Hlavní stránka Hardware Grafické karty Test Asus TUF Gaming GF RTX 3070 O8G: karta bez chyby
Test Asus TUF Gaming GF RTX 3070 O8G: karta bez chyby
autor: Adam Vágner , publikováno 5.11.2020
Test Asus TUF Gaming GF RTX 3070 O8G: karta bez chyby

Po testu karty přímo od Nvidie se podíváme na první nereferenční model. Jde o kartu ze středu nabídky Asus, ale pokud neujíždíte na LEDkách, kvůli kterým byste museli pořizovat Strix, jen stěží budete hledat důvod, proč kupovat dražší model. TUF nabízí výkon srovnatelný s RTX 2080 Ti při podobné hlučnosti, jaké dosahují dobré karty nižší třídy.


Na situaci se špatnou dostupností se oproti minulému týdnu nezměnilo vůbec nic. S ohledem na vysoký nárůst výkonu karet proti minulé generaci a poměrně příznivé ceny se asi nedalo čekat, že budou karty v prvních čtrnácti dnech běžně dostupné, ale stávající situace je až absurdní.

Kdyby nějaké karty byly běžně na skladech, asi bychom tu teď debatovali, jestli má smysl proti Founders Edition za čtrnáct tisíc připlácet dva tisíce na kartu s špičkovým chladičem. Na skladech ale není nic, a nejspíš ještě nějaký čas nebude, takže se Asus s cenami nemazal. A pro e-shopy to platí dvojnásob – RTX 3070 se běžně prodávají za ceny, za které už by měly být spíš RTX 3080, a stejně se prodá vše, co se objeví.

Jestli se nestane zázrak, v brzké době se to nezlepší. Pokud by byly RTX 3070 běžně za osmnáct až dvacet tisíc, mělo by to AMD s Radeonem RX 6800 i Radeonem RX 6800 XT vážně jednoduché a konstatoval bych jen, že kupovat RTX 3070 za cenu vyšší než šestnáct tisíc nemá smysl a rozhodně si máte počkat na uvedení Radeonů. Už teď se ale bojím, že se i u nich bude situace opakovat a karty zmizí z obchodů za pár minut – zejména pokud budou atraktivnější než RTX 3070. A i o Radeonech za avizované ceny si budeme moci nechat jen zdát.

Oficiální českou doporučenou cenu pro přetaktovanou verzi TUF s dovětkem O8G jsem od Asusu nedostal, variantu Dual v OC edici by měly ale obchody nabízet za doporučenou cenu 16 699 korun a Strix za 18 199 korun v základní a za 18 899 korun v edici OC. Přetaktovaný TUF by se tedy měl pohybovat někde mezi 17500 a 18000 korun.

S podobnou cenovkou už karta nebude zdaleka tak atraktivní jako RTX 3070 za avizovaných čtrnáct tísíc, o pravděpodobně výkonnějším Radeon RX 6800 se 16 GB VRAM, který by se měl prodávat za 16500 korun, nemluvě.

Jediná pozitivní věc, co se k tomu asi dá říct, že i za dvacet tisíc je RTX 3070 s nižší spotřebou a stejným výkonem jako RTX 2080 Ti podstatným zlepšením proti kartám minulé generace a nevědět, že se má prodávat za částky kolem patnácti tisíc, asi bychom z ní byli nadšení.

No, nechme toho, protože to v brzké době stejně nerozlouskneme a pojďme se věnovat kartě samotné. Chladič by bez problémů zvládal i mnohem výkonnější karty, takže s 240W přetaktovanou RTX 3070 si poradí naprosto bez problémů.

Test Asus TUF Gaming GF RTX 3070 O8G: karta bez chyby

4K

Samotná karta je až neskutečná – v quiet mode, ve kterém jsem testoval, ventilátory při nízkých 1300 ot./min uchladí čip na 64 °C. Při nich dosahuje hlučnost hodnot jen kolem 32 dBA – to je hlučnost, které za normálních okolností dosahují jen 160W karty nižší střední třídy se špičkovým chladičem. Tady dostanete podobný výsledek u grafiky s výkonem RTX 2080 Ti, tedy tím nejvýkonnějším, co bylo v minulé generaci na trhu.

