Hlavní stránka Hardware Grafické karty KFA2 GeForce RTX 2070 Super EX (1-Click OC) v testu
KFA2 GeForce RTX 2070 Super EX (1-Click OC) v testu
autor: Adam Vágner , publikováno 14.7.2020
KFA2 GeForce RTX 2070 Super EX (1-Click OC) v testu

Dnes se podíváme na GeForce s pro nás exotickou značkou KFA2, kterou si tradiční výrobce grafických karet Galax zvolil pro evropský trh. U nás je zatím prakticky neznámá, a je to škoda. Testovaná RTX 2070 Super EX patří k těm nejlevnějším, a přitom nabízí skvělý poměr cena/výkon a víc než jen solidní provozní vlastnosti.


Z konstrukce karty je patrné, že má patřit k levnějším modelům. Designéři se nevyřádili na krytu ani na ventilátorech, působí jednoduše a obyčejně (ale to neznamená, že je to špatně – zapadne do každé sestavy).

Dobré je, že karta není osekaná na tom nejdůležitějším. Má chladič s velkou plochou žeber a širokými 8mm heatpipe a i na její hmotnosti je znát, že výrobce nešetřil na nesprávném místě. Bez zátěže nabídne pasivní chlazení, má ventilátory, které netrpí na nějaké pazvuky a mají dokonce i nastavitelné podsvícení. A karta není ani nějak striktně omezená u power limitu, jak bývá u levnějších modelů zvykem. V tomto ohledu je hodně podobná Founders Edition s tím rozdílem, že má u chladiče větší rezervu u teplot a na rozdíl od ní je bez zátěže pasivně chlazená.

Hůř se bude hodnotit z hlediska poměru cena/výkon. U nás mělo dokonce pár obchodů tento model zařazený v nabídce. Předtím, než se kurz dolaru na pár týdnů zbláznil, se cena v korunách pohybovala kolem třinácti a půl tisíce, a za takové peníze by šlo o skvělou koupi. U nás populární značky za podobné peníze nabízejí jen ty nejořezanější modely, které jsou na tom obvykle s provozními vlastnostmi o poznání hůře.

A to by na tom po stránce hlučnosti mohla karta být ještě lépe při nižších otáčkách ventilátorů – stále ještě vidím nerad, pokud výrobce drží čip na 67 °C, pokud je to za cenu vyšší hlučnosti.

KFA2 GeForce RTX 2070 Super EX (1-Click OC) v testu

Pokud se KFA2 i u dalších produktů bude ubírat podobnou cestou, celkem nevidím důvod, proč tyto karty neupřednostnit před nejlevnějšími modely ostatních u nás zavedených výrobců, u kterých má člověk kolikrát pocit, že existují jen proto, aby je prodejci osazovali do „výhodných“ sestav a také kvůli tomu, aby si člověk raději připlatil na ty prémiové.

KFA2 GeForce RTX 2070 Super EX (1-click OC)
KLADY KFA2 GeForce RTX 2070 Super EX (1-Click OC) v testu KFA2 GeForce RTX 2070 Super EX (1-Click OC) v testu ZÁPORY
vysoký výkon na hraní v rozlišením nižším než 4K  otáčky ventilátoru v zátěži mohly být nižší
teploty, chladič má rezervu pro snížení otáček ventilátorů  
bez zátěže pasivní chlazení  
v zátěži nepříliš hlučná  
zajímavá cena  
podpora DirectX 12 Ultimate  
Orientační cena s DPH: 13 500 Kč
 
Děkujeme společnosti KFA2 za poskytnutí karty GeForce RTX 2070 Super EX (1-click OC) do testu.
KFA2 GeForce RTX 2070 Super EX (1-Click OC) v testu


Tagy: kfa2  geforce  rtx  rtx 2070 super  turing  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
14.7.2020 19:35:47   109.183.132.xxx 3263
Stale nevidim duvod kupovat nakej zakladni model RTX 2070S za 13 500,- kdyz tu mame TOP model Gigabyte AORUS RX 5700XT 8GB se 4 letou zarukou, TOP chlazenim, TOP zpracovanim za 11999,- s DPH... Usetrime 1500,- dostaneme stejny vykon a 1 rok zaruky navic a mnohem lepsi zpracovani grafiky..

