Hlavní stránka Hardware Grafické karty Radeon RX 6800 a RX 6800 XT v testu: Proti nejlepším GeForce
Radeon RX 6800 a RX 6800 XT v testu: Proti nejlepším GeForce
autor: Adam Vágner , publikováno 18.11.2020
Radeon RX 6800 a RX 6800 XT v testu: Proti nejlepším GeForce

Už dlouhá léta se vždy před uvedením nových Radeonů spekuluje o tom, zda s novou architekturou překonájí GeForce. Až letos ale AMD překvapilo. Nedá se sice mluvit o vítězství, ale konečně máme i u nejvyšších modelů herních grafik na výběr . A to není málo s ohledem na to, jaký skok nové GeForce udělaly.


Výsledek asi nebude po dlouhodobé kampani AMD překvapením. AMD mělo o něco snazší situaci – Nvidia předem vyložila karty a AMD stačilo nastavit parametry a cenu karet tak, aby vedle nabídky konkurence obstály. Otázka je, jestli teď v dohledné době zareaguje Nvidia především na RX 6800 XT, když má už i tak na dlouhou dobu dopředu vyprodáno. Tím ale nechci Radeony nějak snižovat, povedlo se jim něco, čemu by při uvedení RTX 3080 málokdo věřil.

Srovnatelný výkon s nejvýkonnějším herním modelem Nvidie, navíc ještě v těsném závěsu za uvedením konkurenčních karet, nenabídlo AMD už dlouhou řadu let. A jako bonus je to i při nižší spotřebě a lepších provozních vlastnostech než u GeForce.

Ale stalo se i to, čemu nikdo věřit nechtěl – všechny skladem dostupné Radeony z e-shopů zmizely během pár minut, částečně se přesunuly do herních sestav a částečně s přirážkou přes pět tisíc do bazarů. A to je důvod, proč se bojím, že půjde na dlouhou dobu o první a poslední Radeony, které jsme v eshopu za doporučené ceny viděli. Po kartách se jen zaprášilo, na konkurenci se taky na skladech zrovna nepráší, a tak nás namísto zhodnocení aktuální situace čeká zase spíše to filozofování na téma co by kdyby.

U AMD tlak výkon, u Nvidie na technologie

Pokud bychom srovnávali aktuální tržní ceny GeForce a doporučené ceny AMD, dopadne z hlediska poměru cena/výkon Radeon podstatně lépe. Pokud do toho ale přimícháme tituly s podporou DLSS a v případě některých kompetitivních her Reflex, už to nebude tak jednoznačné. Výhoda DLSS 2.0 je zřejmá – výrazně vyšší výkon proti standardnímu vyhlazování a zároveň eliminace některých artefaktů v obraze a často i kvalitnější vyhlazování hran než při nižším výkonu, nevýhoda také – omezuje se na konkrétní tituly, které jej podporují

Z hlediska technologií je vůbec hodnocení složitější než dříve. AMD šlo u nové generace tvrdě po hrubém výkonu v rasterizaci, pro Nvidii už není výkon v rasterizaci úplnou prioritou a spíše se soustředí na postranní technologie a berličky, se kterými cíleně optimalizuje celý rendering tak, aby toho hrubého výkonu v rasterizaci nebylo zapotřebí tolik. Na jednu stranu hráči chtějí prostě jenom vyšší fps, na druhou právě to může být za některých okolností problém. DLSS dokáže dostat na hratelné snímkové frekvence věci, které by hrubým výkonem neutáhly ani o čtvrtinu výkonnější karty. Tam, kde funguje, se mu dá rasterizací jen těžko konkurovat. Obdobné je to s ray tracingem – Nvidia jde spíše po vyšší kvalitě za cenu vyšší náročnosti, AMD se zatím, jak se zatím z avizovaných her s podporou ray tracingu zdá, ubírá spíše cestou méně náročných efektů s nižším dopadem na výkon.

Ve hrách s podporou DLSS 2.0 a novějších má GeForce výrazný náskok. A lépe je na tom s výkonem i ve stávajících titulech s podporou ray tracingu. U nich jsou Radeony v nevýhodě už jen proto, že u her, s jejichž vývojem pomáhala Nvidia, bývá s ray tracingem automaticky i DLSS (což znamená další výrazný odskok ve výkonu her s RT). A blbůstka k dobru, která je ale v dnešní pohnuté době ale pro řadu lidí na home office přes webkameru nedocenitelná a na kterou také AMD nemá adekvátní alternativu, je NVidia Broadcast.

Ale ray tracingu na AMD a smart access memory se ještě budu muset pověnovat samostatně, v rámci času, který jsem na testování dvou karet měl, jsem to prostě nezvládl.

Bude tedy záležet i na tom, co a jak chcete v příštích letech hrát. Pokud jdete hodně po prémiových titulech, dá se předpokládat, že ve velkém počtu z nich bude v příštích měsících a letech náročnější ray tracing i DLSS a GeForce se jeví jako lepší volba (v tomto ohledu by měl být letos největším trhákem asi Cyberpunk, který bude pro hardware brutální zátěží).

Pokud vás zajímají spíše desítky her ze slevových akcí, které má každý z nás ve svých knihovnách, a v nichž není ještě po nějakém ray tracingu nebo DLSS ani stopy, po zlevněných hrách chcete jít i nadále a chcete si je užívat v maximální kvalitě a ve 4K, mohl by být Radeon s vyšším hrubým výkonem v rasterizaci lepší volbou.

A podobné to bude i s hraním starších her na vysokých snímkových frekvencích v rozlišení 1080p, kde výkon nových GeForce proti Radeonům neškáluje tak dobře. Platí to ale s výjimkou nejhranějších kompetitivních her pro hráče utkávající se soutěžních klání. Do řady populárních her už se Nvidii podařilo dostat Reflex (Fortnite, Valorant, Apex Legends, CoD Modern Warfare , CoD Black Ops, Warzone, Destiny 2 a další na cestě), který má pro snižování odezvy větší přínos než prosté zvyšování snímkové frekvenci.

Proti nim má sice AMD Anti-Lag a Boost, ale není to totéž – hlavně u Boost jde spíše cestou optimalizací za cenu ztráty kvality (dynamické rozlišení) výměnou za vyšší snímkové frekvence, zatímco Reflex ovlivňuje rychlost renderingu při zachování kvality obrazu.

Radeon RX 6800 a RX 6800 XT v testu: Proti nejlepším GeForce

4K

Původně mi přišla jako atraktivnější volba RX 6800. Zatím totiž stojí proti RTX 3070, proti níž nabízí vyšší přidanou hodnotu než RX 6800 XT proti RTX 3080. Nebo ji alespoň měla nabízet – AMD mohlo využít velké mezery mezi RTX 3070 a RTX 3080 a RX 6800 posunout výkonem blíže k RX 6800 XT.

Potom bych napsal, že s RX 6800 dostanete za adekvátní příplatek oproti s RTX 3070 výrazně vyšší výkon a 8 GB paměti navíc a jeví se atraktivnější. Jenže rozdíl ve výkonu proti RTX 3070 je spíše v jednotkách procent a veškerá výhoda jde na konto poměru cena/výkon. Ta je za aktuální situace při srovnání karty za doporučených šestnáct tisíc podstatně lepší než u RTX 3070, jejichž doporučené ceny jsou na čtrnácti tisících, ale v reálu se kvůli jejich nedostatku prodávají za částky kolem osmnácti tisíc. Jsou tedy pomalejší a ještě dražší. Bohužel nemám vešteckou kouli, abych věděl, zda nás stejný problém s cenou nečeká v následujících týdnech u Radeonů a zda nemůžeme během měsíce čekat zlepšení dostupnosti RTX 3070 a pokles cen někam levnějších modelů aspoň někam k patnácti tisícům tam, kam patří.

Můžu tedy konstatovat asi jen to, že pokud je vám ukradený ray tracing a DLSS, bude Radeon výhodnější v případě, že jej dokážete sehnat za cenu o pár procent vyšší než RTX 3070. Situaci komplikuje ještě fakt, že u Radeonu dostanete v ceně 16 GB paměti, zatímco u RTX 3070 jenom osm. V aktuálních hrách to totiž nepřináší nic navíc, a v budoucnosti bude záležet spíš na tom, jestli plánujete další grafiku kupovat za tři nebo za pět let – čím později, tím větší výhodou bude 16 GB paměti. Už vám ale nedokážu říct, jestli vám i slabší výkon v ray tracingu u Radeonů bude stejně ukradený i za tři roky.

Totéž v bledě modrém platí pro Radeon RX 6800 XT, Pokud by platilo, že se budou karty běžně k mání za doporučené ceny a na RTX 3080 se budeme jenom smutně koukat do ceníků, jak jsou i s šestitisícovou přirážkou absolutně nedostupné, nebylo by co řešit – zlato jak vyšité s tím, že ray tracing v maximální kvalitě asi ještě na nějaký pátek dokážeme oželet. Pokud ale ceny GeForce RTX 3080 spadnou v dohledné době někam poblíž RX 6800 XT, zase to bude spíš otázka toho, které technologie preferujete a které jsou vám ukradené.

A pokud se dočkáme toho, že jak nereferenční GeForce, tak nereferenční Radeony budou vedle sebe svorně vyskakovat v cenících nedostupné za částky kolem čtyřiadvaceti tisíc, bude objednávka GeForce pro většinu lidí lepší volbou.