Oproti úspornějším kartám má jen jeden nedostatek, který se pojí s vyšší spotřebou – totiž pískající cívky. Ty ruší dojem z téměř dokonalého chlazení. Ale prakticky neexistují karty, které by při podobném výkonu a podobné spotřebě tento problém neměly.

Právě za kombinaci vysokého výkonu a špičkových provozních vlastností a výrazně lepšího poměru cena/výkon, než nabízí minulá generace, si karta vyslouží zlaté ocenění. Za normálních okolností bych jej neudělil kartě, která je proti základním modelům předražená o nějakých pět tisíc, ale budu doufat, že se po zlepšení dostupností cena dostane do patřičných mezí.

Na závěr ještě jednou zdůrazním – za částky kolem devatenácti tisíc a vyšší se nevyplatí a rozhodně ji za podobné peníze nekupujte, počkejte na zlepšení dostupnosti a trochu normálnější ceny.

Test Asus TUF Gaming GF RTX 3070 O8G
KLADY Test Asus TUF Gaming GF RTX 3070 O8G: karta bez chyby Test Asus TUF Gaming GF RTX 3070 O8G: karta bez chyby ZÁPORY
Obrovský nárůst výkonu proti minulé generaci je slyšet cívky
Výkon srovnatelný se špičkovou RTX 2080 Ti při výrazně nižší spotřebě jen 8 GB paměti
Bez zátěže pasivní chlazení  jen o málo levnější než RTX 3080 FE
Chladič má obrovskou rezervu poměr cena/výkon horší než u nejlevnějších modelů
Power limit lze navýšit až na 270 W  
Pět výstupů  
Podpora DX12 Ultimate  
Orientační cena s DPH: 19 000 Kč

Za vysoký herní výkon a špičkové provozní vlastnosti, zejména hlučnost chladiče v quiet mode, udělujeme grafické kartě Asus TUF GeForce RTX 3070 Gaming O8G

Test Asus TUF Gaming GF RTX 3070 O8G: karta bez chyby

 



Tagy: asus  geforce  rtx 3070  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
5.11.2020 10:03:26   217.63.121.xxx 10515
zlate oceneni 8GB karte za 19tis s DPH mi pride jako nesmysl.. 1080ti ve svy dobe stala podobny penize a mela 11GB.. pokud by stala 14-15tis s DPH proc ne, tohle je proste moc a oceneni si to nezaslouzi ta cena to strasne srází dolů, nemluve o tom ze to stejne nejde nikde ani koupit a ceny se pomalu splhaji nahoru pres hranici 20tis s DPH...
5.11.2020 11:47:29   194.213.41.xxx 454
Navíc jak zde tvrdil nedávno místní guru.. zlatou dostává to nejvýkonnější na trhu... takže wtf podruhé
5.11.2020 11:59:33   89.190.46.xxx 1242
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.11.2020 14:36:56   46.229.127.xxx 130
Ano, hodnotil si, ale v době, kdy jsi byl na EHW s M.Jahodou.
Na PCT je to jiné
5.11.2020 15:30:24   89.190.46.xxx 69
Není. Vždycky jsem to u karet bral v rámci dané modelové řady, případně ve srovnání s přímou konkurencí bez ohledu na maximální výkon.

Tady jsem za to taky dostal pojeb:

https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/58815-sapphire-pulse-rx-5500-xt-karta-jaka-tu-dlouho-nebyla?start=32

A taky jsem se musel dohadovat, že si to ta karta zaslouží.
5.11.2020 15:50:48   78.102.63.xxx 180
No možná by ocenění mělo taky reflektovat tabulku výhod a nevýhod. Jestliže napíšeš, že jdou slyšet cívky, tak za provozní vlastnosti to je automaticky za nula.
Jestliže napíšeš, že je velké mínus málo VRAM, což mimochodem RTX3070 sráží hodně pod RTX2080Ti ve 4K (brzkým), přestože rasterizační výkon mají obdobný. Tak to je docela problém. Pokud cena je takřka stejná jako u RTX3080, která má více ram (byť to taky není terno) a celkově vyšší výkon, tak s přihlédnutík k těm dalším neduhům vyvolává ZLATO vcelku očekávanou reakci čtenářů. Máte tady i stříbro a bronz a na rovinu, pro tuhle kartu je i BRONZ moc drahý.

