Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu |
autor: Adam Vágner , publikováno 27.7.2020 |
Před uvedením nové generace karet výrobci často rozšiřují nabídku o levnější karty s jednodušší konstrukcí, aby nalákali i ty, kteří dosud novou kartu nepořídili. Nabídnou pak o něco horší provozní vlastnosti, ale funkce čipu zůstávají. U GeForce RTX to mimo jiné znamená podporu DLSS 2.0, nahlédneme i na to, co to udělá v novém Death Stranding.
Dual RTX 2060 Super EVO V2 patří k levnějším modelům, takže od ní nemůžeme čekat zázraky. Po stránce provozních vlastností je mírně podprůměrná. Od karty podobných rozměrů bych čekal větší pasiv a lepší výkony. Ale to je obecný problém většiny levných RTX 2060 Super, u nichž výrobci při konstrukci chlazení vycházeli spíš z RTX 2060 než z výkonnějších RTX 2070, k nimž má RTX 2060 Super ve všech ohledech blíže.
Subjektivně je hlučnost snesitelnější, než to vypadá na hlukoměru. Ventilátory axial-tech netrpí na nějaké vrčení nebo cvrlikání a nízkoprofilové rotory se subtilními lopatkami mají o něco vyšší tón a je z nich slyšet spíš uniformní šum, který není tak pronikavý ani otravný jako u ventilátorů s většími lopatkami nebo, o vrčících radiálních ventilátorech některých referenčních karet nemluvě. Ale nedá se říct, že by šlo o tichou kartu. Pokud by šlo o grafický čip, má při chladič určitě rezervu na snížení otáček, ale hlídat si musíte i teploty napájecí kaskády.
V základním nastavením kartu brzdí limit spotřeby, ten se ale dá zvednout. Čistě s automatickým přetaktováním se takt čipu v boost zvedl někam k 1890 MHz, což pohromadě s pamětmi na 15,5 Gb/s dá nárůst výkonu přes čtyři procenta.
Poměr cena/výkon není extrémně dobrý, nejlevnější RTX 2060 Super seženete i o tisícovku levněji. Budou nejspíš hlučnější, možná i s vyššími teplotami, ale s výkonem na tom budou podobně. Za tisíc korun navíc už nejspíš seženete nějakou kartu, která bude tišší (soudě dle testu RTX 2060 Phoenix GS by to třeba měla být mohla být RTX 2060 Super Phoenix od Gainwardu, ale to opravdu jen hádám).
Proti Radeonům mají GeForce výhodu v podpoře DirectX 12 Ultimate (což je do velké míry rozšíření DirectX 12 o technologie, které jsme si představili s uvedením Turingu, jako je ray tracing, variable rate shading, mesh shading a další), podpoře ray tracingu a DLSS.
S DLSS 2.0 už se dá i u Turingu dosáhnout toho, aby se obraz hýbal i s efekty využívajícími ray tracing docela svižně, věnovali jsme se tomu už v článku o DLSS 2.0 v Controlu. V Death Stranding vypadá obraz s DLSS 2.0 ve většině ohledů lépe než v nativním rozlišení s TAA, v pohybu je v něm vidět méně artefaktů. Na to se podíváme ještě detailněji v samostatném článku, zatím můžeme asi jen litovat, že není podpora druhé generace DLSS ve hrách rozšířenější. Není od věci, když se dá i na kartě jako RTX 2060 Super hrát ve 4K bez toho, aby si člověk připadal, že se dívá na lehce rozplizlý obraz připomínající VHS (ti mladší si mohou představit třeba Youtube v 1080p na 4K monitoru).
Asus Dual GeForce RTX 2060 EVO V2 | |
KLADY ![]() | ![]() |
dostatečný výkon na hraní v rozlišením nižším než 4K | pasiv měl být větší |
bez zátěže pasivní chlazení | v zátěži vyšší hlučnost |
vyšší power limit s možností navýšení o 20 % | pouze jeden DisplayPort |
podpora DirectX 12 Ultimate, RTX, DLSS 2.0 | |
Orientační cena s DPH: 11 300 Kč |
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Nehlede na to ze 5700XT ma stejny vykon jako RTX 2070 Super
Tohle je vysmech..