AMD Radeon RX 6800
KLADY Radeon RX 6800 a RX 6800 XT v testu: Proti nejlepším GeForce Radeon RX 6800 a RX 6800 XT v testu: Proti nejlepším GeForce ZÁPORY
16 GB paměti zatím chybí alternativa k DLSS
v rasterizaci vyšší výkon než RTX 3070 poměr cena/výkon při doporoučených cenách
horší než RTX 3070
chladič má rezervu nižší výkon v Ray Tracingu
bez zátěže pasivní chlazení,
v zátěži alespoň průměrně hlučná
nereferenční karty nabídnou tišší chlazení
nižší spotřeba a poměr výkon/watt než GeForce v ref. provedení pouze tři klasické výstupy
podpora DX12 Ultimate  
FreeSync přes HDMI  
   
Orientační cena s DPH: 16 000 Kč

 

AMD Radeon RX 6800 XT
KLADY Radeon RX 6800 a RX 6800 XT v testu: Proti nejlepším GeForce Radeon RX 6800 a RX 6800 XT v testu: Proti nejlepším GeForce ZÁPORY
nejvýkonnější Radeon zatím chybí alternativa k DLSS
Vysoký výkon v rasterizaci poměr cena/výkon pouze srovnatelný s RTX 3080
bez zátěže pasivní chlazení,
v zátěži hlučnost mírně lepší než průměr
průměrně hlučné cívky
chladič má rezervu nižší výkon v ray tracingu
16 GB paměti nereferenční karty nabídnou i podstatně tišší chladiče
podpora DX12 Ultimate v ref. provedení pouze tři klasické výstupy
nižší spotřeba a poměr výkon/watt než GeForce  
FreeSync přes HDMI  
Orientační cena s DPH: 19 000 Kč

Radeon RX 6800 XT je v oblasti výkonných grafických karet jednoznačně nejlepší počin AMD minimálně za posledních 8 let. Pokud musíte z nějakého důvodu pořizovat kartu AMD, je to momentálně asi jediná, o které má smysl uvažovat. Za to a za vysoký výkon v rasterizaci, výrazný posun v efektivitě, výborný poměr výkon/watt a za dobré provozní vlastnosti si zaslouží zlaté ocenění, i když je GeForce RTX 3080 pro nadšence stále lepší volbou.

Radeon RX 6800 a RX 6800 XT v testu: Proti nejlepším GeForce



Tagy: radeon  amd  big navi  navi 21  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
19.11.2020 05:52:24   188.167.250.xxx 22103
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.11.2020 05:56:11   46.135.45.xxx 5612
tak ty seš dobrej magor
19.11.2020 06:02:30   188.167.250.xxx 957
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.11.2020 07:41:53   88.212.36.xxx 141
Veď to bol sarkazmus, ten emotikon na konci to potvrdzuje
19.11.2020 07:47:11   46.135.45.xxx 188
Tak to se v tom případě omlouvám, ale kdo to má poznat. Ono spousta Nvidia šílenců obzvláště na těchto stránkách píšou takový hovadiny, že by to klidně mohlo být i myšleno vážně. Braňa nezmám tak nevim, jak to myslí.
19.11.2020 11:23:06   188.167.250.xxx 1914
Škoda že ste nereagovali aj na originál autora tak ako na mňa. Len som zamenil značky

Jednoznacne se potvrzuje, co tu celou dobu rikam, GA102 bylo na Samsung prilis velke sousto a ten to neustal. NVidia si muze jen nadavat, ze si to tak zbytecne podelala u TSMC. Huang jiz horce lituje.
19.11.2020 11:48:50   46.135.45.xxx 97
Ale ono to co řekl byla dokonce pravda, kdežto když se to převrátí na AMD tak je to úplný nesmysl a nedává význam to sem dávat právě ani jako vtip. A málokdo si taky pamatuje doslova co kdo kde napsal, aby pak taky správně pochopil.
19.11.2020 12:11:32   217.63.121.xxx 835
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.11.2020 14:21:37   89.190.46.xxx 499
V dobách ExtraHW jsem měl pravidelný měsíční plat přes pětadvacet litrů hrubého (což nebylo žádné terno s ohledem na to, co je k recenzím hardwaru potřeba umět) a občas sem si mohl dovolit na čtrnáct dní zvolnit a hrát si s metodikou nebo týden chystat jednu hru na článek, doměřit na tom staré karty a následně to přidat do metodiky.

Taky ten EHW velice rychle skončil po tom, co si na něm Extra Publishing na nastartoval čtenost dalších webů (a přiživoval s ním papírové Extra PC) a postupně díky němu rozjel Cnews, 100+1 a další, které jsou klasická levná vykrádačka zahraničních zpráviček pro širokou veřejnost (a opět to z hlediska pracnost/čtenost sype víc než vlastní recenze).

Teď už mám většinu příjmů z autoráků, takže když dělám něco, z čeho po pár dnech nevypadne článek, tak jsem těch pár dní bez příjmu. Dávat dohromady čtrnáct dní novou sestavu, ladit, chystat deset nových her na testování a přeměřovat staré karty do srovnání znamená být čtrnáct dní bez peněz (nebo přesněji pracovat čtrnáct dní, aniž by mi za to někdo zaplatil.)

Zahraničním recenzentům můžu jenom tiše závidět, že jim přijde deset dní předem grafika a začnou testovat, a já mezitím ještě potím jednu nebo dvě další recenze (nejenom na PCT).
19.11.2020 14:23:43   46.229.127.xxx 1612
Není nic jednoduššího, než změnit zaměstnání.
19.11.2020 15:54:34   89.190.46.xxx 3220
Jo to věřím, že by některým vyhovovalo, kdyby tu v republice grafiky od AMD recenzoval jenom Stach.
19.11.2020 16:31:59   109.183.132.xxx 1863
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.11.2020 17:22:25   85.237.232.xxx 40
Ale on ich tiež nemá 10-15 však?
A tá rubrika o ray tracingu je o čom?
19.11.2020 20:11:42   82.114.194.xxx 169
V tom, že je dement a celé to má založené na tom, že mu tam lidi na ty "testy" chodí pro srandu. V lepším případě to hraje. Doufám, ale moc tomu nevěřím.

Neumí psát. Je jasně rudě vidící (nejen kvůli AMD, ale i kvůli zákazům a šířením lepších zítřků).

Stachovic srandokaps čteme vždy pro pobavení.
20.11.2020 18:33:40   188.75.191.xxx 262
Co ctu diskuze, tak u kazdy recenze grafik, trolli priblblejma komentarema jak maly decka, a ne jen tady. Jak Belka, tak Honzin z garaze. Klukum bude brzy pomalu 40, kluci nestastni, najdete si holku a zacnete trochu zit. Nebo zacnete psat normalni komentare a my se Vam obema na ty holky slozime, at aspon jednou zazijete, o cem ten zivot je :-) Nehlede na to, ze Belka nemumi psat jak gramaticky, tak stylisticky (viz. ten koutek na FB). Z nej fakt musela mit pani ucitelka na sloh radost, "tak to vypada", "tak se zda, ze" nehlede na y/i, z toho fakt horej oci...hosi, hosi...
19.11.2020 20:40:57   89.190.46.xxx 83
Hypoteticky... Kolikpak by mi dal na autorácích za podobnou recenzi? Je to zhruba jeden pracovní týden práce.

Předpokládám, že bych dostal zhruba tak herní headset vyšší střední třídy.
22.11.2020 18:23:46   85.216.223.xxx 01
A tady máš kolik ?
19.11.2020 20:49:20   82.114.194.xxx 165
Btw Stratos zvaný Belka. To je ten, co nabízí delid CPU za prachy, ale záruku za to, že zůstane 7960x funkční nevezme? Takový ten teoretik, co viděl hi end karty leda v recenzích?

Btw GA102 tak i navi20 je na 4k hraní. Trochu se zamyslime jak se bude chovat těch 128 MB cache se vzrůstajícím obsazením VRAM. Logicky se bude muset častěji přímo do VRAM, protože data v cache nebudou. Takže Dojde ke slovu 256 bit 16"GHz" vs 320 bit "19GHz"... A to je důvod proč se ampere ve 4k daří.

Kartu této kategorie si kupuju, abych hrál vše na max včetně RT, klidně použiju DLSS aby mi to běželo ve 4k.

Cena karet stejná, spotřeba podobná, výkon v rasterizaci podobný... Stoupající rozlišení svědčí ampere, RT svědčí ampere, ampere má DLSS. Amd zkouší berlicku s přístupem do pamětí... Žádný zázrak se nekoná.

Ale teoretici, co doma sedlaji 580 4GB mají jasno. Jako obvykle se bude hlasovat nohama / penezenkama.

AMD však super, že se 6800 xt nehodí na těžbu. To smrdí lepší dostupností a tedy i cenou.
20.11.2020 06:45:04   217.30.64.xxx 54
Pro "vše na max" se nepořizuje tento segment, ale high-end. To ses nějak sekl. Navíc i ta logika "vývojář musí max cílit na aktuální HW-btw. v jakém přesně roce vývoje?" je samozřejmě nesmysl.
Když už jsme u těch teoretiků, tak zrovna ve spojení s tvou osobou...
22.11.2020 03:17:21   89.102.128.xxx 03
přesně, nějak se ty strany prohodily - dřív byla future-proof AMD, viz GCN, třeba v druhém kompu mám R9 390 8GB a na ty léta pořád hodně pěkný výkon i pod DX12.
Nyní AMD jakousi cache berličkou která slibuje rychlý pád výkonu postupem času. Záblesky toho neblahého trendu už byly v Polaris jádrech, jenže to byla střední až střední-nižší třída, nechci vidět co 6800 grafiky budou předvádět po dalších dvou letech...
V procesorech se jim daří, ale tady se dali na hodně tenký led
19.11.2020 19:21:57   217.30.64.xxx 23
"Dávat dohromady...bez peněz..." je dost...nešťastný pohled na věc. To je jako tvrdit, že já budu dělat aplikaci jen na základě toho, co v nich naklikám v práci. To je samozřejmě nesmysl. Aplikace užívám desítky let, přemýšlím nad tím. A logicky zahrnuju i do pracovního procesu coby "zkušenosti". Takový programátor, pokud se bude ohánět rozvojem v rámci pracovní doby toho také mnoho nedokáže. Atd.
Ale jasně, toto prostě souvisí se stavem CZ webu, ten je jaký je. Takže i lidé v něm mají postoj jaký mají. Jedno i druhé je příčinou i důsledkem.
19.11.2020 21:06:42   89.190.46.xxx 66
Ale takový programátor se po přepočtení času, co stráví programováním proti obdrženému honoráři, nedostane pod minimální mzdu, že?

