Hlavní stránka Hardware Grafické karty Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy
Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy
autor: Pavel Urbánek , publikováno 30.1.2021
Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy

Máte silný stroj i špičkový monitor a přesto máte pocit, že hra nereaguje podle vašich představ a soupeři vás lehce překonají? Problém nemusí být ve vás, ale ve vašem počítači. Při velkém zpoždění mezi akcí hráče a reakcí na monitoru nepomohou ani stovky fps ani drahý monitor či periferie. Na pomoc přichází Nvidia Reflex.


Bonus: Interview s Mazarinim

Populární hráč, video tvůrce a streamer na platformě Twitch.tv. Nikolai „Mazarini“ Lazarev působí na herní scéně už nějaký ten pátek. Velkých úspěchů dosáhl v dobách, kdy online hraní vládla Call of Duty 4: Modern Warfare. Video nebo chcete-li fragmovie „Mazadox“ z této éry má na Youtube přes 3,3 milionu zhlédnutí a mapuje jeho nejlepší herní okamžiky.

V nedávné době jste jej mohli vidět na českých i světových turnajích ve hře PUBG a v současné době se aktivně zapojuje do lokálních i zahraničních turnajů ve hře Valorant.

Najdete ho primárně na Twitch.tv/Mazarin1k nebo Youtube

Svůj pohled na monitory s vysokou obnovovací frekvencí a nízkou latencí resp. na novou technologii Nvidia Reflex shrnul ve videu a nám odpověděl na pár otázek.

Co je pro tebe nejdůležitější? Fps, Hz, nebo ms? Zkus porovnat význam z pohledu top hráče.

Nohy jsou pro mě stejně důležitý jako ruce i oči. Refresh rate (Hz) pracuje v tandemu s počtem FPS, to má největší prioritu a má to také největší vliv na herní zážitek i výkon při hraní. Latenci jsem odjakživa zanedbával, protože i na slabším PC je v ucházejícím stavu, kdy nepoznáte tolik rozdíl. Jakmile člověk hraje velký turnaje, začíná hledat každou maličkost, která by mu pomohla podávat výkon na sto procent, a v tu chvíli jsem se začal zajímat i o odezvu.

Měl jsi možnost ověřit latenci svého herního systému dřív, než přišel Nvidia Reflex? Jak těžké bylo ladění herního stroje dříve?

V minulosti jsem to netestoval a ani nijak neřešil, ono to moc dobře ani nešlo bez přístrojů. Jak moje testy nyní ukázaly, tak už mám všechno v pořádku. Jinak tomu mohlo být dříve, v dobách, kdy jsem ještě hrál např. Call of Duty 4: Modern Warfare i poměrně nedávno, pár let zpět, kdy na trh přicházely herní monitory s vyšší frekvencí, ale od té doby se technologie výrazně posunuly. Ono to je také tím, že na rozdíl od starších her, Valorant je už od základu dobře naprogramovaný i ve spolupráci s Nvidií a zaměřuje se na esport, takže tam už to je vychytané a moc změn novinka nepřinesla. Zajímalo by mě, jak by se to projevilo u nedotažených her, kde to vývojáři vůbec nehlídali.

Kdybys chtěl dosáhnout největšího herního zlepšení (hlavně latence) u normální mašiny, tak co bys první vyměnil? Myš, monitor, grafiku?

Za nejzásadnější herní milník pro esport považuju rozhodně moderní monitor s vyšší obnovovací frekvencí, kdo na vlastní kůži nezkusí, nepochopí. Ale k čemu je vám 144, 240 nebo dokonce 360Hz monitor, když díky slabému výkonu počítače máte 60 FPS, že jo. Není to tedy jen o latenci, tu bych řešil až jako třetí v řadě. Základem je herní monitor s min. 120 Hz, výkonný PC, kvalitní myš a klávesnice. Pokud nyní řešíte upgrade je fajn myslet na vzájemnou kompatibilitu, protože např. Reflex Latency Analyzer vyžaduje podporu GPU, monitoru i myši.

Jseš spokojený se současným stavem hardwaru i her? Udělali výrobci a developeři dostatečný pokrok, nebo jsou tu ještě mezery, které trápí esport?

S HW jsem naprosto spokojený, ať už jde o PC HW nebo periferie, přijde mi, že tam problém nemáme. Pokrok ze strany vývojářů v esportu je, ale dost často tu vidím i spoustu kroků zpátky. Znám případy, kdy vývojář svoji hru doslova pohřbil špatným rozhodnutím (PUBG), nebo se o svoji hru málo stará a nevytváří obsah, jaký esport potřebuje (Valorant – absence záznamů například) nebo dokonce přímo překáží v rozvoji (Valorant – zakazuje organizátorům vytvářet turnaje nebo před ně staví překážky a hráči pak nemají co hrát). Na druhou stranu si pamatuju třeba v dobách CoD2 a CoD4 jiný případ. Hra byla v bídném stavu a bylo nereálné opravit základní bugy, protože vývojářům to bylo jedno a na emaily a zpětnou vazbu nikdo neodepisoval. Dnes můžeš poslat feedback vývojáři přes twitter a je i šance, že se na to podívá. Pecka!



