Hlavní stránka Hardware Grafické karty Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu
Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu
autor: Adam Vágner , publikováno 27.7.2020
Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu

Před uvedením nové generace karet výrobci často rozšiřují nabídku o levnější karty s jednodušší konstrukcí, aby nalákali i ty, kteří dosud novou kartu nepořídili. Nabídnou pak o něco horší provozní vlastnosti, ale funkce čipu zůstávají. U GeForce RTX to mimo jiné znamená podporu DLSS 2.0, nahlédneme i na to, co to udělá v novém Death Stranding.


Dual RTX 2060 Super EVO V2 patří k levnějším modelům, takže od ní nemůžeme čekat zázraky. Po stránce provozních vlastností je mírně podprůměrná. Od karty podobných rozměrů bych čekal větší pasiv a lepší výkony. Ale to je obecný problém většiny levných RTX 2060 Super, u nichž výrobci při konstrukci chlazení vycházeli spíš z RTX 2060 než z výkonnějších RTX 2070, k nimž má RTX 2060 Super ve všech ohledech blíže.

Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu

Subjektivně je hlučnost snesitelnější, než to vypadá na hlukoměru. Ventilátory axial-tech netrpí na nějaké vrčení nebo cvrlikání a nízkoprofilové rotory se subtilními lopatkami mají o něco vyšší tón a je z nich slyšet spíš uniformní šum, který není tak pronikavý ani otravný jako u ventilátorů s většími lopatkami nebo, o vrčících radiálních ventilátorech některých referenčních karet nemluvě. Ale nedá se říct, že by šlo o tichou kartu. Pokud by šlo o grafický čip, má při chladič určitě rezervu na snížení otáček, ale hlídat si musíte i teploty napájecí kaskády.

V základním nastavením kartu brzdí limit spotřeby, ten se ale dá zvednout. Čistě s automatickým přetaktováním se takt čipu v boost zvedl někam k 1890 MHz, což pohromadě s pamětmi na 15,5 Gb/s dá nárůst výkonu přes čtyři procenta.

Poměr cena/výkon není extrémně dobrý, nejlevnější RTX 2060 Super seženete i o tisícovku levněji. Budou nejspíš hlučnější, možná i s vyššími teplotami, ale s výkonem na tom budou podobně. Za tisíc korun navíc už nejspíš seženete nějakou kartu, která bude tišší (soudě dle testu RTX 2060 Phoenix GS by to třeba měla být mohla být RTX 2060 Super Phoenix od Gainwardu, ale to opravdu jen hádám).

Proti Radeonům mají GeForce výhodu v podpoře DirectX 12 Ultimate (což je do velké míry rozšíření DirectX 12 o technologie, které jsme si představili s uvedením Turingu, jako je ray tracing, variable rate shading, mesh shading a další), podpoře ray tracingu a DLSS.

S DLSS 2.0 už se dá i u Turingu dosáhnout toho, aby se obraz hýbal i s efekty využívajícími ray tracing docela svižně, věnovali jsme se tomu už v článku o DLSS 2.0 v Controlu. V Death Stranding vypadá obraz s DLSS 2.0 ve většině ohledů lépe než v nativním rozlišení s TAA, v pohybu je v něm vidět méně artefaktů. Na to se podíváme ještě detailněji v samostatném článku, zatím můžeme asi jen litovat, že není podpora druhé generace DLSS ve hrách rozšířenější. Není od věci, když se dá i na kartě jako RTX 2060 Super hrát ve 4K bez toho, aby si člověk připadal, že se dívá na lehce rozplizlý obraz připomínající VHS (ti mladší si mohou představit třeba Youtube v 1080p na 4K monitoru).

Asus Dual GeForce RTX 2060 EVO V2
KLADY Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu ZÁPORY
dostatečný výkon na hraní v rozlišením nižším než 4K  pasiv měl být větší
bez zátěže pasivní chlazení v zátěži vyšší hlučnost
vyšší power limit s možností navýšení o 20 % pouze jeden DisplayPort
podpora DirectX 12 Ultimate, RTX, DLSS 2.0  
Orientační cena s DPH: 11 300 Kč


Tagy: asus  geforce  rtx  dual  evo  nvidia  turing  rtx 2060 super  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
27.7.2020 12:18:38   213.215.66.xxx 2914
Ten chladič je des a hrúza. Za 11tis je určite lepšia voľba niečo od AMD
28.7.2020 14:24:04   217.63.121.xxx 816
za 11tis rozhodne, to uz se pohybujou TOP edice 5700XT typu Gigabyte, MSI, Sapphire apod..