A osobní rozvoj v oboru testování grafických karet taky není zrovna něco, co by se u nás dalo při hledání zaměstnání dobře uplatnit.
20.11.2020 06:41:01   217.30.64.xxx 72
Křach. Zlomená hůl. Ok, tak jinak.

Dobře to děláte, dobře. Jen tak dál, jen tak dál.
20.11.2020 09:23:45   89.190.46.xxx 51
Zřejmě máte nějaký výborný tip, jak by to mohlo hodit slušné prachy a zároveň by se výrazně zvedla úroveň. Povídejte, jsem jedno ucho.

Zatím na to, jak u nás slušně vydělávat recenzemi hardwaru, aniž by to nebyly recenze placené, nepřišly stovky lidí za dvacet let, ale třeba máte nějaký fakt dobrý tip.

Při desetimilionové populaci se prakticky nevyplatí ani vyrábět to v angličtině a do češtiny to jenom překládat.
20.11.2020 11:06:25   77.75.74.xxx 31
Tak primárně, nebavíme se o vydělávání recenzemi za testy HW, ale adekvátností obsahu. Aby bylo daný provozovatel atraktivní pro návštěvníky a tím byl atraktivní pro inzerenty a sponzory.
Ato zahrnuje mnoho věcí (pro vás to bude překvapení, protože spolu se čtenáři co koukám jste se zasekli u DSUB konektorů, dedikovaných konektorů pro napájení, desktop layloutu webzinu, atd. atd.).
Takže: webzin, čánky, videa, témata, Instagram, Youtube, stream, Twitter, responsní web, soutěže,... Zkrátka, informační kanál a komunitní prostředí internetového věku;)
20.11.2020 15:42:32   89.190.46.xxx 41
Hm... takže tak tým šesti lidí, co by takový obsah zvládl generovat, servírovat ho lidem zadara, živit je dva roky, než se to trochu rozjede, a pak si to nechat sponzorovat a platit od firem, co tu náhodou mají zastoupení a na inzerci pro ČR mají budget na jedno médium tak pět set dolarů na rok (ze kterého se často zároveň platí ty ceny do soutěží). A ještě nakupovat software a hardware ze svého, protože i firmy jako AMD mají jen několik kusů vzorků na region a musí to rotovat...

V časech, kdy tu spousta společností (včetně intelu a AMD) kvůli úsporám ruší místní marketingová zastoupení a přesouvají to do Polska, kterému je ČR celkem ukradená.

Ale fakt zajímavá představa o tom, jak tady funguje byznys s hardwarem.
20.11.2020 15:36:09   89.190.46.xxx 21
Tohle:

https://www.youtube.com/c/petrmara/featured

je možná něco, co se tady ještě uživí. Ale to nejsou hardcore recenze hardwarových komponent do PC pro pár tisíc lidí.
20.11.2020 15:55:31   77.75.74.xxx 00
Neuživí. Jeho činností je školení a přednášení technologií. Toto má rozvojově. A ano, jedno z médií, které je třeba zapojit do činnosti redakce a webzinu. Ovšem ne v podobě ráčkujícího nerda, jako se tomu stalo "vedle"...
A ano, i jeho relativně malý dosah v hitech uživatelů generuje dostatečnou pozornost sponzoringu. Jak přesně zaznělo výše...;)
20.11.2020 11:16:08   77.75.74.xxx 32
A samozřejmě, kontroverzí osobnosti, které přitahují davy. Ale to tu splňujete měrou vrchovatou, takže základ je
20.11.2020 13:41:49   46.229.127.xxx 51
Pláčící redaktor nad svými honoráři, tak to tu ještě nebylo. A že toho zde bylo k vidění už celkem dost
Sorry, čeho je moc ...
22.11.2020 03:25:05   89.102.128.xxx 10
spíš neuvěřitelné je co by lidi chtěli zadarmo že? Vypadá to že spousta čtenářů si myslí že je recenze o několika stránkách taková oddychová bokovka co nezabere moc času. Zkuste si to sám a jak se pak budete tvářit až se vám v diskusi nějaký všeználek za ty dny práce jen vysměje
23.11.2020 14:21:49   46.229.127.xxx 00
Nehaním jeho práci, jako takovou, ale pozastavuji se nad tím, proč brečí v diskuzi pod článkem.
Brečí, bohužel, na špatném hrobě.
Nicméně, opravdu si myslíš, že je to vše pro nás zadarmo? Pobavil si
19.11.2020 06:02:54   46.135.45.xxx 5121
Myslim si, že na nové a budoucí hry je radeon lepší volba, ... zatím v těch uplně nejnovějších jako AC:Valhala a Dirt 5 mají radeony výkon naprosto excelentní a to i s RTX. A radeony taky časem zrají jak víno, což je léta prověřený fakt, však i 5700 XT která při vydání byla pod 1080Ti, tak dnes ji prohání a mnohdy i vyhrává dost solidně. O RX 580 vs 1060 není vůbec pochyb, ale takhle to bylo vždy. Uvidí se časem, ale i těch 16 GB je do budoucna mnohem lepších. Alternativa k DLSS určitě také bude, takže já bych šel momentálně do Radeonu, i když nejlépe počkat tak do jara, až budou vydány i další karty a vše se tak nějak usadí a pořádně otestuje.
19.11.2020 08:06:31   217.30.64.xxx 60
Tak teď nerozumím. Mají Radeony spolu s RTX kartami excelentní výkon nebo jsou na tom Radeony lépe než nVidia RTX karty?
19.11.2020 08:29:08   46.135.45.xxx 42
že i s raytracingem radeony v Dirtu válí a přichází asi jen o 20% výkonu. Zatímco v jiných hrách třeba i o 50%.
19.11.2020 08:33:38   46.135.45.xxx 12
měl jsem napsat jen s RT samozřejmě, moje chyba.
19.11.2020 06:15:35   83.208.222.xxx 5212
No musím uznat, že jsem z Adamova vystupování v diskuzích dříve očekával něco... horšího?

Nicméně stejně si neodpustím pár výtek. Jako ta skladba her.. ani jedna fungl nová hra... to je takovej problém tam proboha přidat něco co teď vyšlo? Něco, co by mohlo trochu víc naznačit jak na tom ty karty budou v budoucnu když už se testuje odznovu? Ono to totiž pěkně zamíchá kartami, když do sestavy přidáte nový AC:V nebo nový Dirt 5 - u kterého jsem mimochodem viděl i test vývojové verze s přidaným RT a světe div se, tam s RT 6800XT zpráskala i RTX3080. Jak je to možný, když má RTX30 výkonnější RT jádra? Že by to možná nebylo až tak o výkonu, ale protože prostě nVidia je používá specificky a je velký rozdíl, jestli je hra optimalizovaná pro RTX či čistě jako DXR? To je jen spekulace, ale přišlo mi to zajímavé.
Dále mi třeba ve skladbě her chybí něco jako CoD: Warzone .. vždyť to hraje takových lidí, proč to tam není?

No a ještě jedna otázka.. proč mají karty jako mínus to, že nereference nabídnou tišší chlazení? Co je na tom zápornýho?
19.11.2020 06:36:22   80.188.182.xxx 195
A ještě mě teď zarazilo, že mají karty jen 3 výstupy... ale buď špatně vidím nebo si nerozumíme, ale vždyť tam jsou 4 ... HDMI, 2x DP a USB-C ne?
19.11.2020 06:41:41   89.190.46.xxx 1425
je tam klasické výstupy. Mám tady deset monitorů včetně zánovních, ale žádný z nich přes usb-c nepřipojím. Ještě jsem se chtěl u AMD přeptat, jestli na to není nějaká tupá pasivní redukce.
19.11.2020 07:44:42   88.212.36.xxx 74
Tupá pasívna redukcia napr.:
https://www.alza.sk/i-tec-usb-c-displayport-cable-adapter-4k60hz-d5483194.htm
19.11.2020 07:51:24   89.190.46.xxx 622
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.11.2020 07:58:43   88.212.36.xxx 152
a čo tieto?
https://www.alza.sk/redukcie/18861386.htm#f&cst=null&cud=0&pg=1&prod=&par19624=19624-239758214&par19611=19611-239758274

Ak mi niečo neuniklo tak USB-C konektor tam bude formou DisplayPort over USB-C
https://www.displayport.org/displayport-over-usb-c/
Ale ak mi dnes/zajtra dorazí karta kľudne to môžem pre Vás skúsiť (som ochotný si kúpiť ten kábel).

A dĺžka 1,5m málo? No neviem, mám pred sebou monitory a stačí mi 1,5 a 2m
19.11.2020 08:33:13   89.190.46.xxx 817
Uvidím, co mi odpoví AMD.

V podstatě jde asi jen o to, jestli ten výstup umí totéž co jablečné notebooky (DisplayPort alt Mode).

Tohle jsem zatím nikdy řešit nemusel, takže netuším.

U mě je minimální délka použitelných kabelů 3 m, protože mám velké stoly a dost často přehazuju různé počítače na různých monitorech a obvykle leží pod stolem, ne na stolech.

