Preview AMD Radeon RX 6000: nečekaná konkurence
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Preview AMD Radeon RX 6000: nečekaná konkurence

Preview AMD Radeon RX 6000: nečekaná konkurence | Kapitola 3

Adam Vágner

Adam Vágner

29. 10. 2020 03:00 264

Seznam kapitol

1. Architektura RDNA2 2. AMD Smart Access Memory, nižší lag 3. DirectX 12 Ultimate a ray tracing 4. Detailní specifikace karet 5. Preview výkonu 6. Závěr

Zdá se, že AMD dostává do formy nejen při návrhu procesorů, ale už i v oblasti grafických karet. Tentokrát už v těsném závěsu za Nvidií představilo trojici nových grafických karet, které jsou přímým konkurentem i pro nejvýkonnější modely RTX 3080 a RTX 3090. Přinášejí vysoký výkon, který je stejně jako v případě Nvidie za nezvykle příznivé ceny.

Reklama

DirectX 12 Ultimate a Ray tracing

Radeony RX 6000 jsou prvními kartami AMD s podporou DirectX XII Ultimate a jsou připravené pro ray tracing a variable rate shading

Knihovna Fidelity FX, kterou využívá k dnešnímu dni pětatřicet her, dostala mimo jiné knihovny pro odšumování efektů využívajících ray tracing, algoritmus pro variable rate shading, který umožní upravit kvalitu renderingu v závislosti na nasvětlení scény a pohybu. Přibyla také podpora pro další techologie, které mohou běžet souběžně s ray tracingem, jako screen space reflecitons, optimalizovaný ambient occlusion a v AMD spolupracují i na funkci super resolution.

Preview AMD Radeon RX 6000: nečekaná konkurence
i Zdroj: PCTuning.cz

To by měla být nejspíš alternativa k DLSS od Nvidie, ale AMD ji prozatím odbylo pouhými dvěma větami v tomto znění: „Vždy se snažíme vývojářům pomáhat s novými iniciativami a už pracujeme na vývoji nové technologie pro navyšování rozlišení. Aby měli hráči více možností, jak dosáhnout vyššího výkonu při využití ray tracingu.“

Znamená to, že můžeme čekat technologii, na které pracují herní vývojáři a AMD jim s ní pomáhá, tedy s nějakou obdobou kvalitnějšího upscalování (zvětšování) obrazu, která funguje na podobném principu jako DLSS 2.0 (a u něj je dost možná nejpodstatnější, že interpolace vyšších rozlišení probíhá nejen z aktuálního snímku, ale i s využitím dat z několika po soubě jdoucích snímcích), ale bude zapotřebí ji, podobně jako DLSS 2.0, implementovat do herního enginu. Protože se AMD nepochlubilo žádnou ukázkou a zmínilo to vysloveně pouze okrajově, dá se čekat, že realizace ještě chvíli potrvá.

AMD při prezentacích nic konkrétního neřeklo, ale proslýchá se, že by výkon pro ray tracing měl být stejný či nižší než u předchozí generace karet Nvidie s architekturou Turing.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama