Hlavní stránka Hardware Grafické karty Kryptomining: Otázka dostupnosti hardwaru i energie
Kryptomining: Otázka dostupnosti hardwaru i energie
autor: Michal Rybka , publikováno 2.5.2021
Kryptomining: Otázka dostupnosti hardwaru i energie

Těžba kryptoměn nám sežrala všechny grafické karty nejen ze stávající, ale i z minulých generací – a jako by to nestačilo, nyní se těžaři pustili i do disků. Jejich obrovská nenasytnost po hardwaru ale není jediný problém – problém bude i jeho energetická spotřeba.


Samotné evropské zelenání, spolu s notnou dávkou iluzí, vystřelí cenu elektřiny nahoru. Francouzi už dnes ví, že pokud chtějí mít doma klid, musí pro drobné odběratele udržovat ceny na přijatelné úrovni. Ceny jsou tam v průměru o 20 % nižší než v Německu, ale jak bude stoupat cena elektřiny v EU obecně, poroste i tam.

Kombinace poklesu dodávky elektřiny a případně i oscilace v její dostupnosti spolu s místním kryptominingem mohou cenami nepěkně zamávat – a až se to stane, budou mít vlády o důvod víc kryptoměny zatrhnout: Neměly je rády už od počátku.

Zlozvyky se mezi zeměmi šíří: Čína zavedla Velký firewall, Austrálie ho má taky. Čína cenzuruje internet, my ho začali cenzurovat taky. Amerika zavedla digitální daň, Evropa ji chce taky. Indie zakázala kryptoměny – a ostatní s napětím sledují, co se stane.

V případě kryptoměn si do toho ale těžařská komunita tak trochu naběhla sama. Tomu šílenství pomohla i Tesla svou investicí – a tím, že na tom vydělala, i když ji kvůli tomu kritizují za to, že to poškodí jejich ekologickou reputaci. Pamatujte: Elektromobilita taky sežere fůru elektřiny – a co se propálí při miningu, nezbude na ježdění.

Fúze je daleko, Zelení chtějí zrušit uhlí, jaderná kapacita nestačí a obnovitelné zdroje se hodí jen pro úsporný provoz, kdy se řídíte počasím. Tahle situace je v kompletním rozporu s těžařskou komunitou, která jenom roste a roste a kupuje vše, co je dostupné. Tohle na sebe nutně musí narazit – a asi to nebude úplně pěkné.

 



