Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu | Kapitola 31
Seznam kapitol
Před uvedením nové generace karet výrobci často rozšiřují nabídku o levnější karty s jednodušší konstrukcí, aby nalákali i ty, kteří dosud novou kartu nepořídili. Nabídnou pak o něco horší provozní vlastnosti, ale funkce čipu zůstávají. U GeForce RTX to mimo jiné znamená podporu DLSS 2.0, nahlédneme i na to, co to udělá v novém Death Stranding.
Dual RTX 2060 Super EVO V2 patří k levnějším modelům, takže od ní nemůžeme čekat zázraky. Po stránce provozních vlastností je mírně podprůměrná. Od karty podobných rozměrů bych čekal větší pasiv a lepší výkony. Ale to je obecný problém většiny levných RTX 2060 Super, u nichž výrobci při konstrukci chlazení vycházeli spíš z RTX 2060 než z výkonnějších RTX 2070, k nimž má RTX 2060 Super ve všech ohledech blíže.
Subjektivně je hlučnost snesitelnější, než to vypadá na hlukoměru. Ventilátory axial-tech netrpí na nějaké vrčení nebo cvrlikání a nízkoprofilové rotory se subtilními lopatkami mají o něco vyšší tón a je z nich slyšet spíš uniformní šum, který není tak pronikavý ani otravný jako u ventilátorů s většími lopatkami nebo, o vrčících radiálních ventilátorech některých referenčních karet nemluvě. Ale nedá se říct, že by šlo o tichou kartu. Pokud by šlo o grafický čip, má při chladič určitě rezervu na snížení otáček, ale hlídat si musíte i teploty napájecí kaskády.
V základním nastavením kartu brzdí limit spotřeby, ten se ale dá zvednout. Čistě s automatickým přetaktováním se takt čipu v boost zvedl někam k 1890 MHz, což pohromadě s pamětmi na 15,5 Gb/s dá nárůst výkonu přes čtyři procenta.
Poměr cena/výkon není extrémně dobrý, nejlevnější RTX 2060 Super seženete i o tisícovku levněji. Budou nejspíš hlučnější, možná i s vyššími teplotami, ale s výkonem na tom budou podobně. Za tisíc korun navíc už nejspíš seženete nějakou kartu, která bude tišší (soudě dle testu RTX 2060 Phoenix GS by to třeba měla být mohla být RTX 2060 Super Phoenix od Gainwardu, ale to opravdu jen hádám).
Proti Radeonům mají GeForce výhodu v podpoře DirectX 12 Ultimate (což je do velké míry rozšíření DirectX 12 o technologie, které jsme si představili s uvedením Turingu, jako je ray tracing, variable rate shading, mesh shading a další), podpoře ray tracingu a DLSS.
S DLSS 2.0 už se dá i u Turingu dosáhnout toho, aby se obraz hýbal i s efekty využívajícími ray tracing docela svižně, věnovali jsme se tomu už v článku o DLSS 2.0 v Controlu. V Death Stranding vypadá obraz s DLSS 2.0 ve většině ohledů lépe než v nativním rozlišení s TAA, v pohybu je v něm vidět méně artefaktů. Na to se podíváme ještě detailněji v samostatném článku, zatím můžeme asi jen litovat, že není podpora druhé generace DLSS ve hrách rozšířenější. Není od věci, když se dá i na kartě jako RTX 2060 Super hrát ve 4K bez toho, aby si člověk připadal, že se dívá na lehce rozplizlý obraz připomínající VHS (ti mladší si mohou představit třeba Youtube v 1080p na 4K monitoru).
Asus Dual GeForce RTX 2060 EVO V2 | |
KLADY | ZÁPORY |
dostatečný výkon na hraní v rozlišením nižším než 4K | pasiv měl být větší |
bez zátěže pasivní chlazení | v zátěži vyšší hlučnost |
vyšší power limit s možností navýšení o 20 % | pouze jeden DisplayPort |
podpora DirectX 12 Ultimate, RTX, DLSS 2.0 | |
Orientační cena s DPH: 11 300 Kč |