RTX 2070S jsou proste moc drahe a Nvidia by je mela zlevnit, s touto cenovou politikou proste nemaji sanci a naky RTX to nezachrani
14.7.2020 20:25:11   88.101.229.xxx 626
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
14.7.2020 20:39:43   94.242.92.xxx 3715
To je zase erudovaný názor.

Hlavně, že AMD má všechno TOP, TOP, TOP, a ještě 4 roky záruku.
15.7.2020 14:26:51   194.48.241.xxx 2919
jo a pak na 5700XT zjistíš, že si nezahraješ ani blbej EURO TRUCK SIMULATOR 2 že???

Dokud bude mít AMD porodní problémy u svých karet, tak si NVIDIA bude moci mastit kapsy
16.7.2020 06:44:09   37.221.252.xxx 44
On na těch kartách nejde???
16.7.2020 08:28:11   194.48.241.xxx 127
ne, normálně do menu hry se dostaneš, ale jakmile se budeš chtít "přepnout" na silnici, slyšíš jen zvuk a černá obrazovka. Tytéž ovladače u RX580 naprosto v pořádku.

Tak jsem googlil a ETS2 nelze na 5700/5700XT prakticky nikomu.
16.7.2020 13:29:54   37.221.252.xxx 74
Já jenom že si to rád dnes odpoledne ověřím osobně.
17.7.2020 07:44:25   37.221.252.xxx 46
Jojo kecy. Odjel jsem cca 4000km. Takže milý USM82, setři zelený zákal a přestaň papouškovat kraviny.
16.7.2020 16:24:31   129.146.180.xxx 87
Tak jsem to schvalne zkusil mam to v knihovne, DX11 - 64bit , Steam verze .. normalne jezdim RX5700XT Nitro+, takze kecy v klecy.
16.7.2020 17:51:52   109.183.132.xxx 515
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
16.7.2020 19:16:59   94.242.92.xxx 153
Grafická karta není jenom o hardware, je to hlavně o optimalizaci ovladačů, a tady AMD kulhá od doby, co koupilo ATi. Prostě do toho AMD necpe tolik peněz a času jako Nvidia.

Zmíněný 2070S je lepší chip, s lepšími technologiemi (nemyslím teď PhysX) než 5700XT. Navíc dnes už na Nvidia kartách (na všem od Pascal generace) běží i freesync takže padl pro většinu hráčů i poslední důvod proč vzít AMD místo Nvidia karty. Sám jsem si skoro místo 1070Ti koupil Vegu 64, protože jsem chtěl freesync. Cena MSI GTX 1070 Ti GAMING 8G byla tehdy vlastně shodná s libovolnou kartou Vega 64.

A zakončím to klasicky tím, ať si každý koupí, co chce. Možná pomůže AMD v budoucnu větší implementaci Vulkan API, možná se naučí AMD dělat ovladače, které fungují už při vydání karty, možná, možná, možná. Ale teď je teď, a to teď už trvá nejméně takových 10 let.
17.7.2020 09:54:37   194.48.241.xxx 116
nech si kecy ohledně zdravé konkurence pro toho pitomce Stacha z DDžumpy.

Ohledně ETS2 - stačilo jen vyměnit 5700XT za RX580 a hle, hra fungovala. Takže žádnou nvidii sem do toho netahej
17.7.2020 11:41:31   109.183.132.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.7.2020 12:24:18   194.48.241.xxx 102
když jsem si kartu na podzim pořídil, bylo to strašný - občasné zámrzy obrazu, stačilo jen přepnout rozlišení z fullhd na QHD - zčernala obrazovka a musel nastat tvrdý restart PC. Řada 5700/5700XT měla těžký porodní bolesti a hodně kupující ji vracelo a raději si připlatilo dva tisíce za nvidii, která tímto netrpěla.

Teď na jaře už se ovladače u 5700XT hodně zlepšily a karta je už konečně plně použitelná - bohužel po více než půl roce po launchi - a to je to, co spousta hráčů nechce řešit - chtějí hrát hned a ne čekat, až AMD za půl roku vyladí ovladače.