Tagy: mining  kryptoměny  crypto  bitcoin  ethereum  gpgpu  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
2.5.2021 09:14:12   86.49.75.xxx 23125
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.5.2021 09:28:40   188.75.191.xxx 39108
Zase článek, jak jsou kryptoměny a jejich těžení zlé a jak by nám to mělo vadit.
Realita je taková, že těžení zlata, diamantů, ropy i dalších nerostných surovin plundruje naši planetu a nic s tím neděláme.
Realita je taky taková, že na svou existenci dneska vynakládáme možná tak 5 % energie (a to jsem hodně velký optimista), zbytek jde na naši zábavu. Sedíme u počítače, hrajeme hry, čteme si články, diskutujeme, díváme se na seriály, chodíme do kin, divadel, na koncerty a na sportovní utkání, jezdíme a lítáme na dovolené, vyvalujeme se ve vyhřívaných bazénech. Ale i jíme jídlo z druhého konce světa, oblíkáme se do oblečení z druhého konce světa. Většinu věcí nevyhazujeme proto, že by se nedaly používat, ale proto, že jsme si pořídili něco lepšího.
A takhle se chováme všichni. Ale dost z nás si to nepřipustí a místo abychom začali u sebe a kriticky se podívali na to, jak se chováme, si najdeme společného nepřítele, který nedělá nic jiného než my - huntuje planetu.
2.5.2021 14:22:15   89.177.9.xxx 263
Však vám nikdo nebrání založit komunu a na tamější dobrovolně asketický život lákat ostatní
2.5.2021 15:47:19   188.75.191.xxx 1241
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.5.2021 15:59:29   86.49.102.xxx 107
skodis? Me to přijde jako kdyz komunisti tvrdili ze reklama v časopise je plýtvání papírem...
2.5.2021 16:30:35   188.75.191.xxx 518
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.5.2021 16:34:25   86.49.102.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.5.2021 17:22:36   188.75.191.xxx 415
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.5.2021 19:12:50   45.82.233.xxx 257
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.5.2021 19:44:22   89.177.9.xxx 614
To já škodím také, ale nemám s tím žádný morální problém. Beru to jako výsledek evolučního procesu - a tedy se vůbec nijak nevymykám tomu, jak funguje příroda. Cesta je růst a rozvoj, který nás nakonec vyžene do vesmíru - tím nakonec vyhraje i pozemnský život jako takový, protože ho v nějaké formě vezmeme s sebou. Nakonec může expandovat kiloparseky daleko a zachovat se dávno po tom, co Zemi pohltí Sluneční korona.
2.5.2021 20:07:46   86.49.102.xxx 211
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.5.2021 10:31:03   84.19.86.xxx 432
Ono by stacilo trosku zmenit menovou politiku tak, aby se zase vyplatilo mit penize na ucte...
2.5.2021 10:58:41   188.75.191.xxx 630
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.5.2021 14:16:02   89.177.9.xxx 304
Tak schválně, kde tak asi můžeš peníze investovat, aby to mělo větší smysl, než když budou ležet na účtu. Řekněme něco jako 100k-2M, což je takový typický rozsah úspor.
Fakt by ne to totiž zajímalo.
Třeba na fondech jsem za 10 let vydělal trapných 7% (reálně tedy prodělal, protože inflace). Do toho nesl rizika a neměl peníze dostupné. Je nesmysl toto dělat, pokud výnos nebude alespoň 2% ročně nad reálnou inflací, a to ještě v málo rizikovém fondu. Taková věc neexistuje kromě nemovitostí, ale na to zase chtějí neokomunisti útočit.
2.5.2021 14:55:02   188.75.191.xxx 1018
Že jste vy na fondech za 10 let vydělal trapných 7 %, byla vaše volba. Správce toho fondu na vás vydělal několikanásobně více.
Americké akcie za tu dobu šly na více než trojnásobek, německé na více než dvojnásobek, o bitcoinu ani nemá smysl mluvit. Víc vydělalo i obyčejné stavebko.
Vy nechcete, abyste nesl riziko. Tak se pak nedivte, že riziko sice nese někdo jiný, ale zisky taky.
Banky jsou soukromé subjekty, které podnikají za účelem zisku, nikoliv za účelem toho, aby zhodnocovaly peníze někomu, jako jste vy. Pokud si myslíte, že je to lukrativní byznys, kupte si jejich akcie.
2.5.2021 15:06:19   86.49.102.xxx 141
Obchodovat s akciemi nebo bitcoiny není úplně triviální - určitě bych doporučil to nejdříve zkusit nanečisto... Připadne můžete kopírovat někoho kdo se tomu věnuje - například na Etoro
2.5.2021 16:00:08   188.75.191.xxx 611
Investovat je asi trochu něco jiného, než obchodovat. Na investování není co zkoušet. Jde o to jen vybrat, co chci koupit a koupit to. A nenechat se rozházet nějakým nepříznivým vývojem a roky to držet.
Myšlenka některých, že vydělají obchodováním, a že budou chytřejší než trh, se většinou ukáže jako mylná.
2.5.2021 16:23:15   86.49.102.xxx 50
Tak hlavně pokud to mas dyl jak tři roky tak pak z toho nemusíš platit dane Ale určitě stoji za to chápat základy například diversifikovat a nenacpat všechny peníze do jedne akcie... Jak funguje dividenda a ze se musí danit... jaky je rozdíl mezi tím držet akcii a CFD... nebo například bitcoin v minulosti většinou vyletěl a pak zase spadl a trvalo dva roky než se vrátil tam kde byl... je dost možné ze jsme ted před koncem takového cyklu... třeba tohle je dobre zvážit pokud by člověk chtěl do bitcoinu ted investovat... no ale každopádně všechno lepší než inflace
2.5.2021 16:30:52   86.49.102.xxx 41
jo ještě je dobry podepsat formulář W-8BEN-E kuli dvojím zdanění v USA...
2.5.2021 17:19:45   188.75.191.xxx 25
Já třeba právě proto doporučuju každému investování přes Fio. Je to banka, takže je pod větším dohledem, než jen nějaký pouhý broker, má těch investorů desítky tisíc, takže má zkušenosti, třeba na ten formulář kvůli dvojímu zdanění své klienty upozorní a dovolí jim ho vyplnit online, finanční úřady uznávají jejich potvrzení o vyplacených a zdaněných dividendách v zahraničí, atd. Prostě ideální pro začátečníka či někoho, kdo se tomu papírování nechce moc věnovat.
2.5.2021 17:55:30   86.49.102.xxx 00
jo ještě jedna věc - pokud nejedete česky akcie musíte počítat s penzemi za převod z a do cozi meny - a ne kazdej ma jiné kurz... me vyšla nejlíp mbanka (revoltu je zajímavá volba ale třeba někde ho neberou a tp...)moje pointa je ze úplně triviální to neni - dabel je v detailu...
2.5.2021 18:21:14   188.75.191.xxx 03
Ve Fio vám nic nebrání navázat svůj obchodní účet na měnový účet v té měně, kterou máte jako primární pro investice. Tedy, pokud obchodujete ve velkém s americkými akciemi, můžete si navázat místo korunového dolarový účet a na něj můžete dostat dolary tím aktuálně nejlevnějším způsobem na trhu).
Ale pro malé investice to není zas tak podstatné. Ty akcie lítají daleko více, než je nějaké to procento, které investor prodělá na nevýhodném kurzu. A pokud člověk drží dlouhodobě, tak se to ztratí.
2.5.2021 20:27:28   86.49.102.xxx 11
Tak je dost rozdíl jestli vkladas a vybíras když je kurz 25 korun za dolar nebo 22 korun za dolar...
2.5.2021 20:19:56   89.177.9.xxx 61
Jenže smysluplné investování vyžaduje se dané věci poměrně výrazně věnovat, jinak to končí prakticky vždy špatně. O kasínu typu BTC ani nemluvím.
Já mám svůj business, svoji firmu a nemám ani chuť, ani čas, ani zájem pálit desítky procent svého času do poměrně neproduktivní věci (v tomto rozsahu určitě) - v rámci svého podnikání vydělám víc - to už by bylo lepší vytáhnout něco z EU/státu (zatím razím politiku, že si pouze beru zpět přeně tolik, kolik mi seberou). Takže je mnohem jednodušší to nechat na účtu (a to třeba J&T investicím, ke mám alespoň 1,21 ale s tím, že to můžu během jednoho dne vytáhnout).
2.5.2021 14:36:34   84.19.86.xxx 51
Tak zaporne uroky jsou celosvetovy problem, nikoliv Ceske specifikum....