Pokud tomuto dáváš zlato, tka co dáš grafikám AMD? To aby jste si rovnou připravili PLATINU :-D
5.11.2020 18:17:13   89.190.46.xxx 416
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.11.2020 18:19:39   89.190.46.xxx 35
Pokud se Asusu povede udělat podobný TUF na big navi a udrží to v quiet mode větráky kolem těch 1300 ot./min, dostane velmi pravděpodobně zlato taktéž.
6.11.2020 06:40:34   194.213.41.xxx 30
No a když bude mít lepší poměr cena výkon, spotřebu, a více Vram.. bude mít tedy NAVI taky zlato? No ale to by pak chtělo tohle hodit hodnocením dolů ne?
9.11.2020 15:46:03   46.135.14.xxx 00
Takže jediným účelovým hodnotícím kritériem jsou ot./min, supr, budeme hodnotit auto podle antény na střeše?
5.11.2020 14:42:12   78.45.52.xxx 180
Tak se ale kluci dohodnete, co budete tvrdit, ze znamena Zlata hvezda, protoze Z. Obermaier v diskuzi pod recenzi Samsung 980 Pro 1 TB pise cituji: "Ani za 10 let lidi nepochopili za co je zlatá hvězda. Dostane ji vždy to nejvýkonnější na trhu, a je fuk zdali to je drahé, neekonomické, s dalšími nedostatky. Zlatá je za nejvýkonnější hardware v dané kategorii.

Dostala ji 3090, Samsung 980, dostane Ryzen 9 5950X a Radeon RX 6900XT, atd a další produkty, které v době testu budou absolutní špička."
5.11.2020 15:20:23   89.190.46.xxx 213
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.11.2020 13:50:12   89.190.46.xxx 76
Ono to teď asi nemá smysl řešit, bude lepší si počkat, za kolik se bude prodávat TUF RX 6800.
5.11.2020 15:55:26   188.75.191.xxx 51
Honzine, najdi si holku, a třeba pak přehodnotíš svůj život a uvidíš, že svět není jen červená/zelená/modrá :-)
5.11.2020 10:04:16   88.102.102.xxx 371
U grafů vám občas chybí slovo příkon.
Kartička ideál, až na tu cenu. Za 15k by to byl TRHÁK
5.11.2020 10:47:41   37.188.158.xxx 246
no cena je ulet, ale to se spravi az vyjdou radeony, nebo bude aspon ke koupi ekvivalent za lepsi cenu.
8 GB na nove karte je blbost, AMD vi proc pouzili 16GB a to me take prijde optimalni, vic uz je zas zbytecny a bude to nevyuzite, jen zbytecne prodrazuje karty, zvlaste v pripade ddr6x(3090).
Dostupnost radeonu bude lepsi nez Gf, protoze nejsou zajimave na tezbu, nebo jen na tezbu nekolika malo algoritmu, na ethash se nehodi.
Nechapu ze si nepohlidaji piskani civek, u radeonu nemapatuju ze by neco pistelo, jen NV a uz jsem jich mel nekolik a z tohoto duvodu to slo z domu.
5.11.2020 12:02:01   89.190.46.xxx 1123
Radeony s příkonem nad 200 W piští uplně stejně, a ty s příkonem nad 250 W speciálně.

Nemá to co dělat s tím, jestli je na těch kartách GeForce, nebo Radeon, ale s tím, kolik ty karty žerou.
5.11.2020 12:08:19   217.63.121.xxx 1710
mam doma 5700XT AORUS a rozhodne nepisti..
5.11.2020 12:36:08   89.190.46.xxx 714
No ano, přes ty větráky to není moc slyšet, ale mám ti to nepískání nahrát do recenze?

