Asus ROG Strix GeForce RTX 3080 O10G v testu |
autor: Adam Vágner , publikováno 15.2.2021 |
Grafické karty z řady Strix od Asusu nabízejí nadstandardní výbavu – dva BIOSy pro tichý a výkonný režim, výrazně předimenzované chlazení, nastavitelné podsvícení pomocí RGB LED a tovární přetaktování. ROG Strix RTX 3080 dostala novou generaci chladiče, který je uhlazenější, má mnohem propracovanější podsvícení a opět vyšší výkon.
Z Metra máme nejvíc výsledků. Důvodů je více: když se test pouští v dávce, nejde z ní odstranit předvolené profily nebo to, že u starších karet nelze hru testovat se stejným nastavením jako u karet s podporou ray tracingu. A když už ty výsledky stejně mám naměřené, není důvod se o ně nepodělit.
Pro srovnání celkového výkonu karet jsem sáhl k vlastnímu nastavení. Při standardním nastavení testů je totiž aktivní hairworks z balíku Nvidia Gameworks, které někdo považuje za „kurvítko“, které vzniklo primárně kvůli tomu, aby u Radeonů snižovalo výkon výrazněji než u GeForce. Majitelé výkonnějších karet jej nejpíš nebudou vypínat ani na těch Radeonech, protože s ním hra vypadá lépe, ale pro účely srovnání výkonu to uděláme.
V této kapitole najdete nejprve výsledky s vlastním nastavením bez ray tracingu, v druhé části kapitoly jsou pak výsledky se standardním nastavením , které jsou v benchmarku předvolené.
Vlastní nastavení bez ray tracingu:
Coby primární nastavení pro srovnání výkonu karet střední a vyšší třídy jsem zvolil vlastní profil založený na předvoleném nastavení ultra. Oproti němu jsem ale deaktivoval hairworks, důvod jsme si vysvětlili.
Vlastní nastavení založené na profilu High
Kvůli srovnání výkonu karet nižší třídy jsem přidal ještě profil založený na výchozím nastavení High. Je vhodnější pro porovnání výkonu pomalejších karet, počítejte ale s tím, že zkresluje rozdíly ve výkonu výkonnějších grafických karet, u kterých už výkon hůře škáluje kvůli tomu, že jim výkonem nestačí procesor.