A tam kde je poptavka, se zakonite objevi nabidka - Kam lehce investovat penize, a co se jevi jako vydelecna krivka...
Samozrejme si obycejny smrtelnik neuvedomuje, ze ten rust je zapricenej jim a jemu ostatnich, co to kupujou... A ze az prijde doba, kdy bude chtit svoje investice vybrat (a koupit za ne treba nemovitost), ze v te dobe taky musi existovat nekdo, kdo ty BTC od neho koupi...
2.5.2021 15:06:22   188.75.191.xxx 44
Úroky v bankách pod úrovní inflace jsou celosvětová realita. Ovšem ve vyspělých zemích lidé chápou, že peníze v bance nemají proto, aby je rozmnožili, ale mají je tam jako pohotovostní rezervu. Peníze, co nepotřebují jako rezervu, ty investují.
Argument, že cena všeho je závislá na poměru nabídky a poptávky, je jaksi zbytečný. To je prostě fakt. A funguje všude. U BTC, u akcií, u nemovitostí, ale i třeba u ojetého auta.
To platilo vždycky. Ale není to argument proti investování.
Pokud člověk investuje, měl by investovat s rozmyslem. Neměl by investovat všechno, co má, neměl by všechno investované sázet na jednu kartu, neměl by ani sázet na věci, které jsou spolu provázané. Je třeba hloupé si koupit akcie svého zaměstnavatele, protože když zkrachuje, přijde jak o práci, tak o investici. Stejně tak je hloupé všechno vsadit do tak rizikové investice, jako je bitcoin. Ale není důvod do toho nedat třeba 1 % svých volných peněz. S rostoucím rizikem rostou i případné zisky.
A ještě rada na závěr. Investice se neprodávají tehdy, když z nich chcete získat peníze, ale tehdy, když už mají takovou cenu, která se vám zdá moc vysoká, případně váš podíl v nich se vám zdá moc vysoký.
2.5.2021 17:15:36   84.19.86.xxx 51
No ta posledni veta doklada to, ze bych na BTC stejne nikdy moc nevydelal, i kdybych ho tezil hned od zacatku - protoze bych to "nic" prodal hned pri prvni vlne