Ale jo, jestli jsou na tom nějaké karty o trochu lépe než ostatní, jsou to highendové modely Aorus. Jejich GTX 1080 Ti měly asi nejtišší cívky, co jsem zatím na kartách s takovou spotřebou slyšel.
5.11.2020 12:39:36   194.48.241.xxx 122
měl jsem půl roku SAPPHIRE 5700XT NITRO a taky nepištěl
5.11.2020 12:50:41   62.209.192.xxx 160
Já XFX 5700XT TICC III Ultra a o civkach jsem nevedel, narozdil ted u 1070Ti, tam to je uz dost protivne.
5.11.2020 13:40:38   89.190.46.xxx 515
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.11.2020 17:25:06   45.82.233.xxx 60
Mel jsem hodne radeonu a nevim o zadnym piskani, ted tady mam 3 rigy s 5700xt saphire pulse a taky nic tak nevim no, naopak za tech 30 let co pc mam a zajimam se o to tak jsem mel hned nekolik karet NV ktere jsem prodal kvuli tomuhle..
5.11.2020 18:05:44   89.190.46.xxx 04
U nich to fakt není slyšet přes ventilátory. Zkuste vzít jeden, nastavit u něj větráky natvrdo na cca 930 ot./min, při kterých odpovídá hlučnost chladiče zhruba hlučnosti této RTX 3070 v zátěži, a pak tam zkuste něco pustit.
6.11.2020 05:42:37   37.188.231.xxx 60
Karty se srovnatelnym tdp mivaji i podobnou hlucnost, lepsi nereferencni verze pak nizsi kde u radeonu je top saphire nitro, kde jsou chladice brutalne predimenzovane. V pripade ze ma karta agresivne rizene vetraky da se to doladit pres SW. Rozhodne ale nesouhlasim s tim ze radeony jsou obecne hlucnejsi ;)
Tahle zaujatost na tomto webu, hodne srazi uroven vasi prace v ocich verejnosti. I kdyz to bude asi o tom "koho chleb jis toho pisen zpivej" to je nam jasne.
5.11.2020 11:07:58   85.160.0.xxx 340
Za ty prachy fakt dokonalá není, mě teď konečně po víc jak měsíčním čekaní přišli dvě Gigabyte 3080 gaming a cena za kus byla 22000,- za 19000 to je nesmysl..
5.11.2020 11:10:56   90.181.223.xxx 303
Todle fakt na zlatou hvězdu není.. Produkt to bude vynikající o tom nepochybuju ,ale cena musí byt nížší.
5.11.2020 12:46:05   89.190.46.xxx 825
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.11.2020 11:30:42   62.209.192.xxx 2310
"Bez chyby" Vágnerovina jak vyšitá, ale to už jsme si zvykli
5.11.2020 11:34:09   217.63.121.xxx 2010
tak vsehcno co je od nvidie dycky dostane od Vagnera zlato
5.11.2020 12:04:30   89.190.46.xxx 821
Mluvím o konstrukci karty, té není co vytýkat.

Možná jen to, že ten chladič mohl být klidně i menší a čip jet na 72 °C (a karta mohla být o to levnější).

8 GB paměti bude jednak na 1440p ještě nějaký pátek stačit, jednak je to spíš problém u Nvidie, za který Asus nemůže. Myslím si, že vydat 16GB RTX 3070 by nebyl takový problém (obzvlášť když to má levné 14Gbps GDDR6).
5.11.2020 11:35:23   212.79.110.xxx 293
Z logiky věci, kdyby bylo něco bez chyby, neměla by být kolonka mínusů prázdná?

