Radeon X1900XTX 512MB - nový král na poli grafických karet? | Kapitola 8
Seznam kapitol
Dnes si představíme zbrusu novou grafickou kartu společnosti ATi Radeon X1900XTX 512MB, která má ambice na post té nejvýkonnější herní grafické karty pro PC. Dosud na na pomyslném trůnu grafických karet pobývala GeForce 7800GTX 512MB, která svým obrovským surovým výkonem zašlapala libovolnou konkurenční kartu do země.
3DMark 2003
Verze | 3DMark 2003, patch 360 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
Nárůst výkonu ve starším 3Dmarku 03 není příliš patrný a 3 000 bodů náskok nad GeForce 7800GTX 256MB a Radeon X1800XT není příliš přesvědčivý. Zde by kartě Radeon X1900XTX přišel k duhu vyšší fill-rate.
3DMark 2005
Verze | 3DMark 2005, patch 1.20 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download |
Skóre 3DMarku 05 je ovšem jiné kafe a Radeon X1900XTX je první kartou, která bez nějakých hardcore úprav podstatně prorazila hranici 10 000 bodů. Pokud bychom použili dual-core procesor a zařadili do celkového skóre i CPU testy, tak bychom dostali výsledek přes 12 000 bodů, ale tento závěr berte jako čistě spekulativní.
3DMark 06
Verze | 3DMark 06 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Shader Model 2.0/3.0, HDR Rendering, Dynamic Soft Shadows, Complex Shaders |
Nastavení | 1280x1024x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | 3DMark 06 |
Nový 3DMark 06 už zcela jasně ukazuje, že Radeony série X1900 budou v tomto marku obzvláště silné a jediné, co je může sesadit z pozic nejvyšších je příchod nové GeForce 7900. Do celkového skóre 3DMarku 06 se nutně musí započíst i CPU score, které je velmi rozhodující a dual-core procesory v něm dosahují téměř dvojnásobných hodnot oproti single-core kolegům.