Nehlede na to ze 5700XT ma stejny vykon jako RTX 2070 Super

Tohle je vysmech..
28.7.2020 16:27:11   89.176.30.xxx 1018
Blby na tom je, ze zadny TOP edice 5700XT neexistujou. Bohuzel vyrobci nabizi v grafikach zalozenych na AMD cipech jen lowendove a mainstreamove modely, ktere nemaji vychytavky TOP modelu s cipy od NVidie.
28.7.2020 21:57:13   89.176.30.xxx 96
Aktualne mam za prispevek 6 minusu, ale nikdo z tech 6ti joudu se neobtezoval uvest jediny priklad RX5700XT, ktery by se vyrovnal modelum RTX grafik MSI Gaming X Trio, Aorus Super a snad jeste dalsich.

Jedine Asus ma highend model ROG-STRIX-RX5700XT, jenze ten se stejnak koupit neda ani na Alze ani na CZC, nemaji a nevedi, kdy bude.
29.7.2020 09:37:53   217.63.121.xxx 811
takze treba Sapphire Nitro, Gigabyte AORUS nejsou Topove edice?

Dyt treba STRIX coz je topova edice je v provedeni Nvidia/AMD uplne totozna, ty karty se opravdu lisej jenom tim cipem na PCB jak jsou identicke.. AORUS od GB je vice mene skoro to same..

Tak mi rekni v cem sou tyhle edice ve zpracovani PCB/chladice lowendove vuci edicim s cipem od Nvidie..
29.7.2020 17:15:08   89.176.30.xxx 106
Jenze neni to same. Aorus v podani NVidie je masivnejsi a nabizi navic treba USB-C. Reknes blbost, ale je to tam.

Ano, souhlasim a taky jsem to psal, jedinej Asus STRIX ma stejny provedeni pro AMD a NVIdii, jenze ty karty nejsou v provedeni AMD k dostani.

Sapphire fakt ne, to je tak pro vas fanousky AMD, ale mne to nesmi pres prah domu!
29.7.2020 20:24:45   109.183.132.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
27.7.2020 15:08:52   89.176.30.xxx 2614
Uz se na to vykaslete, nikoho uz RTX 2000 rada nezajima. Chapu, ze ma NVidia plny sklady a potrebuje se toho vseho zbavit pred vydanim RTX 3000, jenze to je nam zakaznikum jedno. Cekame vsichni na 3000 a na stary zastaraly grafiky uz fakt ani recenze cist nehodlam.

Proste Adame, je to zcela zbytecna prace. Leda ze ti to NVidia tvrde zacvakala a treba i nabidla nejakou exkluzivitu na RTX 3000 v okamziku vydani. Pak bych samozrejme chapal, ze jsi i tuhle grafiku sice s odporem ale zrecenzoval.

Ted uz ale prosim vyridte Stankovi, at uz toho nechaj s tema dvoutisicovkama a koukaj vydat nove grafiky. Diky.
27.7.2020 16:27:29   89.190.46.xxx 245
Tak vykašlete... Jestli se Nvidia neodchýlí od obvyklého scénáře, tak půjde ven první highend a na nástupce RTX 2060/Super si počkáme ještě pár měsíců. RTX 2060 šla ven v lednu.

Pro člověka, co má doma počítač, na kterém těch pár měsíců doklepe, je lepší počkat, ale někdo holt čekat nemůže.
29.7.2020 09:38:52   217.63.121.xxx 415
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
29.7.2020 12:58:29   89.190.46.xxx 126
A k čemu je dnes kupovat grafiku bez DXR a DX12 Ultimate, když v podstatě za pár týdnů jdou ven next gen konzole, za dva roky na těch Radeonech v půlce AAA her bude možné hrát jen se sníženými detaily, protože to prostě nebudou podporovat.

Nvidia za dobu životnosti karty do pár desítek nových AAA her protlačí DLSS 2.0, se kterým je ten výkon GeForce taky trochu jinde.

Radeony už bych dnes doporučoval tak lidem, kteří vědí, že tu grafiku do dvou let vymění za něco modernějšího.
29.7.2020 20:17:52   89.103.62.xxx 317
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
29.7.2020 20:36:05   188.167.251.xxx 92
Hanzi, ďakujeme za krásne zhrnutie
A teraz utekaj na dvojpísmenkové weby
30.7.2020 07:48:58   89.190.46.xxx 101
I kdyby nikde jinde DLSS nebylo, bude ve většině her s ray tracingem (ale umím si představit, že budou tituly, kde bude chtít AMD předvést svůj ray tracing a dá si záležet, aby tam DLSS nebylo).