Ale použití pro hromadu 1,8metrových kabelů HDMI dodávaných s monitory, co se mi tu válely, už jsem taky objevil – u Číňanů jsem si objednal HDMI za pár šupů spojky female to female, takže ze dvou nepoužitelných kabelů už umím vyrobit jeden použitelný aspoň na full HD .
19.11.2020 14:06:54   85.163.4.xxx 50
toz modernizuj to sve testovaci "doupe"..
par reukci a kabelazi asi PCT nezrujnuje....
19.11.2020 08:14:46   78.99.147.xxx 147
Co je na USB-C neklasicke?

Kolko rokov je tu s nami USB-C?

V notebookoch je USB-C uz klasicky konektor. Tam DP inac ako cez USB-C(DP alternate mode) clovek ani nenajde. V pripade macbookov je to jediny konektor.
Uplne bezne pouzivame USB-C/DP kable na pripojenie notebookov k externemu monitoru.

Plus dost novych monitorov ma USB-C(je tam DP a aj PD na nabijanie notebooku). Vyborna vec ak k danemu monitoru pripaja clovek notebook, lebo to nahradza dock.
USB-C asi nebude nikdy na vsetkych monitoroch ale to nieje dovod nezapocitat USB-C do vystupov.

To nezapocitanie beriem za velky fail z tvoje strany.
19.11.2020 09:17:31   89.190.46.xxx 1018
Že USB-C je možná klasický výstup pro grafiky u jablek, ale rozhodně to není klasický vstup na (levnějších) monitorech.

A k tomu, aby to šlo vzájemně propojit s normálními monitorovými konektory, je zapotřebí něco navíc.

Běžné je to asi jen u lidí, co řeší, k čemu připojit jablečný notebook. Nikdo jiný USB-C na připojování monitorů dosud nepotřeboval a nepoužíval.

Jako člověk, kterému bylo USB-C dosud ukradené, se zeptám – jak je to třeba s připojením USB-C ke 4K/60 Hz přes třímetrový nebo pětimetrový kabel? U DP i HDMI je to záležitost na 200–300 korun.
19.11.2020 12:29:17   78.99.147.xxx 64
To nieje len o Applu
Minimalne vsetky business notebooky maju dnes DP len cez USB-C. Je to standard uz minimalne 2 roky. U beznych notebookvo netusim, dlho som uz taky v rukach nemal.

Na pripojenie k "normalnemu konketoru" potrebujes bezny usb-c/DP kabel. Nic specialne. Je to standard, ktory ale za posledny rok nahradza/rozsiruje usb-c/usb-c kabel, kedze cim dalej, tym viacej monitorov ma usb-c

Nepametam si ci som musel niekde riesit dlhsi kabel ako 2m, tak ti na tvoju otazku ohladom 3m kabla neviem odpovedat.

Ked ty nemas monitor s USB-C alebo kabel USB-C/DP, tak to nieje dovod ho nepridat ako stvrty vystup!!!! o to tu ide.

Plus som na inom servri cital, ze pomocou toho USB-C by mali dat retazit monitory a tak celkovy pocet pripojitelnych monitorov by mal byt 6
19.11.2020 19:37:19   217.30.64.xxx 00
Není to spíše téma řadiče, Thunderbolt?
19.11.2020 22:39:12   78.45.70.xxx 50
Každý takový notebook je špatný notebook. Normální notebook má na těle HDMI 2.0 konektor na externí monitor, lepší notebook i více konektorů různých druhů a prostě propojíš HDMI konektor na notebooku s HDMI konektorem na monitoru, proč v tom zase hledat nějaké složitosti. USB-C je myšleno jako náhrada za dokovací stanici, naprosto není problém aby na notebooku byl společně s HDMI.
20.11.2020 06:52:06   217.30.64.xxx 29
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.11.2020 08:12:48   78.45.70.xxx 81
Jedna část veřejných nesmyslů chodí smutně po kanceláři a hledá náhradu za doma zapomenutý kabel USB-C - HDMI, druhá část veřejných nesmyslů má miláčka v servisu s upáleným USB-C, když přes něho celé dny tlačili 75 W.
19.11.2020 12:48:30   185.211.190.xxx 41
Můžu poprosit který HDMI/DP kabel za 200Kč zvládne 4k/60Hz na třech metrech? Protože já musel jít do Club3D za litr, jinak ani ťuk, hlavně tedy kvůli zaostalosti HDMI.
19.11.2020 13:18:46   89.190.46.xxx 63
K monitorům tyhle dva (HDMI HDMI) bez problémů:

https://grx.gl/AvT

https://grx.gl/Lfq

Televize od Samsungu je poněkud háklivější, takže tam jsem vzal kdysi dávno tohle: https://grx.gl/Z8P

(to je teda jenom dvoumetrovka HDMI 2.1) a použitá pouze pro 4K@60 Hz (což je HDMI 2.0), teď už u toho Samsungu beru pro sichr prostě HDMI 2.1 na 8K, které jsou na HDMI 2.0 taky bez problémů ( https://grx.gl/oOA )

Na DisplayPort do tří metrů mi stačí prakticky cokoliv, co není vysloveně to nejlevnější, co mají e-shopy v nabídce, na pět metrů už beru tak druhý nebo třetí v nabídce podle ceny.
19.11.2020 13:18:23   89.190.46.xxx 33
Jo moment...

Pokud jde o adaptér z DP na HDMI – tam je jiný problém. U toho je na 4K@60 Hz potřeba někdy aktivní převodník.

U GeForce jsem si myslím vystačil i s jednoduchým kabelem za sto pade, ale musel bych to pozkoušet, nejsem si jistý.
19.11.2020 06:36:40   109.107.210.xxx 2318
Potom, co předvedl v newskách Obřik bych tady nějakou rovinu moc nečekal. "Redakce" bude tomto ohledu a složení mít vždycky bias. S tím nic nenaděláš.

Spolu chyceni, spolu pověšeni...
19.11.2020 06:51:02   89.190.46.xxx 219
Za to, co předvedl v novinkách nemůžu, a nic s tím neudělám. Netěší ho, že tu recku dělám já, to je celé.
19.11.2020 09:55:07   109.107.210.xxx 186
To chápu - bohužel pak tvá práce přijde vniveč. Obhajoba testovací sady her pak "automaticky" znamená, že bude vždy podezření, že byla zvolena záměrně, a to čistě jen proto, že jeden člen redakce pravidelně ujíždí do stylu plzeňského blogu. To si může dovolit majitel lifestylového IT blogu, ale nikoli redaktor relevantního IT webzinu.

Já se do těch disputací ohledně výběru her pouštět nehodlám, jen tě na to upozorňuju.
19.11.2020 10:06:49   217.63.121.xxx 1248
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.11.2020 11:42:00   78.141.110.xxx 146
Ale aspoň narozdiel od niektorých majú jasne dané ako to testujú však a nie tak ako chcú aby to vyšlo.
Adam postupne pridáva aj novšie hry a ako chceš zabezpečiť aby človek so staršou kartou si to porovnal ak tam nebudú aj staré hry?
19.11.2020 12:12:41   217.63.121.xxx 634
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.11.2020 13:34:41   89.190.46.xxx 115
Honzíkovi jdou prachy z bannerů a z prodeje hardwaru z recenzí, i když chvíli nějakou tu recenzi nevydá.

Já když nevydám recenzi, tak mi nikdo autoráky za články nepošle. Až tak jednoduchý to je.
19.11.2020 13:46:58   78.141.110.xxx 51
Kdo v CZ/SK má toľko hier, viem len, že GPUReport majú 11 hier ale tam ešte recenzia nevyšla.
19.11.2020 06:40:14   89.190.46.xxx 1612
AC:V nemám.

Dirt 5 není zrovna reprezentativní, je to jedna z demo her, na kterých spolupracuje AMD. Má ve srovnání s předchozími verzemi bohužel benchmark těžce limitovaný (nejde tam tuším ani změnit mapa, je tam natvrdo), verze s podporou RT byla jen v betě (nejsem si jistý, jestli už je venku ofiko, nebo ne). Mám, chci, uvidím, ale zkusit a nachystat to není na hodinku. A na dlouhodobé testování to není moc příjemné, ten benchmark trvá relativně dlouho a musí se pouštět po jednom.

U řady dalších věcí, co mám, jsou zase na Radeonech problémy (Watchdogs s RT), V Godfall pro změnu nejde testovat RT na GeForce.

Během cca týdne, co na to byl, bez šance všechno nějak rozumně nachystat, něco ještě bude následovat.
19.11.2020 06:52:43   80.188.182.xxx 3211
Aha rozumím...
Ale teď nechci rýpat, jen se pozastavit nad tím, že Dirt 5 je technologické demo od AMD.. co jsou potom všechny dosavadní RT a DLSS hry? Není to to samé v bledě modrém(zeleném) pro nVidia? Ono jak bylo řečeno, takových "technologických dem" od AMD bude asi plno, když se dělají pro ty konzole...

A ten Warzone? To má taky optimalizace RT a DLSS
19.11.2020 06:58:41   89.190.46.xxx 1216
DLSS už je v podstatně větším počtu her a neomezuje se už jenom na tituly, na kterých přímo dělá i Nvidia.

CoD Warzone nemám.

Nové hry mám, jsou i nadále v plánu, hoří to vše na tom, že si nemůžu dát na čtrnáct dní pauzu a jenom chystat hry na testování, protože by mi těch čtrnáct dní nikdo nezaplatil.