Nicmene selskym rozumem - cena BTC odpovida poptavce vs nabidce, neboli musi byt nekdo kdo prodava (a tezari a investori, co uz vybiraji zisky) a nekdo, kdo kupuje (investori co teprve ocekavajici zisky)... - z toho mi vychazi, ze krome budouciho investora neni nikdo, kdo by ode mne chtel BTC nakoupit (na rozdil od akcii, ktere zaroven znamenaji vliv na dany podnik).. A proto pro mne BTC neni nijak zajimave - nehodlam platit cinskemu tezari za jeho spotrebovany proud...
2.5.2021 18:16:34   188.75.191.xxx 01
Tak ten vliv na daný podnik u akcií bych chtěl vidět. Firmy obchodované na těch velkých burzách mají tržní kapitalizaci minimálně v miliardách dolarů, takže abyste mohl mít nějaký vliv i na tu nejmenší firmu, musel byste investovat v řádech stovek milionů dolarů.
A samozřejmě vás nikdo do kryptoměn investovat nenutí. Je to riziková investice a měl by do ní jít jen ten, koho nerozhází ani 100% ztráta, která je daleko pravděpodobnější, než třeba u akcií zavedených firem. Ale ani tam není nulová.
2.5.2021 18:57:59   84.19.86.xxx 30
Tim "vlivem" nebylo mysleno, ze ho mohu mit ja se svoji jednou akci... , ale ze tu moji akcii zakoupi nejaky velky hrac v ramci boje o vliv..
2.5.2021 17:20:02   45.82.233.xxx 04
mit penize na ucte se fakt nevyplati urok neda ani na inflaci.. Ale kdyz koupim BTC dole a nahore prodam vicemene drzim krypto 2 roky s tim ze pokud trefim nakup na minimu coz se vycihat da, tak se 2 roky divam na to jak se me to zhodnotilo a kdykoli v pripade potreby muzu s tim disponovat jen holt vystoupim ze zhodnoceni, drzet prachy v bance na uctu je nejvetsi kravina, protoze oni ty prachy toci kde to jde i v kryptu vydelaji 20x vic nez dela trapnej urok za ktere ty penize maji od vas pujcene ;)
2.5.2021 14:06:50   86.49.102.xxx 131
Přijde mi to analogické k dotcomove bublina -lide totálně netuší co vlastně kupuji... většina kryptomen nebude mít za deset let žádnou hodnotu protože nebude nic k cemu by sly beze využit... záleži kdo prevladne na trhu a bude se bezne používat na normální služby... něco jako po dotcomu amazon... ja bych řekl ze bitcoin na spořeni etherem na normální potřebu a třeba ještě ada... a samozřejmě dogecoin :-D zbytek se propadne k nule... zajímavá je Cinsky státní coin ktery je napsan tak aby ztrácel hodnotu...
2.5.2021 17:16:22   45.82.233.xxx 03
ono to bude trochu jinak, vzhledem k tomu ze se s kazdou dalsi sezonou 4 lety interval cca zdvojnasobuje mnozstvi penez v kryptu je spis pravdepodobne ze visa, paypal a dalsi, take eshopy postupne nabidnou platbu kryptem a jeho cena samozrejme kolisa a hodne ale tak je to planovane. Ovse s kazdym kolem se zvysuje i minimum, takze uz na proste ulozeni penez pokud koupim co nejbliz minimu, se vetsinu casu divam jak me to hezky roste samozrejme na maximu to prodam protoze se nehodlam divat jak me to hnije Uz dneska jde BTC, LTC bezne platit na vetsich eshopech a odhaduju ze se to vice rozsiri.
2.5.2021 18:04:42   86.49.102.xxx 10
problem je ze počet transakci co se daji provést s bitcoinem je limitované a proto je spis na držení hodnoty kdežto etherem se da provést daleko vic operaci takze se vic hodí na kazdodeni transakce... no uvidíme jak se to vyvine
2.5.2021 18:52:52   45.82.233.xxx 01
tak BTC je dinosaurus, ale duvera je nejvetsi evidentne v nej. Etereum na deni pouziti no nevim videl jsi cenu transakci za poslednich par mesicu.. skoro stejne hrozny jako na BTC a pokud si posilal USDT nebo jiny token jeste vic .. to uz bych spis videl LTC na deni pouzivani na eshopech a take ho pouzivam na na transfery nejvic.
2.5.2021 19:48:53   86.49.102.xxx 10
S tim eterem souhlas ale ma se to změnit coz ho tlačítko nahoru, ale zas uz o tom kvaker uz dlouho tak uvidíme
2.5.2021 21:28:30   45.82.233.xxx 11
etereum 2.0 a staking misto pow to je podle beh na dlouhou trat a bude to trvat jeste nekolik let, spis ted realne hrozi utok cinskych ASICK na etereum Bitmain vyrabi a sam provozuje antminer E9 prej to ma 3GH a asi 3kw spotrebu.. energo je asi 3x lepsi nez maji moderni 7nm grafiky a zkurvi se profitovost tezby eteru.. Takze budem rad za ETC ktere ma zmenene algo a asiky na nej nemuzou a docela slusne se zveda na nem profitovost. Ale i pidi coinek jako je Expanse s 2x antminery E3 dava 12$ cistych za den ted hned kdyz si pockam na vyssi kurz tak vic.. s 3 letym asikem to je krasny, ostatni asic stroje na BTC,LTC strasne rychle zastaraly.
3.5.2021 10:12:01   217.30.66.xxx 31
Pokud se musí platit za transakce, tak se to nikdy k běžným transakcím nebude používat...
2.5.2021 16:25:06   188.75.138.xxx 58
Problematika crypta je na celou knihu. V článku je hodně nepřesností a mišmaše. Do problematiky energetiky bych se raději ani v náznaku nepouštěl, protože to je ještě složitější. Články od Michala mám opravdu rád, ale toto se nedá shrnout v pár řádkách.
2.5.2021 17:21:04   89.102.7.xxx 113
"Zbytecny" PoW, ktery ma za ukol mining jen brzdit, nam ted jen zere energii. Kdyby to alespon znamenalo nechat vsechen ten HW delat nejake simulace pro hledani leku nebo alespon hledani mimozemskeho signalu neco podobneho, aby to nebyl uplny waste
4.5.2021 03:41:58   45.82.233.xxx 00
jenze ono to s tim POS a POW neni tak jednoduche, POE je sice energeticky narocne ale zajisti - u kartove tezby velmi dobrou decentralizaci vykonu. POS je podle me problematicky hlavne v tom ze par velmi mocnych investoru skoupi ohromne mnozstvi meny do stakingu a vicemene mohou ovlivnovat chod site a zrejme je validovat falesny transakce, tudiz ta decentralizace tam protoste neni jista, asi i proto etereum jeste na pos nepreslo, rekl bych ze to neni tak jednoduche.
2.5.2021 19:06:34   178.255.168.xxx 144
Svět ještě nehoří, zatím dobrý.