Tagy: Nvidia Reflex  latency  G-Sync  Alienware AW2521H  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
7.2.2021 16:41:11   46.149.119.xxx 388
Takže článek nam vysvětlil , že je tato "featura" k ničemu, díky
8.2.2021 08:17:34   83.208.222.xxx 182
Je to přesně jak píšeš. Tuhle featuru recenzoval i Linus z LinusTech Tips a došel k úplně stejnému závěru jako ty. Něco malinko možná ve specifických případech to stáhne, ale je to velmi neurčitě a sporné.

Používat to na "diagnostiku stavu stroje", no ehm... dejme tomu, a le opravdu si neumím představit, že by se to nějak masově rozšířilo.

Jako líbí se mi styl, jakým je tato recenze napsaná, je to celkem změna, ale velice z toho cítím zaplacenou propagaci technologie, ze které se někdo snaží udělat mnohem víc, než ve skutečnosti je.
8.2.2021 09:37:59   194.213.41.xxx 97
Asi jako většina prznících funkcí od NV ...
7.2.2021 18:02:27   178.143.42.xxx 1143
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.2.2021 19:45:28   188.23.211.xxx 195
nikdy si asi nevidel realnych 144fps v akcii. ked prepnem monitor z 144 na 60 , vidim ten rozdiel ako klesa plynulost. vidim to dokonca i na mobile kedy prepnem na olede 120/60hz
8.2.2021 00:44:04   45.82.233.xxx 133
Tak prechod na 144hz mon ze 60 hz je obrovskej rozdil, i na 60hz se da hrat a i dobre ale proste vidis necelou polovinu obrazku ktere muzes videt na rychlem mon. (za predpokladu ze PC takova fps da) a to je hodne velky rozdil zvlaste v tech rychlych fps hrach. Vyssi refreshe nez 144 uz je zas pro 99% hracu naprosto zbytecne a prinos uz je velmi maly.
8.2.2021 01:27:59   178.255.168.xxx 74
Heh jistě. Osobně sem se držel CRT tak dlouho dokud mi neumřelo. A pak trpěl dost dlouho s 60Hz LCD.

Minimum je 120Hz. Cokoliv navíc je příjemný bonus.

Pokud někdo někdy vyrobí 500Hz tak to milerád vyzkouším (480Hz spíš). I když to už opravdu bude spíš placebo.
8.2.2021 20:51:38   45.82.233.xxx 31
Ja mel dlouho 17" trinitron AOC s plochou obrazovkou, luxusni obraz a 120hz pred 15 lety rozhodne nebyl bezna vec a kluci na lankach meli prvni LCD se 60hz a kdyz si zkusili zahrat na mym cumeli jakej to je rozdil, akorat ten mon vazil 15 kilo takze to na prenaseni nebylo ale obraz, odezva nulova a refresh 120hz luxus, az ted po skoro uz 20 letech to mirne prekonal muj aktualni dell QHD 165hz IPS.
13.2.2021 09:51:10   178.143.115.xxx 02
priznam sa ze donedavna som bol tvohjo nazoru aj ja...."oko predsa vidi iba 30FPS".....lenze ono tvojich 30 oka a 30 z monitora sa naozaj neprekryvaju...
Dokonca aj medzi 60 (co uz je uplne plynula hra) a 120-resp 144 je brutalny rozdiel.
Neskusis-neuveris....chvala bohu som si nekupil 75Hz....a skoda ze som nekupil 280...ako som mal povodne vyhliadnuty
8.2.2021 14:24:58   185.131.61.xxx 61
Citace:
Popírači vysokých Hz snad už kompletně vymřeli.