A ray tracing mrtvý rozhodně není.
30.7.2020 13:03:56   217.63.121.xxx 09
AMD uz predvedlo zde:
https://www.youtube.com/watch?v=6bfC-vvlbHc&feature=share&fbclid=IwAR0hxG2CwPhmP-oQYXMsCjHeqsryJx45lzjtGNXKmrw_H9WgauIxRsqIWck

jedna se o ukazku z novych konzoli kde je RDNA 2.0 s podporou RT
30.7.2020 13:33:21   86.49.226.xxx 91
eeeh, co přesně znamená "AMD raytracing?" Není to snad standard v directX (DXR) / případně ve Vulkanu. Pokud by AMD bylo v RT bez DLSS rychlejší, tak to by bylo docela zajímavé... stejně očekávám, že také přijdou s něčím podobným DLSS (třeba se to bude také standardizovat pod DirectML).

Všichni přece víme, že časem se s těchhle proprietárních technologií stane standard nebo třeba v nějaké modifikaci (viz PhysX, který už dnes jede ve hrách zase jen přes CPU, PCSS/HTFS stíny - dnes nahrazeny Raytracingem, G-SYNC snad ani netřeba komentovat).

Jedno se ale musí Nvidii nechat - je hlavním tahounem technologií. Vše vyjmenované přinesla první nvidia. Bohužel si za to také nechá nehezky zaplatit (launchové ceny Pascalů a hlavně RTX byly blbý vtip). AMD to pak nakonec přinese také a v levnejší variantě (sorry jako, ale funkčnost FreeSYNCu je srovnatelná s G-SYNC a monitory byly hlavně dříve výrazně levnější).

Každopádně RX5700XT/5600 by si dnes koupil jen blázen, když ty karty nemají budoucnost - nepodporují DirectX 12 Ultimate. A hry s nových konzolí si tak v plných detailech ani nezkusíte. Teď už fakt není vhodná doba na nákup nové grafiky (co se upgardu týče), ale když už dnes někomu něco doporučit, tak jasně nějakou RTX kartu - pokud na tom chce nějakou dobu fungovat. Nakonec uvidíme ceny NAVI2 - jak bude AMD "výhodné". Vsadím se, že když by se jim podařilo Nvidii překonat (bez DLSS), tak si za to nechají náležitě zaplatit. Tipuji, že jejich Hi-end, už také překoná Titanovskou cenovku 999$.
30.7.2020 19:31:34   109.183.132.xxx 210
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.7.2020 08:24:59   89.190.46.xxx 92
To jsou cancy

Neregistroval jsem, že by PhysX byl free a open source, když ho kupovala Nvidia. A rozhodně jsem neměl pocit, že by se to nějak zvlášť ujalo a prosperovalo, když to Nvidia kupovala. S tím, kolik počítačů mělo akcelerátor PhysX a kolik her to podporovalo, to spíš vypadalo, že Ageia brzo zkrachuje a z karet PhysX bude luxusní sběratelský kousek. Dnes PhysX existuje, stále se používá a naopak to open source je.

Ano. Ray Tracing je tu roky a na hry se to nepoužívalo, protože na to nebyl výkon. A kdyby Nvidia neměla profi segment, v něm neřešila akceleraci ray tracingu a neudělala kvůli němu RT cores, technologie pro optimalizaci a SDK, tak se to kvůli slabému výkonu grafik ještě roky používat nebude.

Jako první s fyzikou vlasů do her... hm. TressFX 1.0 v roce 2013. Nvidia na siggraph 2008: http://developer.download.nvidia.com/presentations/2008/SIGGRAPH/RealTimeHairSimulationAndRenderingOnGPU.pdf. Pravda, ostrý release Hairworks o pár měsíců předběhli.

