budu ve hre jako vojak pomalu otacet, bude mi bohate stacit i 30FPS. Pokud ale skocim ze skaly a nebo se otocim velice prudce na opacnou stranu, rozdil mezi 120 a 60 FPS bude poznat, vsak si to zkuste! vtip je v tom, ze na kazdem snimku se pri vyssi frekvenci pohnete o mensi kus, a tim padem je obraz plynuly i pri velmi prudkem pohybu.....uff, a kvuli tomuhle ja se registruju :-/
17.5.2006 09:40:49   195.91.54.xxx 1010
no som zvedavy, len skoda, ze moje LCD ma 75Hz, takze tych 120fps si jaksik neuzijem,.. ;) ozaj, na akej stranke by sa to dalo stiahnut, bo by ma to celkom zaujmalo...
17.5.2006 10:25:10   83.148.5.xxx 1010
Funkcni primej link na Q3A demo, musis vygooglovat do 5ti minut.

Pokud ho skutecne nenajdes, zeptej se na forach: http://www.progamers.cz
17.5.2006 07:49:26   83.148.5.xxx 1110
25 respektive 30fps jen diky motion-bluru. U pocitace se na tohle nehraje. Pokud to nepoznas, muzes byt mozna rad, protoze usetris za hardware. Nicmene pro alespon trochu trenovane oko, nebo libovolneho progamera, tohle neni problem poznat. Staci se zmlsat do dobrem hw a pak tech 30fps fakt neni idealnich. Ze to oko nedokaze zaregistrovat, je zcestnej blabol par teoretiku...
17.5.2006 07:46:58   83.148.5.xxx 1010
Ano, ale bylo to demo 30 vs 60fps. I dnes se da stahnout, ale ke spusteni je treba GlideWrapper. Pro ukazani rozdilu zcela dostacujici. A ano, i 60 vs 120fps se da poznat. Pak bych doporucil zminene Q3A demo, ktere je krasne konfigurovatelne...
17.5.2006 12:44:19   81.30.248.xxx 1010
taky mi stačí jedna x1900xt
17.5.2006 12:49:22   81.19.4.xxx 1010
Základní problém v tomto nedorozumění vidím v tom, že si berete hodnotu 60fps, jako naprosto dostačující - ano, pokud je to údaj o minimálním fps v průběhu hraní. Pokud se ale jedná o průměr, velmi snadno se při hraní dostanete do pasáží, kde fps klesá na 30 i méně a to už je zatraceně znát. Příměr k testování Q3 je poměrně dobrý, jako bývalý online hráč jsem požadoval 120fps jako optimální minimum, při 60fps jsem byl bez šance konkurovat a některé fičury nešlo vůbec realizovat (speciální skoky a pod.)
18.5.2006 17:28:19   212.20.107.xxx 1010
Psal jsem jen teoretickou část, takže chválu na testy je třeba směřovat na kolegu :-) Ale ohledně AA rád odpovím - 2x RGAA dává sice slušné výsledky (vezmu-li v potaz minimální dopad na výkon), ale stále je při něm určité procento úhlů zcela nevyhlazeno a ani v kombinaci s rozlišením 1280*960 se nedostaneme k celkovému EER přesahujícímu 10MPix (tedy cca 3000*3000), což je považováno (+-) za jakýsi limit, který je třeba překlenout, aby průměrný člověk nevnímal aliasing rušivě (připomínám, že průměrný člověk, protože děti a osoby s dobrým zrakem mohou aliasing vnímat jako rušivý prvek až do 100MPix (10000*10000), tzn. v reálu asi tak 1600*1200 při RGAA 8x. RGAA 8x bohužel ale nabízela pouze 3Dfx na Voodoo 5 - 6000 a až nyní i ATi na CrossFire, takže než se tato vymoženost dostane i do cenových segmentů přístupných běžným smrtelníkům, tak si asi ještě nějaký ten rok počkáme...
16.5.2006 13:53:08   85.132.192.xxx 1615
Ani jsem si nečetl recenzi celou, zas tak se mne garárny netýkají, ale v těch asi 2 stránkých jsem našel minimálně 8 gramatických chyb. Lidi, před "které" se píše čárka a za koncem věty vedlejší taky! Vzhledem k tomu, na kolik lidí působíte, uvědomte si vaši odpovědnost za vzdělanost národa. Obecně je na PCT hodně gramatických chyb. Neuvažujete o najmutí nějakého korektora nebo někoho takového? Hodně to sráží kvalitu recenzí.
16.5.2006 15:49:58   62.4.97.xxx 1112
Aby ses neposr.......
16.5.2006 18:14:19   195.98.27.xxx 1410
No českú gram. moc neovládam, ale príde mi divné ak kritizuje človek ktorý nevie napísať 5 viet bez chyby... Alebo - si to prečítaj po sebe ty dement!
17.5.2006 12:52:05   81.19.4.xxx 1010
No, tvůj příspěvek taky není zrovna dílko, jako od paní učitelky z mateřštiny :-)
17.5.2006 14:59:57   195.98.27.xxx 1010
AlienCZ - prečítaj si to ešte raz a možno pochopíš o čom je reč ;)
18.5.2006 19:27:00   84.42.129.xxx 1010