Pak je tedy ještě možnost mít kartu s drobnými chybami... Což ani tato karta není, jelikož aktuální a hlavně reálná cena v obchodech je velký problém/chyba, stejně jako 8GB paměť. Mám 1080Ti 3 roky a nemám jediný důvod měnit za tuto kartu, která +- vychází stejně, jako ta má před 3 roky. Zase chyba. A nadpis "karta bez chyby". WTF?
5.11.2020 11:37:42   62.209.192.xxx 345
Tři poměrně zásadní nedostatky, ale karta je bez chyby a dostane zlato Tohle je zelenej nejmenovany web jak vyšitej.
5.11.2020 11:39:23   62.209.192.xxx 184
Dokonce je tady autokorekce na sluvko "DD+W0rld" lol, ale chovaj se tady už stejně.
13.11.2020 14:26:29   212.111.10.xxx 00
Vypadá to, že kdo koupil 1080Ti a nehraje ve 4K je už dlouho vysmátý a furt nemá důvod měnit. Asi až řada 40xx přinese cenově/výkonově nějaký zvrat. Možná se už bude raytracing používat víc za pár let.
5.11.2020 11:50:01   194.213.41.xxx 324
Kek ..novinařina hadr.. vidím 4 chyby (zápory) a v titulku se tvrdí bez chyby... to je na facku
5.11.2020 12:08:30   89.190.46.xxx 928
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.11.2020 12:10:38   62.209.192.xxx 298
A koho to zajímá čí to je problém ? Jako zákazníkovi to může být jedno, ten dostává nějaký produkt za svoje peníze. Ta karta si jako celek zlato nezaslouží a to neokecáte.
5.11.2020 12:20:36   89.190.46.xxx 724
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.11.2020 12:28:42   62.209.192.xxx 222
Ne, kvůli tomu co je koneckonců uvedeno v mínusech. Už jen díky té ceny samotné tam to zlato nemá co dělat. Sám napíšete, že je cena blízko FE 3080. Tak nechápu proč zlato. To, že je nejlepší mezi 3070 samo o sobě nic neznamená, pokud je ten produkt jako takový z různých důvodů nevýhodný a nebo má mouchy.
5.11.2020 12:45:14   89.190.46.xxx 1020
Cena je momentálně daná tím, že tu kartu prodají za jakoukoliv částku, kterou si řeknou.

Když jsem v roce 2018 recenzoval grafiky, tak jsem taky při hodnocení nebral v potaz to, že se RX 570 kvůli totální nedostupnosti z důvodu těžařské horečky prodává za deset tisíc a nenadával, jak je to kvůli tomu špatná karta s otřesným poměrem cena/výkon.

Jakmile se zlepší dostupnost, devatenáct tisíc stát nebude.
5.11.2020 16:05:47   78.102.63.xxx 20
No SRP zatím na těch 19 tisíc i vychází. Takže bych na to nesázel.
5.11.2020 18:14:40   178.255.168.xxx 20
Cena je sice blizko 3080, ale ta na svuj strop jeste nenarazila....
5.11.2020 12:44:10   194.48.241.xxx 83
má to výkon jako 2080ti, a co jako? To by měla mít za stejnou cenu výkon také stejný jako karta, která vyšla před dvěma roky? (RTX2080).

Nemělo by být u nové generace oproti minulé nárůst výkonu při stejné ceně, nebo nižší ceně při stejném výkonu, náhodou automatické???
5.11.2020 12:51:37   89.190.46.xxx 915
Jděte a kupte za devatenáct tisíc kartu, co vám nabídne víc.
5.11.2020 14:02:32   194.213.41.xxx 114
sry jako.. kdyby bronz potažmo stříbro, neřeknu nic.. ale "gold" je naprostý nesmysl..
5.11.2020 12:07:31   178.143.41.xxx 111
karta bez chyby - TO (tiez) Musim MAT !
5.11.2020 13:10:28   178.17.101.xxx 233
Recenzi na grafiky AMD RX 6000 bude muset dělat Zdeněk. Tam určitě nehrozí že by dal červeným AMD hvězdu
5.11.2020 16:06:00   89.190.46.xxx 26
Chtěl jsem tam mít „supertichý chladič“. Lámalo se to na čtyři řádky.