Jedine Asus ma highend model ROG-STRIX-RX5700XT, jenze ten se stejnak koupit neda ani na Alze ani na CZC, nemaji a nevedi, kdy bude.
Dyt treba STRIX coz je topova edice je v provedeni Nvidia/AMD uplne totozna, ty karty se opravdu lisej jenom tim cipem na PCB jak jsou identicke.. AORUS od GB je vice mene skoro to same..
Tak mi rekni v cem sou tyhle edice ve zpracovani PCB/chladice lowendove vuci edicim s cipem od Nvidie..
Ano, souhlasim a taky jsem to psal, jedinej Asus STRIX ma stejny provedeni pro AMD a NVIdii, jenze ty karty nejsou v provedeni AMD k dostani.
Sapphire fakt ne, to je tak pro vas fanousky AMD, ale mne to nesmi pres prah domu!
Jinak RX 5700XT STRIX koupis uplne na pohodu, zrovna je maji skladem v CZC.cz za 12999,-
ta sama edice 2070S tam stoji brutalnich 18 899,- Pritom karty sou identicke a maji stejny vykon k AMD ted dostanes i dve hry.
Tady je krasne videt jak brutalni penize si Nvidia uctuje za cip 2070S vuci AMD... A ted otazka vyplati se ten skoro 6000,- priplatek? podle me urcite ne..
Proste Adame, je to zcela zbytecna prace. Leda ze ti to NVidia tvrde zacvakala a treba i nabidla nejakou exkluzivitu na RTX 3000 v okamziku vydani. Pak bych samozrejme chapal, ze jsi i tuhle grafiku sice s odporem ale zrecenzoval.
Ted uz ale prosim vyridte Stankovi, at uz toho nechaj s tema dvoutisicovkama a koukaj vydat nove grafiky. Diky.
Pro člověka, co má doma počítač, na kterém těch pár měsíců doklepe, je lepší počkat, ale někdo holt čekat nemůže.
Nvidia za dobu životnosti karty do pár desítek nových AAA her protlačí DLSS 2.0, se kterým je ten výkon GeForce taky trochu jinde.
Radeony už bych dnes doporučoval tak lidem, kteří vědí, že tu grafiku do dvou let vymění za něco modernějšího.
DLSS 2 - to je mrtví, Shitvidia to tlačí silově, marně.
--
Já si myslim, že si Nvidiak stejně jako Obr Intelák.
Si psal že ray tracing je vetší přínos než Mantle, že ti neni hamba.
----
Si hodně zaujatej, tvoje receze má pro mě hodnotu 0
A teraz utekaj na dvojpísmenkové weby
A ray tracing mrtvý rozhodně není.
https://www.youtube.com/watch?v=6bfC-vvlbHc&feature=share&fbclid=IwAR0hxG2CwPhmP-oQYXMsCjHeqsryJx45lzjtGNXKmrw_H9WgauIxRsqIWck
jedna se o ukazku z novych konzoli kde je RDNA 2.0 s podporou RT
Všichni přece víme, že časem se s těchhle proprietárních technologií stane standard nebo třeba v nějaké modifikaci (viz PhysX, který už dnes jede ve hrách zase jen přes CPU, PCSS/HTFS stíny - dnes nahrazeny Raytracingem, G-SYNC snad ani netřeba komentovat).
Jedno se ale musí Nvidii nechat - je hlavním tahounem technologií. Vše vyjmenované přinesla první nvidia. Bohužel si za to také nechá nehezky zaplatit (launchové ceny Pascalů a hlavně RTX byly blbý vtip). AMD to pak nakonec přinese také a v levnejší variantě (sorry jako, ale funkčnost FreeSYNCu je srovnatelná s G-SYNC a monitory byly hlavně dříve výrazně levnější).
Každopádně RX5700XT/5600 by si dnes koupil jen blázen, když ty karty nemají budoucnost - nepodporují DirectX 12 Ultimate. A hry s nových konzolí si tak v plných detailech ani nezkusíte. Teď už fakt není vhodná doba na nákup nové grafiky (co se upgardu týče), ale když už dnes někomu něco doporučit, tak jasně nějakou RTX kartu - pokud na tom chce nějakou dobu fungovat. Nakonec uvidíme ceny NAVI2 - jak bude AMD "výhodné". Vsadím se, že když by se jim podařilo Nvidii překonat (bez DLSS), tak si za to nechají náležitě zaplatit. Tipuji, že jejich Hi-end, už také překoná Titanovskou cenovku 999$.