Pokud toto nejsi schopen akceptovat, tak si vygoogli problémy 5700XT v angličtině - jsou toho neskutečný mraky. A ne, já si nvidii opravdu nekoupil, 5700XT šla z domů proto, že ted přes leto na hraní čas není a na to občasné zevlování na netu mi stačí obstarožní RX580ka
17.7.2020 15:34:40   141.143.193.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.7.2020 19:41:59   109.183.132.xxx 413
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
18.7.2020 06:21:49   213.195.223.xxx 103
Leda prd, pokud Nvidie měla problémy, tak oproti AMD to byly marginálie. Mě zatím Nvidia nezklamala, oproti AMD. Až AMD vydá kartu, která se nebude půl roku srát, bude stejně výkonná nebo lepší než ekvivalent od Nvidie a stát podobně, klidně si ji koupím. Zatím ten důvod není..
18.7.2020 07:50:13   109.183.132.xxx 213
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
18.7.2020 18:42:10   213.195.223.xxx 54
Nemluvím o 5700XT, ale o AMD kartách obecně. Jako poslední jsem kupoval 2070S od Gigabyte a opět skvěle. Výkonnější než 5700XT, jen o něco málo dražší, ticha, nepřeje, drivery bez sebemenších problému. AMD snaž se a třeba si te v další generaci koupím
20.7.2020 07:46:28   37.221.252.xxx 27
To je marný, to je marný, to je marný. Hele od Polaris mám každou generaci GPU AMD a nepamatuju že bych měl nějaký takový ten Vámi popisovaný problém. Notabene, že by nešla vůbec spustit hra, nebo často crashovala.
Většina těhlech "zaručených" internetových informací o nefunkčních ovladačích pochází od bulíků, kteří za A neaktualizují ovladače(a kolikrát ani neví jak to udělat), za B mají totálně zabordelený systém(ale to v diskusi samozřejmě pominou zmínit, nebo to neumí ani určit), za C poslední rok používali Chrome(kde měly GPU AMD fakt problém a řešilo se to nezvykle dlouho). U posledního bodu je třeba zmínit, že nemuselo mít máslo na hlavě jen AMD. Já ani další desítky počítačů které spravuji na Firefox problémy neměly(z žádnou grafikou).
20.7.2020 08:50:18   217.63.121.xxx 15
souhlas, taky pouzivam FIrefox a pohoda.. Naopak obcas mely Nvidia problemy s firefoxem a treba pri prehravani youtube mi to hodilo modrou smrt.. u AMD jsem s timto problem nikdy nemel..
18.7.2020 07:30:53   213.195.223.xxx 84
Leda prd, pokud Nvidie měla problémy, tak oproti AMD to byly marginálie. Mě zatím Nvidia nezklamala, oproti AMD. Až AMD vydá kartu, která se nebude půl roku srát, bude stejně výkonná nebo lepší než ekvivalent od Nvidie a stát podobně, klidně si ji koupím. Zatím ten důvod není..
19.7.2020 10:03:57   141.143.193.xxx 25
ale houby, nvidia mela drsne problemu kdyz vysla 2xxx rada ... stejna jako kdyz vysla 57xx rada, srovnavej prvni rok 2xxx a prvni rok 57xx a zjistis ze to je prast jak uhod. 57xx vysla pozdeji, takze problemy jsou vic cerstvy
20.7.2020 08:51:25   217.63.121.xxx 08
je fakt ze Nvidia mela vetsi problemy s prechodem na WIN 10 nez AMD.. Mnoho lidi tenkrat resilo problemy treba i to ze kdyz nainstalovali novy ovladace uplne jim to shodilo system.. Takze obecne ovladace vs WIN 10 je na tom nvidia hure..
23.7.2020 07:00:09   80.188.22.xxx 30
Tak čert ví, co je příčinou. Ale přihodím zvláštní postřeh - květnový update W10 na počítačích s GK od NV či Intel už je nainstalovaný (1x NTB + 1x PC s Intel iGPU, 2x PC s NV), ale na PC s GK od AMD (4x u nás v kanclu) "je aktualizace na cestě". Ne, nejsem správce, a ano, vzorek je malý. Ale je to zvláštní.
24.7.2020 09:35:20   37.221.252.xxx 01
Když o tom tak přemýšlím, asi to tak bude. Nicméně, vynucený upgrade funguje a s W10 2004 + AMD GPU+CPU nebo APU problém nezaznamenán, dělám to běžně.
16.7.2020 16:26:29   129.146.180.xxx 913
Jde .. prave otestovano, protoze jsem tomu taky neveril .. zas tu nekdo vypousti veci co maji od pravdy daleko.
17.7.2020 11:42:49   109.183.132.xxx 615
tyhle bludy vypoustej vetsinou Nvidia fans aby odradili mene zkusene uzivatele a pak mame mit na trhu zdravou konkurenci a nizsi ceny.. Pak to tak dopada ze Nvidia ma monopol a zdrazuje rok co rok o destiky procent.. Pritom konkurence tu je ale kvuli takovejm bludum si ji lidi nekoupi..
17.7.2020 12:24:17   141.143.193.xxx 59
konkurence uz je a bude jeste lepsi, tento rok to RDNA2 poradne rozcisne doufejme neber to podle zdejsiho osazenstva, sem uz moc normalnich lidi nechodi, vzhledem ke stavbe webu a clanku to ani nema smysl, ja sem nakouknu vzdy po 1-2 tydnech a stejne zjistim, ze tu nic noveho defakto neni a skladba novinek je primo zoufala a o nekterych vecech se tu tvari, ze ani neexistuji, nebyt toho, ze jsem mohl overit jestli Eurotruck Simulator 2 jede (mam ho a i 5700XT), jsem se zdrzel, ale to je vyjimka, tu uz jsou opravdu jen skalni fanousci Intel/nVidia ve sve socialni bubline, jelikoz se tu o AMD defakto nepise, tak pravdepodobne ani nevi co se chysta
20.7.2020 07:59:12   37.221.252.xxx 13
Přesně. Sem už většinou chodí jen lidé, kteří se chtějí ujistit, že s koupením nVidia/Intel neudělali chybu. Tady je o tom všichni ti carebears rádi ujistí. Přehled o pc komponentech tu nenajdete, protože se tu půlka nabídky potlačuje.
17.7.2020 12:49:39   94.242.92.xxx 83
Takže nám tady chceš říct, že AMD neměla žádný problém se svými ovladači, a všechno je to jen hoax podporovatelů Nvidia, kteří zaplatili stovky, tisíce recenzentů HW, kteří právě na zmiňované generaci AMD karet měli hromadu problémů? Nebo ty videa, kdy po roce od vydání říká plno lidí: ještě to nekupujte, počkejte, jestli AMD opraví drivery?