Kde se to pohybujes, clovece? Snad kazdodenne narazim v debatach na lidi, kteri jsou skalopevne presvedceni, ze cokoliv nad 60Hz je naprosty nesmysl a oblbovani ze strany vyrobcu HW.
Dokonce je porad hodne tech, kteri povazuji 30fps ve hrach za naprosto dostatecne plynule a tvrdi, ze vetsi hodnota neprinasi nic navic!
Paradoxne se to klidne dozvis i v IT branzi, od lidi, kteri nejsou herne zamereni. Takovi jsou o sve "pravde" o to vice presvedceni.
8.2.2021 15:17:25   45.84.165.xxx 31
Já se klidně k popíračům vysokých Hz přidám, jen trochu jinak než je to myšleno... Rád oželím vysoké Hz ale budu mít velkou plochu ve 4K. Navíc abych ukrmil 4k frekvencemi 120hz a výše, musel bych mít 3080Ti. A tolik peněz nemám. Se svou 2070 se sotva dostanu na 50fps a že jsem takhle v klidu odehrál už x her. Ale jde o žánr, při hraní strategií (online) a nebo FPS kampaní (offline) jsou super frekvence celkem k ničemu a FPS online nehraju. A celkově z mého okolí jsem na tom s desktopovou 2070 daleko nejlépe, většina má akorát notebooky s něčím na úrovni 1060 nebo klidně i starší. A tam se o čemkoli nad 60Hz nedá bavit.
8.2.2021 15:58:41   185.131.61.xxx 42
Tak to vylozene nepopiras, ne?
Jen uprednostnujes vysoke rozliseni pred plynulym chodem.
Hrat kolem 50fps je otravne, zvlast pokud je to bez gsync a na 60Hz. To skace sem a tam a je to cukanice. To uz je snad nekdy lepsi zamknout stabilnich 30.
Se slabsim hardwarem je jinak lepsi zustat u fullhd hrani, no.
Ale i s tou tvou kartou bys ve spouste her mohl davat na 4k 60fps pri nejakych stazenych detailech... Jak v cem, samozrejme.
8.2.2021 16:24:52   45.84.165.xxx 40
A to je právě ono, já hrozně nerad snižuju detaily, mám rád co nejvíc fotorealistickou scénu. I za cenu 40-50 fps. Rád hraju hry stylem že si užívam otevřenej svět ve hrách jako TombRaider, FarCry, KingdomCome a podobně. Samozřejmě pokud se to povede nastavit na 60fps s Vsync tak jsem rád. Celkově jde ale o to že nad 60fps hry honí jen hardcore hráči, v mém okolí lidi spíš řeší děti a hypotéky a pokud někdo už hraje tak spíš podobným stylem jako já a ještě na podstatně slabším HW (ale i menším monitoru). Naopak mě dnešní přístup k hrám někdy docela štve, že se řeší každá milisekunda, každej má nadrcený nazpaměť kdy přesně na co kliknout jen aby vyhrával a byl v tabulce co nejvejš. Kde pak máme hrát my občasní hráči, co si chcem zahrát jen oddechově a nebejt při tom neustále totálně vydrcenej pár minut po začátku hry
8.2.2021 21:41:44   188.23.211.xxx 31
ja hram 120-144hz koli tomu , ze mi to menej taha oci a menej ma bolia z hrania. ja to skratka velmi vidim rozdiel 60/120-144 a este so zapnutymm freesync a bez toho uz by som nechcel fungovat. chvlu som pouzival dva monitory jeden 60 bez freesync a druhy 144s to ked vidis vedla seba je to obrovsky rozdiel. radsej obetujem par detailov, pri hrach sa vetsinou nemam cas kochat grafikou a setrim svoje oci.
9.2.2021 09:29:26   185.131.61.xxx 11
V zasade souhlasim. Nad 60fps (potazmo Hz) to tlaci spis kompetitivni hraci, kterym to prinasi vyhodu v pvp. To je snad logicke.
Ja si take velmi rad uzivam krasne otevrene svety, ale nedokazu si je uzit, kdyz vlezu do nadherne nove lokace, chci udelat pomaly "svenk" kamerou na rozhlednuti a trikrat to behem toho zacuka! To je hned imerze v tahu. Stabilnich 60fps s vsync, nebo alespon hodne blizke reseni s gsync/freesync je pro me nutnost.

Nekdy mi to, pravda, pusobi problemy. U Shadow of the Tomb Raider jsem to napriklad nedokazal odladit, aby to slo perfektne plynule, takze tam to poustim pres Geforce Now, kde jede vse na max pri 60fps. Neni to idealni reseni, ale jsem rad za tu moznost.
Moderni technologie prinasi drive nepredstavitelne vyhody.
13.2.2021 09:56:24   178.143.115.xxx 00
ale je rozdiel 60fps a 60Hz na monitore...
Mam staru R9 270X....na fullHD zvlada RDR2 uplne na minimalne detaily a jemne pod 40FPS, ale je kurvarozdiel ci mam monitor na 60, alebo na 144Hz. Je to fakt ze pekelny rozdiel v plynulosti obrazu
15.2.2021 09:30:39   95.105.198.xxx 00
Nuz ked nerad znizujete detaily a zaroven nechcete byt hned kaput kvoli pomalosti Vasho PC tak je na case vrazit penize do vykonnejsieho PC. Na slabom PC tazko dosiahnete oboje aj max kvalitu obrazu a zaroven vysoku rychlost. Prave od toho su tam tie nastavenia by ste si mohli(ale nemuseli) nastavit optimalnu kombinaciu vykon/kvalita ;-) Alebo mozete hrat inu hru kde az tak nezalezi na vyysokych FPS/nizkej odozve. Optimalne singleplayer ;-)
8.2.2021 14:29:28   80.87.178.xxx 20
Škoda, že tu není porovnání právě nejaké obyč sestavy s i5/r5 a 1060 na 60, 144 a 360Hz. Takhle když tu máme jen odladěnou (a jen jednu) hru, k tomu jen top HW, tak jsou ty jednotky ms jaksi o ničem.
8.2.2021 22:03:55   188.23.211.xxx 10
skusal som to s i5-8600k@4700mhz a gtx 1060, nebolo vidno nejako rozdiely. navyse na dosiahnutie 144fps som musel riadnu utiahnut dole detaily.
8.2.2021 22:04:49   188.23.211.xxx 00
s gtx1080ti tiez nevydim nejaky velky zmysel, som sa s tym hral vo fortnite.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

25 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 9.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.