1) kryptoměny nejsou regulované, takže jejich aktuální růst má limit dle klasických zákonů trhu což vede k dalšímu bodu

2) to znamená, že to zase spadne, protože krypto je od praktického využití pořád moc daleko, investice jsou praktické, ale krypto prozatím není reálně měnově použitelné, zajímavé to bude právě v tom momentě, kdy to bude schopné nahradit konvenční měny, či je to i rovnou nahradí, tam ještě nejsme

3) lidstvo obecně plýtvá energií a nekontroluje-nereguluje tam kde by mělo, ale místo toho vymýšlí pitchoviny ala EU

4) dnešní systém tvorby peněz a vše s tím spojené neleze změnit bez apokalyptických následků, technicky by bylo bezpečnější rozpoutat WW3, než zkoušet to změnit, válka obecně funguje na pročištění ekonomiky dobře

5) v reálné krizi nejspíše lidi budou krypto spíš odhazovat než nakupovat, pokud se něco zásadně nezmění a reálná ekonomická megakrize se nejspíš chystá..

Akorát pak nebude problém se sehnáním grafiky, spíš bude problém se sehnáním elektřiny a jídla.
2.5.2021 20:31:23   84.242.66.xxx 193
Používaná složitě na transakce s hodnotou přepočítanou na dolar. Některý měny jako BTC jsou na placení už nepoužitelný.

Jediný jako co je nějakej náznak reálný funkcionality je ETC a využití NFT. Ale i tak. V důsledku pokud nejste korupcí prolezlá díra jako Bělorusko, tak Vám pořád dává reálněj svět víc jistoty a vždycky bude.

Reálně investice do Crypto je postavená na tom, že se velká skupina lidí rozhodla investovat do náhodně nakaděný hromady trusu neznámýho slona, který sežral enormní množství žrádla.