Witcher a GTA každopádně zůstanou, GTA se pořád hraje tak, že se nestačím divit, a Witchera ASAP překlopím s next gen verzí na aktuálního.
19.11.2020 07:03:55   88.103.205.xxx 2111
Hold tu si v tábore zelených a modrých, nemožeš čakať objektívnosť.
Ale úplný súhlas s tebou, tiež som sa pozastavovala a usmieval nad výberom hier:
AvP - hra, ktorú snáď nik nehrá
F1 2020 - hra, kde v 4k máš 150fps+
Načo je dobré testovať výkon v takýchto hrách? Kde sú nové hry? Hry,v ktorých výkon hráčov najviac zaujíma - Dir5, AC Valhala (asi nie je problém pre redakciu si tu hru kúpiť, 1600kč PCT asi nezrujnuje), WD Legion, CoD Warzone apod. Ale hold to by chcel človek asi moc od webu, ktorý sa zaoberá HW a SW.....
A napísať do záporov, že referenčka má hlučnejšie chladenie než neref. (kde pri 3080 ste toto do záporov vobec nedávali) + má horší pomer cena/výkon ako 3090, pritom 3090 je za posledné roky najnevýhodnejšia GK chce veľa novinárskej odvahy
19.11.2020 08:02:14   89.190.46.xxx 1315
AvP je tam jako benchmark pro orientační srovnání výkonu s recenzemi i pět let nazpět.

https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/38105-sapphire-r9-380x-v-testu-proti-gtx-960-vyssim-vykonem?start=4

Není ani počítaný do průměrů.

Zvláštní, že najednou teď všichni hrají Dirt5 a AC Valhala.

WD Legion tu mám, není tam, protože v něm RT na Radeonech nefunguje. Není zase takový problém udělat osmistránkový rozbor věnovaný speciálně téhle hře a srovnání GeForce a Radeonů v aktuálním stavu. Vynechaný je proto, že to na Radeonech nechodí, jak má. Nepadá z toho srovnatelná kvalita obrazu. Jestli se v tom chcete rochňat místo čekání na to, až to AMD fixne, nemám s tím problém, a jsem si jistý, že by se takový článek líbil i Nvidii (a nelíbil AMD).
Viz https://twitter.com/VideoCardz/status/1328749642385940481 (to je screenshot z PDF přímo od AMD, které posílalo novinářům)


A ano, nevím, kde žijete, ale pro redakci v těžce specializovaném webovém magazínu zdarma je celkem problém nakupovat co půl roku do metodiky nové hry za patnáct stovek po kuse. Nedělají to obvykle ani ty zahraniční, ale při dyndání klíčů zdarma mají aspoň lepší pozici, když jim jdou návštěvnosti do milionů čtenářů.

Krást to už v dnešní době nehodlám.

Ad zápory – ne, to je tam spíš jako rychlé info pro lidi, co by teď chtěli Radeony kupovat. U founders edition to tam pro mě za mě můžu doplnit, ale je to zbytečné, tu tady člověk v obchodech nekoupí.
19.11.2020 07:22:24   88.103.205.xxx 167
už len z tejto vety - U founders edition to tam pro mě za mě můžu doplnit, ale je to zbytečné... je vidieť objektívnosť tohto webu. Keď ste to nepísali tam, nevidím dovod to písať sem, kedže to referenčné chladenie od AMD je lepšie než to od NV ale budiš, je mi jasné, že ste čosi do tých záporov uviest museli.
A kedže aj omnoho menšie weby než je PCT majú nato, aby si postupne aktualizovali zoznam testovaných hier, nevidím dovod, prečo to nemožete robiť tiež - a AC:Valhalla má najlepší launch so všetkých AC, takže ano, hrá top teraz veľa ludí (ale to by ste ako web, ktorý sa zaoberá SW a HW mohli vedieť).....
19.11.2020 08:23:19   89.190.46.xxx 1818
Já fakt neprolézám zpětně dvacet recenzí a nedělám si tabulky, abych něco nevynechal. (a hlavně je nechci zpětně měnit, pokud to není vysloveně nutné).

V textu je v závěru RTX 3080 je výslovně uvedené, že se chladič „dá označit za trochu horší průměr.“, jenom to není v mínusech.

Klíč na AC jsem od ubisoftu/playmana nedostal už šest let, přestože jsem jej chtěl pokaždé. Vždy jich bylo málo, takže je prioritně dostali youtubeři a herní magazíny. A sám to nehraju, aby pro mě mělo smysl to kupovat ze svých.

Obvykle je klíč navíc také podmíněný recenzí hry, ale nechci si k tomu, co dělám, ještě přibírat blbě placené recenzování her. Ten "menší web" tam vždycky na ty dvě stránky nějakou rádobyrecku hry, kde to vychválí, udělá, aby měl klid, to po mně nechtějte.

edit: stejně vás moc nechápu. U Radeonů je hlučnost chladiče v plusech, u GeForce je v mínusech.

A vy frfláte kvůli tomu, že to není objektivní, pokud tam vedle kritiky chladiče ještě není explicitně uvedeno, že nereferenční chladiče budou tišší stejně jako v aktuální recenzi?

U RTX 3080 je hlučnost chladiče jako takového výslovně v mínusech.

Tady mám hlučnost chladiče v plusech, proto jsem tam dolepil dodatek, že nereference budou i podstatně tišší.

Ty karty jsou tišší než GeForce, ale nejsou rozhodně tiché. Proto tam nemůžu nalepit hlučnost do plusů a zároveň vynechat to ale.

Točíte se na vyslovených volovinách.
19.11.2020 08:53:22   83.208.222.xxx 57
Já chápu, že asi budete testovat na hrách, které máte k dispozici, případně jste si je koupil pro osobní potřebu zahrát si a nechce se Vám utrácet za hry, které ani hrát nechcete. Ale není náhodou CoD: Warzone Free to play?
19.11.2020 08:59:05   89.190.46.xxx 86
A jo. V CoDech už jsem se přestal orientovat už někdy před třemi lety.

U nich teď řeším spíš CoD Black Ops Cold War než Warzone, ten jsem zazdil.

S Free to play MMO je hlavní problém v tom, že na testování je to katastrofa. (hodně průběžných změn a updatů, opakovatelnost testů etc.).
19.11.2020 08:13:53   217.30.64.xxx 511
No zdarma.... Reklamy tyujsou...
Vy jste za posledních 5 let vydělali na jednu koupenou hru? Možná děláte něco špatně...
19.11.2020 08:27:24   89.190.46.xxx 177
Reklamy nepokryjí ani slušné autoráky. V Česku už neexistují weby specializované na recenze hardwaru, které by vydělávaly. To už jste si mohl všimnout.

Ano, dají se i tady dělat „recenze“, na kterých se dá vydělávat. Ale pak obsah webu tvořit výrobci, ne redakce.

A dá se to sponzorovat prodejem produktů z recenzí, ale to je poněkud ilegální. Jednak sem ty vzorky obvykle jdou od výrobce pod cenou, bez cla a DPH s tím, že nejde o produkty určené k prodeji, jednak pochybuju, že ty bazarové prodeje dotyční recenzenti adekvátně daní.
19.11.2020 08:35:03   37.188.159.xxx 29
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.11.2020 09:15:14   89.190.46.xxx 218
Problém není čistě na straně tvůrce obsahu.

Tvůrce obsahu nic nezmůže s tím, že se už i prostý lid za deset let přesunul na internet a štěk o tom, že Týnuš Třešničková zase ukázala své popáleniny, nabouchá tisíckrát větší čtenosti než recenze třetí nereferenční grafiky. A inzerenty zajímají ty návštěvnosti, ne hodnota článků.

Tvůrce obsahu nezmůže nic s tím, že devět z deseti lidí na internetu si nestaví vlastní počítače a nezajímají je recenze komponent. Před dvaceti lety si devět z deseti lidí na internetu ty počítače stavělo a upgradovalo. Dnes už je ten poměr opačný.
19.11.2020 19:25:11   217.30.64.xxx 14
To je divné. Deset let čteme, jak je postPC éra. Jak konzole válcují herní trh (tohle dogma před lety padlo), jak nikdo nic nestaví, apod. Přitom si upřímně nevybavuji firmu, co by krachla. Pokud, tak naopak zhotovitel kompletních PC (laptopy i desktopy), resp. jejich konsolidace.

Tak nevím....

A na ty tuny videí na YT o HW také asi nikdo nekouká....
19.11.2020 20:47:45   89.190.46.xxx 83
Mno... tak kdo všechno dělal dřív denně nebo obden hardwarové recenze anebo dokonce i velké testy...

Zive, Svethardware, CDR, hwmag, extrahardware, pctuning.

Který z těchhle českých webů neskončil jako agregátor zahraničních zpráv s jedním nebo dvěma redaktory na plný úvazek, kteří dostávají pár šupů za vykrádání zahraničních článků?
19.11.2020 22:20:25   178.255.168.xxx 90
Pamatuju si tyhle doby... Bylo to vsechno jiný...
Dneska je tech webu par a uprimne jsem nikdy nechapal jak to nekdo za tech par korun muze delat.
A serou me weby, ktere nic vlastniho nepredvadeji.
Tenkrat bylo vsechno jednoduchý, nebyly zadny technologie, kteryma si vyrobci pomahaji, maximalne se resilo vyhlazovani, to jsem tenkrat studoval abych to vubec pochopil. Dneska se v tom totalne ztracim. Ta pracnost musela vyletet nekolikanasobne.
20.11.2020 20:22:59   89.24.37.xxx 10
Zrovna Petr Šaroun ty testovací vzorky v pohodě rozprodává na Bazoši
19.11.2020 08:10:03   217.30.64.xxx 18
Přesně tenhle dotaz mě také napadl. Autor je nějak nekonzistentní ve svých názorech, což sráží kredit a je to Škoda.
19.11.2020 08:19:59   89.190.46.xxx 62
edit, a jo, to bylo ke hrám?
19.11.2020 08:37:10   37.188.159.xxx 05
J, ale tyto našeptávač klávesnice nevěděl Asi jsem právě šokoval informací, že na toto technologické muzeum webových technologií chodí lidé i z mobilu...
19.11.2020 11:00:23   89.176.158.xxx 22
Ale vím ejak to frčí v AvP.. to je top údaj..
19.11.2020 13:38:46   89.190.46.xxx 106
Mno, tak mi schválně zkuste v některé z těch moderních recenzí v rychlosti najít, jak si orientačně RX 6800 stojí s výkonem proti R9 390X. 