Jako první přišlo skoro vždy s podporou nového DX, blabla... jo, skoro vždy. Jenom tak trochu prošvihli většinu klíčových technologií – T&L, programovatelné pixel shadery, unifikované shadery, GPGPU a teď ray tracing (a o nějaké akceleraci AI a neuronových sítí možná zatím jenom uvažují). Zato udělali Mantle pro slabé CPU a GPU v konzolích s vidinou, že budou mít proprietární close to metal systém, a když zjistili, že se vývojáři zase tolik nehrnou do toho, aby používali proprietární API AMD, tak to darovali do DirectX. Výsledek je, že DirectX 12 přináší na procesorech s normálním výkonem ve hrách závratné jednotky procent výkonu navíc, když se zadaří, když se nezadaří, tak je výkon stejný nebo horší. S tím, že to v podstatě zabilo SLI a CrossFire, protože vývojáři kašlou na to, aby se pod DX12 mastili s podporou více grafických karet. Multi-GPU byla sice mizerná, ale často jediná možnost, jak zvednout výkon tam, kde se ho nedostávalo.

Řada technologií, které s odstupem s velkou slávou představili jako „free a open source konkurenci“ pro ty zaostalé uzavřené technologie Nvidie, vyšuměla po pár měsících do ztracena, když se zjistilo, že vývojářům k tomu, aby to začali používat, nestačí jenom to, že je to "free a open source". A ty, které se ještě používají, jsou vidět obvykle jen v titulech AMD Gaming Evolved, či jak tomu říkají dnes.

Momentálně nejrozšířenější FreeSync přes HDMI 2.0 není rozhodně VESA standard a AMD miluje komunitu hráčů natolik, že k němu nepustí 70 % hráčů s GeForce. Nějak mi není jasný, v čem se takový "otevřený standard" používaný v 500 monitorech liší od proprietárního řešení, když jsou na trhu všeho všudy dva výrobci grafických čipů a jeden z nich to nesmí podporovat (a dovolil bych si připomenout, proč FreeSync vznikl, a až na základě čeho). 

Prostě AMD je vyslovený motor pokroku v segmentu grafických karet.
10.8.2020 13:32:21   109.183.132.xxx 10
ano mas pravdu rozhodne prinasi vic technologii obycejnym lidem nez Nvidia ktera si za vsechno uctuje nehorazny sumy.. Viz jejich G-Sync monitory ktery kolikrat ve stejny edici stoji o 50% vic nez identicky model s Free Sync.. Dale katastrofalni podpora Asynchronnich shaderu ktery Nvidia slibovala uz od Maxwellu a nakonec 100% funguji az v Turingu
28.7.2020 07:12:20   194.213.41.xxx 170
Tak z této recenze je nejdůležitější to, že ten chladič je na vyližzádel...
28.7.2020 14:26:31   217.63.121.xxx 820
jako ted sou PR clanky na Nvidii a RTX uplne vsude, Nvidia je asi zoufala.. Videl sem ted PR clanky na ExtraHW, Diit.CZ, ALza, CZC apod.. proste vsude.. Nikdo to asi nekupuje ono za ty penize se ani nedivim RTX karty sou nyni celkem dost predrazeny a to osobne nechapu, meli by je zlevnit kdyz jsou na konci svyho cyklu a jejich vyrobni cena je vuci tomu stavu pred 2 lety uplne nekde jinde, tj klidne by je mohli zlevnit o 20-30% jako to udelalo AMD kdyz udelalo vyprodej RX 570/580 pred prichodem RX 5600XT/5700. Slovo sleva je ale asi pro NVIDII sproste slovo
28.7.2020 16:32:27   89.176.30.xxx 122
Jj, uplne vsude. Chteji se zbavit starych grafik, ale pritom se jim nechce slevovat.
Duvodu rozumim: na jednu stranu si uvedomuji, ze jim ty lezaky zustanou na sklade, na druhou stranu nechteji, aby si lidi, kteri cekaji na RTX3000, vec rozmysleli a koupili levne vyprodejove grafiky.

Tahle rovnice smysl ma a jedine, co muze NVidii situaci narusit, kdyby AMD vydala super nabusenou Navi 2, na kterou by se NVidie nechytala. Osobne to neocekavam a myslim, ze NVidia odejde letos neporazena, uvidime.
29.7.2020 09:40:21   217.63.121.xxx 317
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
29.7.2020 13:11:54   89.190.46.xxx 193
Jo, jasoš. Absolutně bez konkurence. Třeba ta RX 5600 XT – nejlevnější za 7770 kaček, zatímco za GeForce člověk musí přeplatit celých osmdesát korun.

A rozdíl ve výkonu dramatická tři procenta, podle skladby testů buď ve prospěch GeForce, nebo v její neprospěch.