tohle sou počítače a né základka a nepiš čárku před ALE!SI moc asi nepobral s tý češtiny když tohle napíšeš.a hlavně je to komentář a né SLOHOVKA IDIOTE! V komentáři je to jinak tos eště nepochopil to že někdo neumí napsat větu neznamená že je BLBEC tak nazdar a těším se na další vyčerpávající článek a vtipnou diskuzi
21.5.2006 12:19:52   195.98.27.xxx 1010
To si akože smeroval mne oldri8k?
23.5.2006 13:26:02   212.111.31.xxx 1010
jenze pred "ale" se carka pise
16.5.2006 14:42:18   83.240.22.xxx 1110
Preco v grafoch nie je porovnanie so SLI? Ci uz 7800GT/GTX alebo 7900 GT/GTX?
16.5.2006 15:45:19   81.90.168.xxx 109
SLI test bude v brzke dobe, mam jiz doma 2x7900GT pripravene na test, akorat ted nemam moc casu to vse otestovat, ale urcite v brzke dobe to bude...
16.5.2006 17:01:18   83.240.22.xxx 1013
Super! Tesim sa a dufam ze Atitunningu.cz nebude robit problem priznat porazku na celej ciare ;-)
16.5.2006 18:05:03   213.215.86.xxx 1210
a ty si myslis ze 2*7900GT porazia Crossfire 1900XT? ja teda nie...mozno pomer cena/vykon, ale celkovy vykon urcite nie
16.5.2006 18:09:20   81.90.168.xxx 1110
Samozrejme ze 2x7900GT neporazi X1900 Crossfire, tyto dvojice nejsou rovnocennzmi souperi, ale test 2x7900GT bude zajimavy jelikoz cena dvou 7900GT je 16500Kc a vykony budou doufam solidni...za tu cenu...
17.5.2006 08:34:12   83.240.22.xxx 1010
ja som pisal o 7900GT/GTX ;-)
16.5.2006 19:43:17   195.91.54.xxx 1010
ako ja som neni fanda nV, ani ATi, len si vzdy kupujem co sa mi zda najlepsie cena/vykon,.. ale aj mne sa zda, ze tu jej vitaz skor vzdy jasny ;) cize... ATi, i ked benchmarky na anandtechu, tomshardware, xbitlabs hovoria o niecom inom ;)
16.5.2006 19:52:13   195.91.54.xxx 1011
A uvedte pls viac testov, nie len jeden, na ktorom budete demostrovat aka je ATi skvela oproti nV (t.j. Oblivion, ktory je na Ati stavany) lebo potom by zas skalny fanusikovia nV mohli poukazovat na neporovnatelny vykon nV v inych hrach (HL2, ktory je zas stavany pre nV)
16.5.2006 19:36:45   195.91.54.xxx 1010
Podla mna moc nema zmysel skusat, ze ktora karta je vykonnejsia, ak nie su z tej istej cenovej kategorie... alebo potom spravit test najvykonnejsich kariet.. t.j. postavit proti sebe najlepsiu ATi (nie pretaktovanu, t.j. Toxic, lebo potom by sa musela proti nej postavit 7900GTX XXX) a 7900GTX, vsetko to dat do crossfire s SLI, a hladajme vitaza,.. ;)
16.5.2006 21:08:01   82.100.63.xxx 1010
Přetaktovana x1900XTX (Toxic) je ti nanic, jelikož jak piše autor v članku:
"Je zcela jedno jestli použijete kartu "XT" nebo "XTX", protože ovladače Catalyst automaticky srovnají takty obou karet v režimu CrossFire na úroveň "master" karty, takže je možnou použít zcela libovolnou X1900 kartu."
... takže spíš by to chtělo článek doplnit o testy SLI s 7900GT (což autor piše že doplni) a SLI s 7900GTX (ale jen v případě že jsou karty 7900GTX v ČR dostupné - jinak by to nemělo pro lidi smysl) ... samozřejmě že když jsou ty karty v CrossFire přetaktované na "maximalni stabilni uroveň" tak by to chtělo přetaktovat i ty karty od nVidie + dopsat cenu ...
16.5.2006 21:11:44   82.100.63.xxx 1010
+ samozřejmě i testy v rozlišení 1600x1200 ...
16.5.2006 18:17:29   195.98.27.xxx 1010
To len mne pripadá divné, že by som mal mať na stole mašinu ktorá žerie 600W (myslené aj s monitorom), len aby som sa vedel poriadne zahrať?!?!
16.5.2006 19:39:02   195.91.54.xxx 1010
noo, keby su to neni ATi, ktore zeru jak slak, tak moze byt aj menej dokonca som videl, ze zapojili dve 7800GTX do SLi a im to slapalo na 350W zdroji ;)
16.5.2006 19:48:57   62.4.97.xxx 1010
No to muselo byt teda stabilni me na 350w zdroji 6800gt fungovala velmi spatne!
16.5.2006 19:57:29   195.91.54.xxx 1010
no dobre, nebudem sa hadat, len viem, ze to skusali a islo to aj na nom... tak aj keby uz je potrebny zdroj 450W, tak stale to neni 600W ;)
16.5.2006 20:47:37   195.98.27.xxx 1011
Mne aj 450W hračka pripadá ako pekná píí.ovina... ;) A vôbec si nemyslím, že ati, nvidia, intel, a amd si majú v tomto smere čo vyčítať... Sranda je v tom že pomaly ale isto sa blížime k 1GW, a nikto sa nad tým ani nezastaví pritom PC-čka začali niekde na 150-200w a mali "trošku" užitočnejšie využitie ako teraz...