Dokud tam nějaká důvěra nadšení je tak je to dobrý, ale jakmile to bude muset překonávat nějaký nějaký překážky , půjde to do prdele. Není tam , narozdíl od klasickejch měn, nic reálnýho čím by to mohlo podržet v případě nutnosti.
3.5.2021 06:54:01   77.48.44.xxx 127
Přesně tak, to tvrdím od začátku. Jakou cenu má Bitcoin? Kolik stojí rohlík v bitcoinech? Když ho přestanu přepočítávat na dolary, jakou vlastně bude mít hodnotu? Jak to, že si nikdo neuvědomuje, že je to naprosto stejné, jako když si vytisknu svoji stovku razítkem z brambory, a budu tvrdit, že má hodnotu 100$. To si bude každý ťukat na hlavu, ale že Bitcoin je naprosto to samé, to nevidí. Když to má přece takovou cenu, jak by to mohlo být bezcenné. Lidi jsou idioti.
3.5.2021 07:32:02   77.48.32.xxx 52
V podstatě souhlasím a palec nahoru byl i u příspěvku výše. Jenže mě, jako nadšeného uživatele počítače BC relativně dost ovlivňuje už jen tím, že (z mého pohledu) jakoby uměle šroubuje ceny hardwaru do astronomických výšin.
Poslední měsíce člověka napadá, jestli to není rovnu lobby výrobců jako je nVidia nebo TSMC..
Tyhle firmy z toho musí mít neuvěřitelnou rýži bez ohledu na to, jak BC dopadne.
3.5.2021 13:44:45   89.245.149.xxx 71
Ja hlavně nechápu, proč se AMD, NVidia, TSMC a Samsung nedomluví a vůbec ty grafiky prodávají a prostě si je všechny nenechají a sami netěží.
3.5.2021 09:00:38   45.82.233.xxx 24
BTC ma takovou cenu jakou urci stret nabidky a poptavky bna burzach, rikas kolik rohliku za BTC.. to je dane cenou oproti fiat mene treba dolaru ne ? Fiat mena ma take nejakou cenu na kterou jsme zvykli. Ovsem BTC je posel svobodnych financi, fiat meny funguji tak ze pokud v nich drzite penize vzdy prodelate, viz treba koruna ceska vs uroky v bance vs inflace .. BTC ma samozrejme velky vykyvy v hodnote a pokud se vykyvum prizpusobi velmi slusne si vydelas. O klasikce fiat meny zajem spise klesa, o BTC stoupa i kdyz ho koupis uplne blbe ted za 4 roky budes s vysokou pravdepodobnosti drzet min dvojnasobek a kdyz to nechas v bance kolik budes mit ? A kolik bude mit banka za to ze mela pujceny tve penize z tveho uctu ;) No urcite je slusne otoci a to treba i v kryptomene, protoze to je proste tutovka.
3.5.2021 09:53:24   84.242.66.xxx 112
U BTC roste cena jen proto, že vychází ze základnáho mindsetu. Jeho počet je omezen,je jasný, že jeho jednotková cena vůči dolaru poroste. Ale reálně jaká je jeho cena? jaká je opora tý ceny? Žádná. Ten interval dole začíná na nule a končí někde chutí do spekulace na určitou aktuální cenu motivovanou tím omezeným početem. Nic jinýho tam není.
3.5.2021 10:22:53   217.30.66.xxx 111
Přesně tak. Každýho totiž zajímá cena vůči klasicným měnám a to kvůli spekulaci na vyšší cenu. Ale hodnota není cena. Hodnotu dává důvěra a vlastní užitná hodnota měny. Tak je ale mizerná.

Já bych BTC a ani jiné kryptoměny jako měnu používat nechtěl. Volatilita je šílená, záruky žádné, opora v zákoně žádná, poplatky za transakce jsou nad úrovní ceny běžného levného zboží, rychlost schválení transakce pomalá, riziko manipulací s cenou vysoká, hrozba totálního zákazu státem a postavení mimo zákon.

Ale to očividě nikoho nezajímá, protože už jsem četl mraky názorů zastánců kryptoměn a ti mluví jen a jen o ceně, jak půjde nahoru a jak na tom vydělají, ne jak půjdou do obchodu a koupí rodinný nákup za kryptoměny...takže tak...
3.5.2021 15:26:24   85.216.223.xxx 13
Samboush
Je tam nabuchaných 1 100 mld USD, tak to letí, tak nesýčkuj a leť taky Čo má podľa teba hodnotu a akú ? Dom v US stál pred 2008 najprv. 200k potom 300 a tak až k 700 a boom 2008
3.5.2021 15:28:38   85.216.223.xxx 12
Si spomínam, len som sa zaujímal na podmienky hypotéky v pobočke banky a o 2 hoďky telefón, že mi poskytnú úver na 300k
3.5.2021 21:23:36   84.242.66.xxx 50
O to právě jde, že se nalilo dost pěněz do ničeho . Tak samozřejmě jsem ve svojí době taky něco málo natěžil. Jen že už to jako přestává být sranda. Nekoupil jsem sice picu za 10 BTC. Ale PC games pár za Crypto ano. Při dnešním kurzu za 5000$ jednu .
Co tim jen chci říci je to, že při těhle objěmech peněz co do toho lidi cpou už to není sranda. A ty prachy z toho nejdou jednoduše vytáhnout. A stále se hraje o to kdo bude mít nakonec černýho Petra.
4.5.2021 17:14:30   62.102.148.xxx 11
Samboush môhol by si mi povedať čo a ako ?Tj. :
1.)- Kam sa posielajú USD z účtu /na burzu?/, tam zmena na BTC a potom sa to odošle na peňaženku /môžeš mi poradiť bezpečné názvy búrz a peňaženiek/, alebo ako ?
2.) Aký dlhý čas trvá operácia od odoslania z banky kým sa to zmení na BTC až po prevod do peňaženky /a zmena z BTC na USD späť až po prevod na účet/ ?
3.) Kúpený BTC v peňaženke môžeš meniť, len na burze na ktorej si to kúpil, alebo aj na inej ?
4.) Keby som to chcel ťažiť na domácom PC s jednou grafikou - ktorý ťažobný pool by si mi doporučil ?