PhysX tu byl davno pred Nvidii ta ho jenom odkoupila a uvalila na nej patent aby to nemohl pouzivat nikdo jinej (tim tu technologii defakto totalne zabila)
Ray Tracing tu mame uz roky jenom se to na hry nepouzivalo protoze na to nebyl vykon, AMD samo reklo ze nema smysl RT rozvijet dokud to nebude fungovat na aspon 1/2 grafik an trhu protoze vyvijet hru po nekolik malo lidi je proste nesmysl a mrhani casem i penezma ktery by sly proinvestovat nekam jinam..
AMD naopak prislo prvni s nekolika vecma a vzdy je dalo "komunite" zcela zdarma
- Jako prvni ukazalo tessalaci ale nedohodlo se v ty dobe s MS aby to implementoval do DX ani Nvidia to nechtela..
- jako prvni prisla s fyzikou vlasu do her
- jako prvni prisla skoro vzdy s podporou noveho DX, na posledni generaci DX i Vulkanu se i velkou merou podilelo protoze dodalo spoustu technologii z Mantle ktery vymyslelo a diky kteremu dneska muzeme ve hrach vyuzivat mnohojadrove procesory a vykon karet diky tomu narostl taky dost (nizkourovnevi API + podpora Asynchronich shaderu)
Jako prvni uvedla na thr Free Sync a dovolilo ztoho udelat VESA standart, dneska to ma uz snad 500 monitoru v sobe a nestoji to skoro nic navic, Obcas sou identicke modely s G-Sync klidne i 2x drazsi nez to samy s Free Sync takze diky AMD maji dneska hraci her plynulejsi hrani na beznych monitorech..
Takze kdo beznym hracum za poslednich 10 let prinesl lepsi technologie?
Nvidia to za me osobne opravdu neni.. ta si neustale hrabe na svym pisecku, dela veci neefektivne a 1/2 jejich technologii casem upadne v zapomenni..
Neregistroval jsem, že by PhysX byl free a open source, když ho kupovala Nvidia. A rozhodně jsem neměl pocit, že by se to nějak zvlášť ujalo a prosperovalo, když to Nvidia kupovala. S tím, kolik počítačů mělo akcelerátor PhysX a kolik her to podporovalo, to spíš vypadalo, že Ageia brzo zkrachuje a z karet PhysX bude luxusní sběratelský kousek. Dnes PhysX existuje, stále se používá a naopak to open source je.
Ano. Ray Tracing je tu roky a na hry se to nepoužívalo, protože na to nebyl výkon. A kdyby Nvidia neměla profi segment, v něm neřešila akceleraci ray tracingu a neudělala kvůli němu RT cores, technologie pro optimalizaci a SDK, tak se to kvůli slabému výkonu grafik ještě roky používat nebude.
Jako první s fyzikou vlasů do her... hm. TressFX 1.0 v roce 2013. Nvidia na siggraph 2008: http://developer.download.nvidia.com/presentations/2008/SIGGRAPH/RealTimeHairSimulationAndRenderingOnGPU.pdf. Pravda, ostrý release Hairworks o pár měsíců předběhli.
Jako první přišlo skoro vždy s podporou nového DX, blabla... jo, skoro vždy. Jenom tak trochu prošvihli většinu klíčových technologií – T&L, programovatelné pixel shadery, unifikované shadery, GPGPU a teď ray tracing (a o nějaké akceleraci AI a neuronových sítí možná zatím jenom uvažují). Zato udělali Mantle pro slabé CPU a GPU v konzolích s vidinou, že budou mít proprietární close to metal systém, a když zjistili, že se vývojáři zase tolik nehrnou do toho, aby používali proprietární API AMD, tak to darovali do DirectX. Výsledek je, že DirectX 12 přináší na procesorech s normálním výkonem ve hrách závratné jednotky procent výkonu navíc, když se zadaří, když se nezadaří, tak je výkon stejný nebo horší. S tím, že to v podstatě zabilo SLI a CrossFire, protože vývojáři kašlou na to, aby se pod DX12 mastili s podporou více grafických karet. Multi-GPU byla sice mizerná, ale často jediná možnost, jak zvednout výkon tam, kde se ho nedostávalo.