https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/36935-test-sapphire-radeon-r9-390x-tri-x-vykon-gtx-980-za-lepsi-cenu?start=4

https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/60953-radeon-rx-6800-a-rx-6800-xt-v-testu-proti-nejlepsim-geforce?start=5
20.11.2020 20:34:41   217.30.66.xxx 30
Jenže to je všechno relativní...ani to AvP, dle recenzí tady, neumí kartu vytížit na plno, ani při 98-100% vytížení, protože má výrazně nižší spotřebu, než v ostatních hrách při stejném vytížení...ale bezpochyby karty své doby vytížit umělo, jenže ty starší karty, stejně jako AvP, nepodporují moderní featury obsažené v posledních API, které zvyšují výkon, takže porovnání staré karty a nové karty v AvP dá úplně jiný rozdíl ve výkonu, než srovnání těchto karet v moderní hře...čili, akorát zjistíme, jak by to bývalo tenkrát, ale vůbec nevíme, jak by to bylo teď...zpětně ty staré karty v nových hrách nikdo testovat pro porovnání nebude a AvP nám toho stejně moc neřekně...nehledě na to, že to už nikdo nehraje...
19.11.2020 06:31:36   77.236.222.xxx 3616
adame prestan se kamaradit s obrem nechava to na tobe pekne nasledky
19.11.2020 06:58:46   46.135.45.xxx 106
V záporech 6800 XT je poměr cena/výkon i proti RTX 3090 To by bylo ale fakt hodně špatný
19.11.2020 07:22:19   89.190.46.xxx 114
Jé ne, to je copypasta z RTX 3090 Gaming X, kterou jsem nepřepsal, to tam nemá co dělat.
19.11.2020 07:50:09   176.122.32.xxx 131
Dobře napsáno, rok 2020 je pro hráče a tvůrce obsahu velice zajímavým, přichází nový velmi výkonný hardware a to jak v podobě cpu, tak i GPU. AMD i Nvidia přinesli zákazníkům velmi zajímavý hardware, kdy už i hraní ve 4k není zapovězeno.
19.11.2020 08:29:21   188.167.251.xxx 91
ale karty mali byť trocha lacnejšie. a 6800 potrebuje 8 GB verziu a stlačiť cenu na úroveň 3070. Síce na tom nezáleží, lebo za normálnu cenu sa aj tak nebude tak skoro nič dať zohnať od oboch výrobcov...
19.11.2020 08:41:03   195.113.180.xxx 61
6800 ale není konkurentem 3070. Tam se předpokládá 6700(XT). A řekl bych, že budou jen 8GB verze.
19.11.2020 10:20:10   87.244.222.xxx 80
nie je, ale je. Pre 1440p 144 Hz hranie by bola 8GB 6800 za cenu 3070 úplne super. A keď oholia 8 GB a tým znížia náklady (a trocha aj spotrebu) tak by sa mohli k tej cene 3070 dostať (+- 20 Eur neriešim). nVidia má stále výhody v RT a DLSS, takže AMD musím ponúknuť trocha výšší rasterizačný výkon v cenovej kategórii. A 8 GB 6800 by bola ideál karta proti 3070. Lebo neviem ako vysoko bude musieť byť taktovaná 6700 xt aby sa priblížila k 3070.

Inak AMD by malo poriadne zamakať na alternatíve voči DLSS. Pre karty je to super, ale pre integrované GPU by to bol dar z nebies, keby to vedeli aplikovať.
19.11.2020 12:14:26   195.113.180.xxx 00
Teď koukám na spekulace, tam je 6700XT tedy dost slabá, pod 5700XT což mi přijde jako blbost. Byla by tam hrozná mezera.
Buď se to nenaplní a nebo tam bude ještě nějaká karta.

Takže nezbývá než počkat jak to bude reálně.
19.11.2020 12:35:21   87.244.222.xxx 40
6700 xt určite bude nad 5700 xt. GPU má byť rovnako veľké (len zrejme užšia zbernica), ale bude RDNA2 a podstatne vyššie taktované. Očakávam výkon minimálne okolo 2080 Super.
19.11.2020 14:08:27   195.113.180.xxx 20
Proto píší že spekulace a že mi to přijde jako blbost. V té spekulaci (na techpowerup) je děsně osekaná vůči 6800.
Takže buď tomu tak bude a bude tam ještě další (výkonnější) karta a nebo pro 6700XT budou jiné parametry než jsou teď v té spekulaci.

Prostě uvidíme až s tím AMD vyleze.
19.11.2020 08:41:50   37.188.159.xxx 29
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.11.2020 11:46:02   77.48.44.xxx 30
Cože? Co je to za běžné hraní v 1080p, které pokrývá APU? Tím myslíte pasiáns, miny nebo piškvorky? Co to tady melete za nesmysly? Proberte se!
20.11.2020 13:32:15   77.75.74.xxx 04
Doporučuji se updatnout, dnes jsme jinde;)
20.11.2020 15:47:40   88.102.158.xxx 10
Které APU? Vega 11 je GTX750Ti/GTX1030
a tento výkon 1080p nepokryje.
20.11.2020 20:54:03   217.30.66.xxx 02
No to rozhodně ne. Já mám 5700XT, což jeoznačováno jako 1080p karta a i v tomto rozlišení už narážím na limity. Pokud se zapne nějaký náročnější AA nebo Supersampling, což je pro tohle rozlišení potřeba, aby to trochu vypadalo a člověk to chce hrát v co nejlepší kvalitě, tak už je hodně problém to u i pár let starých her držet na 60 FPS...APU by si tady ani neškrtlo...
21.11.2020 06:34:09   217.30.64.xxx 11
Také mám RX5700XT. Jedu 1440p ulteawide 100Hz úplně v pohodě. Hnát AA ap9d. nemám potřebu, mám jen 34". Před 55" pravda nesedím. Aleš to mi přijde jako poměrně okrajové nasazení.
19.11.2020 08:56:33   82.113.55.xxx 123
Kazdopadne je dobre, ze je videt nejaky vetsi krok v evoluci grafickych karet. Jako prilezitostny hrac si nekoupim ani jednu, pro mne by to bylo vyhazovani penez, ale je pekne si o tom pocist.
19.11.2020 09:34:04   85.207.99.xxx 143
Nevím jak je to možné, ale výsledky tady na webu máte extrémně odlišné od celosvětových FPS u karet AMD i Nvidia a k tomu zastaralý test her a tak tuto recenzi považuju za neprostou nedostačující a výsledky výrazně zkreslené.
19.11.2020 09:44:50   89.190.46.xxx 77
Co konkrétně vychází extrémně odlišně?
19.11.2020 10:04:49   217.63.121.xxx 944
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.11.2020 10:40:56   89.190.46.xxx 275
Ty seš fakt dost mimo. F1 2020 je co? Real time strategie?

GTA nikoho nezajímá? Jako fakt? Hra, která je na steamu v top 5?

https://steamcharts.com/top

Witcher je pořád na 37. pozici (navzdory tomu, že je X let starý), a jak říkám, nechávám ho tady proto, že po Cyberpunku půjde ven refresh a pak to jenom přehodím na next gen verzi. Jsou lidi, co hrají tyhle vykopávky, a v podstatě je už nikdo netestuje.

A Witcher je tam proto, že toho můžu na nové sestavě začít instantně testovat, nemusím na rozdíl od jiných her nic chystat. Ani lokace na testování, ani hledání vhodného nastavení. Nestál jsem před volbou jestli Witchera, nebo něco jiného, ale před volbou, jestli Witchera, nebo nic. Navíc je to na testování poměrně bezpracné (nevysype se kompletní nastavení s každou změnou grafiky).

Já nechci mít xtou metodiku, kde bude jenom to, co v každé další z padesáti recenzí. Ono to pak mj. hodně usnadňuje práci AMD i Nvidii, když jim stačí optimalizovat ovladače na běžnou sadu nejpoužívanějších benchmarků, aby měli v recenzích perfektní výkon.
19.11.2020 14:35:30   46.229.127.xxx 710
F1 2020 - hra, která běhá plynule i na nejlevnějších grafikách.

GTA - sice se hraje, ale 60fps+ není dnes problém a u tohoto typu hry snad není potřeba 200fps.

Witcher - to samé.
19.11.2020 16:29:23   109.183.132.xxx 733
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.11.2020 11:51:22   77.48.44.xxx 22
Ano, a právě proto mohu výsledky dobře porovnat se staršími kartami. Tady přece nejde o to, na čem ta hra ještě běží, ne?
19.11.2020 19:34:41   78.45.101.xxx 73
Tady se ale nemeri vykon her, ale vykon grafik ve hrach.
20.11.2020 21:00:36   217.30.66.xxx 20
Mě spíš přišlo divné, že DDmu v testech vyšlo, že AMD ve všech testech válcuje nVidii, přičemž podle testů v Linus, LayZ a Nexus to byla spíš taková přetahovaná, jednou ten, podruhý onen...Taky mi zase přišlo, že má ve většině testů nVidia navrch...pak aby se v tom prase vyznalo, jenže každej to testuje na jiným systému, s jiným procesorem, jinýma pamětma...
19.11.2020 10:51:26   185.52.172.xxx 180
Aniž bych chtěl hodnotit, co je lepší karta:

Referenčka 6800 XT dostala zlatou hvězdu stejně jako 3080. Tady si fakt nemá ani jeden tábor co vyčítat.