Žiješ ty v reálném světě? Vega a RX karty bylo to samé, pořád se čekalo, až to AMD opraví.

Pochopitelně, pokud uznáš, že AMD mělo potíže s drivery, tak ale jedním dechem dodáš, že stane se, a prostě nic není bez chyby, přičemž když Intel ohlásil bezpečnostní díry ve svých procesorech, tak sis div radostí neutrhl úd.
17.7.2020 14:26:17   141.143.193.xxx 57
stejne jako nvidia ma problemy s ovladaci, tak i amd, je to tak komplexni, ze se to nevyhne zadne firme, sirit reci, ze si ma clovek koupit nvidii protoze amd ma mizerny ovladace je asi tak stupidni jako myslet si, ze nvidia problemy nema
20.7.2020 07:51:23   37.221.252.xxx 23
Viz. komentář výše. Jaké problémy? Že se po přechodu na nové UI truchu sypalo? Hrát na tom ale pokud vím šlo.
16.7.2020 07:04:34   77.48.44.xxx 14
Hm, kde to zjistím?
16.7.2020 10:02:51   109.183.132.xxx 229
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
16.7.2020 10:19:14   94.242.92.xxx 173
Třeba to chce hrát ve 4K, třeba hraje i jiné hry, třeba neříká ''mami, kup mi to'', ale hospodaří s vlastními penězi a usoudil, že grafická karta za 12 tyček je rozumná investice, i do budoucna.