!!! Moje predch. správy Osobne by som to teraz pri tých cenách nekupoval. !!!


Ďakujem
4.5.2021 08:34:35   217.30.66.xxx 70
Cena BTC je podpořená ziskuchtivostí všech, kteří ho kupují...je to vlastně pyramida, kde vydělají jen Ti, co nebudou poslední...
3.5.2021 07:23:32   77.48.44.xxx 30
která není schopná kontrolovat, kolik osob se jim seběhne na náboženské svátky, jsem se už už obával, že jde o Izrael. Díky Bohu, jde jenom o negramotnou Indii.
3.5.2021 07:41:25   178.143.41.xxx 24
Ale ved to je fantasticke.

To tiez chem mat !
3.5.2021 08:38:42   81.200.57.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.5.2021 13:51:55   193.8.87.xxx 60
Děkuji za odkaz, takhle jsem se naposledy pobavil u "polovodičových baterií".

Nejlepší je odstavec:
"Bitcoin energii transformuje do informace reprezentující ekonomickou hodnotu. Energie se může přelévat z wattů do bitcoinů a zase zpátky. To jsme nikdy neuměli."
4.5.2021 06:14:20   77.48.44.xxx 10
Páni! To je úplné ekonomické perpetuum mobile...
3.5.2021 10:03:16   84.19.86.xxx 131
Kazdopadne je to stejne jako s obrazy - mate doma par bezcennych obrazu od kamose Franty - tudiz date jeden na aukci a pres nastrecene lidi ho sami sobe vydrazite za miliony a postarate se o to, aby se o tom vsude psalo a podmaznete par "odborniku" kteri o Frantovi napisou neco zajimaveho.
Tim se nahodi motory, lidi se o Frantu zacnou zajimat a pak prodate i ty ostatni obrazy, taky za miliony, protoze lidi uverili, ze se vyplati do Franty investovat... A kazdy novy vlastnik obrazu od Franty si bude svoji investici vychvalovat az do nebes, protoze by jinak byl sam proti sobe... A Franta muze vesele malovat dalsi obrazy (samozrejme je to limitovana edice, protoze jednoho dne Franta stejne umre..)
3.5.2021 11:27:14   84.242.66.xxx 31
Takhle to nefunguje v umění. Možná tak u obrazů pana Faltýnka, který prodává těm kteří mu dlužej za nějakou službu.
3.5.2021 13:24:23   84.19.86.xxx 00
Jo jasne, zvlast v tom modernim umeni, kde vam polovina vydrazeneho obrazu po aukci skonci ve skartovacce - to je vylozene WOW umelecky efekt, naprosto financne neocenitelny.....
4.5.2021 06:15:17   77.48.44.xxx 00
Ha ha ha. Pobavil...
3.5.2021 14:45:12   85.216.223.xxx 13
Ahoj lidi .
Ako a cez čo sa robí a prebieha platba banka to bitcoin to crypto peněženka a naopak/tj. späť z peňaženky do banky / a ?
Ako sa vytvorí peněženka na SSD or USB ?
Ktorý pool použiť na ETH ťažbu na pc ?
To je asi všetko . Ďakujem
3.5.2021 15:01:00   85.216.223.xxx 13
Mohli by ste pripojiť
-názvy fungujúcich búrz,cez ktoré to meníte vy a ktoré sú bezpečné ? /ozaj ak burzu cracknu potom cryptomenu z penazenky mozte zmenit na inej burze ?/

- nazvy uloziska kde sa uchovávate USD pred prevodom na crypto menu a odkial sa posiela do banky ?
/predtym som myslel ťažbu na jedno pc s 1 ggrrafikou/
3.5.2021 15:30:21   176.62.232.xxx 111
Sám jsem propálil kilowatty lektriky v kompech díky výpočtum pro BOINC. Jenže tohle mělo myslim smysl - nové léky, posun vědy atd atd.
Kryploměny považuju za nesmysl protože to je fakt zbytečný pálení energii v generování nekonečných řetězců čísel vydávaných za měnu. A její hodnota je taková, jaká je víra jejích držitelů. Když si všichni na světě řekenm, Bitcoin (a cokoliv jinýho) neberem, tak to má prostě hodnotu nula.
3.5.2021 21:50:13   109.80.179.xxx 00
Jak je energeticky robustní globální finanční systém? vs. Jak je energeticky robustní globální kryptosystém?