K podobným závěrům dochází třeba
https://www.tomshardware.com/news/the-amd-radeon-rx-6800-xt-and-rx-6800-review

Kde je mimochodem zarážející grafické srovnání raytracingu ve WD Legion. Pokud to není bug, tak to není jen otázka výkonu, ale také grafické kvality.

https://www.pcmag.com/reviews/amd-radeon-rx-6800-xt

https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2020-amd-radeon-rx-6800-and-6800-xt-review

Takže rozhodně to není tak, že by všechna zahraniční AAA média pěla ódy na nový Radeon (jakkoliv to samozřejmě je zajímavý kus HW!), jak to předvádí některá tuzemská "konkurenční" média.
19.11.2020 10:53:34   185.52.172.xxx 90
Ještě proklikávací linky:

https://www.tomshardware.com/news/the-amd-radeon-rx-6800-xt-and-rx-6800-review

https://www.pcmag.com/reviews/amd-radeon-rx-6800-xt

https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2020-amd-radeon-rx-6800-and-6800-xt-review
19.11.2020 11:35:37   188.167.250.xxx 73
Pekná recenzia. Konečne dôstojná konkurencia pre nvidiu,
19.11.2020 11:36:08   91.197.118.xxx 42
Zajímal by mě ten výkon s Smart Access Memory. Tam by to mohlo být ještě zajímavý.
19.11.2020 19:30:26   217.30.64.xxx 12
Tak konečně. RX580 i RX5700XT v podstatě opanovaly dané kategorie GPU. Teď se to v podstatě jen posunuje na poslední segment trhu. Ale nVidia má konkurenci v AMD velmi tuhou v posledních letech.
Ale ano, deklasování jako u Intelu se neděje, to je pravda.
19.11.2020 21:39:34   79.98.77.xxx 62
RX580 ma doma i na chate a staci to v klidu, me zase to jak moc sse mi diky RTC lesknou koule nezajima
20.11.2020 21:03:47   217.30.66.xxx 20
Tak ona je to teprve druhá generace, deklasování přijde až ve třetí, stejně jako u Ryzenu
19.11.2020 12:11:00   84.19.87.xxx 81
Já jsem se skladbou her naopak spokojený a mrzí mě, že vypadl Fallout 4.
Aktivně hraju jednu dx9 a jednu Vulkan hru a pak tu mám 3 dx11 hry, které sice podporují dx12 ale GTX 1080 v nich sem tam padá. Žádná z nich mi nejede ve 4k na 60fps stabilně.
Na AVP, GTA a Witcherovi je vidět, že si AMD se starými hrami tolik nerozumí. Trochu mě to mrzí, protože další NVidii kupovat neplánuju.
19.11.2020 19:28:58   217.30.64.xxx 05
Tak staré..."staré" hry ubiješ prostým hrubým výkonem aktuálního železa.
Ad AMD nejdou staré hry.
No nevím, před dvěma lety jsem hrál AC:BF, ve vyšší presetu než v dané době vydání (sice také 1080p, ale utrlawide) a AMD RX580 při tom baštila cca 80W. Co jsem koukal na dobové recenze, podobný výsledek s nVidií si to bralo přes 200W. To mi přijde, že AMD ta stará hra velmi dobře
21.11.2020 01:34:43   85.239.64.xxx 00
Podívej se na Adamovu recenzi RTX3080. Tam byl naposledy test Falloutu 4. OC verze MSI dává ve 4k jen 53fps. Tolik k tomu ubíjení.
23.11.2020 12:33:32   80.188.24.xxx 00
Na druhou stranu to je Fallout 4, což je hra, která je všechno jen ne optimalizovaná.
19.11.2020 13:55:46   178.143.41.xxx 21
TO (tiez) Musim MAT !
19.11.2020 14:48:39   78.98.151.xxx 93
Moja "rozpravocka" :Nvidia pred uvedenim (ktore povodne malo prist skor) zistila, ze AMD ma fakt dobre cipy, ktore ponuknu neocakavany vykon a dokaze ohrozit jej pozicie. A tak sa sa Huang rozhodol, ze efektivitu odlozi do suflika a Nvidia vydala karty nasponovane na krv so spotrebou 350W len aby ostala na trone (predpokladam, ze povodne bolo v plane 200-225W/3080 a 275-300W/3090 s mierne nizsim vykonom). Tym padom ale bolo nutene na krv nasponovat karty aj u AMD a toto cele je vysledok. Mame tu velmi vykonne karty ale nasponovane hlavne na max vykon na ukor efektivity. Nevinil by som Samsung ani nikoho ineho proste sa AMD podaril comeback a Nvidia zareagovala tak ako zareagovala.(Nie nepoplietol som si casovu OS)Bol by zaujimavy test s undervoltingom u obidvoch taborov. Mozno by sme zistili ze 15% vykonu mame uz na ukor 30-45% zvysenej spotreby .
20.11.2020 21:09:23   217.30.66.xxx 10
To už se otestovalo, že na 3080 a 3090 se dá rapidně snížit spotřeba při celkem malém snížení výkonu...
19.11.2020 15:18:39   78.108.97.xxx 155
Pěkný článek a souhlasím zejména s posední kapitolou, krom

" Pokud vás zajímají spíše desítky her ze slevových akcí .. "

Že uživatelé Radeonů jsou socky co je nezajímají nové efekty, funkce pro hry a preferují cenu?
Já si myslim že si na RX6800 zahrají lépe než já Na 2070S i ten Cyberpunk. Já si tam milerád vypnu RT (a zapnu DLSS) abych si to pěkně zahrál v 1440p.
AMD zaslouží pochvalu, že díky nim je RT na konzolích už ve třech hrách on launch (byť preferuji performance mode bez rt) a vývojáři v násedujících letech budou masově tyto efekty integrovat a optimalizovat do her a HW se bude nadále přizpůsobovat.
Musí uznat přimární význam Nvidii, která RT v první použitelné HW akcelerované podobě dodal. Já v žádným případě nelituju nákup 2070S , která je proti 3070 šunka, protože pořád se na ní dá parádně pařit v QHD a navíc neni moc co hrát z toho co by mě zajímalo (důležitá věc - WolfYoung má RT a DLSS ale je to šit).
Kdybych potřeboval upgrade, šel bych v pohodě do 6800. Až budou skladem a bude co hrát tzn tak na jaře.
19.11.2020 15:52:51   89.190.46.xxx 1114
„Já si myslim že si na RX6800 zahrají lépe než já Na 2070S i ten Cyberpunk. Já si tam milerád vypnu RT (a zapnu DLSS) abych si to pěkně zahrál v 1440p.“

Nezahrají. S RT rozhodně ne, a speciálně bez DLSS.

Ad socky - tak jsem to nemyslel. Já třeba kupuju hry jenom ve slevových akcích (a pak to stejně nemám čas hrát).
19.11.2020 20:44:55   89.177.163.xxx 74
Adame, dekuji za skvelou praci v teto recenzi. Obzvlast srovnani nekterych starsich her jinde chybi a jsem rad, ze na PCT je vsechno. Moc dik.

Jinak teda take se obavam, ze dostupnost bude i u Radeonu spatna a myslim, ze je bez sance, ze bych novou grafiku mel jeste letos. Navic jsem vybiravy zakaznik a tovarni provedeni od AMD mi moc nevoni.
Nechapu, proc vzadu nejsou mrizky, aby cast ohrateho vzduchu sla ven tudy a netlacil se vsechen ven pres procesor.
Dalsi mi prijdou ty 3 vystupy jako slabota a USB-C je pro me zcela zbytecne. Verim ale, ze custom modely od Asusu budou mit tyhle chyby opravene a budou tam tradicni vystupy a mrizka, otazka je jen, kdy budou.
20.11.2020 06:38:20   217.30.64.xxx 19
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.11.2020 07:51:53   89.177.163.xxx 41
Nemam jak vyuzit USB-C, je tam uplne k hovnu. Misto nej mohl byt nejaky ctvrty normalni konektor. Osobne bych preferoval HDMI 2.1.
20.11.2020 08:22:53   77.75.74.xxx 06
Udělám dobrý skutek a prozradím ti tajemství Normální člověk je a koupí kabel, který potřebuje.
Ale jak říkám, normální člověk, tady jsi ale téma ty no
20.11.2020 08:55:12   89.177.163.xxx 52
Jenze ten kabel musis nekam pripojit!

A ja mam k PC pripojeny 3 monitory, pricemz na monitorech je to tak, ze mam k dispozici 1xDP a 2xHDMI. Takze uz ted musim pouzit alespon jeden prevodnik, coz je znouzecnost a kdybych nemusel, tak to nedelam. No a kdybych nahodou chtel jeste jeden monitor, tak uz budu mit u AMD smulu, USB-C je exoticky konektor, ktery skoro nic nema.
20.11.2020 09:22:21   93.91.150.xxx 32
Není ovšem problém sehnat kabel s převodem z USB-C na DP.
20.11.2020 10:54:56   77.75.74.xxx 16
Ne. Očividně je problém, kam ho mezi GPU s USB-C (viz článek) a monitor s DP/HDMI/cokoli zpojit.
Znovu nemáme tu nic co do činění s normálním člověkem.
19.11.2020 21:38:24   79.98.77.xxx 19
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.11.2020 19:22:30   37.188.227.xxx 00
Posledni generace konzoli maji x86 HW takze neni potreba nic moc konvertovat
20.11.2020 09:21:25   93.91.150.xxx 21
Až přijdou Radeony 6000 od dalších výrobců, můžeme čekat o poznání vyšší výkony.
20.11.2020 09:31:44   77.242.93.xxx 01
Píšete tam toto:
Výstupy jsou bohužel jen tři, jedno HDMI a jeden DisplayPort. A USB-C, ale raději bych viděl třetí DisplayPort. Obzvláště když je zbytek záslepky plný.