Řada technologií, které s odstupem s velkou slávou představili jako „free a open source konkurenci“ pro ty zaostalé uzavřené technologie Nvidie, vyšuměla po pár měsících do ztracena, když se zjistilo, že vývojářům k tomu, aby to začali používat, nestačí jenom to, že je to "free a open source". A ty, které se ještě používají, jsou vidět obvykle jen v titulech AMD Gaming Evolved, či jak tomu říkají dnes.
Momentálně nejrozšířenější FreeSync přes HDMI 2.0 není rozhodně VESA standard a AMD miluje komunitu hráčů natolik, že k němu nepustí 70 % hráčů s GeForce. Nějak mi není jasný, v čem se takový "otevřený standard" používaný v 500 monitorech liší od proprietárního řešení, když jsou na trhu všeho všudy dva výrobci grafických čipů a jeden z nich to nesmí podporovat (a dovolil bych si připomenout, proč FreeSync vznikl, a až na základě čeho).
Prostě AMD je vyslovený motor pokroku v segmentu grafických karet.
Duvodu rozumim: na jednu stranu si uvedomuji, ze jim ty lezaky zustanou na sklade, na druhou stranu nechteji, aby si lidi, kteri cekaji na RTX3000, vec rozmysleli a koupili levne vyprodejove grafiky.
Tahle rovnice smysl ma a jedine, co muze NVidii situaci narusit, kdyby AMD vydala super nabusenou Navi 2, na kterou by se NVidie nechytala. Osobne to neocekavam a myslim, ze NVidia odejde letos neporazena, uvidime.
A rozdíl ve výkonu dramatická tři procenta, podle skladby testů buď ve prospěch GeForce, nebo v její neprospěch.
Prostě bezkonkurenční nabídka AMD.
Napriklad 5700XT STRIX je klidne o 5-6tis levnejsi nez identicka edice STRIX 2070S
Ten samej rozdil je i u AORUS od Gigabyte.. + co ma Nvidia proti RX 570/580 ktery ted sezenes za opravdu paradni ceny uz vice mene pul roku dozadu..
Proc tu treba neudelas recenzi na tema RX 5700XT vs 2070S ve stejne edici? Asus/Gigabyte apod.. Proc nesrovnas jejich pomer vykon/cena? Tohle by lidi zajimalo urcite mnohem vic nez recenze na neprodejnou RTX 2060S za cenu mnohem vykonnejsi 5700XT
Sapphire RX 5700XT Nitro+
MSI RX 5700XT Gaming
Gigabyte RX5700XT Aorus
A takzes nemam jediny problem s ovladaci..
u Gigabyte mi par dni blbnul monitor ze mi zhasinala obrazovka v necinosti ale vymenou kabelu od monitoru do grafiky jsem to vyresil a chyba se jiz neopakovala..
Vsechny grafiky testovane s Ryzen 9 3900X + Free Sync 2.0 144Hz monitor s podporou HDR od BenQ.. I Free Sync slape paradne v rozsahu 40-144Hz v 1440p
je to zhruba 12-13tis prodanych kusu 2070S za posledni kvartal vuci cca 14-15tis prodanych 5700XT/5700...
Takze asi tak... TO jenom v CR je prodej 5700XT doslova tragickej protoze se zde pred nekolika mesici rozbehla masivni lobby kampan vsude na forech jak ty karty blbnou apod.. Samozrejme se vi kdo si tuhle kampan zaplatil.. PRed touto kampani jeste minuly rok byly 5700XT v TOP3 jak na Heurece tak i na CZC.. Nyni se s bidou vejsou do TOP10...
Karty mam doma od sameho zacatku a behem toho pul roku jsem zadnej problem v ovladacich nezanamenal..
https://phonemantra.com/wp-content/uploads/2020/07/Graphics-Card.png
A tieto kecy ako prebiehalo loby proti AMD si nechaj na DDW kde to ešte asi uveria keď tam vveria aj väčším blbostiam čo tam spolu majstrom vypotíte.
Jinaj nejlevnejsi 5700XT uz koupis pod 10,5tis s DPH, co takhle ty ceny trosku sledovat