Prostě bezkonkurenční nabídka AMD.
30.7.2020 07:03:51   217.63.121.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
30.7.2020 08:17:14   89.190.46.xxx 93
Mno, vzhledem k tomu, že rozdíl v ceně u nejlevnějších modelů RTX 2070 Super a RX 5700 XT je nějakých 3600 korun, bych tipoval, že důvodem, proč jsou prémiové GeForce ve stejné edici o pět a půl tisíce dražší, bude to, že si na ni výrobce může dovolit přirazit víc, protože předpokládá, že to prodá.
30.7.2020 08:52:15   46.151.56.xxx 103
Až keď AMD nebude mať opakované problémy s ovladčmi, vyrieši si kompatibilitu v starších tituloch (napr. prepady fps v Crysis 3) a to nešťastné kolisanie otáčok ventilátora, tak má zmysel uvažovať o AMD. Cena u AMD je nižšia lebo, lebo sa počíta s tým, že vzniknuté problémy s drivermi si vyriešiš sám.
30.7.2020 11:45:40   213.192.6.xxx 45
Mám dlouhodobě grafiky od nV a levné 5700XT (jako placeholder než vyjdou RTX3000) do herního 4k HTPC jsem se bál, ale za 2 měsíce jsem neměl jediný problém s ovladačem nebo větrákem. Vyzkoušel jsem už cca 20 titulů, včetně těch, kde jsem četl o problémech (Euro Truck Simulator třeba) a prostě si nemám na co stěžovat. Ono když vyšly RTX, tak nVidia ovladače také nebyly žádný zázrak. Já už se AMD karty určitě bát nebudu
30.7.2020 12:58:31   217.63.121.xxx 111
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
30.7.2020 10:29:14   89.173.197.xxx 90
Prosím ťa keď sú grafiky AMD tak úžasné prečo sa samotnej 2070S predá viac ako RX 5700X a kvartálne tržby celej GPU AMD sú o niečo viac ako len za 2070S?
30.7.2020 13:01:59   217.63.121.xxx 412
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.7.2020 07:25:24   89.173.197.xxx 30
A porovnávame jednu kartu k jednej a nie jednu a spolu dve od konkurencie aby to vyzeralo pekne. A ak chceš tvoj pomer tak je to cca 12 tis. (2070S) k cc 13,5 tis. (RX 5700 + RX 5700X)
https://phonemantra.com/wp-content/uploads/2020/07/Graphics-Card.png
A tieto kecy ako prebiehalo loby proti AMD si nechaj na DDW kde to ešte asi uveria keď tam vveria aj väčším blbostiam čo tam spolu majstrom vypotíte.
10.8.2020 13:28:10   109.183.132.xxx 00
porovnavam identicke edice.. a zde je opravdu rozdil 30-40% v neprospech Nvidie

Jinaj nejlevnejsi 5700XT uz koupis pod 10,5tis s DPH, co takhle ty ceny trosku sledovat
10.8.2020 13:29:10   109.183.132.xxx 00
tak dokonce dle Heureky uz klesla cena nekterych edici 5700XT pod 10tis s DPH, takze opet onech mych 30% rozdilu v cene, pritom vykon karet je identicky..
28.7.2020 07:08:34   194.213.41.xxx 171
Vždycky když vidím ty AUŠUS názvy grafik.. musím se fakt smát
28.7.2020 08:54:39   185.51.241.xxx 92
Co znamená vlastně to Dual? Nějakou dobu jsem si říkal, že asi zase někdo začal dělat Dual-GPU karty, ale tady vidím že je to lowend. Nebo to, že to má dva větráky, jako spousta jiných karet bez nápisu Dual? Nebo se ze slova Dual stalo jenom obyčejné slovo bez významu ale marketingem z nějakého důvodu zvýrazněné?
28.7.2020 09:27:15   89.190.46.xxx 121
Ano, u Asusu je to dlouhodobě značka pro levnější modely se dvěma ventilátory.
29.7.2020 00:07:34   89.102.130.xxx 100
bohužel to lowendu odpovídá, Asus si naceňuje nesmyslné částky za řadový hw a to nejen v grafárnách. Mám tu značku jinak v oblibě, ale nižší řady jsou brutálně segmentované, od desek po telefony.
30.7.2020 11:52:45   31.30.169.xxx 00
Bylo by možné zařadit mezi testovací vzorku karet také GTX1080 (ne Ti)?
30.7.2020 11:56:31   31.30.169.xxx 10
Aha, one někde je a někde není..

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

23 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 6.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.