Hlavní stránka Hardware Grafické karty Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy
Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy
autor: Pavel Urbánek , publikováno 30.1.2021
Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy

Máte silný stroj i špičkový monitor a přesto máte pocit, že hra nereaguje podle vašich představ a soupeři vás lehce překonají? Problém nemusí být ve vás, ale ve vašem počítači. Při velkém zpoždění mezi akcí hráče a reakcí na monitoru nepomohou ani stovky fps ani drahý monitor či periferie. Na pomoc přichází Nvidia Reflex.


RLA – je pro vás?

Dobře. Víme jak testovat i o omezeních RLA. K čemu nám ten Reflex Latency Analyzer vlastně je? Scénářů použití vidím hned několik. Jako bežný, ale náročnější hráč si můžete při pořízení nového hardwaru ověřit, že vše funguje jak má, porovnat výsledky s ostatními online. Pokud se budete výrazně lišit, je něco špatně a můžete to zkusit odladit. Podobně když nainstalujete novou hru, nebo jen změníte nastavení, můžete RLA použít pro ověření, že vaše volby nevedou k příliš pomalé odezvě.

Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy

Co je však pomalá odezva? Můj osobní názor je, že cokoliv pod 100 ms je přijatelný výsledek, pod 50 ms jde o výkonnostního online herní stroj a pod 25 ms pak esport mašinu. Tím jsme se dostali konečně k oněm profíkům, kteří by měli podle Nvidie najít nevětší uplatnění pro RLA.

Progamer optimalizuje vše pro nejlepší výsledky, nastavení jsou typicky nejnižší možná, rozlišení málokdy více než fullhd a fps i hz pod 100 nesmí klesnout. Relflex Latency Analyzer dává progamerovi nástroj, který umožní snadno a rychle kvantifikovat různé konfigurace hw, ale i nastavení v sw a vybrat tu nejlepší, byť se liší i o jednotky ms. To jsou totiž možná vítězné zlomky okamžiku, které je pocitově jen velmi těžké vyhodnotit.

Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy

V dnešní době se na velké soutěže nejezdí, ale jak se k těmto událostem zase vrátíme, budou moci progameři použít RLA k ověření, že stroje, které dostanou přiřazeny na turnaji, jsou ve stoprocentní kondici. U cizího PC nikdy nevíte, jaký bloatware nebo vyloženě škodící sw na něm běží a zda je vše korektně nastavené. Předpokladem je, že monitory na soutěžích budou vybaveny moduly G-sync.

Taky si dovedu představit i situaci z běžného herního světa, kde si jeden člověk v partě pořídí (nebo už má) monitor s G-sync a Reflexovou myš. Pak vybavený monitorem a myší a znalý testovacích principů RLA obejde kámoše z herní party (nebo oni dotáhnou PC k němu) a odladí jim počítače a hry na optimum. Nestane se to asi běžnou aktivitou, ale současně je to něco, co bych já jako kdysi rádoby profík udělal pro lepší herní výsledky a hlavně víc ubrečených protivníků.

Nakonec ale k ultimátnímu důvodu pro nasazení Reflex Latency Analyzeru. Virtuální realita je mimořádně citlivá na zpoždění. Zde je jasná potřeba optimalizovat nastavení i systém, protože současný hardware prostě není ještě dostatečně rychlý, aby se dalo spolehnout na hrubý výkon a neřešit detaily.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
25 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 9.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.