Toto bylo nejlepší, co jsem na patnáct znaků, co zbývaly, vyčaroval.
5.11.2020 15:56:07   212.111.10.xxx 71
Nějak nevidím ten dramatický nárůst výkonu oproti minulé generaci v raytracingu. Čekal bych i u slabších modelů, že to vididelně povyskočí při zapnutí ray tracingu a nic, stále stejný rozdíl oproti 2080Ti. Takhle to vypadá, že nová generace nic nového nepřináší, jen obecně o něco vyšší výkon, žádné nové features.
5.11.2020 17:58:15   178.255.168.xxx 22
Musim souhlasit s Adamem. Ac jsme se minule nepohodli, ted s nim musim souhlasit. To oceneni ma smysl : karta ma vykon, je ticha, a tezko budete kupovat lepsi. Asus ty NVidie dycky umel nejlip.
Mozna to oceneni melo prijit az po testu dalsich vyrobcu, ale karti s timhle prikonem uchladit na takove teploty s takovym tichem, si proste oceneni zaslouzi.
6.11.2020 06:46:09   194.213.41.xxx 30
O udělení ocenění tu nikdo nepochybuje... problém je v tom že pod "gold" si člověk představí kartu, která dle titulku článku je dokonalost sama...
6.11.2020 12:09:29   89.190.46.xxx 14
Dokonalé karty už se v současnosti nedělají.

Výrobci už si dobře hlídají, aby levně neprodávali příliš dobré karty. Když už omylem navrhnou kartu, na kterou posadí předimenzovaný chladič a mohla by být tichá, tak to zprasí aspoň u nastavení regulace.

I u 75W lowendu, na který by stačilo nalepit o dvě stovky dražší chladič, aby tu kartu nebylo vůbec slyšet (a člověk by si na to rád připlatil), jsou to schopní poladit tak, že to řve jako 200W grafika.
5.11.2020 19:02:17   213.226.233.xxx 30
Kromě těch chyb z výčtu na konci článku má ta karta momentálně jednu hodně závažnou chybu. Tím je, že se vlastně nedá koupit...
5.11.2020 19:14:00   89.190.46.xxx 13
Obávám se, že tuhle chybu budou mít všechny karty nové generace. Když jsem viděl, jak rychle zmizely Ryzeny za patnáct tisíc z Alzy...
5.11.2020 19:37:33   217.30.66.xxx 20
Cením, že se konečně začaly testovat nějaké nové hry, klidně bych přidal 5 dalších...ale na to AvP bych se už opravdu vykašlal...vždyť ani v tom testu spotřeby ta stará hra neumí moderní grafiku plně vytížit, v porovnání s novějšími hrami...
5.11.2020 20:48:54   89.190.46.xxx 13
Ne, AvP mám rozdělané a doplním ho tam. Pak pravděpodobně GTA V, Mafia Def. Edition, The Division 2, World of tanks, The Witcher 3 (toho pak asi rovnou vyměním za remastered) a ještě nějaké další věci, u kterých nemám zatím jasno.

AvP je hra pod DX11, což je pořád nejpoužívanější API, a grafický čip pořád vytěžuje mírně nadprůměrně.

A hlavně na to nemá příliš velký vliv procesor – rozdíly tam jsou, ale pořád se to dá vyhrábnout pro orientační srovnání výkonu s pět let starými grafickými kartami.

https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/36935-test-sapphire-radeon-r9-390x-tri-x-vykon-gtx-980-za-lepsi-cenu?start=4
9.11.2020 15:27:36   46.135.14.xxx 11
Dát zlato kartě s 8GB, která stojí téměř 20 tKč a ještě napsat do perexu "karta bez chyby" to chce pořádnou dávku amatérismu. Víte co, to co tu poslední dobou předvádíte svádí k tomu, aby jste web přejmenovali na "komici a jejich svět". 8GB RAM jsem měl před šesti lety na kartě, která stála polovinu (10tKč) a jmenovala se R9 390. 8GB na RTX 3070 je epic fail jak barák, ta karta zastarala už při vydání. Už teď jsou hry co na kartě využijí 12GB VRAM, takže 12GB VRAM pro podobně výkonné čipy je minimum. Další hry budou vznikat a bez toho, aby se vešel celý working set v rámci WDDM do pouhých 8GB VRAM půjde výkon karty rychle a naprosto zbytečně do kopru.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

54 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 4.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.