Třeba si teď čteš PCT na 27'' monitoru, používáš 8 jádro, 16GB RAM... k čemu by si někdo kupoval na čtení PCT tak drahý stroj? Tak drahé stroje jsou na hraní náročných her a ne na čtení PCT.
16.7.2020 11:19:34   109.183.132.xxx 818
hele zde to cloveku normalne chodi na 5700XT + Ryzen procesor..
https://www.youtube.com/watch?v=oNEsV-_GRvo
16.7.2020 13:32:19   37.221.252.xxx 23
Je to pár let dozadu co jsem to hrál na RX480 ve FullHD a řekněme že až po několika hodinách kdy se FPS pohybovalo mírně přes 60 jsem zjistil že sice hraju ve FullHD, ale hra se tak nějak sama od sebe rozhodla nastavit render scale na 400%.
19.7.2020 10:08:10   141.143.193.xxx 13
hmm, kdyz jsem to zkousel tak byl render scale na 100% , sam jsem ho pak posunul na 400% protoze jestli to chapu dobre, pak to renderuje ve vetsim rozliseni, coz pomaha vysledne kvalite obrazu
20.7.2020 08:01:22   37.221.252.xxx 02
jj. Ta hra není nijak moc náročná a tak ji 4K(400% FHD) nedělá velký problémy.
16.7.2020 10:48:51   77.75.74.xxx 44
Hra s enginem z roku 2004 a API 2011? Who cares?
16.7.2020 11:20:58   109.183.132.xxx 518
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.7.2020 07:49:40   37.221.252.xxx 35
Mě by jen zajímalo, jakejch 25 zelenejch dalo palec nahoru za propagaci ověřené lži.
17.7.2020 08:14:29   94.242.92.xxx 31
https://www.youtube.com/results?search_query=5700XT+issues
17.7.2020 16:25:54   141.143.193.xxx 12
https://www.youtube.com/results?search_query=nvidia+rtx+issues
17.7.2020 11:43:52   109.183.132.xxx 411
tyhle plusy/minusy se tu daj celkem snadno hackovat..
23.7.2020 10:35:42   213.192.6.xxx 01
Jelikož byl teď na Steamu ve slevě, tak jsem ho včera koupil a normálně mi na 5700XT běží bez jediného problému.
Dva měsíce zpátky jsem zkoušel crack verzi a běžela taky normálně. Nenašel jsem zatím nic co by mi na 5700XT dělalo problémy.
Na pracovním PC mám RTX2060 a v práci GTX1060 a na nich mi také vždy vše běželo v pohodě. Čistě v ovladači tedy problém pravděpodobně nebude.
24.7.2020 09:43:54   37.221.252.xxx 01
Za drahně dlouhou dobu jsem u AMD zaznamenal snad jen jeden bug a to v Kingdom Come, který po reportu opravili(trvalo to cca 1,5měsíce).
Jinak UI nvidie je stejné již 10?-15? let? A tak není divu, že je odolnější k chybování. Zato AMD měnila UI s Vegou i s NAVI. Proč? To nevím, každopádně si tím právě zadělali na velkou kritiku ovladačů. Pominuli UI, tak jsem s ovladači problém neměl a 2D/3D fungovalo normálně. Na druhou stranu je ale nutné podotknout, že AMD UI má celkem slušnou telemetrii, kterou sem tam rád využiju.
24.7.2020 09:51:01   37.221.252.xxx 01
Na nvidii ale problém taky nemám. Naposledy mě nadzvedlo jen prvotní implementace G-Sync Compatible, ale i to se časem dost zlepšilo. S UI mám občas problém jen s tím, že je trochu schyzofrení a především v záložce Spravovat 3D nastavení se položky mění i mezi GTX 1050Ti a GTX1060, kdy jedna může zapnout režim malé prodlevy na vypnuto/zapnuto/ultra, kdežto druhá má jen vypnuto/ultra a na RTX2060 v notebooku volba vůbec nebyla. Nevím jestli je to vázané na HW nebo verzi ovladače, ale je to matoucí a občas si říkám:"diť to tu bylo", jo jenže s jinou grafikou. UI je nekonzistentní.
14.7.2020 23:12:06   88.102.102.xxx 231
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
15.7.2020 21:46:04   89.235.31.xxx 121
Drobky pod ctrl? Vyklepat klávesnici.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

18 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.