Možná by stálo za to zamyslet se, co spotřebovává víc energie. A ať to stojí za to, mělo by se to dělit objemem celkové výše finančních operací. A započítat do toho i energii potřebnou na výrobu HW.
Osobně si myslím, že bychom se dostali k zajímavým číslům. Jedna věc nějaký velký mining rig kdesi v Číně, druhá pak klasický stock plný chlapů u zářících obrazovek, které musíte živit a šatit, kteří mají v zádech výpočetní centra pro analýzu aktuální investiční situace.
4.5.2021 09:12:33   87.244.222.xxx 80
kryptomeny nie sú meny. Mali by sa nazývať skôr kryptokomodity, lebo taký charakter v súčasnosti majú, a zrejme vždy aj mať budú. Mena je mena iba vtedy, ak ju aspoň jeden štát akceptuje ako daňovú platbu. Inak je to komodita.

Elon Musk povedal, že Tesla akceptuje bitcoin pri predaji svojich áut, rovnako ako mohol povedať, že akceptuje zlaté tehličky alebo barely ropy, platinové sitká či strieborné prúty. S cenou akejkoľvek komodity by jeho vyhlásenie zamávalo podobne.

Ale kým "tradičné" komodity majú jasné priemyselné využitie, z kryptomeny sa po "vyťažení" stane púha informácia v počítači. Zjednodušene: tradičné meny majú "oporu" v dopyte štátov po daňových platbách, "tradičné" komodity majú oporu v priemyselnom dopyte, resp. spotrebe. To znamená, že obe fungujú aj v "reálnom" svete. Krypto sa zatiaľ do reálneho sveta nedoslalo, resp. dostalo sa iba minimálne. Steam začal akceptovať platby v BTC, krátko nato ich kvôli volatilite zrušil. Uvidíme, ako dlho vydrží akceptovať platby v BTC Tesla (predpokladám, že neakceptuje reálne BTC, ale prepočítanú hodnotu v dolároch). Kým to ostane takto, tak krypto je čisto špekulatívna záležitosť, a bude stačiť pár veľkých výpredajov a môže sa ocitnúť na dne. Predpokladám, že pri prvom väčšom záchveve akciových trhov začnú veľkí hráči vypredávať svoje bitcoinové pozície, ako sa to takmer vždy deje so zlatom.
4.5.2021 09:21:34   185.147.47.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.5.2021 06:23:25   77.48.44.xxx 62
Realita je taková, že za pomoci zcela nepřiměřeného využívání energií, surovin a technologií NEPRODUKUJETE ZHOLA NIC. NIC! TO JE REALITA! Možná budete mít vztek, ale celá ta komedie s kryproměnami je jenom vějička na okradení užitečných idiotů, jak to ostatně dobře známe z historie. Užiteční idioti se ovšem nepoučí nikdy, to nám bohužel z té historie plyne taktéž. A ten, kdo to propaguje, může být jedině užitečný idiot, nebo jeden z těch, co je plánují o všechno oškubat. Vy jste který z nich?
5.5.2021 14:13:30   185.147.47.xxx 14
Kdysi jsem zjistil, že lidská závist se nikdy neprojevuje přímým způsobem. Velmi často se projevuje jako vzteklé odsuzování
6.5.2021 08:56:06   45.82.233.xxx 02
to nemas pravdu za tu spalenou energii vznika decentralizovany financni system nekontrolovany bankami a globalniho rozsahu, evidetne je o to velky zajem proto neni problem ty site i pres ohromnou spotrebu ufinancovat a trvale to roste. Ze jsou kryptomeny takovej vysavac na peniz, ano to jsou zvlaste "hodleri" lejou do systemu prachy a nic z nej nevybiraji ti jsou pro kryptosystem idealni. Ale ti co to proste dole koupi a nahore prodaji na tom mohou velmi vydelat a neni to zadna pohadka ale prosty fakt. Ze ses ty sam s krytem nahoru nesvezl je tvuj boj
6.5.2021 19:21:34   85.135.180.xxx 00
nj, jenže i ti kterým se nechce pracovat, tak musí beztak z něčeho žít, a když jim s tím stát nijak nepomáhá, tak si holt musí pomoct sami, a k tomu je právě ta krypto těžba jak dělaná mno..

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

73 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 30.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.