2xara - Ja mám na 350w enermax - 6800gs, 3200XP, 3xHDD, 2xDVD/RW, 2*512RAM + plus nejaké prkotiny (TV karta a pod.) a to mi beží niekedy až 72-150hod prakticky v plnej záťaži bez zaváhania ;)
16.5.2006 21:43:06   213.215.86.xxx 1010
ked sa ti nepaci...tak si ostan pri svojej sunke, myslis ze som stastny ked pride doplatok za elektrinu? ale nic s tym nenarobim, ked chcem mat aktualny HW, aj ja mam enermax a to je uz ina trieda, ako dake mercury zdroje a podobne
17.5.2006 07:20:18   195.91.54.xxx 1010
NEXUS rulezz ;)
17.5.2006 08:35:24   83.240.22.xxx 1010
a este trosku si pohonme ciciny, kto ma este enermax?
17.5.2006 09:56:01   195.98.27.xxx 1010
Šunka? Zaujímavé, PC používam takmer na všetko, navrhujem el. obvody, technické výkresy, editujem video, zvuk, foto, pozerám video, počúvam hudbu, sem tam nejaký IL2, honím si pri ňom cicinu ;), a nemám pocit, že to nestíha. A to že mi nejaká priblblá ihruška beží 50fps miesto 100 mám úplne . Alebo by ma malo trápiť, že sa neviem chváliť kamarátom, že mám aktuálny HW? Ste smiešny...

Ale nie to som stým chcel povedať. Išlo mi skôr o to, že výrobcovia nám nastolia také sra.ky a mi len blbo pozeráme a plienime peňaženky. Schválne ako by ste sa pozerali na človeka ktorý by vám pred cca 5-6 rokmi tvrdil, že PC-čka budú mať 600W spotrebu, len preto aby sa na tom dalo hrať? Však spotrebou sa už pomaly približujem k menším sálovým počítačom a to sú (boli) stroje na ktorých sa už dnes pousmejeme. Chcem tým povedať, že v mojich očiach vývoj nevyzerá zrovna takto.
To že už sme mali na trhu CPU so spot 140W nám psychologicky spôsobí to že na CPU so spot. 70W pozeráme ako CPU s prijateľnou spot. pritom na somatné CPU aj to je kur..sky veľa...
Alebo čo spôsobí tech. ako je SLI a CrosFire? To, že vývojári hier budú mať optimalizáciu ešte viac na háku ako teraz a pomaly sa dostaneme tam že dva high-end VGA bude stačiť tak na 20-30FPS... Neni problém, bachneme tam štyri a na poriadne hranie 4x2 a bude pokoj, aj o kúrenie máme postarané...
Áno, vývoj nezastavím, len tu nejde o vývoj ale o peniaze...
Čo s tým spravím(e)? Pravdepodobne nič... ;)
17.5.2006 00:52:32   83.167.254.xxx 1110
co tak urobit nieco ako anketu/web..aky mate HW, ale muselo by sa to nejako {?} dokazovat seriozne/legalne.ako mam tento hw zakupeny ako sukromna osoba,atd.atd. A tam potom zverejnovat svoje vysledky.Urcite by to bolo velmi zaujmave a casom by ludi pribudalo.Zaujma ma ako to je na cz/sk trhu s HW.Kolko hi-end componentov sa vlasne u nas/vas preda celkove,{?} ked tu tolko ludi tu keca ze to je zle a to je na ***. Ma niekto doma vlastne crossFire...alebo nw sli...single riesenia.. viete kam s tymto asi mierim..dufam
17.5.2006 06:41:19   85.70.142.xxx 1010
Nějak jsem si toho nevšiml a nebo to tam vůbec není. Moc by mě zajímalo jaká je cena takového řešení i se základní deskou. Krom toho, kdo na to má? Já teda ne :-(
21.5.2006 15:28:31   85.71.25.xxx 1010
Se podívej na testovací sestavu a ceny si najdeš na internetu
17.5.2006 12:33:47   81.30.248.xxx 1770
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.5.2006 16:32:02   195.91.54.xxx 3617
poplietli sa ti pismena, si napisal X1900XT, ale si chcel zjavne namiesto 1 dat 7, a to X co si dal na zaciatku tam nemalo byt, ale pred XT malo byt G, cize si vlastne napisal kravinu, lebo 7900GTX robi nVidia, a nie ATi ;)

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

199 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 89.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.