Ve skutečnosti jsou výstupy 4, display port je tam 2x
20.11.2020 10:35:02   89.190.46.xxx 50
Už jsem u toho chrápal.
20.11.2020 10:56:42   77.75.74.xxx 14
Hodně podobnou perlu píše přesně diskutující Redmarx. Na té kartě s 4mi konektory jsou jen 3, 4. vůbec nepotřebuji. Nepochopíš
20.11.2020 11:06:16   195.168.44.xxx 35
Otestujte aj AC Valhalla. Tam má RX 6800 vyššie FPS ako RTX 3090.
20.11.2020 13:36:06   77.75.74.xxx 12
A možná tam možná dokonce i zajímavě funguje SAM. Ale to asi spadá do kategorie "AMD demo", slovy redaktora
20.11.2020 13:43:18   46.229.127.xxx 21
To se zde fakt nedočkáte
20.11.2020 16:06:28   89.190.46.xxx 42
Hm... jako kdybyste napsal, že mám otestovat AC Valhalla kvůli tomu, že to teď všichni hrají a zajímá je to a má to skvělá hodnocení od hráčů.

Ale fakt po mně chcete, abych přidal do metodiky AC Valhalla, protože tam má RX 6800 vyšší fps než RTX 3090?

Nevybírám hry na testování podle toho, jaké karty v nich mají jaký výkon, a nehodlám to dělat ani do budoucna.

AC Valhalla jsem do metodiky chtěl (stejně jako všechny AC před ním), ale nemám a asi ani mít nebudu, pokud to nekoupím. Ze svých to kupovat nebudu určitě, a v redakci budget na nákupy softwaru taky nevedeme.
20.11.2020 21:49:13   45.82.233.xxx 11
Hestovaci hry by mely odpovidat tomu co se nejvice hraje. A u tyhle konkretni hry to chapu ta tam proste byt nemuze ;)
21.11.2020 06:30:26   217.30.64.xxx 20
Už jste v redakci slyšeli o možnosti předplatného přístupu k herní knihovně? Ganepass, Ubi, EA....
Já vím, že s tím otravují ve více vláknech zde, ale ku*va, už se konečně posuňte z devadesátek minulého století...
21.11.2020 09:58:42   89.190.46.xxx 20
Když pominu fakt, že předplatná nechci už z principu podporovat...

Mají tam nějakou stovku her s tím, že neovlivním, co do té nabídky přidají a co z ní stáhnou. To je první problém.

A další drobnost, že když si zaplatím paušály u všech těch vydavatelů nabízejících "posun z devadesátek", tak místo toho nevypočitatelného "půjčení" můžu tu jednu hru měsíčně "koupit" nafurt.
21.11.2020 08:56:32   188.175.49.xxx 63
No jsem rád, že na české scéně existují krom dvou vyhraněných a nedůvěryhodných stránek jako PCT a DDW i další.
Je mnohem lepší se podívat na recenze Karáše Svorky a i na SHW sem tam něco otestují. Jinak je automaticky lepší se podívat na zahraniční recenze.

Zde mne ale pan Adam V. dojal pomalu k slzám při jeho pláči nad výdělky. Říkám si jak to dělají jiní, že nemají tyhle potíže. Nebo tedy aspoň nikde nepláčou, že by je měli. Buď odvádějí lepší a kvalitnější práci a nebo jsou tak dobří, že si je najme někdo, kdo jim za to i dobře zaplatí. Těžko říct. Ale ty výhrady k skladbě zdejších testovacích her a programů jsou oprávněné.
21.11.2020 11:49:55   89.190.46.xxx 84
Čím se v reálu živí Karáš Svorka netuším, ale ze tří nebo čtyř recenzí měsíčně na diitu určitě nevyžije, za recenze mají ještě horší autoráky než my. Tady v republice se to dá dělat trochu víc do hloubky jen jako hobby, v žádném případě se tím nedá živit aspoň na úrovni průměrného dělňase. A jestli vybíráte grafiky podle jeho recenzí... no, nic, je to svéráz.

GPU Report funguje tak, že recenze píše za prachy pro Alzu a zároveň to testuje pro sebe a přiživuje reklamou (a asi to taky není jeho jediný zdroj příjmů). Stach to řeší tak, že má na webu bannery, ze kterých sám kasíruje peníze (z toho vysloveně čiší objektivita, když si se stejným člověkem domlouvá, jaký hardware mu dá na testování a kolik mu zaplatí za reklamní bannery). A dofinancovává to prodáváním hardwaru z recenzí po bazarech (což je mimochodem lehce ilegální, jak už jsem zmiňoval). A podobně fungují i další oneman show, které ani neznám.

Koho z těch provařených recenzentů grafik v ČR jsem ještě vynechal?

Nebrečím, moje volba, jenom vám říkám, že nemůžete chtít zázraky, protože si nemůžu sednout a čtrnáct dní si skládat a ladit nové sestavy, chystat nové hry a přeměřovat staré grafiky do srovnání, protože je to pro mě čtrnáct dní, po které budu dělat zadarmo. Stejně tak nemůžu týden chystat jeden článek (i když to teda dělávám, když mi někdo najednou pošle dvě grafiky s NDA končícím ve stejný den, že).

Něco podobného si můžou dovolit recenzenti placení na plný úvazek, a u nás ani to ne. Neprocházelo mi to, ani když jsem na ten plný úvazek někdy před deseti, dvanácti dny zaměstnaný byl. Protože většinou byla povinnost potit dvě velké recenze týdně a k tomu to ještě prokládat novinkama.

A nevím o tom, že by v současnosti v Česku ještě existovaly nějaké redakce, které zaměstnávají redaktory na recenzování komponent na plný úvazek. Všechno externě za autoráky, protože to vydavatele vyjde levněji.
21.11.2020 11:16:56   217.30.66.xxx 20
Jak jsem říkal, Petr Šaroun ty testovací vzorky taky rozprodává na bazarech...
21.11.2020 11:52:27   89.190.46.xxx 22
No, to mám teda taky radost. Zrovna v jeho případě to ale nešlo přes redakci, hardware si domlouval sám. Jeho byznys, jeho problém. :-\
21.11.2020 15:20:21   45.82.233.xxx 64
Karáš je mozna sveraz, ale aspon se da rict ze jeho recenze jsou nezaujate a ferove, coz se tady moc nedari.
21.11.2020 23:55:56   89.190.46.xxx 65
Ano, nezaujatě a férově u něj prostě Radeon RX 6800 nemá žádnou chybu!

Takové objektivitě bych se rád vyhnul.
22.11.2020 16:32:35   45.82.233.xxx 62
Kdyz uz jsme u te objektivity Adame, tak kdyz si nestranne sectu klady a zapory (aspon ty zname) radeonu 6000 a Gf 3000 tak me vychazi lepe radeon, jak efektivitou architektury, lepsi vyrobni proces, vic pameti, nizsi spotreba a nizsi cena, pokud zvladnou v pohode i ovladace, tak nevidim moc duvodu proc koupit Gf ;) Nerikam ze Gf 3000 jsou uplne spatny, to zas ne, ale radeon 6000 je v mnoha ohledech lepsi.. Tak to proste je. Jedine co si muzeme prat je aby sly koupit zelene i cervene
22.11.2020 20:46:35   89.190.46.xxx 34
Efektivita architektury a výrobní proces může být ukradený každému s výjimkou výrobců waferů a Nvidie s AMD (ale když už jsme u toho, tak je na tom AMD naopak hůř s výrobními náklady na čip).

A cena je nižší v podstatě jen o tolik, o kolik je nižší výkon.

Ale k efektivitě architektury... To se bere odkud, že AMD má efektivnější architekturu? AMD 26,8 má miliard tranzistorů, Nvidia 28,3 miliard tranzistorů. AMD nemá tensor cores pro AI, má podstatně jednodušší jednotky pro výpočty RT, většina tranzistorů praskla na CU a cache, a přesto se tak tak dohrabe na výkon GA102, i když je vytočená až na 2,4 GHz.

Jak vypadá efektivita RX 6800, když se postaví vedle RTX 3070, která má jenom 17,4 mld tranďáků?
22.11.2020 10:44:26   89.177.163.xxx 23
Nemam problem ani s Karasem ani s Adamem, oboji recenze jsou objektivni a kvalitni!

Nicmene co se tyka sady her pro rezenze, kdo je lepsi Adam s Witcherem 3 nebo Karas s Counter Strikem?

Tim nerikam, ze se rad nepodivam, jak dopadl Zaklinac i Counter Strike, ale vycitat neco Adamovi a div tu neblahoresit Karase je vazne nepovedeny vtip!
25.11.2020 11:28:04   37.188.143.xxx 41
Karáš se aspon nechova jako pitomec v diskusich ;) Osobne nemam problem ani s DD, jeho recenze jsou taky dobre, sice je to fanousek AMD ale aspon to recenzuje ferove a odpusti si ruzny neferovy slinty coz tady ne.
Ohledne CSGO a Witchera no CS asi hraje vice lidi, witcher je urcite modernejsi engine, nekoho zajima to jineho ono to je tezky vyhovet vsem se neda.
21.11.2020 15:07:17   79.219.196.xxx 33
Za mna momentalne zbytocny produkt, co iba obsadzuje linky pre Ryzen 5xxx. ;-) Dufam, ze Lisa pochopi, ze na CPU zaraba viac a po "splneni si povinnosti" bude vyrabat najprv CPU. ;-)
21.11.2020 15:22:13   45.82.233.xxx 63
Ja myslim ze AMD ma jiste dost dobre strategy aby vedeli kolik cpu a gpu chteli vyrabet a prodavat a nemylim si ze z cpu maji vyssi zisk nez z top gpu ;)
22.11.2020 20:13:16   85.216.223.xxx 01
Lisa tá je z TexasInstrument, tak je určite dobrá

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

71 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 21.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.